algemene discussie | PlayStation

Er wordt tegenwoordig enkel op safe gespeeld door de grote publishers. Wat leidt tot een armoede aan hoogwaardige nieuwe games die grenzen durven verleggen.

Het is tegenwoordig de ene remaster, na de andere, ... de gouden melkkoe verder blijven uitmelken.

Daarom ligt bij mij de focus vooral op indie games.
Kort door de bocht wel, maar dat heb ik bij veel reacties.

Er wordt tegenwoordig enkel op safe gespeeld door de grote publishers. Wat leidt tot een armoede aan hoogwaardige nieuwe games die grenzen durven verleggen.

Het is tegenwoordig de ene remaster, na de andere, ... de gouden melkkoe verder blijven uitmelken.

Daarom ligt bij mij de focus vooral op indie games.
Veel Indie games vind ik al lang niet meer origineel. Is ook over aanbod aan troep.
Los daarvan willen we allemaal 'nieuwe titels', maar tegelijkertijd sta ik te popelen als ze een nieuwe Resistance, Motorstorm, Time Crisis, etc zouden uitbrengen.

Motorstorm.. dat is nu een licentie waar ze een live service van hadden kunnen maken. Ongeacht de framerate problemen in elk deel, super leuke games :p

Ik ben het er op zich niet mee eens dat er "geen games" zijn voor de PS5. Vorig jaar zaten veel mensen te zeuren: "Waar blijven de games?!" Maar ondertussen hadden we Helldivers 2, Final Fantasy VII Rebirth, Stellar Blade, Astro Bot. Meer dan genoeg exclusives die je niet op Xbox of Nintendo kunt spelen.

Wat wel een feit is: slechts één echte first-party game. De rest? Second-party deals of third-party samenwerkingen. En we weten ondertussen allemaal dat Jim Ryan alles op live service wilde gooien. Het resultaat? Naughty Dog heeft vier jaar verspild met een gigantisch team. Een live service-game van Spider-Man? Gecanceld. Twisted Metal? Gecanceld. Bluepoint die werkt aan God of War live service game in plaats van een nieuwe remake!!?? Fucking zonde. Die gasten hadden nu al een andere remake klaar kunnen hebben, of minstens diep in ontwikkeling kunnen zitten.

En dan Concord, de duurste Sony-game ooit, maar letterlijk 2 weken later gecanceld... Jeezus Christ... En dat is nog maar het topje van de ijsberg, want er zijn nog veel meer projecten geschrapt. Je moet gewoon toegeven: Sony heeft serieus geblunderd!

Toch moet ik zeggen: voor mij voelt de PS5-generatie niet slecht, maar het had zoveel beter kunnen zijn. Kijk naar Naughty Dog: die hadden nu al ver in ontwikkeling kunnen zijn met een tweede game naast Intergalactic. En hetzelfde geldt voor veel andere studio's. We hadden veel meer first-party games kunnen hebben.

Maar oké, laten we vooruitkijken. Dit jaar krijgen we Ghost, Death Stranding 2. Volgend jaar: nieuwe Housemarque, Intergalactic en waarschijnlijk de volgende Insomniac-game. En vergeet Cory Barlog’s nieuwe project niet. Vanaf nu kan het eigenlijk alleen maar beter worden.

Dus nee, ik maak me niet te veel zorgen. Maar ja, het had nog een stuk beter kunnen zijn...
Meer dan genoeg zou ik zeker niet zeggen. Grote Playstation fan hier, maar het is zot dat de PS5 al in 2020 is uitgekomen en dat de output zo bedroevend laag is. Uiteraard zoals je zegt door dat live service fiasco, wat een zonde. Ik koop pas een console als er ~5 games (exclusives) zijn die ik graag wil spelen, ik wacht nog altijd. De Final Fantasy VII remakes, Demon's Souls remaster en Returnal, dat is het voorlopig voor mij. Zeker niet genoeg exclusives over zo'n lange periode.

In 2021 heb ik een Xbox Series S gekocht voor Kerstmis met het idee om een jaartje later een PS5 te kopen als er wat meer exclusives waren uitgekomen en daar ben ik eigenlijk superblij mee, zo kon ik toch alle grote releases spelen van de afgelopen jaren met een console die nog geen €300 heeft gekost. Ik zeg natuurlijk niet dat Xbox betere exclusives heeft, verre van, daar heb ik alleen nog maar Indiana Jones and the Great Circle van gespeeld zelfs :D (en heel wat oudere games via BC, die is wel top op Xbox). De Nintendo Switch ook alleen maar lof voor, heel wat exclusives en die switch tussen handheld en docked is geniaal. Maar, zoals je zegt gelukkig wel beterschap op komst! Hopelijk toch nog een PS5 kopen voor het einde van de generatie :p.

Motorstorm.. dat is nu een licentie waar ze een live service van hadden kunnen maken. Ongeacht de framerate problemen in elk deel, super leuke games :p
Ik heb de eerste 2 plat gespeeld. De derde vond ik weer minder. van de 2e mogen ze wel een remake maken :D

Bluepoint die werkt aan God of War live service game in plaats van een nieuwe remake!!?? Fucking zonde. Die gasten hadden nu al een andere remake klaar kunnen hebben, of minstens diep in ontwikkeling kunnen zitten.
die hadden perfect bloodborne kunnen doen.
ik snap sony echt niet, bloodborne remaster is gewoon een easy win en money. internet ontploft en sales zal enorm zijn.
maar nee, laten we games zoals concord maken. Of neen, laten we wachten op Fairgames. Iedereen weet dat deze de volgende hit zal zijn :crazy:

Die gaan gewoon doen wat ze met Demon's gedaan hebben, proper remake next gen.
Als ze het doen zoals ze Demon's gedaan hebben ga ik het ze ook nooit kwalijk nemen.

