algemene discussie | sim racing

Normaal gaan je monitors ook even mee. Een pc of videokaart upgrade je om de paar jaar maar een scherm houden mensen gemiddeld langer. Ik zou absoluut geen 1080p scherm meer kopen in 2023. 1440p of zelfs 4K is mijn advies.
1440p ok, maar 4k zou ik enkel aanraden als ge het geld hebt voor een goeie grafische kaart, die je daarbovenop ook sneller mag verniewen voor nieuwere games aan te kunnen.

zowiezo mag je dan ook investeren in een airco voor in de zomer :lol:

Ik weet het. Maar ik vrees dat die nieuwe EA Sports WRC (wat een titel) veel meer een WRC game gaat zijn dan een nieuwe Dirt Rally. Al blijf ik hopen.

Het zal ofwel een gewone Dirt worden of een Dirt Rally. De technologie achter de WRC zit nog bij de vorige he.

Hopelijk het laatste.

Zijn er mensen die een niet officiële boostkit hebben voor de csl dd? Ik vind de prijs op fanatec nogal van de pot gerukt, maar langs de andere kant lees ik verhalen over garantiekwesties waarbij Fanatec zou kunnen zien dat je geen officiële boostkit gebruikt hebt.

Zijn er effectief risico's?
Misschien zijn er anderen met bepaalde ervaringen?

Zijn er mensen die een niet officiële boostkit hebben voor de csl dd? Ik vind de prijs op fanatec nogal van de pot gerukt, maar langs de andere kant lees ik verhalen over garantiekwesties waarbij Fanatec zou kunnen zien dat je geen officiële boostkit gebruikt hebt.

Zijn er effectief risico's?
Misschien zijn er anderen met bepaalde ervaringen?

Het is gewoon een voeding, enige wat fanatec kan zien is of je er 1 bij hun hebt gekocht of niet. Maar niet of je een officiele of zelfgemaakte hebt gebruikt.

Die boost kit kost 150 euro ongeveer bij Fanatec zelf, dacht ik? Een soortgelijke voeding op AliExpress kost 35-40 euro, dan nog 15-20 euro verzendingkosten en enkele weken geduld. Je zou dus een kleine 100 euro besparen. Ik heb ook al gelezen dat handige mensen zelf zo'n voeding maken maar daar zou ik sowieso zelf niet aan beginnen.

De vraag is alleen of die 100 euro u dat waard is. Ja 100 euro weg gooien is zonde van het geld, maar je koopt daar ook gemoedsrust mee vind ik. Simracing is helaas een dure hobby. :(

Die boost kit kost 150 euro ongeveer bij Fanatec zelf, dacht ik? Een soortgelijke voeding op AliExpress kost 35-40 euro, dan nog 15-20 euro verzendingkosten en enkele weken geduld. Je zou dus een kleine 100 euro besparen. Ik heb ook al gelezen dat handige mensen zelf zo'n voeding maken maar daar zou ik sowieso zelf niet aan beginnen.

De vraag is alleen of die 100 euro u dat waard is. Ja 100 euro weg gooien is zonde van het geld, maar je koopt daar ook gemoedsrust mee vind ik. Simracing is helaas een dure hobby. :(
Ja klopt wel, zou niet graag hebben dat mijn huis in brand vliegt door een defect in die Chinese voeding. Zit meer in mijn hoofd daar die voeding van Fanatec misschien (waarschijnlijk) ook uit China komt. 😆 Ga nog even afwachten wat ze met Black friday gaan doen. Ik amuseer me nu al rot met de 5nm dus kan alleen maar beteren.

Simracing is helaas een dure hobby. :(
Ik heb een basis logitech stuur, met de standaard pedalen. Een tweedehands PlaySeat challenge, 10 jaar geleden gekocht voor €50.
Afgelopen week ben ik in een ACC MountPanorama leaguerace gefinished voor een pro simracer die ik de hele race achter mij heb gehouden.

Ge maakt het maar zo duur als ge zelf wilt (wat overigens telt voor iedere hobby).

Ik weet ook dat in seizoen 1 van World Fastest Gamer één van die kerels bij zijn thuis gewoon op een houten stoel achter een bureauke zat met een pietlullig scherm.

Overlaatst ben ik eens naar Sparkx geweest. Daar staan een hoopke sims met zo een DD fanatec stuur en een veel betere cockpit. Kan niet zeggen dat ik daar echt van onder de indruk was.
Daarnaast staat daar ook zo een fullmotion sim met een gigantisch scherm. Die setup kost volgens mij zeker €100.000... Ik kwam daaruit en die madam vroeg wat ik er vond... Die was duidelijk vrij verrast dat ik niet echt super enthousiast daaruit sprong.

Tip : huur eens een 2-takt kart op Genk...

Richard Towler heeft ook op een basic bureau setup wereldtitels gehaald in iracing.

Dus dat ge duizenden euro's moét investeren... nee, eigen talent is nog altijd belangrijler

Ik heb een basis logitech stuur, met de standaard pedalen. Een tweedehands PlaySeat challenge, 10 jaar geleden gekocht voor €50.
Afgelopen week ben ik in een ACC MountPanorama leaguerace gefinished voor een pro simracer die ik de hele race achter mij heb gehouden.

Ge maakt het maar zo duur als ge zelf wilt (wat overigens telt voor iedere hobby).

Ik weet ook dat in seizoen 1 van World Fastest Gamer één van die kerels bij zijn thuis gewoon op een houten stoel achter een bureauke zat met een pietlullig scherm.

Overlaatst ben ik eens naar Sparkx geweest. Daar staan een hoopke sims met zo een DD fanatec stuur en een veel betere cockpit. Kan niet zeggen dat ik daar echt van onder de indruk was.
Daarnaast staat daar ook zo een fullmotion sim met een gigantisch scherm. Die setup kost volgens mij zeker €100.000... Ik kwam daaruit en die madam vroeg wat ik er vond... Die was duidelijk vrij verrast dat ik niet echt super enthousiast daaruit sprong.

Tip : huur eens een 2-takt kart op Genk...
Als jij niet enthousiast bent van het racen van een L29 single screen setup, naar een DD base met triple screen setup en loadcel pedalen.

Dan zijn er fameus kosten aan u zelf, of ge vind simracen gewoon niet zo heel leuk 🙂. (Niet slecht bedoeld, happy voor u hè)

Maar er zijn ook mensen die geen verschil zien tussen 30fps 1080p en 60fps 4k.

Ik moet er niet meer aan denken om te racen met een controller 😂🙈

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K