algemene discussie | PlayStation

Sony heeft deze generatie de bal toch echt misgeslagen. PS5 staat hier nu al meer dan een jaar stof te happen, en er lijkt voor 2025 niet veel verandering te komen.

Ik ben anders wel hyped voor veel van deze zaken.
Ik koop mijn PS voor de games van de PS Studios. En er is hier weer niets getoond behalve voor 2026 terwijl de laatste grote release Spider-Man 2 was in oktober 2023? Tijdens de PS4 waren er elk jaar 2 toppers die uitkwamen.

Ben er 100% zeker van dat tegen het einde van de PS5 deze generatie de PS4 stof laat happen, tbh vind ik dat al lang het geval. Snap echt de haat niet ... Wat heeft PS4 dan dat PS5 niet heeft?

Letterlijk elk spel van de PS4 buiten bloodborne heeft een vervolg op de 5 + nog nieuwe games.

Vind dit by far nu al een betere generatie dan de vorige.

Ik koop mijn PS voor de games van de PS Studios. En er is hier weer niets getoond behalve voor 2026 terwijl de laatste grote release Spider-Man 2 was in oktober 2023? Tijdens de PS4 waren er elk jaar 2 toppers die uitkwamen.
Death Stranding 2 en Ghost of Yotei...

2026: Onimusha, Returnal 2 ( housemark game ), Wolverine..?

We hadden al: Demon's, GoW2, SM2, Horizon 2, nieuwe FF + FF Rebirth, Helldivers 2, Stellar Blade, Ratchet & Clank, GT7, Astro Bot, Sackboy.

Naughty Dog is ook bezig aan hun nieuwe IP ondertussen.

Kweet niet wat gij verwacht maar alle xD

Ben er 100% zeker van dat tegen het einde van de PS5 deze generatie de PS4 stof laat happen, tbh vind ik dat al lang het geval. Snap echt de haat niet ... Wat heeft PS4 dan dat PS5 niet heeft?

Letterlijk elk spel van de PS4 buiten bloodborne heeft een vervolg op de 5 + nog nieuwe games.

Vind dit by far nu al een betere generatie dan de vorige.
Inderdaad, sequels die 90% hetzelfde als de vorige game zijn (meestal omwille van cross-gen) en remasters van PS4 games.

Op de PS4 had je hun top studio’s die nieuwe titels ontwikkelden. Horizon, Days Gone, Spider-Man, Ghost, Infamous, Death Stranding, The Order, Driveclub, God of War (niet nieuw maar volledig nieuwe concept),..

En dan had je nog Bloodborne, FF7, Last Guardian,…

PS5 komt niet in de buurt van de PS4 en dat zal zoals het er nu naar uitziet ook niet gebeuren.

Death Stranding 2 en Ghost of Yotei...

2026: Onimusha, Returnal 2 ( housemark game ), Wolverine..?

We hadden al: Demon's, GoW2, SM2, Horizon 2, nieuwe FF + FF Rebirth, Helldivers 2, Stellar Blade, Ratchet & Clank, GT7, Astro Bot, Sackboy.

Naughty Dog is ook bezig aan hun nieuwe IP ondertussen.

Kweet niet wat gij verwacht maar alle xD
Ik lees 10 sequels en een remake.

Het is niet dat er niets is, maar het blijft voor mij persoonlijk niets tov de PS4. Hun gok op live service games heeft hier natuurlijk veel mee te maken.

Ik lees 10 sequels en een remake.

Het is niet dat er niets is, maar het blijft voor mij persoonlijk niets tov de PS4. Hun gok op live service games heeft hier natuurlijk veel mee te maken.
sja, wat wil je dan?
nieuwe ip maken en dan volgende game weer een nieuwe ip ... komaan doe normaal. het is logisch dat ze sequels maken op games als ghost of horizon... ik zou persoonlijk zelfs smeken voor een nieuwe killzone, infamous of days gone sequel, maar ja.
het is niet omdat het een sequel is dat het daarom slechte games zijn

vond het een goeie state of play, toch wel paar dingen gezien die me wel aanstaan.

Laatst bewerkt:
Games maken duurt langer en langer, al die PS studios hebben in het verleden altijd al sequels gemaakt van hun games, alleen duurt dit vaak langer en langer waardoor het ook langer duurt eer ze met iets nieuws komen. Je kan niet elke keer gewoon iets nieuws uitvinden.

Dat kost heel veel geld, nog meer tijd dan nu en heeft heel grote risico's en dat in een zeer gevoelig sector.