Omdat ik de Portal maar niets vond, leuk concept maar niet voor mij, zoek ik een monitor voor mijn PS5. Normaal is het geen probleem dat ik op de TV game 's avonds van de vriendin, maar een eigen mini setup voor de PS5 is een optie (met monitor)

Aanraders voor PS5 ?

De goe
Omdat ik de Portal maar niets vond, leuk concept maar niet voor mij, zoek ik een monitor voor mijn PS5. Normaal is het geen probleem dat ik op de TV game 's avonds van de vriendin, maar een eigen mini setup voor de PS5 is een optie (met monitor)

Aanraders voor PS5 ?
De goedkoopste QD-OLED monitor op tweakers pricewatch kost €800 voor 32"/4K

Een 27"/4K monitor van €500

Een miniled-monitor van €650

Anders kan je eens kijken op YT-kanaal van Monitors unboxed Zo vind je misschien makkelijk een deftige optie binnen je budget.

Maar hoe ga je dat dan doen ? Constant kabel versteken ? Of bedoel je dat je helemaal niet meer op de TV zal gamen dan ?
Alternatief is immers om Remote Play te gaan gebruiken, bvb op een PC, voor die keren dat je vriendin de TV wil gebruiken.

Maar hoe ga je dat dan doen ? Constant kabel versteken ? Of bedoel je dat je helemaal niet meer op de TV zal gamen dan ?
Alternatief is immers om Remote Play te gaan gebruiken, bvb op een PC, voor die keren dat je vriendin de TV wil gebruiken.
Kunt wel een switch gebruiken desnoods.
Kabel van PS naar switcher, dan van daar 1 kabel naar de monitor en 1 naar de TV.
Dan kunt ge kiezen waar ge naar output zonder kabels om te steken.

Ik gebruik al jaren een switcher omdat ik teveel HDMI's heb tegenover poorten op TV.
Xbox S/X, PS5 en PC zitten allemaal op poort 1 bij mij.
Alleen is mijne dan meerdere inputs naar 1 output.
Dat zou in dit geval dan 1 input naar meerdere outputs moeten zijn.

Mijn TV heeft maar 2 poorten voor 4K120, VRR,...
1 daarvan is dan ook nog voor eARC, dus daar steekt Sonos in en blijft nog maar 1 poort over.
Switcher werkt perfect met alle functies zoals VRR, Atmos,...

Had eerst een goedkope en die bolde perfect met mijn consoles, maar sinds ik de PC erbij heb gestoken deed die niks meer.
Dan een wat duurdere gekocht en dat bolt weer perfect allemaal.

Ik heb deze moest het iemand toevallig interesseren.

Daarvoor, zonder mijn PC dus, had ik gewoon eentje van € 30 van amazon.
Denk dat consoles minder bandbreedte gebruiken, ofwel communiceert dat misschien makkelijker geen idee.
Als ge enkel consoles gebruikt dan durf ik die goedkope ook wel aan te raden.

Laatst bewerkt:
Alleen is mijne dan meerdere inputs naar 1 output.
Dat zou in dit geval dan 1 input naar meerdere outputs moeten zijn.

Klopt, is dus geen HDMI Switch dat hij nodig heeft, maar een HDMI splitter.
Veel hangt er natuurlijk ook vanaf hoe dicht alles bij elkaar staat. Als de reden is dat zijn vriendin op TV een of andere romcom wil kijken, lijkt het me ook weer niet zo interessant om op een paar meter daar vandaan een shooter te gaan spelen :).

Klopt, is dus geen HDMI Switch dat hij nodig heeft, maar een HDMI splitter.
Veel hangt er natuurlijk ook vanaf hoe dicht alles bij elkaar staat. Als de reden is dat zijn vriendin op TV een of andere romcom wil kijken, lijkt het me ook weer niet zo interessant om op een paar meter daar vandaan een shooter te gaan spelen :).
Ja splitter idd kwam er niet meteen op.
Er bestaan normaal ook wel switchers met meerdere outputs.
En moesten er mensen hier dat niet weten of kennen, dan kan het handig zijn.

Haha ja met een koptelefoon, maar zonder party ofzo dan. :p

Kunt wel lange kabels steken als het echt nodig zou zijn, alleen wel de juiste kopen dan.
Ik heb een (actieve) HDMI van 20 meter steken van PC naar TV en daar werkt ook alles op.
Ruipro is het merk wat ik gebruik en zijn gecertificeerde kabels.
Alleen even opletten dat ge de juiste kant insteekt. (Source-Display)

Voor die 20 meter heb ik eerst ook de goedkoopste actieve kabel getest maar geen succes.
Dan maar die Ruipro gekocht, voor kortere kabels is merk normaal niet zo belangrijk.

New prices:
$399.99 / €449.99 / £399.99 / ¥66,980 recommended retail price (includes tax for EUR, GBP, and JPY)
Zucht. Gekocht in 'solden' met Black Friday en mijn slechtste aankoop geweest sinds eeuwen. Ding heeft gewoon amper games en alle oude PSVR-games zijn niet eens ondersteund (of je moet opnieuw betalen voor de PSVR2-versie).

Edit: wel 'maar' €379,99 betaald voor Horizon-bundel, maar dan nog.

Allez, 5 dagen gratis PS+ bijgekregen door die storing maar nu valt mijn eindperiode niet meer eind november maar begin december en zal dus waarschijnlijk niet meer kunnen genieten van de korting die je krijgt bij black friday en dat is echt wel klote.

Kan je die 5 dagen net weigeren

Terug
Bovenaan