algemene discussie | sim racing

Oke, voor de PS is dus enkel de GT DD Pro of de DD+ een optie. Zien of die GT DD binnenkort terug op stock komt :unsure:

Voilà mijn bestelling gedaan van de ready2race bundle. Availbility staat op 01 december. Nu hopen dat ik een goed lot getrokken heb en dat het geen 4 weken gaat duren.

Stuur zou worden: GT DD Pro 8NM - 800€. Niet echt veel vergelijkbare alternatieven voor PS denk ik?

Qua rig/stoel, wat hebben jullie daar? Ik ben aan het kijken naar Simlab GT1 EVO of Trackracer TR80, beide ~900€. Iemand andere adviezen?

Nu nog aan de vrouw verkocht krijgen :unsure:

Stuur zou worden: GT DD Pro 8NM - 800€. Niet echt veel vergelijkbare alternatieven voor PS denk ik?

Qua rig/stoel, wat hebben jullie daar? Ik ben aan het kijken naar Simlab GT1 EVO of Trackracer TR80, beide ~900€. Iemand andere adviezen?

GT Omega Prime is zo nog een optie, al heb ik ondertussen geleerd dat die in Schotland zitten en dat je dus mogelijks met import-duties zit.
Of gewoon via aluxprofiel.nl

De GT1-Evo kost toch geen 900 euro? Op dit moment 399 euro. Of bedoel je 900 euro voor beiden? Want ik zie niet in waarom je 2 cockpits nodig zou hebben.

Ik heb zelf de GT1-Evo en ik kan er niks slecht over zetten. Geen flex, zelfs niet bij 20 nm.

De GT1-Evo kost toch geen 900 euro? Op dit moment 399 euro. Of bedoel je 900 euro voor beiden? Want ik zie niet in waarom je 2 cockpits nodig zou hebben.

Ik heb zelf de GT1-Evo en ik kan er niks slecht over zetten. Geen flex, zelfs niet bij 20 nm.

Zonder de stoel is het 399 met de stoel is dat +/- 700 - 1000€ of zo. https://sim-lab.eu/products/gt1-evo-sim-racing-cockpit?variant=48458623615325

GT Omega Prime is zo nog een optie, al heb ik ondertussen geleerd dat die in Schotland zitten en dat je dus mogelijks met import-duties zit.
Of gewoon via aluxprofiel.nl

Is niet gegarandeerd dat je import duties hebt, dat is enkel als het van hun niet EU warehouse zou komen. Maar hoe je dat op voorhand kan weten is get anders...

Laatst bewerkt:
Ik heb toch een dikke week alles liggen uitzoeken en kwam bij trak racer als beste... De 80 is goeie instap, 120 is top en 160 is beste van hun reeks. Maar zou hopelijk volgende week ergens moeten geleverd worden en dan kan ik al dan niet bevestigen.

Mijn nieuwe pedalen (elite V2) zijn ook toegekomen. Natuurlijk vanavond heel de avond weg. Hoop als ik vanavond laat toekom dat ik nog wat tijd heb om die eens uit te pakken en paar rondjes te rijden.

CSL Pedals, load cell kit en tuning kit gaan dan 2e hands op.

Mijn setup is compleet en werkend, hier en daar nog een kabeltje vastbinden, maar de zin is op. Ben moe...
Heb zo goed gemeten dat alles op een paar mm na correct staat, de schermen moeten een klein tikje naar beneden, maar dat is met de Vario mounts ook geen probleem.

@DarK-OnE , @MorGo7h, bedankt voor de input en hulp. De setup is awesome nu.

53364343351_331322c9ac_c.jpg

Waarom bij zo'n tripple setup is het frontstuk geen breder scherm. Ikzelf zou denken dat je juist voor u een zo groot mogelijk vlak wenst, terwijl de zijkanten dan eerder voor een extra beleving zorgen.

Of vergis ik mij daarin ?

Waarom bij zo'n tripple setup is het frontstuk geen breder scherm. Ikzelf zou denken dat je juist voor u een zo groot mogelijk vlak wenst, terwijl de zijkanten dan eerder voor een extra beleving zorgen.

Of vergis ik mij daarin ?
Breder is niet echt nodig. En al die algoritmes van de simulatoren gaan uit van 3 gelijke schermen om de vervorming op de schuine schermen te berekenen, dus je het beste 3 gelijke nemen.
Zoas je op Huske zijn foto ziet, ligt de weg voor u gewoon helemaal op het middenste scherm. Alleen voor korte bochten, verkeer, etc gebruik de zijschermen als referentie.

Zoals ik eerder gepost heb: vandaag besteld met een availability datum op 01/12. Nu zie ik als je nu zou bestellen dat de availability datum 07/12 is.

Wil dat zeggen dat mijn order dan ook met een week zou opgeschoven zijn?

Zoals ik eerder gepost heb: vandaag besteld met een availability datum op 01/12. Nu zie ik als je nu zou bestellen dat de availability datum 07/12 is.

Wil dat zeggen dat mijn order dan ook met een week zou opgeschoven zijn?
Fanatec? Dan moet je onder je orders zelf kijken voor de datum. De bestelde QR2 schoof op de site ook altijd op, maar niet onder mijn orders. Was ook geleverd zoals op mijn order.

@HUSKE Niiice! Ik denk dat je nu wel blij bent dat je voor triples gegaan bent en niet voor een ultrawide :biglaugh:
En die DD2 is ook wel andere koek dan de CSL DD :coolbrows:

Ja, die tripples zijn wel awesome en handig. Beetje voorzixhtig zijn als ik in de SIM kruip (de schermen staan zo dicht mogelijk) maar het kunnen voorruit kijken in een scherpe bocht, het volk naast je is echt een verbetering.
De DD2 is inderdaad andere koek, moet het nog gewend worden. Auto's met powersteering gaat goed, zonder powersteering is het toch werken geblazen :).

Ga morgen voor mezelf eens een kampioenschap maken in AMS2 met de Porsche 911 RSR en wat leuke tracks (Batthurst, Laguna Seca, etc)

Staat uw DD+ nu nog in bestelling @HUSKE ?

Die 2 nieuwe AMS2 DLC’s zijn trouwens erg leuk!

Nee, heb die geannuleerd toen ik de DD2 getest heb.

Heb wat andere DLC gekocht die in promo was. DIe hitech formule DLC's koop ik ook nog wel eens.
Moet AC ook nog volledig instellen en testen. Zijn wel wat goede mods op.

Fanatec? Dan moet je onder je orders zelf kijken voor de datum. De bestelde QR2 schoof op de site ook altijd op, maar niet onder mijn orders. Was ook geleverd zoals op mijn order.

Ja, die tripples zijn wel awesome en handig. Beetje voorzixhtig zijn als ik in de SIM kruip (de schermen staan zo dicht mogelijk) maar het kunnen voorruit kijken in een scherpe bocht, het volk naast je is echt een verbetering.
De DD2 is inderdaad andere koek, moet het nog gewend worden. Auto's met powersteering gaat goed, zonder powersteering is het toch werken geblazen :).

Ga morgen voor mezelf eens een kampioenschap maken in AMS2 met de Porsche 911 RSR en wat leuke tracks (Batthurst, Laguna Seca, etc)
Kheb de indruk dat uw hoek een beetje hetzelfde als bij mij als ik de foto's zie (55° bij mij). Ik heb mijn stoel op sliders gezet en mijn racepositie is bijna helemaal met de stoel naar voor. Om uit te stappen kan ik dan eerst een 15-20cm achteruit schuiven om zo makkelijker uit te stappen. Anders is het inderdaad nipt.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten