algemene discussie | sim racing

Dit ziet er niet slecht uit!

Dit ziet er niet slecht uit!

showroom renders he. afwachten naar de real deal.
en ook niet onbelangrijk: de kracht van de originele AC ligt vooral in zijn mods. niemand speelt de base-content (behalve GamerMuscle die de career onlangs uitgespeeld heeft).
dus het zal wel efkes duren voor ACE dezelfde status gaat hebben als AC. zeker omdat het een compleet nieuwe engine is, en alles dus niet zomaar overzetbaar zou zijn.

maar ik ga er niet over twijfelen.

Ik heb wat gekraak in mijn fanatecs V3. Als ik mijn rem hard indruk kraakt het geheel precies. Is dat omdat ik er gewoon te veel kracht op zet? Ik heb wel de rem gewisseld met de clutch tijdje geleden...

Ik heb wat gekraak in mijn fanatecs V3. Als ik mijn rem hard indruk kraakt het geheel precies. Is dat omdat ik er gewoon te veel kracht op zet? Ik heb wel de rem gewisseld met de clutch tijdje geleden...
Heb dat ook met mijn gaspedaal gehad op de V2's. Die veer die daar steekt en de punten die fanatec aanhaalt in hun handleiding gesmeerd en het was weer in orde.

Heb je de brake performance kit? Ik had die niet en die mouche die daarin zit geeft veel travel. Bij mij kraakte en ging dat op het laatste met wat schokjes. Heb toen alles proper gemaakt en dat grease aangedaan dat erbij was en alles ging weer geluidloos en vlot. Had trouwens gas en rem ook omgewisseld, dat zou niet mogen uitmaken.

Echt een rotweek, 500 iracing en 1.5 safety kwijt sinds zaterdag :shy: . Wordt bijna iedere race gewrecked nu

1 wreck per race laat je normaal wel nooit zoveel zakken. Ik vecht altijd mee (als het zin heeft) totdat ik een 4x oploop en dan hou ik me rustig. Soms zak ik wel wat, maar nooit veel. Ik rij nu ook wel vaker wat langere races, meer tijd om wat recht te trekken.

Laatst bewerkt:
Ik heb idd de bpk. Echt nog niet zoveel mee gereden dus denk niet dat het dat is..
Bij de swap van brake/clutch heb ik wel een vijs dolgedraaide, mss is het dat..
(Onderste aan de zijkant)

Iets anders: iemand ervaring met de drivehub voor ps5? Kan je blijkbaar die Heusinkvelds gebruiken op ps5

Ondertussen road c-license met SR 4,52 en 3/4 MPR gedaan. Denk niet dat je 0,52 SR op 1 race kunt verliezen, dus zal ik snel B-license zijn.

Iets anders: iemand ervaring met de drivehub voor ps5? Kan je blijkbaar die Heusinkvelds gebruiken op ps5

Niet met drivehub, maar de Heusinkvelds zijn top. Zoveel beter dan de fanatec V3’s.

Heb eens EA WRC gekocht en daarnet eerste races gedaan. Dat is toch iets helemaal anders dan ACC of iracing :D
Maar imo wel de moeite, ik weet dat EA niet hoog aangeschreven staat in simracing, maar ik merk weinig mis aan die game

mja, de physics zijn allemaal wel codemasters-waardig. geen sterrenmenu, maar ook geen mcdonald's.

de problemen liggen vooral bij de game he.
het grootste issue was dat als je voor lange rally's koos, en die niet in 1 zitting kon uitdoen, de AI quasi volledig uitgeschakeld werd.
dan reed je de eerste reeks stages tegen snelle AI (ook heel wisselvallig, maar goed), dan moest je het spel verlaten om andere dingen te gaan doen. kwam je dan terug, dan won je ineens met je Junior WRC wagen elke stage met 2 minuten voorsprong op àlles, dus ook de WRC's. (ik weet niet of dit ondertussen gefixt is? heb wat patchnotes gelezen, ik heb ze ergens zien vragen over feedback op dit probleem, maar nooit ergens gelezen in de fixes?)

en dan had je nog het gevoel dat er vooral altijd dezélfde rally's uitgekozen werden. ik heb in career 1001 keer die reeks hairpins in Italië gereden, maar nooit de Monte, bvb. en soms denk je dan: "he deze combo op de kalender lijkt mij wel leuk", maar je benefactor wil dan dat je een kampioenschap rijdt waarbij je alweer diezelfde 4 rally's hebt.
en als je dan een goed seizoen rijdt, elk kampioenschap waar je deelneemt wint, wordt je niet gepromoveerd als je eentje die de benefactor wilt niét gedaan hebt.

Gisteren de Simagic HPR op de pedalen (Fanatec v3) geinstalleerd. Bevestiging moet 3d-geprint worden, maar softwarematig in simhub is het allemaal heel simpel in te stellen. Ik heb nu ABS op de rempedaal en TC op de gaspedaal. ABS is heel overtuigend en ook handig (het is de enige echte vorm van feedback over hoe hard je moet/kan remmen).
TC ben ik nog niet uit of dat het goeie effect is, of dat ik het effect misschien wat moet finetunen. TC springt namelijk heel vaak op, en is ook minder erg dan ABS. Nu is dat effect wat overheersend.
Road rumble/engine vibration/... ben ik op termijn nog van plan met een bassshaker onder de stoel.

pff, Rennsport open beta is uit.
top tip: als ge in de rookie-races in iRacing al denkt dat ze er u graag uit rammen, blijf dan ver weg van deze open lobby's. Heeft meer te zien met Wreckfest als met een serieuze sim.

Voor Time Trials lijkt het wel nog cava, ver van afgewerkt, en niet elke wagen even goed, maar ik zou de sim toch niet volledig afschrijven.

Gisteren de Simagic HPR op de pedalen (Fanatec v3) geinstalleerd. Bevestiging moet 3d-geprint worden, maar softwarematig in simhub is het allemaal heel simpel in te stellen. Ik heb nu ABS op de rempedaal en TC op de gaspedaal. ABS is heel overtuigend en ook handig (het is de enige echte vorm van feedback over hoe hard je moet/kan remmen).
TC ben ik nog niet uit of dat het goeie effect is, of dat ik het effect misschien wat moet finetunen. TC springt namelijk heel vaak op, en is ook minder erg dan ABS. Nu is dat effect wat overheersend.
Road rumble/engine vibration/... ben ik op termijn nog van plan met een bassshaker onder de stoel.

Heb er 1 op de rempedaal voor ABS en dat is echt wel handig. Nu nog iets voor lock-up, maar iracing stuurt geen data daarvoor uit.
Zou mss nog 1 op de gas willen voor de up/downshift, maar dat is enkel voor de fun dan.

Heb er 1 op de rempedaal voor ABS en dat is echt wel handig. Nu nog iets voor lock-up, maar iracing stuurt geen data daarvoor uit.
Zou mss nog 1 op de gas willen voor de up/downshift, maar dat is enkel voor de fun dan.
Ja, die ABS is echt handig om bij te leren. Ondertussen bvb bijgeleerd dat op de rem stampen weinig nut gaat hebben in Zolder :p En het voelt ook effectief aan als ABS.
Ik ben wel eens benieuwd welke game als eerste die fullforce van Fanatec gaat inbouwen. Ik gok de nieuwe Asseto Corsa?

Voor up/downshift kan je beter een bassshaker onder uw stoel plaatsen. Dat voelt wel nog nice.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten