algemene discussie | sim racing

Maakt niet uit he of gij 2 ronden achter ligt.
Als gij sneller zijt, rijdt ge niet in de weg, en hindert ge niet. en als ge effectief sneller zijt en uitloopt, zou het spijtig zijn moest ge achter de leiders blijven zitten.

Ge moet u daar eigenlijk een beetje over durven zetten, dat "Ik word gedubbeld, ik moet de andere doorlaten"-gevoel.
ge moet gewoon kijken: is die achter mij effectief sneller dan mij? ja, dan laat ik hem door, anders rij ik voort.
ook als het voor positie zou zijn, maar dan moet er wel een duidelijk verschil in snelheid zijn.

Net nog een race gedaan, alles wat ik verloren had weer teruggewonnen.

De start ging goed (3de), maar de 2de spint einde van ronde 1 en ga offtrack om er voorbij te gaan en die geeft gas… 4 incident points.

Voor de rest clean gereden, tot de voorlaatste ronde 2de gelegen, 3,5-4 seconden achter de eerste. Toen kwam mr ik spin rond terug aansluiten en heb die maar doorgelaten, die reed lage 1:46s en ik lage 1:47s. Wou absoluut niet crashen.

Race 4 is mijn eerste podium :).

Spelen jullie niet op Assetto Corsa via LFM? Hier kan je ook met de Mazda MX-5 cup rijden en daarbovenop kost het helemaal niets.

Een tijdje geleden ook liggen twijfelen om in Iracing te investeren maar nu dat LFM ook races voor Assetto Corsa ondersteunt, is mijn keuze daarop gevallen.

Kan het dus alleen maar aanraden!

Ik vind iRacing qua concept wel het leukste. En zelfs de kost van de tracks/cars zou ik me nog kunnen overzetten omdat je dan gaat focussen op één wagen en daar echt wel beter mee gaat worden. Maar 't is alleen haalbaar als je niks anders speelt eigenlijk. Eerste jaar zal toch een héél duur jaar zijn als je iRacing speelt vermoed ik.
Aangezien ik dan toch een GT3 fan ben, kan ik (imo) evengoed naar een ACC met LFM waar ook georganiseerde races zijn. Al zijn er natuurlijk wel een pak minder, dat moet je er wel bijzeggen.

Net nog een race gedaan, alles wat ik verloren had weer teruggewonnen.

De start ging goed (3de), maar de 2de spint einde van ronde 1 en ga offtrack om er voorbij te gaan en die geeft gas… 4 incident points.

Voor de rest clean gereden, tot de voorlaatste ronde 2de gelegen, 3,5-4 seconden achter de eerste. Toen kwam mr ik spin rond terug aansluiten en heb die maar doorgelaten, die reed lage 1:46s en ik lage 1:47s. Wou absoluut niet crashen.

Race 4 is mijn eerste podium :).
Hier moet iemand mij toch iets verduidelijken. Als ik het goed begrijp is dit amper uw 4e race en sta je nu al op het podium? Waar is de uitdaging dan? Sorry maar dat ontmoedigt mij nog meer om iRacing een kans te geven. Ik wil na 4 races niks anders voelen dan pure frustraties en het idee dat het quasi onmogelijk is om een goeie tijd te rijden. En dan na uren, uren en uren oefenen wil ik op één circuit een tijd in de top 1000 wereldwijd gereden hebben. Maar ineens winnen op ocharme de 4e race? Dan ben ik de juiste setup nog aan het finetunen.

Ik ben blij met uw goeie prestatie he @HUSKE. Maar ik dacht dat iRacing aartsmoeilijk was, ondanks het ratingsysteem en je begint tegen andere beginners.

Laatst bewerkt:
Hier moet iemand mij toch iets verduidelijken. Als ik het goed begrijp is dit amper uw 4e race en sta je nu al op het podium? Waar is de uitdaging dan? Sorry maar dat ontmoedigt mij nog meer om iRacing een kans te geven. Ik wil na 4 races niks anders voelen dan pure frustraties en het idee dat het quasi onmogelijk is om een goeie tijd te rijden. En dan na uren, uren en uren oefenen wil ik op één circuit een tijd in de top 1000 wereldwijd gereden hebben. Maar ineens winnen op ocharme de 4e race? Dan ben ik de juiste setup nog aan het finetunen.

Ik ben blij met uw goeie prestatie he @HUSKE. Maar ik dacht dat iRacings aartsmoeilijk was, ondanks het ratingsysteem en je begint tegen andere beginners.

Global Mx5 is een fixed setup, je kan niets veranderen.
Verder wordt je ingedeeld naar ervaring en rating. Ik rij dus veelal tussen rookies, aangezien ik dat ook ben. Laatste race waren er 4 rookies, 4 D’s, 2 C’s en een A licence. Een C licence heeft gewonnen, dan een snelle roekeloze rookie (13 incident points…) en dan ikzelf. De rest kwam daarachter.

Nu, de Mazda is niet de snelste en als je met beleid rijdt kom je al ver. De eerste 2 rondes zijn wat tricky qua grip, maar daarna valt het wel mee. Ik draai momenteel 1:47, maar de snelste zitten in de 1:45 op het rondje.

Op 4 races ben ik 2 keer 4de, een keer 3de en een DNF.
2 keer 3de in quali, 1 keer pole en 1 keer 7de.

Laatst bewerkt:
Ik ben blij met uw goeie prestatie he @HUSKE. Maar ik dacht dat iRacings aartsmoeilijk was, ondanks het ratingsysteem en je begint tegen andere beginners.
Is toch normaal dat het in het begin, als je iemand met wat aanleg/ervaring bent, wat gemakkelijker gaat? Anders hebben mensen die nieuw zijn of geen ervaring met sim games hebben direct volledig ontmoedigd.

iRacing werkt met een ELO systeem. Iedereen start met 1350 iRating en afhankelijk van winnen/verliezen stijg/zak je snel tot je op uw eigen zit niveau zit. Als hij 10 racekes gedaan heeft, zal hij wel ergens stabiliseren.
Bij CSGO waren de eerste games ook easy. Tot je er een stuk of 8 gedaan hebt en dan wordt het moeilijker. Dat is bij alle ELO based games wel een beetje denk ik als je ervaring hebt met een gelijkaardig spel.

Is toch normaal dat het in het begin, als je iemand met wat aanleg/ervaring bent, wat gemakkelijker gaat? Anders hebben mensen die nieuw zijn of geen ervaring met sim games hebben direct volledig ontmoedigd.
Het mag ook moeilijk zijn hoor? Ik vind het echt te gek voor woorden dat je na 4 races op een podium staat in een spel. Zelfs met zo'n ELO systeem. Normaal werken ELO based games op zo'n manier dat je nét onder uw niveau speelt. Op die manier krijg je als speler de indruk dat je beter moet worden en moet bijleren, zonder dat het onrealistisch moeilijk lijkt. Als je na 4 races op het podium staat dan denk ik aan het niveau van arcade games.

Ik ben in een ver verleden pro gamer Quake 1 geweest. Wij speelden echt op Europees en zelfs wereld niveau. Daar bestond geen ranking hoor. Je speelde online en werd 50 - 0 afgeslacht in een duel de eerste jaren. Hetzelfde nu met Richard Burns Rally. Ik denk dat ik in het beste geval 1 race op 4 effectief finish. Die 3 andere keren word ik begroet met "Your car is seriously damaged. Press escape to retire." Frustrerend? Vaak wel :) Maar dat is net de moeilijkheid die ik zoek. Die ene keer je de finish (niet het podium maar de finish) haalt voelt dan zoveel beter.

Het mag ook moeilijk zijn hoor? Ik vind het echt te gek voor woorden dat je na 4 races op een podium staat in een spel. Zelfs met zo'n ELO systeem. Normaal werken ELO based games op zo'n manier dat je nét onder uw niveau speelt. Op die manier krijg je als speler de indruk dat je beter moet worden en moet bijleren, zonder dat het onrealistisch moeilijk lijkt. Als je na 4 races op het podium staat dan denk ik aan het niveau van arcade games.

Ik ben in een ver verleden pro gamer Quake 1 geweest. Wij speelden echt op Europees en zelfs wereld niveau. Daar bestond geen ranking hoor. Je speelde online en werd 50 - 0 afgeslacht in een duel de eerste jaren. Hetzelfde nu met Richard Burns Rally. Ik denk dat ik in het beste geval 1 race op 4 effectief finish. Die 3 andere keren word ik begroet met "Your car is seriously damaged. Press escape to retire." Frustrerend? Vaak wel :) Maar dat is net de moeilijkheid die ik zoek. Die ene keer je de finish (niet het podium maar de finish) haalt voelt dan zoveel beter.
Ze hebben eerst een baseline nodig om uw niveau te bepalen he.
Het niveau gaat omhoog tot je niet meer zomaar wint, en dan race je tegen mensen met een gelijkaardig niveau. Maar in het begin is het normaal dat je veel wint/podium rijdt.

Dat kan je toch niet op voorhand bepalen wanneer iemand zijn niveau onbekend is? Voor hetzelfde geld duurt het voor mij in dezelfde serie 30 races om het podium te halen. Alles hangt af van het individu en zijn/haar niveau, toch logisch dat de eerste races dienen om dat niveau te bepalen?

En ik ben absoluut geen voorstander om 50-0 afgeslacht worden uw eerste 10 games "zodat je weet dat je nog veel moet leren". Dat is goed om uw playerbase al vrij snel te beperken en mensen tegen te houden om te starten met uw game.

Het mag ook moeilijk zijn hoor?
Het is eigenlijk vrij simpel. Stel 100 man registreert zich voor een race. Het systeem bepaalt dat er 5 groepen worden gemaakt met elk 20 rijders. Het systeem zet u in de traagste groep en je wint de race. Bekijk je de resultaten van de snelste groep en je bent 5sec per ronde trager.

Ik bedoel welke waarde heeft dan de overwinning in de traagste groep :D

ps: uiteindelijk kan het wel een hele eer en motivatie worden om in die snelste groep te geraken. Maar winnen, tenzij ge Max Verstappen heet is de kans vrij klein. Of ge moet op tijdstippen rijden terwijl iedereen slaapt buiten de Amerikanen die enkel weten hoe ze naar links moeten draaien :unsure:

Laatst bewerkt:
Alles hangt af van uw eigen niveau en dat van de tegenstand? Iedereen goed of slecht start op hetzelfde niveau aangezien het systeem niet kan bepalen of je een goede op slechte bent bij inschrijving. Als je dan boven het gemiddelde zelf bent en de tegenstand over het algemeen vrij zwak dan ga je het in het begin vrij makkelijk hebben.
Maar veel van die "zwakkeren" zullen ook stoppen omdat het voor hen te moeilijk is, niet hoger op geraken of niet leuk of whatever. Jezelf gaat qua ranking omhoog en op de duur vlakt het niveau uit tot veel meer mensen van hetzelfde niveau in een race zitten en dan ga je het zelf ook moeilijker hebben.

Damn nog es ne video teruggevonden van 10j geleden toen we met 3 9livers trachten in dezelfde topsplit te geraken. Uiteindelijk gelukt om samen in dezelfde sessie te zitten. Die tijden waren natuurlijk anders omdat iracing nog niet zo "groots" en bekend was. (wellicht ook sessie vrij laat op de avond)

En dan wij alledrie het podium behaald. :laugh: Waren wel leuke tijden :p

in rookies wint ge ook gemakkelijker omdat de anderen elkaar gewoo van de baan rijden he. of een dsq krijgen wegens te veel incident points.
als gij dan een beetje clean zijt, komt ge automatisch al verder vooraan.

Ik ken er even goed die achteraan eindigen voor 10 races en dan eindelijk eens top 5 kunnen rijden als ze naar 600 irating gezakt zijn.
Het systeem heeft tijd nodig om te kalibreren. Je verliest volgens mij nooit meer dan 100 irating en wint er ook niet meer dan 100 als je rond als je in een split zit met waaridige tegenstanders.

Ook als ge de track oefenend voor dat de week begint, maak je ook meer kans om te winnen dan op het einde van de week. Iedereen begint meestal pas de dinsdag of later met oefenen eens de tracks geroteerd zijn.

De snelste rijden ook gewoon 2 seconden rapper dan mij, ben op zijn best middelmatig denk ik.
Op het huidige track heb ik het in het 2de deel heel lastig om tempo te houden. Maar iedere keer zijn we wat sneller. Er is dus nog progressie :).

Gisteren voor het eerst online acc en mijn 2de wedstrijd al gewonnen.

Oefenen met de ai werpt dus zijn vruchten af. Als je een beetje foutloos rijdt dan zit je wel altijd goed merk ik. Is ook maar door fouten van de anderen dat ik de eerste plek haalde.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten