algemene discussie | sim racing

Ik ben grote fan van die wit-zwart combinatie. Heel knap!

Ik heb zelf de triple monitor stand van Sim-Lab met de Vesa vario mounts ineens erbij besteld. Met die vario mounts ging het wel om de monitoren mooi uitgelijnd te krijgen. Het was wel even zoeken wanneer die stabiel stond. Ik heb wel 5x die poten versteld denk ik.
Ja, ik heb ook die vario mounts (geen idee hoe het zonder zou lukken), maar een keldervloer ligt sowieso al echt niet vlak, en er zit veel te veel flex op die monitor mount waardoor die gewoon waterpas zetten al een hele opgave is, en de moment dat er dan schermen aanhangen flext die weer...

Ja, ik heb ook die vario mounts (geen idee hoe het zonder zou lukken), maar een keldervloer ligt sowieso al echt niet vlak, en er zit veel te veel flex op die monitor mount waardoor die gewoon waterpas zetten al een hele opgave is, en de moment dat er dan schermen aanhangen flext die weer...
Flex op die monitor mount? Hoe zijn zitten de armen vast aan de verticale profielen? Met 90° hoekjes of van die verbinders?
In de V1 simlab was dat met hoekjes en dat was waardeloos. Nu leveren ze die met van die verbindingsstukken en ik heb die apart gekocht en dat is 100x beter zo. Geen flex meer.

27 RAIDER 165Hz QHD ULTRA GAMING

Iemand ervaring met deze schermen toevallig? De moeite om testen of afblijven van dergelijke merken denken jullie?

Iemand ervaring met deze schermen toevallig? De moeite om testen of afblijven van dergelijke merken denken jullie?
Ik ken het merk niet dus ik kan er weinig zinnigs over zeggen. Maar als een monitor aan de achterkant hoerenkotverlichting toevoegt dan ben ik toch erg sceptisch...

Als ik op Tweakers zie dat een vergelijkbaar scherm MSI G272QPF is, dat ongeveer evenveel kost, zou ik eerder gaan voor een merk dat zich al bewezen heeft.

Het GT stuurtje dat ik gebouwd heb werkt uitstekend en ligt goed in de hand, ik rij het zonder handschoenen :)

Het stuurtje bestaat uit:
- Fanatec QR2 (alu versie)
- Fanatec Podium hub
- Fanatec advanced paddle shifters
- Fanatec Rally module
- Cubo controls GT zero rubber tim

Ik moet enkel nog stickertjes bestellen voor de buttons, aangezien deze rally oriented zijn. Maar dat is maar een kleinigheid. Er zijn 9 clear buttons bij de rally module geleverd om dat te kunnen doen.

53494870116_0d2d464487_c.jpg

Hier net een kleine mod gedaan aan mijn Fanatec shifter. Zoals jullie misschien wel weten speel ik 99% van de tijd rally en rally speel je met een sequential shifter. De standaard Fanatec shifter komt met 2 handvaten: een ronde bol met een oldtimerlook en een dikke langere handgreep. Maar rally speel je met een lange smalle shifter (schakelen aan het stuur gebeurt in WRC ook nooit in het echt). Via Amazon kwam ik dit tegen: https://www.amazon.de/dp/B07RSYFH79/?th=1
Het bevat een lange smalle handgreep en 3 verloopstukjes zodat het past op uw Fanatec shifter.

Foto voor:
mL0lylN.jpeg

Foto's na:
oFfPDUL.jpeg

2E80Lk8.jpeg

Much better :) en dat voor amper 16-17 euro incl verzending.

Ik vrees nu wel dat @HUSKE gaat zeggen dat mijn shifter ook op een sextoy begint te lijken. :(

Laatst bewerkt:
Het GT stuurtje dat ik gebouwd heb werkt uitstekend en ligt goed in de hand, ik rij het zonder handschoenen :)

Het stuurtje bestaat uit:
- Fanatec QR2 (alu versie)
- Fanatec Podium hub
- Fanatec advanced paddle shifters
- Fanatec Rally module
- Cubo controls GT zero rubber tim

Ik moet enkel nog stickertjes bestellen voor de buttons, aangezien deze rally oriented zijn. Maar dat is maar een kleinigheid. Er zijn 9 clear buttons bij de rally module geleverd om dat te kunnen doen.

53494870116_0d2d464487_c.jpg
Ziet er goed uit moet ik zeggen!

Heeft iemand met de V3 pedalen hier de clutch er al eens uitgehaald? Ik gebruik die nooit en ik vind dat de rem en gas wat op elkaar gepropt zijn (heb die al zo ver mogelijk uiteen gezet door het plaatje te verzetten).
In principe kan dit met een spacer ipv de clutch vermoed ik?

Ziet er goed uit moet ik zeggen!

Het ligt ook goed in de hand (veel belangrijker dan uitzicht). De paddles zijn goed bereikbaar, genoeg plaats voor de duimen etc.
Het is wel een duurder stuurtje (je praat toch over 800 euro), maar dit kraakt totaal niet itt mijn Formula V2.5X stuur.

Ik vrees nu wel dat @HUSKE gaat zeggen dat mijn shifter ook op een sextoy begint te lijken. :(

Ge kent mijn vrouw niet eh, die heeft geen sekstoys, die heeft mij :p. Nogmaals, met zoiets smals zou ze ook niet content zijn wss.

Ik ben getrouwd (nog maar pas, maar al een tijd samen), hier lopen 2 12-jarigen jongens rond waarvan er ene aan niks anders denkt dan dat. Ge wordt dat wel beu na een tijdje. En dan moeten de 2 andere nog in hunne 'pubertijd' komen. Ik ben nog zoet voor jaren plezier :D.

De shifter ziet er wel een pak beter uit zo!

Laatst bewerkt:
Iemand hier tips voor een 90 graden displayport adapter met displayport 2.1?
Lijkt quasi onvindbaar...

Let op dat je de juiste neemt, want uw displayport kan ook 'ondersteboven' in uw scherm zitten.
@DarK-OnE heeft er ooit gekocht denk ik. Ik gebruik ze zo. Als ik mijn scherm kantel kan ik die nog insteken en ze raken het alu profile wel maar er zit geen spanning op. Heb wel display port kabels met een kortere stekker.

Let op dat je de juiste neemt, want uw displayport kan ook 'ondersteboven' in uw scherm zitten.
@DarK-OnE heeft er ooit gekocht denk ik. Ik gebruik ze zo. Als ik mijn scherm kantel kan ik die nog insteken en ze raken het alu profile wel maar er zit geen spanning op. Heb wel display port kabels met een kortere stekker.
De kabels die er bij zitten passen wel , maar de kabel zit wel wat "gewrongen" tegen het profiel. Maar die kabels zijn dan weer veel te kort...
Dus nu nieuwe kabels besteld en dan hopen dat ik de pc wat logischer kan plaatsen.

Eerste races in ACC gedaan ondertussen. Zolder direct gewonnen :p, maar erna kwam Brands Hatch en dat circuit ken ik al een pak minder goed :D
Het verschil in consistentie tov de Logitech sturen is wel groot, vooral dat remmen is echt een enorm verschil. Ik ga de rubbers nog moeten vervangen, en ook de straffere veer voor de gaspedaal gebruiken, maar algemeen al heel tevreden.
Wel vreemd: die Clubsport DD maakt wat geluid als hij aan staat maar niet beweegt. Ik vermoed dat het "full force" is, want je voelt de vibratie ook in het stuur. Heel benieuwd of/wanneer dat uitgerold gaat worden in games.

De mijn kwamen van Megekko. Standaard boden ze die niet aan voor DisplayPort 2.X maar als je hen mailt kunnen zij die toch bestellen. DisplayPort kabels van 3m heb ik besteld bij bol.com.

Wel vreemd: die Clubsport DD maakt wat geluid als hij aan staat maar niet beweegt. Ik vermoed dat het "full force" is, want je voelt de vibratie ook in het stuur. Heel benieuwd of/wanneer dat uitgerold gaat worden in games.

Ik vermeod dat die gewoon constant zijn 0-punt aan het zoeken is. De CS DD is redelijk nauwkeurig. Tijdens het rijden zou je neits mogen voelen.
Ook coilwhine zou je niet mogen hebben, de eerste exemplaren hadden daar naart schijnt wel wat last van.

Ik vermeod dat die gewoon constant zijn 0-punt aan het zoeken is. De CS DD is redelijk nauwkeurig. Tijdens het rijden zou je neits mogen voelen.
Ook coilwhine zou je niet mogen hebben, de eerste exemplaren hadden daar naart schijnt wel wat last van.
Neenee, tijdens het rijden voel je daar niks van. Enkel als de pc opstart, je zet het stuur aan en het is voor de rest stil, dan hoor je iets (stuur staat stil, zit ook geen kracht op). Ook niet een continu frequentie ofzo (wat ik bij coil whine wel zou verwachten?)

