algemene discussie | Nintendo

Is de neogrip niet een beter systeem? En kan je die in de docking station zetten zonder er iets van te moeten demonteren?

Net mij ook even aan het inlezen over de D-Brand all in 1 oplossing van 100 $
Ik moet attentie doen dus om de airgap tss de joycons vrij te laten (een post van enkele pagina's terug). Maar voor de rest lijkt het mij allemaal wel top te zijn, buiten dan de grips icm de wrist straps... dat is geen goed huwelijk precies.
Maar wou al bij hun een screen protector kopen + die thumb grips. Ben ik dan niet beter af om de premium te kopen voor 99.99$ en dat ik dan meteen een travel protector bij heb met plaats voor game cartridges? Die dock adaptor waarbij je 2 handen moet gebruiken om het uit de dock te nemen maakt me niet veel uit.

Wie heeft er hier al de whole shebang besteld bij hun? tevreden ervan?

Vraagje : En zitten bij het totaalpakket de simpele skins bij (dus niet rink rond voor de joy cons?)
Ik heb zelf de travel kit (zonder de 2x screen protectors). Zelf heb ik geen problemen met de rechter joy con als hij in de grip zit. Hij is nog steeds stevig verbonden met de Nintendo switch en komt niet los als ik hem met 1 hand vasthoud. Het is een beetje geluk hebben want als de lip van joy con grip iets te hoog is, heb je hier wel last van en komt de joy con lost van de console als je hem met 1 hand vasthoudt. DBrand heeft al wel aangegeven dat ze gratis aangepaste joy con grips naar alle klanten gaan sturen. De wrist straps heb ik zelf nog niet gebruikt. Het accessoire voor het dock is het minste aan de Killswitch, deze zit los in het dock en moet je dus met 2 handen vasthouden bij het undocken. Zelf gebruik ik een female USB-C naar male USB-C kabel voor te docken.

De Killswitch zelf voelt goed aan in de hand en je merkt dat de case van hoge kwaliteit is. De stickgrips vond ik in het begin iets te ruw, maar na enkele dagen spelen ben ik ze gewoon worden. De skins die inbegrepen zijn in het pakket zijn enkel voor de joy cons. Afhankelijk van welke skin je kiest krijg zelfs een dubbel exemplaar (bv. Oblivion en X-ray skins).

Thx, misschien rare vraag, maar transporteer je het geheel in nog een andere case, ondanks dat je een travel oplossing hebt gekocht? Ik spreek dan van randapparatuur, bakjes, kabels etc.?

Online gamen, cloud saves en retro games.
Met het plus abbo krijg je wat DLC en gamecube games ook.
Wat het kost weet ik niet vanbuiten. Denk 25€/jaar voor het standaard.
Zijn die games de moeite als je in het begin nog niet teveel wilt uitgeven aan losse games? Die zijn toch niet zo goedkoop voor de switch 2...

Toffe classic library die demoeite is.. als je graag retro gamed.
Dus een redelijk grote koek van zowel de NES, SNES, GBA, N64 en nu ook, mondjesmaat de Gamecube library.

Nu niet meteen waarvoor je een Switch 2 zou kopen, tenzij mijn bovenvermelde FZGX en andere Cube games. Beetje rondkijken en je kan eventueel wel de kost drukken met een family te joinen. Ook af en toe koopjes in de shop etc. Als je de oudere Zelda, Mario en Metroid games met gemak wil spelen is dit wel enorm demoeite. Maar er zijn ook.. goedkopere manieren.
Iemand dat zijn Switch 2 gebruikt op een 1440p monitor? Goede ervaringen mee?
Waarom zou dat geen goede ervaring zijn?

Thx, misschien rare vraag, maar transporteer je het geheel in nog een andere case, ondanks dat je een travel oplossing hebt gekocht? Ik spreek dan van randapparatuur, bakjes, kabels etc.?
Ja, ik gebruik hiervoor de TomToc Arccos-G47 carrying bag. Switch 2 in de KillSwitch met de travel cover past perfect in compartiment dat voorzien voor de console. Verder is er nog plaats voor de pro controller (of extra joy-cons) en een power bank van 25000 mAh. Als je de travel cover niet wilt gebruiken is de maxcarry case een goed alternatief.

Iemand dat zijn Switch 2 gebruikt op een 1440p monitor? Goede ervaringen mee?
Waarom zou dat geen goede ervaring zijn?

Ik zou vooral denken omwille van het geluid deftig te kunnen afsplitsen van de HDMI?

Wel, ik vind er eigenlijk heel weinig informatie over, was gewoon benieuwd of iemand hier al ervaringen mee had. Er is wel een 1440p rendering mode in docked mode, maar die optie is blijkbaar ook niet voor iedereen beschikbaar. De 1440p rendering mode is "grayed out" als optie in combinatie met sommige TV's en/of monitors. Los van de support problemen ben ik vooral ook benieuwd hoe het zit met de framerate op die resolutie: is dat hoger dan in 4K (wat je zou verwachten), of eerder hetzelfde, want bij veel games is de fps "capped" (zo was het toch bij de OG Switch).

Mijn huidige Switch OLED gebruik ik in docked mode i.c.m. 1440p scherm en dan 720p rendering mode om nog goeie upscaling te hebben met zo weinig mogelijk extra fuzziness. Bij de meeste games ziet dit er oké uit (bijv. Luigi's Mansion 3), bij anderen is dit toch een ramp (bijv. BotW).

Hoe dan? Oprechte vraag trouwens.
Graphics zijn beter. Zowel op een 4k tv als in handheld, waar ook het grotere scherm leuk is.
Joy cons met magneetvergrendeling is echt top.
Logische verbeteringen en mag ook wel voor dat bedrag. Het voelt inderdaad wel aan als een verbeterde switch en geen nieuwe console. Vandaar dat de naam switch 2 wel correct is.
Of je het stevige bedrag er voor over hebt is iets persoonlijks natuurlijk.

In bestelling, Wa kost eigenlijk een online Nintendo jaarabbo en wat krijg je ervoor?
Dinsdag besteld bij de lokale dreamland, en ze bellen mij juist voor sluitingstijd, was net op stap met den auto, Nice (MK bundel)

Ps, ze hadden die nieuwe mario football game niet, is die al uit?

Dinsdag besteld bij de lokale dreamland, en ze bellen mij juist voor sluitingstijd, was net op stap met den auto, Nice (MK bundel)

Ps, ze hadden die nieuwe mario football game niet, is die al uit?

Mario strikers dateert ondertussen al van 2022. Geen idee of je die bedoelt?

Wat zijn de bevindingen van het scherm? Ik hoor dat de responstijd van het scherm niet goed is.
Op TV ga je daar natuurlijk geen last van hebben.

Als het scherm echt ghosting heeft zoals de PSP zou ik dat wel merken en zou het mij storen. Of het mij bij de Switch 2 zou storen, geen idee.
De OG switch heeft een slecht contrast en brightness maar het scherm voelt wel responsive aan.

Het scherm van de switch 2 is voor mariokart alvast snel genoeg. Merk daar weinig van.
Heb net als @hummel een 13,3” 1080p 60Hz refurbished innocn oled scherm gekocht en voor de 105€ dat dat gekost heeft is dat wel zalig. Ik speel daar mee in de woonkamer op de eettafel en de kinderen kunnen TV kijken of spelen een potje mee.

Zit ik niet apart in de bureau en toch een groter scherm.

Terug
Bovenaan