algemene discussie | sim racing

Alles up to date, pc mode enabled (de normale en niet de compatibility mode).
Heb voor de revleds wel de beta van fanalab moeten installeren.
Net even gekeken, ik draai niet de fanalab beta maar de stable versie. Firmware is altijd wel up to date. Als zowel uw firmware up to date is en uw wheel base in de juiste mode staat dan weet ik het ook niet meer, sorry.

VR heb ik eens geprobeerd. Ik heb ook een bril. Dat ging wel en de bril zat niet in de weg, maar ik werd wel wagenziek.

Net even gekeken, ik draai niet de fanalab beta maar de stable versie. Firmware is altijd wel up to date. Als zowel uw firmware up to date is en uw wheel base in de juiste mode staat dan weet ik het ook niet meer, sorry.

VR heb ik eens geprobeerd. Ik heb ook een bril. Dat ging wel en de bril zat niet in de weg, maar ik werd wel wagenziek.

Mss is het dan fanalab. De stable heeft geen ‘ondersteuning’ voor F1 2023 en draait dus native. Ik heb de leds in F1 2023 zelf uit staan.

Ik kan u nu al voorspellen wat er gaat gebeuren: flex tijdens het sturen en na een week een kapotte of kromme Playseat door de load cell pedalen.

De Playseat Evolution is gemaakt voor belt driven wheel bases zoals de Logitech G9xx. Daar moet je geen DD op monteren, zelfs niet aan 5 nm. Een G29 heeft een peak torque van rond de 2 nm. Die Fanatec met extra voeding haalt 8 nm peak torque. Je moet geen Einstein zijn om te zien dat dat 4x zo krachtig is. Die Playseats zijn daar gewoonweg niet tegen bestand.

Investeer maar ineens in een mooie 80/40 alu rig :)
Dan moet ik toch even het tegendeel bewijzen :crazy:
Ikzelf heb een Playseat Challenge, met DD GT Pro 8Nm op alsook loadcel pedalen.
Deze pedalen heb ik op een MDF plank gemonteerd en deze met metalen buishouders bevestigd op de Playseat.
Speel er nu al een dik jaar op en nog geen problemen qua vervormingen ea. Eenmaal je in de stoel zit staat alles superstevig.
Waarom ik voor deze setup gekozen heb is omdat ik alles op 2minuten kan opvouwen en netjes kan opbergen.

In plaats van het tegendeel te bewijzen heb je eigenlijk net bevestigd wat ik al zei: het is juist door uw versteviging die je zelf aangebracht hebt dat die Playseat niet dubbel plooit.

Het snel kunnen opbergen van een Playseat is zeker een voordeel, ja. Voor een 4080 alu rig heb je wel wat ruimte nodig die je ervoor wilt opofferen.

Laatst bewerkt:
Heb de fout gevonden mbt tot de fanatec oled op het stuur dat niet ging.

In fanalab leds en display uitzetten en in de settings van F1 2023 de fanatec leds aanzetten. Nu werken beide, enkel zijn de revleds beperkt tot de kleur rood. Maar flags enzo zijn wel correct.

Nu we met meer en meer simracers zijn binnen BG, is het niet tijd voor ons eigen discord kanaal? Of liever nog, IRC kanaal? Iemand interesse?

"Every building was once a blueprint".
Natuurlijk zijn beginners even welkom als meer ervaren simracers. Ik reken mijzelf ook niet tot die laatste categorie hoor. 10 maanden geleden kocht ik pas mijn eerste (en huidige) setup.

Laatst bewerkt:
Ik vind dat lastig om te wisselen van sim als je eenmaal iets gewoon bent.
Vroeger deed ik enkel maar ACC en daarna iRacing/AC begonnen om een iets anders dan GT3 te doen. Uiteindelijk bij iRacing blijven hangen omwille van het multiplayer aspect en ik AC nogal overweldigend vind met heel die content manager enzo dat je nodig hebt om eens ergens mee te racen. Is modden uw ding, dan is AC een feest denk ik. Maar ik ben meer van het click and drive type dan zit je bij iRacing/ACC wel goed.
Dusja, nu nog uitsluitend iRacing. En vooral endurance racing eigenlijk. Virtual belcar en special events van iRacing doe ik het liefst.

Ik speel Dirt Rally 2.0, ASM2, ACC, iRacing en F1 23 maar toch zeker meer dan de helft van de tijd Dirt Rally 2.0.
rFactor 2 staat al enkele maanden geïnstalleerd maar heb ik nog niet geprobeerd.

ik speel vooral AC. ik vind die content manager niet zó moeilijk om mee te werken tbh.
kunt nog gemakkelijk leuke racekes in elkaar steken. ik gebruik vooral de vintage racing mods

Die Content Manager gaat geen prijzen winnen op het vlak van UI/UX design maar het is ook geen draak, vind ik.

Gezien alle privacy issues met Discord gaat mijn voorkeur naar een IRC kanaal maar ik ga de meerderheid volgen als Discord hip is en IRC voor dinosaurussen. Mijn hersencel heeft niet gevonden hoe je een poll kunt maken hier op BG dus ik vraag het zo nog maar eens: IRC kanaal zelf starten ergens of Discord kanaal aanvragen?

Die Content Manager gaat geen prijzen winnen op het vlak van UI/UX design maar het is ook geen draak, vind ik.

Gezien alle privacy issues met Discord gaat mijn voorkeur naar een IRC kanaal maar ik ga de meerderheid volgen als Discord hip is en IRC voor dinosaurussen. Mijn hersencel heeft niet gevonden hoe je een poll kunt maken hier op BG dus ik vraag het zo nog maar eens: IRC kanaal zelf starten ergens of Discord kanaal aanvragen?
Het feit dat je voor een 2de keer hier vraagt of er animo is voor een discord kanaal zegt mss genoeg. 🙂

Join gewoon Sim Racing België discord.
Daar zit wel wat volk in en op BG gaat het toch dooie boel zijn denk ik.

Het feit dat je voor een 2de keer hier vraagt of er animo is voor een discord kanaal zegt mss genoeg. 🙂

Join gewoon Sim Racing België discord.
Daar zit wel wat volk in en op BG gaat het toch dooie boel zijn denk ik.
Ik zit en zat al op SRB hoor. Daarom ik hier die link onlangs gedeeld heb.

Laatst bewerkt:
Wat zouden jullie van de PC upgraden? (Vooral Iracing) en livestreamen tegelijkertijd.

PC Specs

AMD Ryzen 7 3700X 8Core
Nvidea GeForce GTX1080
GiBy X570 GAMING X
32GB 3600-18 Vengeance LPX
SSD 1000 GB M.2
SSD 250 GB (Windows)
HDD 2TB

Sim Rig

Fanatec CSL DD 8nm
Fanatec Formula V2.5 X + APM
Fanatec Clubsport V3 + BPK
3x 27" 1080 schermen

iRacing is erg memory intensief. Ik heb in mijn simpc daarom 64 GB gestoken in 2022. Hier draait het heerlijk in 11520 x 2160 op mijn AMD 5800X, 64 GB RAM, 2 TB NVME, RTX 4080,...

Die GTX1080 heeft ook wel zijn beste tijd gehad. Je moet echt geen 4090 kopen voor iRacing maar een 1080 is ondertussen ook alweer dik 7 jaar oud. Let erop dat uw toekomstige videokaart genoeg aansluitingen heeft om uw triple screens aan te kunnen qua bekabeling. Maar ook de versie van de DisplayPort of HDMI aansluitingen is belangrijk. Je wil genoeg bandbreedte om een hoog aantal FPS te halen, of een hoge resolutie met 60 FPS. Houd er ook rekening mee dat moderne GPU's een andere voeding vaak vereisen...

Kort antwoord: meer RAM en moderne GPU zou ik kopen.

Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K