12Nm is duidelijk wel meer dan voldoende :D

Neenee, tijdens het rijden voel je daar niks van. Enkel als de pc opstart, je zet het stuur aan en het is voor de rest stil, dan hoor je iets (stuur staat stil, zit ook geen kracht op). Ook niet een continu frequentie ofzo (wat ik bij coil whine wel zou verwachten?)

12Nm is duidelijk wel meer dan voldoende :D

Ja, vind dat raar om daar een getal op te plakken.
In AMS2 bvb limit ik op 12,5Nm en dat is sterk genoeg om alles te voelen. Denk dat 15Nm nog wel zal gaan, maar dan is het toch wel over voor mij en eigenlijk minder plezant. Ik ervaar dat eerder als vechten tegen de FFB (het loaden van de wielen) dan plezant rondrijden.
Mijn eerste auto was een auto zonder servo en heb daar nooit zo aan moeten sleuren als op 15Nm kracht in een simulator :D.

Ben nu gisteren begonnen met iRacing en nu staat FFB op 90% van 25Nm, maar tijdens het rijden is dat vergelijkbaar of zelfs minder dan de FFB in AMS2. Ik zie de FFB meter in iRacing ook nooit echt heel ver uitslaan, behalve bij een botsing/crash (en dat is de eerste ronden vaak genoeg gebeurd...).

Hier net een kleine mod gedaan aan mijn Fanatec shifter. Zoals jullie misschien wel weten speel ik 99% van de tijd rally en rally speel je met een sequential shifter. De standaard Fanatec shifter komt met 2 handvaten: een ronde bol met een oldtimerlook en een dikke langere handgreep. Maar rally speel je met een lange smalle shifter (schakelen aan het stuur gebeurt in WRC ook nooit in het echt). Via Amazon kwam ik dit tegen: https://www.amazon.de/dp/B07RSYFH79/?th=1
Het bevat een lange smalle handgreep en 3 verloopstukjes zodat het past op uw Fanatec shifter.

Foto voor:
mL0lylN.jpeg

Foto's na:
oFfPDUL.jpeg

2E80Lk8.jpeg

Much better :) en dat voor amper 16-17 euro incl verzending.

Die shifter knob vind ik wel vrij goed, zou hem ook meteen aanschaffen want vind die van Fanatec niet handig. Maar lijkt mij dan weer wat lang voor als je normale H-pattern schakelt. Ik rij nog dikwijls eens met normale H-bakken en zie mij toch niet meteen altijd die er weer af schroeven om te switchen van mode.

Omtrent mijn ticket bij Fanatec: Dag op dag 2 weken geleden ticket ingelegd. Vandaag 2 knoppen ontvangen als vervanging. Heb maar 1 knop die gespleten is, maar had verwacht dat als ik 2 zei ze toch een set van 3 zouden opsturen. Niet dus... Volgens Deutsche Gründlichkeit is 2 inderdaad slechts 2. Ga die "kapotte" knop voorlopig toch niet vervangen, zal dat wel vervangen als hem helemaal in 2 stukken valt. Pakketje kwam trouwens uit Landshut dus de hoofdzetel van Fanatec in Beieren. Niet van Hamburg vanwaar alles normaal verstuurd worden.

Dan snap ik u wel. Ik moet nooit wisselen. Rally is altijd in sequential mode en sporadisch speel ik eens F1 en dan schakel ik wel met de peddels van mijn F1 stuur.

Die van Fanatec is gewoon te dik. Voor sequential mode is die sowieso niet geschikt want dat is in het echt ook met een dun handvat. En als je dan toch met het standaard handvat speelt merk je dat die door de dikte te dicht tegen de handrem komt als je de handrem aan uw shifter hebt bevestigd. En dit komt van iemand met fluweel dunne vingertjes :)

Te snel wisselen van handrem naar shifter met dat dik handvat was soms storend, nu niet meer.

Ik moet zeggen ik amuseer er mij rot mee. ACC online races van 20 tal minuten is echt wel heel ontspannend.
Maar die loadcel pedaal staat nu op 20% en dan moet ik 'net' niet gelijk een halve gare op die rem stampen.
Op hoeveel draaien jullie die zo?

Allez ik redeneer dan zo, in een racewagen zal je wss wel zo hard moeten stampen maar daar helpen de G krachten toch voor een stuk mee?

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten