algemene discussie | PlayStation

Predator echt wel ramp van een game, matchmaking om Predator te zijn duurde soms 15 minuten. Mss nu dat gratis is dat er meer volk de game zal spelen.

Iemand nog al het probleem gehad met zijn ps5, als deze in rust staat en ik zet hem aan dat hij geen signaal kan geven naar mijn hdmi poort enig dat dan nog lukt is de stroomkabel uittrekken

Echt droevig tegenwoordig CDkeys.

Na de refund van mijn betaalde 50 euro PSN (out of stock) een nieuwe order geplaatst voor 40 en 35 euro. De eerste code direct kunnen ingeven, de tweede code kon niet worden aangemaakt. Opnieuw contact opgenomen met de dienst en opnieuw een refund omdat er iets was misgelopen in hun systeem.

Dat zijn 2 misgelopen bestellingen op 3 pogingen. En dat allemaal voor 10 euro korting op 75 euro...

En de meesten zegden altijd wacht om een ps5 te kopen zodat de kinder ziekten eruit zijn maar blijkbaar ben je nu beter af met de eerste generatie, de ps5's die ze nu maken heeft problemen dat hij warmer kan worden.
De technische uitleg weet ik niet maar ze gebruiken nu andere onderdelen.

Volgens DigitalFoundry zijn er geen problemen. Integendeel. Ondanks de kleinere heatsink is de console zelfs in de zwaarste games even stil als het originele model, is het verbruik hetzelfde, en last but not least zijn ook de prestaties hetzelfde.

I've been running Remedy's Control for several hours now on my own CFI-1100 unit. In ray tracing mode, the game locks to 30fps and in standard gameplay, the PS5 draws around 170W from the wall. However, visiting the now infamous Corridor of Doom - a notoriously heavy area of the game well known to the DF audience - power utilisation increases to 200W. Entering photo mode removes the 30fps frame-rate cap, adding further to the power draw, peaking at 214W.

This is pretty much the same max power draw as my launch PS5, strongly suggesting that the main processor has not been changed, but crucially, the acoustics of the new console have not adjusted at all to any noticeable degree in the hours that the scene has been running the processor flat out. Whether the machine is hotter or not is still to be tested, but logic suggests that if the new cooling assembly was not up to the task, the fan would be increasing in speed and volume to expel the build-up of heat. This does not seem to be happening - and hours on, the power draw is still consistent too.

[...]

There's concern that a hotter PlayStation 5 would see the machine unable to hit the boost clocks attainable in a notionally cooler launch model. Yes, performance on the new model should be tested, but I find it extremely unlikely that the new PS5 will perform any differently even if it were hotter than the old one. The clocks adjust according to an algorithm based on a single 'model' processor. Sony profiled how that single chip works under a multitude of different workloads and applied that algorithm to every PlayStation 5 in production, to ensure that even though clocks change, they will do so identically on every system out there. In short, boost isn't controlled by the temperatures of any given PlayStation 5, so the system should perform identically to any other.

Zou nogal straf zijn ook. Het verwonderd me dat mensen denken dat dit het geval zou zijn. Ik bedoel, het is nu niet dat Sony amateurs zijn in consoles bouwen he 😅

En de meesten zegden altijd wacht om een ps5 te kopen zodat de kinder ziekten eruit zijn maar blijkbaar ben je nu beter af met de eerste generatie, de ps5's die ze nu maken heeft problemen dat hij warmer kan worden.
De technische uitleg weet ik niet maar ze gebruiken nu andere onderdelen.
Is dus pure bs. Austin Evens (YouTuber) beweerde dus dat de 'nieuwe' PS5 slechter is. En uiteraard springen veel hier op en gaan dit als feit beschouwen(waaronder verscheidene websites), wat gewoon triestig is. Ondertussen hebben echte experts al gereageerd (waaronder digital foundry zoals Gold al postte). En zij hebben dit nieuws dus ontkracht. De nieuwe PS5 heeft een betere airflow binnen in de console waardoor de lucht beter naar buiten wordt geduwd. Gevolg is dat de lucht die naar buiten wordt geduwd een paar graden warmer kan worden(4 graden ongeveer, maar hoeveel te meer warmte naar buiten, hoeveel te beter uiteraard). Maar de chip,...is zeer moeilijk te meten, Sony doet wel continu metingen, net zoals Xbox, Nintendo,...doen. En waarschijnlijk is die heatsink met de nieuwe revisie Overkill. Zo'n zaken gebeuren zo dikwijls...
Hiermee zeg ik niet dat niemand problemen kan hebben met hun PS5. Iedereen kan iets voorkrijgen. Dat is met alles zo. Maar op dit moment zit het heel goed met de series consoles en PS5 consoles qua kwaliteit. Enkel een zeer kleine percentage heeft problemen met hun consoles. Om een voorbeeld te geven, ten tijden van de Xbox 360 kregen consoles de ring of death na 6 maanden. Percentage begon op dat moment al serieus op te lopen. Het was zeer snel duidelijk dat er serieuze problemen waren. Dat is met deze generatie zeker niet het geval(tot nu toe, zoals de FEITEN het aangeven voorlopig dan toch) 🙂

Consoles hebben altijd lawaai gemaakt. Het is pas nadat de Xbox One X uitkwam en deze stil was dat mensen hun daaraan begonnen te storen. Nu moet ik wel toegeven dat het extreem was bij de PS4. Maar bleef toch werken :)
Mijn launch ps4 draait hier ook nog altijd, maar maakt echt veel lawaai. Mijn launch ps4 pro die nu al even weg is was ook niet te doen na twee jaar.
Heb in mijn leven 1 kapotte ps3 en ps2 gehad, mijn xbox360 was in den tijd na een week stuk wel direct een nieuwe gekregen.

Schijnt wel dat je op deze manier enkel bronzen trophies kan halen (voor de trophyhunters), stond ergens op Reddit.

Edit: ff opgezocht :

What about trophies?
If you play HITMAN 2 standalone, there are more trophies overall. There is some overlap with the trophies and HITMAN 2 will have more silver and gold compared to unlocking those same trophies in HITMAN 3. Also, if you've unlocked HITMAN 2 (standalone) trophies and then play HITMAN 3 after carrying over your progress (only possible from H2 to H3), those same trophies will automatically unlock.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan