Ik heb deze, toprig. Extreem stabiel met mijn dd+. Geeft geen kik. Duurt wel even om in elkaar te steken.Enige gedachten over de trak racer tr160s mk4 simrig ?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb deze, toprig. Extreem stabiel met mijn dd+. Geeft geen kik. Duurt wel even om in elkaar te steken.Enige gedachten over de trak racer tr160s mk4 simrig ?
Een beetje hetzelfde als andere rigs van dat formaat zekerEnige gedachten over de trak racer tr160s mk4 simrig ?
Knappe sim rig hoor, ik ken er niet veel van, waarvoor dient die noodstop (geel bakje met rode push knop) ? Heeft dat werkelijk de functie van noodstop?Denk dat Verstappen de qualy en 5 stints gedaan heeft, waanzin tijdens een GP weekend. Absoluut toptalent idd.
Ondertussen heb ik mijn gear terug op de rig geschroeft.
Vandaag gebruik ik:
- Simucube 2 pro (25Nm max)
- Ascher GT stuur (Mclaren branded)
- 2de hands Heusinkveld sprint pedalen icm een Simagic haptic reactor (uitsluitend voor ABS)
- Stream deck mk2 (vooral om programma;s te starten en geluid te bedienen, moet iracing plugin nog configureren)
- iFlag (zelf gesoldeerd).
Het is nog wat zoeken qua setup, vooral de pedalen zijn nog niet 100% qua afstelling. Denk de pedal tray nog wat platter zetten, mss de pedalen dan weer minder kantelen. Weet het nog niet, maar ben er nog niet helemaal.
Het grootste verschil in de setup zijn de pedalen en het stuur, die zijn kwalitatief mijlenver verwijderd van de Fanatec gear. Geen piepje, kraakje, niks. Heel solide materiaal. De simagic haptic reactors zijn ook stukken beter als die trilmotoren van fanatec, deze voel je tenminste.
De base voelt wel wat gedetailleerder, je voelt de auto beter/eerder wegglijden (heb die indruk althans). Ben in ieder geval zeer tevreden van de 'upgrade'.
![]()
Knappe sim rig hoor, ik ken er niet veel van, waarvoor dient die noodstop (geel bakje met rode push knop) ? Heeft dat werkelijk de functie van noodstop?
Zo'n stuur heeft genoeg kracht om uw duimen te breken. Als hij dan eens flipt (softwarefoutje) begint dat als zot te draaien, dan heb je die noodstop nodig om het makkelijk uit te zetten.Knappe sim rig hoor, ik ken er niet veel van, waarvoor dient die noodstop (geel bakje met rode push knop) ? Heeft dat werkelijk de functie van noodstop?
Ik dacht een doos of 7. Wel allemaal heel duidelijk en proper verpakt. Is in ieder geval een groter pakket dan gedacht.In hoeveel dozen zit dat ?
Minstens al 1 doos van 160 cm ma dnno voor de rest
Dat is zoals @anders. al zei voor als het softwarematig tilt slaagt. Maar tegelijk ook als powerknop. Bij mijn Fanatec DD1 zit de powerknop van de wheelbase achteraan de wheelbase. Dat is een heel ongelukkige plaats als je in uw rig zit, en al helemaal omdat mijn middelste scherm zo goed als tegen mijn wheelbase staat waardoor ik mijn vingers er niet tussen kan wringen. Dan is 't wel fijn dat een noodstop toegankelijk is, zowel in noodsituaties als als powerknop.Knappe sim rig hoor, ik ken er niet veel van, waarvoor dient die noodstop (geel bakje met rode push knop) ? Heeft dat werkelijk de functie van noodstop?
Ja klopt, ondertussen hebben ze de powerknop vooraan gezet, maar bij DD1 en DD2 stond dat achteraan wat eigenlijk niet bereikbaar is als uw schermen voor de wheelbase staan.Dat is zoals @anders. al zei voor als het softwarematig tilt slaagt. Maar tegelijk ook als powerknop. Bij mijn Fanatec DD1 zit de powerknop van de wheelbase achteraan de wheelbase. Dat is een heel ongelukkige plaats als je in uw rig zit, en al helemaal omdat mijn middelste scherm zo goed als tegen mijn wheelbase staat waardoor ik mijn vingers er niet tussen kan wringen. Dan is 't wel fijn dat een noodstop toegankelijk is, zowel in noodsituaties als als powerknop.
En voor je 't vraagt: neen als noodstop heb ik het nog nooit nodig gehad.
