algemene discussie | PlayStation

Stel:

Je koopt voor 1 jaar PS Plus Essential. 1 jaar PS Plus Essential kost je 60 euro per jaar.

Als je deze wilt upgraden naar PS Plus Premium, wat als standalone 120 euro per jaar kost, moet je bovenop de 60 euro voor PS Plus Essential, nog eens 60 euro betalen voor de upgrade.

Stel, je koopt voor 4 jaar PS Plus Essential, dat kost je 240 euro (4x60).
Als je dit wilt upgraden naar PS Plus Premium, moet je slechts 150 bijbetalen in plaats van 240 (4x60).

De treshold voor upgraden van Essential naar Premium is op 150 euro gezet. Zelfs voor 10 jaar PS Plus Essential om te zetten naar Premium, betaal je maximum 150 euro extra.
Bedankt. Dit is zeer duidelijk. Dus simpel gezegd: je doet vooral voordeel als je zoveel mogelijk jaren ineens Premium neemt.

Bedankt. Dit is zeer duidelijk. Dus simpel gezegd: je doet vooral voordeel als je zoveel mogelijk jaren ineens Premium neemt.
Jep. Stel dat je 10 jaar Essential koopt (600 euro) + erna een upgrade naar Premium (150 euro) betaal je 750 euro.
Koop je direct 10 jaar Premium, dan betaal je 1200 euro. Hoe meer je koopt, hoe meer je voordeel doet. Maar je moet natuurlijk wel een flink bedrag in 1 keer leggen.

Jep. Stel dat je 10 jaar Essential koopt (600 euro) + erna een upgrade naar Premium (150 euro) betaal je 750 euro.
Koop je direct 10 jaar Premium, dan betaal je 1200 euro. Hoe meer je koopt, hoe meer je voordeel doet. Maar je moet natuurlijk wel een flink bedrag in 1 keer leggen.
Inderdaad dat is het enige en grote nadeel als je direct voor 10 jaar koopt.. een smak geld in 1 keer ophoesten.. Enige wat nog mogelijk is om kaartjes van Essential voor goedkopere prijzen te kunnen kopen dan 60 euro per jaar.. met deals of dergelijke..

Top is duidelijk nu en dan kan je het best ineens premium nemen want de kost blijft hetzelfde als je voor extra zou kiezen.

Denk eerlijk dat Extra voldoende is voor mij heb nog een abbo tot juni 2024 en zou dan 79€ moeten opleggen bij premium is dat 119€

Heb nog 1336 dagen Essential (nee, die had ik al lang voor de aankondiging van de nieuwe abonnementsdienst)

Nu heb ik ook nog 2 jaarkaartjes van PS now (nee, ook die had ik al een tijdje voor de aankondiging van de nieuwe abonnementsdienst)

Ik zou nu graag die 2 now abonnement omzetten naar 2 jaar Essential.

Maar om 1 of andere reden krijg ik deze niet toegevoegd.

Mailtje gehad dat ik essential blijf na de omzetting

Er staat wel bij dat op 2023 juli het terug verlengt, dus dat moet ik nog eens manueel afzetten, toch erg dat ze u dat flikken, want zo gaan er terug in de hernieuwing val lopen en 60 euro van hun rekening gaan zien gaan

Niet iedereen is zo mondig, en das dus weer extra winst voor die mannen eh, ge moet toch ogen op uwe rug hebben staan eh gvd

En dat is net het voordeel bij Xbox, veel interessanter dan bij PS.
Dat is ook zo met Xbox. Maar eerlijk gezegd, ik heb gamepass ultimate gepakt na gears 5. Buiten Forza en Halo infinite heb ik niet veel first party triple a games gezien. En die games komen wel, maar het duurt echt lang. Als je nu kijkt naar het aanbod van beide. Denk dat er geen discussie mogelijk is dat ps plus premium veel meer te bieden heeft. Zeker voor gamers die vorige generatie overgeslagen hebben. Uiteraard hebben pro Playstation gamers de meeste toppers gespeeld, maar dat is mijn punt niet dat ik wil maken, het aanbod is echt wel gigantisch...

Dat is ook zo met Xbox. Maar eerlijk gezegd, ik heb gamepass ultimate gepakt na gears 5. Buiten Forza en Halo infinite heb ik niet veel first party triple a games gezien. En die games komen wel, maar het duurt echt lang. Als je nu kijkt naar het aanbod van beide. Denk dat er geen discussie mogelijk is dat ps plus premium veel meer te bieden heeft. Zeker voor gamers die vorige generatie overgeslagen hebben. Uiteraard hebben pro Playstation gamers de meeste toppers gespeeld, maar dat is mijn punt niet dat ik wil maken, het aanbod is echt wel gigantisch...
Nja er komen wel een pak games naar gamepass, vb die turtels ps 22€ xbox gratis zo zijn er wel meer

Godverdoeme, ik dacht da PS+ ook naar Premium werd geupgrade bij den overzet, dus khad een jaarkaartje gekocht, maar nu blijkt da da enkel voor PS Now was, dus ik zit op essential. Das geld naar ne muur vol kak gesmeten. Toffe vergissing :sop:

Laatste persvoorstelling van Xbox hadden ze toch aangekondigd dat zo goed als alle nieuwe Xbox exclusives direct naar Gamepass komen. Dat zal bij PS niet gebeuren.

Mailtje gehad dat ik essential blijf na de omzetting

Er staat wel bij dat op 2023 juli het terug verlengt, dus dat moet ik nog eens manueel afzetten, toch erg dat ze u dat flikken, want zo gaan er terug in de hernieuwing val lopen en 60 euro van hun rekening gaan zien gaan

Niet iedereen is zo mondig, en das dus weer extra winst voor die mannen eh, ge moet toch ogen op uwe rug hebben staan eh gvd
Ik had geen PS+ meer, en vandaag wou ik dus opnieuw een abbo nemen.
Kies je voor 1 maand of 3 maand en je plan... je denkt dan dat je naar de bevestiging of betaling komt maar nee, het eerste dat er op komt is om 12 maanden te nemen met de de opties: confirm of skip...

Eerste wat ik dacht, euh nee, ik wil niet skippen want ik wil PS+ aanschaffen... dus bevestig, dan zie je dat ze je keuze wijzigen naar de 12 maanden.

Afin, misschien niet het beste uitgelegd maar ik vond het zeker niet duidelijk op deze manier en een slinkse manier om mensen toch gauw de 12maanden te laten nemen ipv hun eigen keuze. Als je snel door de menu's was gegaan had je het vast niet gemerkt.

Ik heb nu plus premium tot ‘25. Ga al wat games downloaden die ik overgeslagen heb de laatste maanden

Godverdoeme, ik dacht da PS+ ook naar Premium werd geupgrade bij den overzet, dus khad een jaarkaartje gekocht, maar nu blijkt da da enkel voor PS Now was, dus ik zit op essential. Das geld naar ne muur vol kak gesmeten. Toffe vergissing :sop:

Sorry dat ik het zeg, maar dat ligt dan toch wel aan jou, want er is daar al genoeg over gecommuniceerd en gediscussieerd geweest dat PS+ => Essential en PSNow => Premium.

Sorry dat ik het zeg, maar dat ligt dan toch wel aan jou, want er is daar al genoeg over gecommuniceerd en gediscussieerd geweest dat PS+ => Essential en PSNow => Premium.
Zoals ik zei, 'Toffe vergissing'.

+ De persoon van wie ik hier op Vraag & Aanbod een PS+ jaarabo had gekocht zei het ook in zijn post dat het naar Premium werd omgezet dus ik dacht datk safe zat.

Ik heb ook de upgrade naar een half jaar PS+ Extra gedaan. Iets meer dan €20 valt wel mee als prijs voor die zes maanden en dan kan ik wat in de gaten houden wat er nog zoal op komt, hoe lang games er op blijven en of het de moeite is om het volgend jaar te houden. Mooi meegenomen dat Stray er volgende maand sowieso op komt (da's toch ook op Extra he? :unsure:)

Ik heb eens een beetje door de lijst van games gekeken en hier zijn een paar games die me wel interesseren:
Tetris Effect
Bloodstained: Ritual of the Night
Resogun
Nioh
Prey
Rez Infinite
Final Fantasy XII: The Zodiac Age (nooit gespeeld)
en nog een hoop kleine indiegames zoals Slime Rancher, Child of Light, Little Nightmares, My Friend Pedro, Observation,...

Hier zijn nog wat aanraders die wat minder opvallen naast de echt grote namen:
Dead Cells
Celeste
Hollow Knight
Outer Wilds (op PS5 bolt het wel niet denderend)
Control: Ultimate Edition
Enter The Gungeon
Shadow of the Colossus
Brothers: A Tale of Two Sons

Ik sta open voor suggesties als iemand anders nog aanraders heeft!

Best wel goed om al eens te kijken op de pagina van de game zelf of er al een vervaldatum is voor de games die je wil spelen.
Zag dat RDR2 redelijk snel uit de catalogus gaat, was dan wat verder aan het kijken en zag bv. ook NBA22 met een vervaldatum.
Vanavond eens verder kijken voor de games die ik wil spelen welke er eerst uit vliegen ( maakt het kiezen van de volgorde wat gemakkelijker :unsure: )

Best wel goed om al eens te kijken op de pagina van de game zelf of er al een vervaldatum is voor de games die je wil spelen.
Zag dat RDR2 redelijk snel uit de catalogus gaat, was dan wat verder aan het kijken en zag bv. ook NBA22 met een vervaldatum.
Vanavond eens verder kijken voor de games die ik wil spelen welke er eerst uit vliegen ( maakt het kiezen van de volgorde wat gemakkelijker :unsure: )

Als je ze download, en ze gaan uit de catalogus, zijn ze dan nog speelbaar als ze op je PS5 staan?

Als je ze download, en ze gaan uit de catalogus, zijn ze dan nog speelbaar als ze op je PS5 staan?
Staat in de eerste post van dit topic:

Game Catalogus / Ubisoft+ Classics
Deze games kun je alleen maar spelen zolang ze in het aanbod zitten. Verdwijnt een game, kun je het niet meer spelen.

Ik had nog now tot juli, plus tot maart 2024, nu premium tot 2024, yeah baby 😄.
Paar spellen aant downloaden, litte nightmares, assassin's Creed Valhalla, ghost of Tsushima director's cut, returnal en ape escape.

Terug
Bovenaan