algemene discussie | PlayStation

Neen.
gebruik al van dag 1 DS van ps5 op steam games, haptics werken op geen enkele game inclusief PS games die geport worden.
Of er is een optie via Steam die ik gemist heb.

Moet er wel bij zeggen dat ik een controller alleen via steam gebruik.
@VN. Effe vlug gegoogled en je zou deze dus unlocken als je "steam input" uitzet, en je een USB bedrading gebruikt tussen PC en controller.. niet echt optimaal dus. Draden zijn niet meer van deze tijd :p

Uit deze lastofus reddit thread

De nieuwe spiderman 2 op pc zou ook haptics gebruiken maar enkel via de kabel als ik mij niet vergis, dat had ik toch in een review gezien.

(Edit: gevonden in de gameranx youtube review van spiderman 2)

Gebruik zelf ook de Ps5 controller op pc via kabel omdat ik er toch naast zit. Werkt bij nieuwere games meestal goed. Sommige games gebruiken enkel de xbox icoontjes en dat is wel irritant zeker met de x knop die op beide controllers anders zijn.

En als de controller niet werkt dan sluit ik wel de xbox controller aan als het echt moet.

...op z"on momenten ben je toch beter af met single play games die geen online connectie nodig heeft , wel spijtig wou nog wat TT in GT7 doen maar swat hopelijk geen hack met 23 dagen ... 😂

Blijkbaar is psn al een tijdje offline , daar sta je dan met je dure online, digitale games.

1. Dure digitale games: ik denk dat ik nog nooit zo weinig uitgegeven heb aan games sinds ik digitaal gegaan ben. Duurste is eigenlijk nog mijn PS+ abo. En de voordelen van digitaal zijn ook al tot in den treure besproken. YMMV dus.
2. Volgens mij is het de eerste keer dat een PSN outage ook ervoor zorgt dat je geen digitale games kan spelen, dus blijkbaar (ook) license servers gehit deze keer.

Ik denk dat het deels opgelost is. Ik kan GT7 opstarten maar krijg dan wel PSN errors.
Ivm puntje 2 boven. Ik ben eigenlijk zeker dat je op PS4 digitale games offline kunt spelen. Je kan gewoon checken hoe lang je license nog valid is. Voor gekochte games is dat oneindig. Voor PS+ Essential games is dat tot einde abonnement, en voor PS+ Extra games is dat 5 dagen (omdat ze daar de games er terug af kunnen halen).
Vraag me af of het op PS5 anders werkt (want daar kun je ook geen einddatum checken).

Zowel PS4 als Xbox360 controller beslisten ermee om deze maand op pensioen te gaan. Consoles voor beiden zijn al even verkocht gelet louter gamen op Steam Deck/pc. De PS5 controller staat heden aan €64 in 'promo' in de carrefour en vroeg mij af of de DualSense haptics ook zouden werken voor (wireless) pc gaming.

Na wat googlen niet meteen een sluitend antwoord gevonden (het zou mogelijks voor beperkt aantal games werken).
Lijst van games met support voor haptic feedback en adaptive triggers, wired en/of wireless:

't Lijkt terug op gang te komen.

7ed3b80a257769f4da78e9c4f8003a7f.jpg

Terug
Bovenaan