Dat is zoals @anders. al zei voor als het softwarematig tilt slaagt. Maar tegelijk ook als powerknop. Bij mijn Fanatec DD1 zit de powerknop van de wheelbase achteraan de wheelbase. Dat is een heel ongelukkige plaats als je in uw rig zit, en al helemaal omdat mijn middelste scherm zo goed als tegen mijn wheelbase staat waardoor ik mijn vingers er niet tussen kan wringen. Dan is 't wel fijn dat een noodstop toegankelijk is, zowel in noodsituaties als als powerknop.
En voor je 't vraagt: neen als noodstop heb ik het nog nooit nodig gehad.
Bij de active pedals heeft ieder pedaal een aan/uit knop achteraan. En die zijn 50cm lang ofzo, dat is nog een stuk onhandiger als uw wheelbase langs achter aanzetten.
Gelukkig mag je ze gewoon laten aanstaan en de stroom uitschakelen via een smart switch of stekkerblok met knop.
Met de rubber combo die ik er in had, was dat geen probleem. De oude medium (2e dikste) en nieuwe Hard zat er bij mij in, met 1mm shim extra op de gap to pad veer.Mijn rem krijg ik niet goed, snap nu wel met wat je zei dat het begin te soft is en dan ineens hard.
Ik krijg geen controle onder de 40-50% rem, Die moet veel sneller hard worden (na de initiele pad to disc fase) en niet zo zacht opbouwen, dus meer linear.
De travel zal dan wel kleiner worden denk ik, maar daar valt wel aan te wennen. Ik wil ook 10-20% kunnen remmen en dat is vandaag onmogelijk.
Alles hangt af van budget natuurlijk. Voor PS ben je gelimiteerd tot Logitech, Thrustmaster en Fanatec iirc.Na maanden Forza gespeeld te hebben, op de Xbox, met de nodige ontgoocheling en frustraties heb ik me een Playstation 5 gekocht en ik ben helemaal in de ban van Gran Turismo 7.
Door al die frustraties van Forza heb nooit de intentie gehad om geld te spenderen aan een goeie racing setup. Maar daar GT7 toch wel een dacht en nacht verschil is kwa beleving en spelplezier, akkoord misschien niet meest realistische, ben ik aan het overwegen om mij toch een setup aan te schaffen (Stuur, pedalen, cockpit,...).
Zouden jullie mij iets kunnen aanbevelen voor de combinatie met GT7? Ik heb al wat zitten zoeken en ik kom dan vooral uit bij Fanatec met de DD pro en DD+ extreme. Prijs verschil tussen beide is wel de moeite.
Mijn budget is geen probleem maar ik hink vooral op twee gedachten daar ik eigenlijk nieuw ben in de wereld van stuurtjes, pedalen en cockpits:Alles hangt af van budget natuurlijk. Voor PS ben je gelimiteerd tot Logitech, Thrustmaster en Fanatec iirc.
Mijn budget is geen probleem maar ik hink vooral op twee gedachten daar ik eigenlijk nieuw ben in de wereld van stuurtjes, pedalen en cockpits:
- Begin ik met het "Fanatec GT DD PRO met CSL pedalen" pakket:
- vind ik het niet leuk dan is de schade beperkt,
- vind ik het wel leuk dan kan ik eventueel spijt krijgen dat niet voor de GT DD+ extreme ben gegaan.
- Begin ik met het Fanatec GT DD+ met pedalen:
- Prijs van het totale pakket zall dik het dubbele zijn tov het GT DD PRO pakket
- vind ik het niet leuk dan is de schade wel groter
- vind ik het wel leuk dan ga ik natuurlijk geen spijt hebben van de aankoop
Mag ik ergens uit uw comment concluderen dat de GT DD+ misschien te extreem is voor een beginneling en het slimmer is om te starten met de DD PRO?Als je niet zeker bent, ga dan voor een 2de hands set. Fanatec gear verkoopt nog steeds zeer goed.
Wil je het maximale uit een GT DD+ krijgen zal je al verplicht zijn een deftige cockpit te kopen. Denk dat menig wheelstand en bureau daar al wat moeite mee heeft. 15Nm is niet niks.an ik uit uw comment concluderen dat voor een beginneling het eventueel slimmer is om voor de minder krachtige GT DD PRO te gaan?
Mag ik ergens uit uw comment concluderen dat de GT DD+ misschien te extreem is voor een beginneling en het slimmer is om te starten met de DD PRO?
Ik heb gezien dat Fanatec nu ook een CSL cockpit heeft. Eventueel handig om alles via 1 kanaal te kunnen kopen.
Het aankopen van een 2de hands set had ik ook in gedachten. Maar van de sets die ik interessant vond was het prijsverschil met een nieuwe set niet zo groot.