algemene discussie | sim racing

Bij de clubsport DD(+) zit die van voor.
Ik denk sterk dat ik daarvoor ga gaan ipv nog voor de oude DD1. Als je ze in liniair mode gebruikt zijn ze even krachtig. De DD1 kan wel meer power leveren in peak mode.

Om de tijd te overbruggen heb ik gisteren een PS5 gekocht voor spiderman 2...
Ik hoop dat er tegen black friday een bundle bestaat voor de Clubsport DD.
De V3 pedalen, Clubsport DD wheelbase en dan hopelijk een CSL stuurwiel in een bundel van rond de 1000€-1100€ zou heel mooi zijn. Zeker als er dan de QR2 al bij zou zitten.

De V3 pedalen, Clubsport DD wheelbase en dan hopelijk een CSL stuurwiel in een bundel van rond de 1000€-1100€ zou heel mooi zijn. Zeker als er dan de QR2 al bij zou zitten.

Clubsport is QR2 only (je moet speciaal teruggraden naar QR1).
Ma heb enkel een wheelbase nodig. Als ik een hele bundel nodig heb kijk ik wel naar Simagic...

Als je
Om de tijd te overbruggen heb ik gisteren een PS5 gekocht voor spiderman 2...

Ik weet dat het een simracing thread is, maar ik heb gisteren Sonic Superstars besteld owv nostalgie voor de PS5 :)
Verder ook heel grote fan van Ghost of Tsushima Director's Cut!

Met het meeste akkoord behalve met die zin. Jij zegt dat de ervaring minder zou zijn? Wie weet er hier wat racen is? Hoe een echte racewagen aanvoelt? Op een uitzondering na niemand toch, zeker hoe het zit in een echte race? Ik zou niet kunnen zeggen of ik met mijn G27 of mijn CSL DD er nu net dichter aan zit. Ik heb het grootste deel van mijn jeugd met een toetsenbord of bakje zitten spelen. Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik aan het racen was, of dat met een stuur is of met een bakje was. Ik ben vorig jaar eens in de buurt van de Nordschleife geweest, heb mij dan ook eens aan een rondje gewaagd met mijn seat. En dat gevoel dat ik toen had van in een "race"-omgeving te zitten, kwam verdomd goed overeen met het gevoel dat ik heb als ik op mijn pc zit te racen. En ik had daar ook geen dikke Porsche of BMW voor nodig.
Als ik op straat een groep wielertoeristen zie rijden maakt dat ook niet uit of die ene 2000€ betaald heeft voor zijn fiets en de andere 10000€, die rijden allemaal alsof ze in het midden van de tour de France zitten.
Aah, de Nordschleife :love:
Tot enkele jaren geleden was dat een jaarlijks uitstapje met mijn Seat. In de jaren 2005 - 2010 zat ik met enkele vrienden af en toe op circuit. Allemaal erg casual wel. Spa met de Seat Duez days, Zolder tijdens Vroemdag, Zandvoort eens met een circuitexperience kunnen doen en daar dan met verschillende type sportwagens kunnen rijden tot een openwheel (1.6 welteverstaan) toe. Ik mis het soms wel eens die dagen...
Ik vind het daarentegen wel een gans andere ervaring hoor. Die spanning achter het stuur heb ik toch niet zo in een game.

Meanwhile zetten de problemen hier met m'n setup zich toch verder...
Als uw DS4 bekabeld is (veronderstel dat), dan maakt die toch geen bluetooth connectie meer?

Mocht het niet werken, ik heb nog ergens een Xim4 liggen als je dat wil testen.
Dat klopt maar zoals ik het las begreep ik ervan dat je dat toch manueel moet uitzetten, maar dat gaat dus niet. Als de controller via kabel is verbonden staat die connectie idd automatisch uit. Of dat denk ik toch want verder zie ik geen andere opties in de instellingen.

Ik ga nog 2 keer per jaar naar de Nordschleife met de Mini. Verder probeer ik, maar het lukt niet jaarlijks, om 2 keer per jaar slalom te gaan rijden.

Ik was daar ook over aan het nadenken.

Alhoewel dat het nog altijd eerder de doelstelling is om dat op de xbox te doen.
Al denk ik daar al een paar jaar over en was ik eerder aan het hopen op een logitech pro te kunnen scoren met wat korting. Uiteindelijk zal mijn gebruik toch nog altijd eerder casual zijn.

Maar ik heb geen enkel idee hoe die 5NM, 8NM,10NM,12NM,15NM,17NM en 20NM zich effectief tot elkaar verhoudt en waar het voor een casual gebruiker in horizon, motorsport voldoende leek.
Indien DD nog altijd in de prijszetting van minstens 1200 - 3000€ had gezeten dan had ik DD zelfs niet overwogen. En gewoon gegaan voor een tweedehandse 150€ oplossing. Maar met black friday of een paar acties kan je toch al iets moois samenstellen voor 500€ en ik hoopte dan zo'n logitech pro wheel op de kop te kunnen tikken voor 750.

Maar het is niet alsof ik mijn uitgaven aan iemand te verantwoorden heb, dus als ik 250-400€ extra wil geven voor die DD+ omdat dit meer de sweetspot lijkt te zijn. Dan kan ik dat gewoon doen.

We zien wel...

Tot enkele jaren geleden was dat een jaarlijks uitstapje met mijn Seat. In de jaren 2005 - 2010 zat ik met enkele vrienden af en toe op circuit. Allemaal erg casual wel. Spa met de Seat Duez days, Zolder tijdens Vroemdag, Zandvoort eens met een circuitexperience kunnen doen en daar dan met verschillende type sportwagens kunnen rijden tot een openwheel (1.6 welteverstaan) toe. Ik mis het soms wel eens die dagen...
Ik vind het daarentegen wel een gans andere ervaring hoor. Die spanning achter het stuur heb ik toch niet zo in een game.
Gisteren toevallig meegedaan met vroemdag, en zelfs al ken ik Zolder wel goed, zijn die eerste rondjes toch elke keer wat "spannend". Gewoon het feit dat je geen "reset car" button hebt, geeft u sowieso al een heel andere sensatie he...
Die experience in Zandvoort heb ik ook ooit gedaan (gewonnen via TopGear :D). Was ook de eerste keer dat ik eens met wat echt sneller gerief rond reed. Sindsdien toch echt wel de microbe te pakken gekregen.
Simracen is leuk, maar de adrenalinerush ga je nooit hebben natuurlijk...

Dat waren leuke tijden! 😍

Ik ga nog 2 keer per jaar naar de Nordschleife met de Mini. Verder probeer ik, maar het lukt niet jaarlijks, om 2 keer per jaar slalom te gaan rijden.
Moet wel extra fijn zijn als ge een tracktoy hebt ipv het met uw daily te moeten doen!
Gisteren toevallig meegedaan met vroemdag, en zelfs al ken ik Zolder wel goed, zijn die eerste rondjes toch elke keer wat "spannend". Gewoon het feit dat je geen "reset car" button hebt, geeft u sowieso al een heel andere sensatie he...
Die experience in Zandvoort heb ik ook ooit gedaan (gewonnen via TopGear :D). Was ook de eerste keer dat ik eens met wat echt sneller gerief rond reed. Sindsdien toch echt wel de microbe te pakken gekregen.
Simracen is leuk, maar de adrenalinerush ga je nooit hebben natuurlijk...
Ha schitterend. What are the odds. Had het daarnet nog eens opgezocht en ontdekt dat het gisteren pas geweest was. Ik had er zelfs geen gedacht van dat het event nog bestond.
Wat het extra plezant maakt zijn die kindjes die dan helemaal gek zitten te komen op je achterbank in een stevige bocht of als je iemand inhaalt 😁
Dat waren leuke tijden! 😍
Daar is em se 😅 ver vervlogen tijden wel al e...

Ontopic!
Eureka, het probleem is opgelost! DS4 moest ik unpairen en niet zomaar BT uitschakelen..

Ben nu wel een beetje op mijn eerder statement van ACC aan het terug komen. Carrière gestart, man wat een moeilijke game. Of ik suck echt itt vroeger 🙃
Weet iemand een goeie site om car setups te vinden?

Bij fanatec koopjes te doen bij black friday?
Die doen altijd wel wat promo's, maar bijna nooit op recente producten. Ik zou er dus niet teveel op hopen dat je een DD+ gaat kunnen scoren met korting.
De vorige jaren waren het bijna altijd de stuurtjes en entry level pedalen waar korting op zat. Met de CSL DD hebben ze nog niet gestunt bij mijn weten en ik verwacht niet dat het voor de DD+ anders zal zijn. Ze zullen aan de huidige prijs verkopen als zoete broodjes denk ik.

Vandaag op de Red Hat Summit hier in Grimbergen (ja ik zit op dat event vandaag) toevallig een sim zien staan in de vorm van een Logitech G29 op een Playseat, een TV en een PS4 Pro met F1 23. Raad eens wie de beste tijd gereden heeft in Spa vandaag op het event? Inderdaad! Vanavond na het event ga ik nog eens zien of iemand mijn tijd heeft kunnen breken en indien niet win ik de hoofdprijs: een rode hoed (het logo van Red Hat). :)

Erg moeilijk was het niet. Die kerel die voor mij reed reed met één voet, waarmee ik bedoel dat hij met zijn rechtervoet zowel accelereerde als remde. De meesten keken wel raar op dat ik met mijn linkervoet remde.

Tussen de TV en mijn hoofd zat wel een meter of 3. Verschrikkelijk. Er was meer dan een meter tussen de voorkant van de Playseat en de TV steun.

Laatst bewerkt:
Ah, dus we moeten deze middag daar nog eens passeren? ;-)
Kameraard heeft zo een zitje in de 24h van Zolder gewonnen bij Xswift voorafgaand met heel wat coaching in de sim en op het circuit. In 2021 heeft hij meegereden en hij was een van de snelste van het team en ze hebben P3 gehaald dacht ik. En inmiddels is coached hij nu zelf 1-2x per maand bij Xswift.

Ah, dus we moeten deze middag daar nog eens passeren? ;-)
Kameraard heeft zo een zitje in de 24h van Zolder gewonnen bij Xswift voorafgaand met heel wat coaching in de sim en op het circuit. In 2021 heeft hij meegereden en hij was een van de snelste van het team en ze hebben P3 gehaald dacht ik. En inmiddels is coached hij nu zelf 1-2x per maand bij Xswift.
Dat is wel ne stevige prijs ze. Dat pakket kostte in 2022 17950€ excl BTW.

Ligt dat aan mij, of vragen de meeste 2dehands echt ziek veel.
Kijk zo af en toe eens op market, en die vragen bijna even veel als de nieuw prijs.

Heb deze week mij wat bezig gehouden met op te zoeken in de budget range sturen.

Als ik persoonlijk kijk naar toekomst gericht upgraden.
Dan komt Fanatec er toch als beste uit.
Met hun Ready to Race bundel kom je op 450 euro zo iets met shipping.
Zonder die boost naar 8nm dan wel.

Kijken we naar andere sturen, T300 GT van 2015 is rond de 350.

Cammus C5 is 250 dollar, maar door hun shipping kom je veel te duur uit.
Je zit ook vast aan dat 1 stuur, het is wel een DD.

Moza R5 500 eur ongeveer.

Vraag mij dan eigenlijk af, waarom Logitech of TM hun niet mengt rond die 5nm segment met een DD.
Ze hebben beiden nu 1 op de markt met 10nm ongeveer.

Ik zou al geen 350 euro betalen voor tech van 2015 ( doel dan op die T300 )
Voor die 100 euro meer heb je echt een DD stuur, die iets krachtiger is.
Kan je nog boosten naar 8nm.

Lijkt me toch dat Fanatec wel heel slim is geweest van hun hier op te richten.

Fanatec mikt met die 5 en 8 nm CSL DD stuurtjes op de mensen die 10 jaar geleden G27 hadden en nu denken "damn ja, dat zou leuk zijn om nog eens te doen". Die mensen hebben nu allemaal een stabiel inkomen waardoor 500 euro opeens OK lijkt.

Ze hebben een paar verschillende wagens rijden tijdens de 24h. Het was met de 325i. Geen idee als dat dan die prijs is of goedkoper?
dat is de prijs voor die 325i's ja :p. De hogere klasses zijn volgens mij enkel "geselecteerde" piloten, dus daar kan je niet zomaar in kopen.
Je kan wel nog heel dat pakket pakken zonder heel de PR-dingen en dan komt het wat goedkoper uit, maar algemeen is zo'n deelname aan 24u nu wel verre van goedkoop :D
Ligt dat aan mij, of vragen de meeste 2dehands echt ziek veel.
Kijk zo af en toe eens op market, en die vragen bijna even veel als de nieuw prijs.

Heb deze week mij wat bezig gehouden met op te zoeken in de budget range sturen.

Als ik persoonlijk kijk naar toekomst gericht upgraden.
Dan komt Fanatec er toch als beste uit.
Met hun Ready to Race bundel kom je op 450 euro zo iets met shipping.
Zonder die boost naar 8nm dan wel.

Kijken we naar andere sturen, T300 GT van 2015 is rond de 350.

Cammus C5 is 250 dollar, maar door hun shipping kom je veel te duur uit.
Je zit ook vast aan dat 1 stuur, het is wel een DD.

Moza R5 500 eur ongeveer.

Vraag mij dan eigenlijk af, waarom Logitech of TM hun niet mengt rond die 5nm segment met een DD.
Ze hebben beiden nu 1 op de markt met 10nm ongeveer.

Ik zou al geen 350 euro betalen voor tech van 2015 ( doel dan op die T300 )
Voor die 100 euro meer heb je echt een DD stuur, die iets krachtiger is.
Kan je nog boosten naar 8nm.

Lijkt me toch dat Fanatec wel heel slim is geweest van hun hier op te richten.
Daarnet op 2e hands op eentje gereageerd dat zijn 2e hands prijs 120€ meer was dan de nieuwprijs en wat hij nu effectief als prijs verwacht.
De meesten willen precies alles verkopen maar aan dezelfde prijs die ze zelf betaald hebben, tja, zo werkt het natuurlijk niet.

Algemeen vind ik dat Fanatec in EU nu echt een heel goeie line-up heeft. Zeker in de middenklasse zijn ze gewoon een stuk goedkoper dan de concurrentie. Zelfs de Clubsport DD met V3 pedalen en een CSL stuurwiel zit "maar" op 1400€. Dat is minder dan Logitech voor hun Pro-reeks vraagt (waarmee ik niet wil zeggen dat die persé beter is, maar Logitech staat toch in de markt als een meer "budget"-merk)

Fanatec mikt met die 5 en 8 nm CSL DD stuurtjes op de mensen die 10 jaar geleden G27 hadden en nu denken "damn ja, dat zou leuk zijn om nog eens te doen". Die mensen hebben nu allemaal een stabiel inkomen waardoor 500 euro opeens OK lijkt.
Kzou dat nu toch niet 100 % durven zeggen na 2 jaar covid.
Heel veel mensen zitten niet meer zo stabiel, neem daarbij nog die oorlog van Oekraine met de gas prijzen.
Voedsel die duurder is geworden etc.
Dat is een ander topic.

Niet dat het de 500 eur niet waard zou zijn, maar zelf de 2dehands prijzen zijn zo absurd hoog.
Als je ziet dat ze nog heel veel vragen voor oude tech, dan kan je gewoon beter wat langer sparen voor die 5NM dd bundel.
Sommige vragen voor een G27 nog 200 euro, je hebt een T248 voor die prijs.

Dat stuur is velen malen beter dan zo een oud stuurtje.
Gezien de huidige crisis laat ik maar zeggen, proberen mensen nu gewoon het maximale eruit te halen.
Ook al weten ze dat dit niet realistisch is.
Goed ja, je hebt maar 1 zot nodig die het koopt zeker.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten