algemene discussie | sim racing

Op welke USB poort had je die? Heb dat aan de hand gehad met mijn Fanatec DD2 en hersteken van USB 3.0 maar USB 2.0 loste dat toen op. Ik had wel helemaal niets meer voor een 5-tal seconden, was steeds een crash.
Zat in 3.0. Goeie tip.

Als ik te horen krijg dat ze niks gevonden hebben, kan ik dat toch al proberen.

Ik heb volgens mij wel ergens gelezen dat Moza problemen heeft met hun huidige firmware (iets met hun 360hz modus die problemen geeft).

Vandaag mijn MOZA R12 + KS stuur binnen gedaan bij Alternate.

Ik heb de laatste tijd last dat het stuur steeds willekeurig "heropstart" (zo lijkt het toch).
Is vooral storend omdat het schakelen dan niet meer werkt in die paar seconden, de rest nog wel.

Ben benieuwd of ze het probleem gaan vinden. Het duur wel tussen 3-6 weken.
Er is 10% korting op de Simucube 2 Pro momenteel :p

Vandaag mijn MOZA R12 + KS stuur binnen gedaan bij Alternate.

Ik heb de laatste tijd last dat het stuur steeds willekeurig "heropstart" (zo lijkt het toch).
Is vooral storend omdat het schakelen dan niet meer werkt in die paar seconden, de rest nog wel.

Ben benieuwd of ze het probleem gaan vinden. Het duur wel tussen 3-6 weken.
Uiteindelijk heb ik het stuur terug kunnen ophalen. Volgens hen waren er geen problemen vastgesteld – wat ik eerlijk gezegd ook wel had verwacht.

Na herinstallatie op de rig heb ik diezelfde dag nog een race van 30 minuten kunnen rijden zonder enig probleem.

Vandaag wilde ik opnieuw rijden, maar helaas. Op Spa kan ik nog geen volledige ronde rijden zonder dat het stuur zichzelf heropstart. Het reboot telkens opnieuw.

Ik heb nog geprobeerd om een andere USB-poort te gebruiken, zoals Huske had aangeraden, maar zonder resultaat. Al had ik daar ook weinig hoop op, aangezien ik vermoed dat het probleem in de base zelf zit – die herstart telkens. Toch bedankt voor de tip.

Intussen heb ik een e-mail gestuurd naar Alternate om te melden dat het probleem nog steeds aanwezig is. Ben benieuwd naar hun reactie.

Als die niet positief is, ga ik overwegen om een lagere firmwareversie te installeren. Zoals hier ook is voorgesteld.

Uiteindelijk heb ik het stuur terug kunnen ophalen. Volgens hen waren er geen problemen vastgesteld – wat ik eerlijk gezegd ook wel had verwacht.

Na herinstallatie op de rig heb ik diezelfde dag nog een race van 30 minuten kunnen rijden zonder enig probleem.

Vandaag wilde ik opnieuw rijden, maar helaas. Op Spa kan ik nog geen volledige ronde rijden zonder dat het stuur zichzelf heropstart. Het reboot telkens opnieuw.

Ik heb nog geprobeerd om een andere USB-poort te gebruiken, zoals Huske had aangeraden, maar zonder resultaat. Al had ik daar ook weinig hoop op, aangezien ik vermoed dat het probleem in de base zelf zit – die herstart telkens. Toch bedankt voor de tip.

Intussen heb ik een e-mail gestuurd naar Alternate om te melden dat het probleem nog steeds aanwezig is. Ben benieuwd naar hun reactie.

Als die niet positief is, ga ik overwegen om een lagere firmwareversie te installeren. Zoals hier ook is voorgesteld.

Van de week wat zelf troubleshooting gedaan.