Had elke studio iets nieuws moeten maken hadden we nu nog eens ze helf zo veel games gehad. Also wie is er nu kwaad op een vervolg van SM, Ghosts, Horizon, GoW, etc...

Denk dat je het wereldje minder goed kent dan je soms denkt. Naughty Dog heeft nu een tijdje geteerd op TLOU en is ondertussen met iets anders bezig. Insomniac hetzelfde met Spiderman en is nu met iets anders bezig. Santa Monica heeft hun nieuwe GoW era afgewerkt en is met iets anders bezig ( wrs wel terug in GoW ). GT blijft altijd GT. Suckerpunch heeft ook altijd meer dan 1 game gemaakt per IP en het zou dwaas geweest zijn geen vervolg te maken op Tsushima, mss dat ze erna wel weer iets nieuws doen tegen de PS6... Housemarque heeft Returnal als nieuwe IP op PS5 en komt met een 2de nieuwe IP op PS5. Ratchet is gereboot op PS4 met een soort soft remake, uiteraard ging er een echt nieuwe game komen voor PS5. Astro demo dat de herkenning kreeg die het verdiende en een volwaardige game kreeg is ook alles behalve een straf. Stellar blade was compleet nieuw...

Geef die studios eens wat tijd, we zijn al verwend genoeg als we klagen over niet genoeg nieuwe games en we nog niet eens tijd genoeg hebben om er 10% van te spelen.

sja, wat wil je dan?
nieuwe ip maken en dan volgende game weer een nieuwe ip ... komaan doe normaal. het is logisch dat ze sequels maken op games als ghost of horizon... ik zou persoonlijk zelfs smeken voor een nieuwe killzone, infamous of days gone sequel, maar ja.
het is niet omdat het een sequel is dat het daarom slechte games zijn

vond het een goeie state of play, toch wel paar dingen gezien die me wel aanstaan.
Zoals ze met de PS4 deden, een goeie mix van sequels en nieuwe IP. Dat laatste vind ik er gewoon te weinig zijn en de sequels zijn teveel hetzelfde als hun voorganger.

Ik zou ook graag bepaalde sequels zien, zeker als ze echt iets nieuw doen of het origineel al even geleden is, maar sequels zoals GoW2, SM2, Horizon 2 waren toch echt redelijk underwhelming? Ghost 2 ziet er gewoon ook meer van hetzelfde uit.

@Bunkerbudy Allemaal waar wat je zegt,
de hele industrie is natuurlijk erg veranderd tov 10 jaar geleden. En ik ben er niet kwaad om natuurlijk, maar ik zet er mijn PS5 niet voor op :)

Nieuwe Onimusha die letterlijk en figuurlijk wat karakter vertoont -> yeay!

Lost Soul Aside -> toen we allemaal nog aant wachten waren op aankondiging van DMC5 leek dit onze verlosser te zijn. Het ziet er nog altijd cool uit, maar na Forspoken ben ik een beetje argwanig over grote, open magische wereld met een companion die constant bij u is. :unsure:
Tides of Annihilation -> Ziet er heel devil may cry 5 achtig uit, maar dan met Lightning uit FFXIII in de hoofdrol. Mijn soort game, maar tis te zien hoe het effectief onthaald wordt.
Lies of P standalone DLC -> ziet er uit als wat fans willen
MGS snake eater ziet er wederom zeer cool uit.
Sauros is nog een eindje weg, geen gameplay, geen hype

Ik vind het wel een stevig lijstje, maar anderszijds ook wel een gevoel van...
Waar is een nieuwe Resident evil game?
Fromsoft -> ge maakt me niet wijs dat ze alleen bezig zijn met Nachttrein
Insomniac, zijt ge iets anders nog aant maken dan Marvel-stuff dat we misschien al kunnen zien of is het nog 5 jaar verwijderd?

Eerlijk gezegd mis ik ook een beetje variatie... heel veel van deze games lijken op elkaar qua kleurenpallet en de donkere toon van hun verhaal... Als ik 's ochtends r/games even open doe en die trailers begin te kijken, geeft het me vaak hetzelfde gevoel.

Ge kunt zeggen wat ge wilt van Xbox deze generatie, maar voor dit jaar hebben ze

1) Een kleurrijke westerse RPG in Avowed
2) Een over-the-top action shooter in Doom
3) Gears of War als het effectief uit komt dit jaar
4) Ninja gaiden remake en sequel na 10 jaar afwezigheid
5) Ruimte voor een JRPG zoals Clair Obscure

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan