algemene discussie | sim racing

Oh, dacht dat het niet ging met dat stuur. Toch eens nadenken over een aanschaf dan. Maar zal wellicht voor een clubsport gaan.
Wil nog iets voor GT raceklasse. Een rond hoeft niet echt, speel nooit rally bvb.

Dat is is toch vaak (altijd?) zo'n knoopbatterijtje (CR2032)?
Het is er eentje met een connector (molex), zoals in een laptop. De aansluiting zit echter onder de heatsink van de VRM's...

Laatst bewerkt:
Misschien kruiwagen meenemen...

Eerst met de motor tot daar gereden, dat ging dus niet in de koffer. Had niet verwacht dat die pakjes zo groot waren... Dus ja een praktische oplossing moeten zoeken.

Was eigenlijk wel geen zicht... maar ik ben het gaan uithalen met de kruiwagen. Op de terugweg was ik echter zeer blij dat ik de kruiwagen mee had. Functionaliteit VOOR esthetica !!!! alhoewel ik toch in zijn geheel een uurtje ben onderweg geweest te voet (heen en terug).

De chinese voeding is vandaag ook toegekomen. Al is het godgeklaagd dat die voeding in zijn geheel maar 32€ gekost heeft en dat die voor die kostprijs helemaal van China komt... zonder dat het mij 1 cent aan verzendingskosten gekost heeft...

Nu nog wachten op de wheelstand, die zou ook in aantocht zijn.

Ik heb net een leuke mail gehad:

Ready for some big news?

It is finally time to get your hands on the Closed Beta of RENNSPORT! As promised for months, your spot on the Closed Beta waitlist was worth it. With this email, you’ll receive your personal key and all further instructions for you to download the Closed Beta.

Mijn Rennsport closed beta key is eindelijk aangekomen. Ik stond sinds 26/01/2023 op de wachtlijst... Meer info: https://www.rennsport.gg/

Als ik in de rig stap nog steeds een smile van oor tot oor met de triples. Ik probeer een avond of 4 per week eraan te spenderen.
De DD2 blijft wel wennen qua kracht, thans staat die 'maar' op 12,5Nm. Na 2 uur racen is het voor mijn polsen wel genoeg geweest.

Had voor AMS2 eens een custom profiel gedownload, maar die gaf rond het midden al abnormal veel FFB. Als ik stilstond en stuur niet vast had begon die ook heen en weer te slingeren met als gevolg een wondje op mijn duim van de slag... :D

Ga straks eens de profielen van Maurice van het Fanatec forum downloaden en die testen. Anders zal het default+ blijven, die vind ik wel redelijk goed. Daar voel ik wel wanneer de banden hun grip aan het verliezen zijn.

Had in AMS2 eens een kampioenschap opgezet, maar het is nog gene vette gebleken. Race 1 verplichte pitstop was ik vergeten nieuwe banden te steken (verplichting), dus nog eens pitten. 2de race werd ik binnengeroepen in ronde 18 (gepland) en toen was mijn pitplek bezet en moest ik doorrijden (kon niet wachten) met 1,1l in de tank. Nog zuinig proberen rijden, maar op 500m van de pit gestrand. Wel zuur als je al 30 minuten bezig bent. In het vervolg maar een liter of 5 reserve meenemen :D.

Ik heb net een leuke mail gehad:

Ready for some big news?

It is finally time to get your hands on the Closed Beta of RENNSPORT! As promised for months, your spot on the Closed Beta waitlist was worth it. With this email, you’ll receive your personal key and all further instructions for you to download the Closed Beta.

Mijn Rennsport closed beta key is eindelijk aangekomen. Ik stond sinds 26/01/2023 op de wachtlijst... Meer info: https://www.rennsport.gg/
Mijn beta key heb ik deze zomer gehad, maar nog niet geprobeerd.
Ik weet niet als het nog iets wordt. Inmiddels heeft de CTO al zijn ontslag gegeven na het schandaal van een maand of 2 geleden.
Als ik in de rig stap nog steeds een smile van oor tot oor met de triples. Ik probeer een avond of 4 per week eraan te spenderen.
De DD2 blijft wel wennen qua kracht, thans staat die 'maar' op 12,5Nm. Na 2 uur racen is het voor mijn polsen wel genoeg geweest.

Had voor AMS2 eens een custom profiel gedownload, maar die gaf rond het midden al abnormal veel FFB. Als ik stilstond en stuur niet vast had begon die ook heen en weer te slingeren met als gevolg een wondje op mijn duim van de slag... :D

Ga straks eens de profielen van Maurice van het Fanatec forum downloaden en die testen. Anders zal het default+ blijven, die vind ik wel redelijk goed. Daar voel ik wel wanneer de banden hun grip aan het verliezen zijn.

Had in AMS2 eens een kampioenschap opgezet, maar het is nog gene vette gebleken. Race 1 verplichte pitstop was ik vergeten nieuwe banden te steken (verplichting), dus nog eens pitten. 2de race werd ik binnengeroepen in ronde 18 (gepland) en toen was mijn pitplek bezet en moest ik doorrijden (kon niet wachten) met 1,1l in de tank. Nog zuinig proberen rijden, maar op 500m van de pit gestrand. Wel zuur als je al 30 minuten bezig bent. In het vervolg maar een liter of 5 reserve meenemen :D.
Haha, kben blij dat je toch voor de triples gegaan bent. Ik wou ook eerst 1 scherm voor het gemak tot als ik 24" triples bij m'n tweedehands rig had gekregen omdat die kerel er niks meer mee was. Zelfs met 24" was het dat al een feest en 49" ultrawide kon daar niet aan tippen.

Op mijn DD2 reeds ik destijds met die profielen van Maurice. Hij update die vaak en ik vond die voor iRacing en ACC wel goed. Ook al die lichtjes waren perfect afgesteld enzo.

Van een gamepad naar stuur en pedalen is toch een iets grotere learnincurve dan ik had verwacht.

Ik ga nogal eens over het randje en dan word ik plots een passagier.

🤪

Van een gamepad naar stuur en pedalen is toch een iets grotere learnincurve dan ik had verwacht.

Ik ga nogal eens over het randje en dan word ik plots een passagier.

🤪
Als er nu iets is dat makkelijker is met een stuur, is het wel controle als het mis gaat :p. Controllers in simracers zijn toch echt hopeloos :P

Hopelijk veranderd de status eens van mijn pakket van fanatec. Al een week processing ziet er niet echt veelbelovend uit.

Haha, kben blij dat je toch voor de triples gegaan bent. Ik wou ook eerst 1 scherm voor het gemak tot als ik 24" triples bij m'n tweedehands rig had gekregen omdat die kerel er niks meer mee was. Zelfs met 24" was het dat al een feest en 49" ultrawide kon daar niet aan tippen.

Op mijn DD2 reeds ik destijds met die profielen van Maurice. Hij update die vaak en ik vond die voor iRacing en ACC wel goed. Ook al die lichtjes waren perfect afgesteld enzo.

Als ik op youtube kijk wat een belabberde FOV een single screen heeft, dan valt een ultra wide nog mee. Maar ook daar krijg je nooit een view op beide zijden zoals met tripple screen. Het helpt wel echt in een gevecht en in trage bochten om de apex te nemen. In andere gevallen heeft het minder meerwaarde maar draagt het bij aan realisme.

Heb nu AMS2 en AC al gedaan, maar de physics zijn gewoon totaal anders nu ik veel AMS2 gespeeld heb, het is altijd wel wat wennen.
Heb dus ook totaal geen ACC meer gedaan met de DD2. Die profielen is voor dit weekend, vandaag heb ik sociale verplichtingen :).

Als er nu iets is dat makkelijker is met een stuur, is het wel controle als het mis gaat :p. Controllers in simracers zijn toch echt hopeloos :p

Ik kan veel opvangen, maar niet alles. Maar veel hangt ook af van de auto, im AMS2 ga ik met een F3 of een Porsche 991 RSR GTE nooit van de baan owv een spin. Met de BMW M8, Corvette C8.R is dat al iets anders, die reageren veel directer op input en zijn meer overstuur.
Kwestie van veel rijden, dat komt wel.

Hopelijk veranderd de status eens van mijn pakket van fanatec. Al een week processing ziet er niet echt veelbelovend uit.

Ze zijn aan de orders van 24-25/11 blijkbaar. Ben blij dat ik op dag 1 besteld heb en de DD2 dus vlot binnengekomen is. Heb er al wat plezier van gehad :).

Hier juist hetzelfde. Maar als ik hier alle berichten lees over de trage levering van Fanatec denk ik dat we nog één á 2 weken gaan mogen wachten op ons pakket.

Hier juist hetzelfde. Maar als ik hier alle berichten lees over de trage levering van Fanatec denk ik dat we nog één á 2 weken gaan mogen wachten op ons pakket.
Zolang ik in de kerstvakantie kan knallen ben ik blij. Dan kan ups nog eens ambetant doen met de drukte van de kerstpakjes.

Mijn beta key heb ik deze zomer gehad, maar nog niet geprobeerd.
Ik weet niet als het nog iets wordt. Inmiddels heeft de CTO al zijn ontslag gegeven na het schandaal van een maand of 2 geleden.

Ik heb de hele soap rond Rennsport ook gevolgd ja. Het schept weinig vertrouwen, helaas. Maar het is ook niet geheel fair want we vergelijken het met racing games die al vele jaren bestaan en geperfectioneerd werden doorheen de jaren. AMS2, iRacing rF2, AC(C),... Dat zijn allemaal games die de tand des tijds doorstaan hebben maar bij release ook weinig belovend waren.

Ondertussen heb ik de Rennsport beta eens geprobeerd. Op zich is er niks mis mee, maar het spreekt mij ook weinig aan. Wat mij wel opviel is het totale gebrek aan snelheidsgevoel. Ik knalde met een Porsche virtueel over Spa en ik had het snelheidsgevoel van een gemiddelde bus van De Lijn. Wel kudos voor de grafische engine: 11520 x 2160p (triple 4K) aan meer dan 100 FPS. Er zijn genoeg games die daar nog iets van kunnen leren (ja ik kijk naar u, WRC 23).

In huidige staat zou ik Rennsport niet kopen, maar geef het nog enkele jaren en wie weet wordt het wel een topper zoals de daarnet vermelde games. Het is ook nog maar beta tenslotte. Van WEC: Le Mans Ultimate verwacht ik wel veel meer bij release date (feb 2024). Zie https://racinggames.gg/misc/wec-le-mans-game-preview-cars-teams-tracks-release-date-more/

@HUSKE : die Maurice Fanalab profielen zijn erg populair ja. Ik neem ze niet blind over, maar ik probeer ze zeker wel en kijk of het mij bevalt. Meestal wel. Leuk om te lezen dat uw rig u zo bevalt. Ik heb hetzelfde, ondanks al mijn Windows-frustraties.

@The Magical Taz : Het is zeker even wennen ja. Het is puur een kwestie van gewoon worden. Maar het remmen met links is niet simpel omdat je bij normaal autorijden remt met uw rechtervoet. Ik rijd af en toe IRL op circuit en slalom dus ik was al een beetje gewoon aan remmen met mijn linkervoet, maar dan nog is de transitie van controller naar stuur + pedalen erg groot. De enige tip die ik kan geven is zo traag mogelijk rijden in het begin. Probeer eerst consistent een tijd te rijden die 5-10 sec onder de snelste tijd is. Belangrijk is die "consistent" in die zin. Vanaf dat u lukt is het automatisme en dan kun je op zoek naar verbeterpunten zodat je betere tijden rijdt. Je moet het jezelf ook niet té moeilijk maken vanaf de eerste minuut. In F1 23 (en vast ook in andere games) kun je beginnen met een hoop assists zoals braking assist, traction control, antilock brakes, automaat ipv handgeschakeld enz. Gaandeweg kun je dan de ene na de andere assist deactiveren en zo weer uw tijd wat verbreken, want assists vertragen alleen maar. Succes!

Laatst bewerkt:
Het is uiteraard persoonlijk maar Project Cars is dan nog één van de mindere race games. Zo'n motion platform is wel heel gaaf. Ik heb zo eens Dirt Rally 2.0 bij iemand gespeeld en na de race besefte ik dat ik geen 18 meer ben. VR is echt te gek, zolang je niet wagenziek wordt. Ik heb zelf een VR bril geprobeerd ooit maar na een kwartier was ik zo mottig als een krab. Spijtig. Want het is enorm immersive.

Ik denk wel niet dat het de 'gewone' Project Cars is bij Chronos.
Ja ik denk dat het ook een soort van port is van project cars. We hebben zo een GT3 race gedaan met een bende op een redelijk simpel parcours. Je kon wagen en parcours kiezen.
Vr bril, headset waarmee je (moeilijk wel) met je maten kon praten en dat bewegende platform maakte de immersie wel af.
Was blijkbaar 25K voor zo een setup daar.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten