algemene discussie | Nintendo

Denk, als ik goed gelezen heb, dat de upgrade die je koopt de card id krijgt van de cartridge. Op reddit zijn er veel mensen ongerust dat dit de markt voor tweedehands switch games kapot zou maken, alsook de plaatsen waar je switch games kan huren.

Zo zijn er gevallen van iemand die een switch 1 game tweedehands gekocht heeft voor zijn S2 en die gebanned is geweest omdat die andere een kopie had gemaakt ervan om te spelen op zijn S1.

Nu om eerlijk te zijn, ik had wel gerekend hierop, games van switch (1) eventueel overkopen, maar een ban wil ik nu ook niet direct hebben, pas dat systeem toe vanaf switch 2, fine, maar dit vind ik er ook wel over eigenlijk.

Ik hoop dan ook dat je een fair warning krijgt op het scherm bij het opstarten. Want dit is er eigenlijk los over imo

Ben niet zeker over het huren en dergelijke, maar als er iemand een kopie gemaakt heeft en dan zijn games verkoopt kan je het vlaggen hebben, al is de kans klein. Maar als je een foto kan sturen met bewijs dat je de game owned, unbannen ze u wel.

Maar is toch wel wat moeite om een tweedehands game te kunnen spelen imo.

Akkoord dat ze piracy het hoofd willen bieden, maar ze gaan wel hard 😅

Denk, als ik goed gelezen heb, dat de upgrade die je koopt de card id krijgt van de cartridge. Op reddit zijn er veel mensen ongerust dat dit de markt voor tweedehands switch games kapot zou maken, alsook de plaatsen waar je switch games kan huren.

Zo zijn er gevallen van iemand die een switch 1 game tweedehands gekocht heeft voor zijn S2 en die gebanned is geweest omdat die andere een kopie had gemaakt ervan om te spelen op zijn S1.

Gij als koper kunt toch niet weten dat iemand een kopie heeft gemaakt van de game. Ik vind het wel vreemd dat de Switch 2 upgrade blijkbaar standalone kan gespeeld worden, ze zouden dat moeten linken aan de cartridge en niet aan een account.

Van was ik gelezen heb word de S2 upgrade ook gekoppeld aan de cartridge ID, dus moest Huske bijvoorbeeld dan Hoghwarts opstarten EN er is iemand bezig met die cartridge waarvan hij de update gekocht heeft, gaan er belletjes rinkelen bij Nintendo en kunnen beide consoles gebanned worden.

Wil hem niet bang maken ofzo, maar zou zuur zijn moest hij daarom zijn S2 verliezen.

Van die copy nemen, true, maar als jij kan bewijzen dat je de originele cartridge hebt, unbannen ze uw console terug.

Laatst bewerkt:
Van was ik gelezen heb word de S2 upgrade ook gekoppeld aan de cartridge ID, dus moezt Huske bijvoorbeeld dan Hoghwarts opstarten EN er is iemand bezig met die cartridge waarvan hij de update gekocht heeft, gaan er belletjes rinkelen bij Nintendo en kunnen beide consoles gebanned worden.

Wil hem niet bang maken ofzo, maar zou zuur zijn moest hij daarom zijn S2 verliezen.

Van die copy nemen, true, maar als jij kan bewijzen dat je de originele cartridge hebt, unbannen ze uw console terug.
Gaan er ook geen belletjes rinkelen als die cartidge constant in een andere switch zit af te spelen wan het spel wordt uitgeleend?

Is dus hetgeen waar mensen voor vrezen...

Momenteel kan er niet echt een vinger gelegd worden op hoe Nintendo hun piracy bescherming werkt, dus is het of wachten op een officiële reactie van hun of tot er eens iemand zin (en geld :p) genoeg heeft om het te testen.

Zijn hier mensen die Switch 2 op TV spelen zonder de (officiële) dock?
Ik weet dat er bij de Switch 1 wel wat USB-C dongles waren waarmee het kon werken, maar lang niet alles.
Mogelijk door de 2 USB-C connectors nu ook eenvoudiger (1x stroom, 1x videosignaal).

Heb mijn Switch 2 gekocht omwille vd portability, maar is wel fijn als ik hem eens ergens kan inpluggen op bv hotelkamer of vakantiehuis zonder dat ik daarvoor heel dat dock moet meenemen.

Ik weet dat er bij de Switch 1 wel wat USB-C dongles waren waarmee het kon werken, maar lang niet alles.
Mogelijk door de 2 USB-C connectors nu ook eenvoudiger (1x stroom, 1x videosignaal).

Heb mijn Switch 2 gekocht omwille vd portability, maar is wel fijn als ik hem eens ergens kan inpluggen op bv hotelkamer of vakantiehuis zonder dat ik daarvoor heel dat dock moet meenemen.
Zijn nog niet veel niet-officiële docks die werken dus even opzoeken welke goed werken

Bv de dock van Switch 1 werkt al niet met switch 2.
Ik heb dat geprobeerd toen de ik de 2 had gekocht.

Van was ik gelezen heb word de S2 upgrade ook gekoppeld aan de cartridge ID, dus moest Huske bijvoorbeeld dan Hoghwarts opstarten EN er is iemand bezig met die cartridge waarvan hij de update gekocht heeft, gaan er belletjes rinkelen bij Nintendo en kunnen beide consoles gebanned worden.

Maar ik heb geen upgrade gekocht, ik heb een stand-alone versie van hogwarts legacy gekocht voor de switch 2, ik heb daar zelfs een aankoopbevestiging van.

Legaal heb ik niks mis gedaan, ik heb een spel geleend, gespeeld en ineens zag ik een activatie voor een korting die ik gebruikt hebt. Nergens ben ik tegengekomen dat deze korting eenmalig is, noch dat ik de game voor eeuwig en altijd moet bezitten. Meer zelfs, als ik vandaag mijn eshop open doe, staat hogwarts legacy nog steeds te koop aan 10€.

Als dat voor Nintendo een probleem is, dan hebben ze een bug in hun systeem en moeten ze dat maar dichten. Ze kunnen de cartridge ID ook verifiëren op het moment dat je de korting aanvraagt.

Heb dus geen schrik voor een ban van de console, heb voor het spel een bedrag betaald waar ik een aankoopbevestiging van heb en niks gehacked of gekopieerd.

Je hebt "toevallig" juist dit spel geleend in de bib waar je door een bug voor 10 euro een upgrade en stand alone versie kunt kopen op de e-shop. Een trucje dat de laatste weken menig gedeeld wordt op het internet.

Ik zou me toch zorgen maken zuh.

Maar ik heb geen upgrade gekocht, ik heb een stand-alone versie van hogwarts legacy gekocht voor de switch 2, ik heb daar zelfs een aankoopbevestiging van.

Legaal heb ik niks mis gedaan, ik heb een spel geleend, gespeeld en ineens zag ik een activatie voor een korting die ik gebruikt hebt. Nergens ben ik tegengekomen dat deze korting eenmalig is, noch dat ik de game voor eeuwig en altijd moet bezitten. Meer zelfs, als ik vandaag mijn eshop open doe, staat hogwarts legacy nog steeds te koop aan 10€.

Als dat voor Nintendo een probleem is, dan hebben ze een bug in hun systeem en moeten ze dat maar dichten. Ze kunnen de cartridge ID ook verifiëren op het moment dat je de korting aanvraagt.

Heb dus geen schrik voor een ban van de console, heb voor het spel een bedrag betaald waar ik een aankoopbevestiging van heb en niks gehacked of gekopieerd.

Sorry, nu ben ik mee. Dacht dat de upgrade van S1 naar S2 werkte zoals BoTW en ToTK en vond het al vreemd dat je geen kaartje meer nodig had. Mea culpa :).

Word hier wel verwarrend. Zijn ze nu al bezig met Switch cartridges te koppelen aan consoles? Met of zonder upgrade.

Vermoed van niet want dan had dit al wel op meerdere sites gepost geweest?

Sorry, nu ben ik mee. Dacht dat de upgrade van S1 naar S2 werkte zoals BoTW en ToTK en vond het al vreemd dat je geen kaartje meer nodig had. Mea culpa :).
Dat is ook gewoon een upgrade pack van 10 euro zoals bij Zelda.

Het enige verschil is dat Warners Bros een standalone software gemaakt heeft waardoor die upgrade pack ook standalone wordt.

Word hier wel verwarrend. Zijn ze nu al bezig met Switch cartridges te koppelen aan consoles? Met of zonder upgrade.

Vermoed van niet want dan had dit al wel op meerdere sites gepost geweest?
Daar lijkt het toch bij switch 2 op ja, want de cartridge bevat geen game data, alleen dus die unieke code, die hoogstens met nog 1 persoon kan worden gedeeld volgens dat trucje dat je op YT kan vinden. Als ik u goed begrepen heb that is...

Ik vind dit eigenlijk intriest, een cd kan je overal inpoppen, maar een kaartje, how maar, uw code meteen gelinkt aan een console (op switch 2 denk ik dan toch, wherever die virtual game cards actief zijn dus)

Maar langs de andere kant een video gezien gisteren die in het lang en in het breed aan het uitleggen was dat nintendo de zaak eventueel in beschouwing zou nemen, mede door surveys gehouden in Japan bij de switch spelers daar... (die markt is voornamelijk fysieke kaartjes)

Dat is ook gewoon een upgrade pack van 10 euro zoals bij Zelda.

Het enige verschil is dat Warners Bros een standalone software gemaakt heeft waardoor die upgrade pack ook standalone wordt.

Dat is dus helemaal niet zo, heb het upgradepack van Zelda gekocht met NSO+ en daarvoor MOET je de cartridge wel insteken. Maar als je een andere cartridge in je switch 2 steekt werkt het evengoed. Het zou ook wat zijn moest iedereen hier in huis moeten tracken welk spel van wie is met bvb 4 keer animal crossing, 3 keer minecraft, 2 keer hot wheels racespel etc in huis. Iemand die wil gamen pakt gewoon het eerste het beste spel dat hij tegenkomt en gamed. Als ik met 1 (eigen) cartridge van Hogwarts legacy de switch 2 variant met korting zou kopen op beide switch 2's is dat mijn zaak, aangezien een cartridge niet gebonden is aan een console of een account. Dat moet WB/Nintento dan dicht timmeren, maar ze vonden dat klaarblijkelijk niet de moeite of het mag gewoon. Die bedrijven hebben evengoed fraude departments die dat op voorhand flaggen, zo gaat dat bij ons toch. Mijn digitaal exemplaar is nu wel gekoppeld aan mijn account, maar ik kan die evengoed uitlenen binnen mijn familie.

Hieronder een screenshot van de eshop op mijn switch 2 en op de switch 2 van mijn zoontje. Je activeert ingame een kortingscode in je eShop voor het Switch 2 spel van Hogwarts Legacy. Of je het koopt aan volle pot of aan 10 euro, je koopt een volledig stand-alone spel. Een aankoop met aankoopbevestiging. Legaal is daar niets mis mee, je mag zaken met korting aankopen. Het is aan de verkoper om preventief misbruik hiervan tegen te gaan dor bvb de cartridge ID te checken, maar eens gekocht is daar weinig aan te doen. Denk ook niet dat WB er wakker van ligt, elke verkoop is en blijft een verkoop. Hogwarts staat vaak genoeg aan 15 euro te koop in steam.
Ze gaan echt niet checken of je de korting gebruikt hebt en de cartridge ID van het spel on the fly in het nieuwe spel steken. Er is verder na 1,5 maand ook geen statement gekomen van WB/Nintendo, laat staan dat er 1 ban voor si uitgedeeld.

54651267372_59a227d39b_b.jpg

Mijn vrouw en zoontje zijn op de Switch begonnen met hun eigen eiland op Animal Crossing. Maar als ik het goed begrijp kan ik dan niet gelijktijdig op mijn Switch 2 spelen?

Als ik een Franstalige versie koop op cartridge, kan ik dat dan nog in het NL of Engels spelen. Switch 2 staat op NL voor de kinderen. Ik ga er vanuit dat als ze dat spel spelen het NL is en dat enkel de cover in het FR is?

Bv de dock van Switch 1 werkt al niet met switch 2.
Ik heb dat geprobeerd toen de ik de 2 had gekocht.
Ja idd. Ben ook niet op zoek naar een ander type dock ofzo - eerder een bepaalde combinaties kabels via dongle die het mogelijk maken om gewoon de USB-C-poorten vd Switch 2 te benutten om op een TV aan te sluiten. Zoals ik met Steam Deck dus ook doe. Alsof er een dock is dus, maar dan portable.

Terug
Bovenaan