-Ik heb via MOZA pithouse firmware manager, oudere firmware's geprobeerd. Toen leek het probleem opgelost te zijn, omdat ik dan +2 uur aan een stuk heb kunnen rijden zonder problemen. Nadien viel die dan weer sporadisch uit.
-Nadien heb ik moza pithouse volledig opnieuw geïnstalleerd en alles terug naar de nieuwste firmware gezet. Leek op eerste zicht ook weer redelijk goed te werken, maar na een aantal uur kwam het probleem terug.
-Vervolgens heb ik dan ook eens geprobeerd om de wheel extension ertussenuit te halen, misschien dat het probleem daar zat. Maar helaas heeft dat ook geen verschil uitgemaakt.
-Verschillende USB poorten geprobeerd (zonder hub)

Ik heb de indruk dat de base+pedalen geen probleem hebben. Deze blijven precies werken, het is enkel het stuur opzich dat heropstart.

Heb reactie terug gekregen van Alternate dat ze het intern gaan bekijken. Heb ze dan bijgevolg nog wat extra info gegeven en een filmpje gestuurd van het probleem.

Ondertussen had ik dan ook nog wat met extra instellingen van het moza pithouse gespeeld, hierdoor vond ik wel dat de FFB verbeterende. + doordat ik wat uurtjes achter mekaar had gespeeld heb ik een nieuw record gereden op SPA. Dus er was nog wat positief nieuws. :D

Ik was nu nog aan het denken of het misschien door ACC komt? Ik speel enkel ACC, dus geen ervaring met andere games.
Was de laatste tijd wel aan het denken om ook te beginnen met Iracing, maar nu wil ik graag eerst dit probleem oplossen.

Laatst bewerkt:
Kom thuis mail van DPD we komen af met een pakje. Ik verwacht er 2 dus prima. Ik kijk naar details weegt 18kg en komt uit Ierland, denk dat is vreemd het zware pakje komt uit Nederland het lichte uit Ierland.

Blijkt die VRS uDFP20 + R295 bundle te zijn. :crazy: Ik dacht dat gaat een paar kilotjes wegen zoals mijn G923 of zo niks van dus. Wat een zwaar gewicht snap al meteen waarom ze zo'n zware rigs maken.

Mijn rig moet dus nog komen die komt van Simlab heb daar voor de P1X gegaan, internet zegt dat je daar geen spijt van krijgt. Pedalen komen ook van daar. En stoel ook. Daarop is het dus nog eventjes wachten vorige donderdag bestelling geplaatst ze zeggen een werk dag of 5 dus nog even geduld. Was beetje verrast dat mijn stuur zo vlug kwam niks van verzenden mail gekregen gewoon DPD die een mail stuurde met we hebben een pakje voor jouw.

Heb wel beetje schrik nu van al het werk dat gaat bij komen kijken om alles te assembleren/installeren. Dat heb je niet met een G923 je plugt de USB erin en de stekker en bam je bent vertrokken. Bij die R295 krijg je nog een paar sticker blaadjes en zelfs een pincetje mag ik straks nog gaan knutselen. En dan moet ik nog beginnen aan de software (denk ik toch) om al die toeters en bellen te laten toeteren en bellen zoals ik het wil.

Gewoon stap voor stap, het bouwen en opzetten is een deel van het leuke werk. Het duurt wat langer, maar je krijgt zoveel meer gevoel terug.
Het in elkaar steken is 1 ding, dat afstellen naar wens duurt vaak wel even. Van het moment dat je ergens pijn krijgt moet je kijken wat er mis is.

Mijn rig is nu al een jaar hetzelfde denk ik, op de PC na (van 7800X3D en RTX3080 naar 9800X3D en RTX5080).
Ik heb geen alu rig, maar die rseat geeft ook geen krimp. Het enige nadeel is dat uitbreidingen stervens duur zijn. Deze avond nog eens wat racen :).

IMG-7860.jpg

Gisteren heeft BST een nieuw stuurtje gereleased, de BST Delta, te krijgen met en zonder scherm. Niet mijn ding, ik blijf met mijn BST Alpha, wat voor mij nog steeds het beste stuurje is dat ik ooit gehad heb. Er zijn van de Delta wel nog niet zoveel details bekend, enkel dat ze de shifters hebben aangepast (magneten lijken ook groter), maar met de shifters van de Alpha is ook niets mis.

