algemene discussie | PlayStation

Ik kan de remaster niet spelen, ik heb ooit met de ps4 disc de upgrade gekocht dan had je de disca nodig om te spelen.
Nu hij op premium staat wil ik hem spelen en hij vraagt steeds de disc... iemand een oplossing?

Een aantal mensen die aan de wieg stonden van Sony Computer Entertainment Europe, Psygnosis en Namco blikt terug op de lancering van de PSone.

Heb hier weer een mooi voorbeeld van hoe die PlayStation licenses weer eens in de soep draaien.
Ik ben erachter gekomen dat ik Star Wars Battlefront II (die ik al van PS4 heb) helemaal niet op PS5 kan spelen. De game staat installed, maar tegelijkertijd staat er een downloadpijltje naast. Als ik de tegel open, zie ik ook gewoon 'Installed' met een grijze achtergrond waar er normaal 'Play Game' staat. Ik merk echter dat er zogezegd 2 versies zijn ("..." en dan "Select Version" - zie hieronder). De 2de versie is blijkbaar de Multiplayer Beta, waarvan ik me herinner dat die kort voor release al beschikbaar was en ik ook enkele dagen gespeeld heb. Echter, die Multiplayer Beta staat aangeduid als niet speelbaar op PS5.
Ik vermoed dus dat de PS5 in de war geraakt door die niet compatibele Multiplayer Beta, en de eigenlijke game, die volgens wat ik online vind zeker wél compatible is, niet wil afspelen.

Iemand nog al zoiets meegemaakt, en vooral: hoe fix je dit ? (@pcmfocus toevallig? Zie op mijn PS5 dat jij die ook hebt).

SWBF2.png

Heb hier weer een mooi voorbeeld van hoe die PlayStation licenses weer eens in de soep draaien.
Ik ben erachter gekomen dat ik Star Wars Battlefront II (die ik al van PS4 heb) helemaal niet op PS5 kan spelen. De game staat installed, maar tegelijkertijd staat er een downloadpijltje naast. Als ik de tegel open, zie ik ook gewoon 'Installed' met een grijze achtergrond waar er normaal 'Play Game' staat. Ik merk echter dat er zogezegd 2 versies zijn ("..." en dan "Select Version" - zie hieronder). De 2de versie is blijkbaar de Multiplayer Beta, waarvan ik me herinner dat die kort voor release al beschikbaar was en ik ook enkele dagen gespeeld heb. Echter, die Multiplayer Beta staat aangeduid als niet speelbaar op PS5.
Ik vermoed dus dat de PS5 in de war geraakt door die niet compatibele Multiplayer Beta, en de eigenlijke game, die volgens wat ik online vind zeker wél compatible is, niet wil afspelen.

Iemand nog al zoiets meegemaakt, en vooral: hoe fix je dit ? (@pcmfocus toevallig? Zie op mijn PS5 dat jij die ook hebt).

SWBF2.png
zal vanavond eens checken denk dat ik de disc bezit kan me vergissen heb deze game nog niet op de 5 gedraaid 🤔

Heeft er hier iemand de Elite Pulse headset ? goed ?
Voorkeur voor PS5 & Portal (want veel opties heb ik niet)

Laatst bewerkt:
Hoi iedereen,

Tijdje geleden dat ik hier nog ben geweest :)

Ik heb de laatste tijd problemen met downloads op PS5. Zo heb ik onlangs The Last of Us II gedownload en dat duurde maar liefst 3 dagen vooraleer het spel eindelijk geïnstalleerd was.
Vandaag wil ik Cyberpunk 2077 downloaden en hetzelfde probleem doet zich opnieuw voor.
Het downloaden start met 'Calculating...'daarna wordt er ongeveer 200 MB binnengehaald en gaat ie opnieuw naar 'Calculating.' Na een dertigtal seconden haalt ie weer 100-200 MB binnen en gaat ie weer naar 'Calculating...' En ga zo maar door

Via Steam haal ik games van dergelijke grootte binnen op een 4-tal uurtjes.

Via Google kreeg ik volgende stappen voorgesteld maar deze leveren niets op:
Basic checks and troubleshooting
  • Restart your PS5:
    A simple restart can fix many glitches. Turn your console off completely and then turn it back on.

• Pause and resume the download:
      Go to your Downloads/Uploads, select the download, and try pausing it. After a few seconds, select it again to resume.

• Cancel and restart:
      If pausing doesn't work, cancel the download, delete it, and then try downloading the game or update again from the PlayStation Store.
Internet connection issues
    • Check your internet connection:
      Go to Settings > Network > Test Internet Connection to ensure your connection is stable.

• Switch Wi-Fi bands:
      If you're on 2.4GHz, try switching to 5GHz, or vice versa, as one may provide a more stable connection.

• Use a wired connection:
      An Ethernet cable can provide a more stable and faster connection than Wi-Fi. Plug in a cable if possible.

• Change DNS settings:
      Manually change your DNS servers to public ones like Google's (Primary:
      8.8.8.88.8 .8 .8
      , Secondary:
      8.8.4.48.8 .4 .4
      ) in Settings > Network > Advanced Settings.

Storage and system issues
    • Free up storage space:
      If your storage is full, the PS5 may get stuck. Check your storage in Settings > Storage. If needed, delete unnecessary games or apps.

• Restore licenses:
      Go to Settings > Users and Accounts > Other > Restore Licenses. This can sometimes fix issues with downloads.

• Rebuild the database:
      Turn off your PS5, then press and hold the power button until the second beep to enter Safe Mode. Select "Rebuild Database" (option 5). This process can take a few minutes but may fix corrupted data.

Zijn er onder jullie nog die dit probleem hebben gehad? En hoe hebben jullie dit kunnen oplossen?
Een factory reset wil ik pas doen als laatste redmiddel :)

Alvast bedankt!

Kzou eerst eens testen hoelang het duurt bij een disc install..

Koppel je PS5 los van het netwerk, installeer een disc game -> duurt dit lang of heb je problemen -> lijkt mij dat de SSD van de PS5 probably defect aan het gaan is.
Alsook copy eens wat files van usb stick naar je storage, als het kan grootte files.. 4-5GB bijvoorbeeld.

Heb je geen problemen?

Dan ligt het ms op netwerk niveau, hoe is je ps5 verbonden via kabel of WiFi? Ik zou eens kijken hoe rap het gaat met bekabeld netwerk rechtstreeks op je modem. Test dit met je oude kabel en een nieuwe UTP kabel, zo kun je zien of het een kabel issue is of niet. En als je een meettoestel hebt liggen voor kabels uit te meten of iemand kent, meet je kabels eens uit.

Een volledige reset zou ik ook wel aanraden.. En mocht dat niet helpen -> Contacteer Sony support en hopelijk heb je nog garantie..

Zal morgen Spider-Man 2 eens proberen installeren, die heb ik hier nog op disc liggen.

Het probleem doet zich voor bij zowel bekabeld internet als via Wi-Fi dus ik zou niet denken dat het daaraan ligt, maar ik zal ook eens eens nieuwe kabel proberen.

Bedankt al voor de suggesties

Wat is tegenwoordig een betrouwbare tweedehandsprijs voor een PS5? Zie hier en daar toestellen staan voor 160 euro, maar dat lijkt mij wel heel weinig?

Kzou eerst eens testen hoelang het duurt bij een disc install..

Koppel je PS5 los van het netwerk, installeer een disc game -> duurt dit lang of heb je problemen -> lijkt mij dat de SSD van de PS5 probably defect aan het gaan is.
Alsook copy eens wat files van usb stick naar je storage, als het kan grootte files.. 4-5GB bijvoorbeeld.

Heb je geen problemen?

Dan ligt het ms op netwerk niveau, hoe is je ps5 verbonden via kabel of WiFi? Ik zou eens kijken hoe rap het gaat met bekabeld netwerk rechtstreeks op je modem. Test dit met je oude kabel en een nieuwe UTP kabel, zo kun je zien of het een kabel issue is of niet. En als je een meettoestel hebt liggen voor kabels uit te meten of iemand kent, meet je kabels eens uit.

Een volledige reset zou ik ook wel aanraden.. En mocht dat niet helpen -> Contacteer Sony support en hopelijk heb je nog garantie..
Heb gisteren dus een disc install gedaan van Spider-Man 2 met netwerkkabel losgekoppeld, was zonder problemen op een klein uurtje geïnstalleerd. Daarna een andere utp kabel geprobeerd en een update binnengehaald voor Diablo IV van ca. 500 MB. Dit was dan weer wel mogelijk op een goeie 40 seconden. Daarna Cyberpunk 2077 nog eens geprobeerd en het duurde al zes minuten tegen dat de eerste 650 MB binnen waren...
Denk dat ik dan maar een factory reset zal doen om te zien of dat iets opbrengt.

Laatst bewerkt:
Zit er betschil in bepaalde hdmi kabels ?, tis zo mijn ps5 valt soms gewoon uit kan hem dan enkel weer opstarten door stroomkabel en hdmi eruit te trekken en weer insteken. De stroom kabel is een nieuwe van deze week maar wat me opvalt mijn hdmi kabel is zltijd heel warm ik vermoed dat hij zichzelf uitschakeld is de ps5 te warm is. Heb nu ook vandaag de kap er nog eens afgehaald die stof gaten uitgezogen en die ventilator waar ik erbij kon het stof weg nemen.
Mijn ps5 staat vrij op een kast dus niet afgesloten denk zo een 20cm van de muur.

Terug
Bovenaan