Ik heb een vriendin die fotografie als hobby heeft. Haar pa is jarenlang voorzitter geweest van een fotoclub en zij is van kinds af aan opgegroeid in een huis vol fototoestellen en had snel de microbe ook te pakken. Mijn totale sim incl gamePC + originele Mini omgebouwd voor het echte ciruit is nog goedkoop vergeleken met haar hobby zelfs. Zoals Shaddix zei: je leeft maar één keer.
Ik ben er zeker van dat je met een stuur + pedalenset van 200 euro op een PS5 ook veel plezier kunt beleven en zelfs een goeie tijd kunt rijden maar het zal minder aanvoelen alsof je echt aan het racen bent. Als je weet dat je maar eens om de paar weken een half uurtje gaat racen dan heeft het ook geen nut om vele duizenden euro te investeren. Als je maar eens af en toe moet bellen koop je ook geen highend smartphone. Als je maar af en toe en toe eens een simpel spelletje speelt koop je ook geen highend gamePC.
Je bent toch ook gestart met iets gewoon en niet meteen met alle toeters en bellen ?
Snap zelf niet dat er nu constant vergelijkt moet worden met dure dingen.
Ja het gaat beter, ja het gaat beter aanvoelen. Maar de meeste zijn toch gewoon laag gestart voor te zien dat het effectief iets is de hobby.
Heel veel fotograven starten ook met een simpele kit en gaan dan later upgraden.
Veel starten met sim vliegen en kopen een joystick en upgraden later.
Zelfde met fietsen, zelfde met alles eigenlijk.
Er zijn maar weinige die meteen de grand de la creme kopen van het begin.
Mogen ze het doen, hell yeah doe maar als je er tegen kan.
Maar achteraf dan te moeten lezen, meh de hobby is niets voor mij.
Tjah, daar kon je voor gewaarschuwd geweest zijn. Dat is net mijn hele punt ook, start klein en werk je op naar iets beter.
Leer aan der hand de hobby en stap voor stap ben je er.
Dan nog even terug komen op die fotografie, denk je dat een beginner met een 4k camera prachtige foto's maakt ?
Als hij nog niet weet van belichting, compositie ? Nee, maar dat kon hij allemaal leren met een minder duurdere camera.
Het zijn die valkuilen dat ik bedoel dat mensen bewust moeten van zijn als ze in een hobby stappen.
Ze verwachten gewoon van die prijs, ik ga ier de beste foto's maken.
Met mijn uber rig, ik rijd hier iedereen naar de maan.
Nog eens herhalen dat ik over beginners spreek, niet ervaren racers.
Denk je dat ik meteen 1k betaald heb aan mijn eerste 3d printer ?
Nee, ben klein gestart en mijn voetjes nat gemaakt in de hobby.
Nu ben ik zo gevorderd, dat ik wel een smak geld wil betalen voor iets beter.
Het zelfde geld trouwens voor sim racen, ik race al enkele jaren.
En ja als ik meer plaats had, dan stond mijn uber rig er al en DD stuur.
Zoals al gezegd, ik heb een kind en moet daar ook rekening mee houden.
Gaat het mij sneller maken, nowp. Moet ik het kopen ? Nowp, wil ik het kopen yes.
Maar gewoon omdat ik al jaren in de hobby zit en er enorm van geniet.