Delta_TitleImage.jpg

Als ik dat fluo geel wegdenk kan ik de versie zonder scherm nog wel iets of wat pruimen. Dat scherm is daar maar héél lelijk op geplakt precies.

Als ik dat fluo geel wegdenk kan ik de versie zonder scherm nog wel iets of wat pruimen. Dat scherm is daar maar héél lelijk op geplakt precies.

Alles wat geel is aan het stuur is door leds. het stuur heeft 99 adressable RGB-leds en ze hebben eigen software waar je elk led kan instellen en welke telemetry based leds je wil. Die kleuren zijn zelf in te stellen.

Het goede aan BST sturen zijn de ABS/TC settings die ingekleurd worden adhv je setup en de eigenlijke setting, de posities van ABS/TC worden ingekleurd voor welk weertype ze bedoeld zijn (bvb geel is droog, blauw is nat, rood is niet ebschikbaar en groen is de eigenlijke keuze, de RPM leds zijn identiek als die van de wagen waarin je rijdt en meer.
Bij andere sturen moet je voor veel functies (als ze al beschikbaar zijn) ze zelf programmeren of een DNR abbo nemen, tenminste indien het stuur gesupporteerd is door Daniel Newman Racing.

Gewoon stap voor stap, het bouwen en opzetten is een deel van het leuke werk. Het duurt wat langer, maar je krijgt zoveel meer gevoel terug.
Het in elkaar steken is 1 ding, dat afstellen naar wens duurt vaak wel even. Van het moment dat je ergens pijn krijgt moet je kijken wat er mis is.

Mijn rig is nu al een jaar hetzelfde denk ik, op de PC na (van 7800X3D en RTX3080 naar 9800X3D en RTX5080).
Ik heb geen alu rig, maar die rseat geeft ook geen krimp. Het enige nadeel is dat uitbreidingen stervens duur zijn. Deze avond nog eens wat racen :).

Wat voor uitbreidingen zijn er dan wel? Een mouse pad en keyboard tray, of een cup houder dat soort zaken?

7 pakjes, 70kg in totaal zijn onderweg komen vanavond aan. Van mijn stoel nog geen spoor dat wordt apart opgestuurd en duurd wat langer. Ga dus wel een paar dagen hebben om de rest van de rig in elkaar te steken.

Voor mijn stuur ga ik eerst wat racen en dan wel eens zien wat ik op welke knop steek en welk plakkertje ik waar kleef. De mogelijkheden die je hebt zijn wel indrukwekkend. Dat plakken schrikt me misschien nog het meest af een vijs vast draaien dat lukt me wel maar dat fijnere werk :unsure:

Ja klopt, zo een zaken. Maar ook bvb de mount van mijn simucube, die was ook redelijk duur (had beter ene bij simucube gekocht).
Maar ik zit goed erin, denk dat de rseat ook 70kg weegt zonder spullen erop, De base is 10+ kg, de pedalen zijn redelijk zwaar (in de rempedal zit ook een motor), stuurtje weegt al snel 1,2kg,... Telt wel allemaal door.

Ik had eerst de verkeerde mount gekocht een Wheeldeck ipv een frontmount gelukkig had ik het vlug door en hebben het na een mailtje zonder probleem aangepast. Qua accessoires heb ik voor nu enkel een mousepad gekocht een keyboard werkt ook gewoon op mijn schoot terwijl je met een muis toch een vlakke ondergrond nodig hebt.

Ergens dacht ik wel dat het allemaal wat gewicht had maar nooit echt bij stilgestaan maar krijg nu die mails binnen waarin telkens staat hoeveel je pakjes wegen. Het is geen tuinstoeltje dat we gebruiken.

Begint al goed ik verwacht 7 pakjes komen er 6 toe. Bij details kan ik dan zien dat 1 van de pakketen naar Oirschot (NL) is gegaan terwijl de rest via Veenendaal (NL) is gegaan. Zitten dus met een achterkomertje. Nu al 2x veel geluk gehad dat ze in de avond kwamen toen ik al thuis was hopelijk blijft mijn geluk duren, weinig zin om met mijn fietsje een monitor stand te gaan ophalen :unsure:

Hoi allemaal,

Ik ben aan het denken om een stuur en pedalen te kopen. Ik heb nog geen ervaring ermee, dus beginner. Momenteel twijfel ik tussen de volgende opties:
- Moza R3 bundle: 309 euro
- Moza R5 bundle: 430 euro
- CSL DD QR2 ready 2 race bundle, Fanatec: 400 euro

Ik twijfel vooral tussen de Moza R3 en de Fanatec. Liefst wil ik niet te veel geld uitgeven, aangezien ik niet weet als ik het ook echt ga blijven doen. Daarom lijkt de R3 mij zo interessant, 300 euro valt goed mee, en ze zouden kwalitatief goed zijn.

Echter de Fanatec heeft 5NM, plus hij kan naar 8 NM met een simpele voeding switch, die je ook ergens anders kunt kopen. De pedalen zouden ook beter zijn, en upgrade baar naar een loadcell.

Het spijtige is dat ze allemaal niet met een playstation werken. En als je er een wilt die met een playstation werkt, moet je op andere gebieden inleveren. Prijs, kwaliteit, upgradebaarheid.

Misschien iemand enige tips? Er zijn zoveel opties, en het kan snel heel duur worden.

Of misschien moet ik gewoon iets kiezen, en ga ik uiteindelijk met elke keuzen plezier hebben.

Ik heb net mijn G923 verkocht (via 2ehands wat een gedoe met al die oplichters). De sim rig is al een dikke week compleet en afgewerkt. Veel werk gehad en de laatste week ook nog vaak wat liggen aanpassen. De kans dat ik later nog wat sleutel aan de afstelling is groot.

Vraagde natuurlijk wel wat aanpassing om weer gewoon te worden maar nu denk ik toch dat ik al een beetje sneller ben dan met mijn oud stuurtje. Kan enkel beter worden vanaf nu :)

P1040885.jpg

Hoi allemaal,

Ik ben aan het denken om een stuur en pedalen te kopen. Ik heb nog geen ervaring ermee, dus beginner. Momenteel twijfel ik tussen de volgende opties:
- Moza R3 bundle: 309 euro
- Moza R5 bundle: 430 euro
- CSL DD QR2 ready 2 race bundle, Fanatec: 400 euro

Ik twijfel vooral tussen de Moza R3 en de Fanatec. Liefst wil ik niet te veel geld uitgeven, aangezien ik niet weet als ik het ook echt ga blijven doen. Daarom lijkt de R3 mij zo interessant, 300 euro valt goed mee, en ze zouden kwalitatief goed zijn.

Echter de Fanatec heeft 5NM, plus hij kan naar 8 NM met een simpele voeding switch, die je ook ergens anders kunt kopen. De pedalen zouden ook beter zijn, en upgrade baar naar een loadcell.

Het spijtige is dat ze allemaal niet met een playstation werken. En als je er een wilt die met een playstation werkt, moet je op andere gebieden inleveren. Prijs, kwaliteit, upgradebaarheid.

Misschien iemand enige tips? Er zijn zoveel opties, en het kan snel heel duur worden.

Of misschien moet ik gewoon iets kiezen, en ga ik uiteindelijk met elke keuzen plezier hebben.
Als je PS compatibility wil hebben in die price bracket heb je eigenlijk maar 1 optie: Thrustmaster T598, die overigens wel overwegend goede reviews lijkt te krijgen.

De Fanatec GT DD Pro is direct €250 duurder, €350 zelfs voor de 8Nm. De Fanatec en ook de RS50 van Logitech worden op veel plaatsen met de T598 vergeleken maar aan bijna prijsx2 zijn die nog moeilijk te vergelijken imo.

Ik ben al effe aan het kijken om een stuur aan te schaffen en al een aantal keer van gedacht veranderd, ik ga tot het eind van de maand wachten en zien wat er eventueel in promo komt.

Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K