algemene discussie | sim racing

Volgende week gan ik wel eens naar de simexpo in maastricht. Daar eens wat uittesten

Die fanatec CSL DD staat wel super geprijsd. Zou em toch es wille uitprobere, hopelijk daar ook uitgestald. Anders moet ik em bij iemand hier eens komen testen :unsure:

De bureau wordt hier onder handen genomen en ik zou eventueel switchen naar een ALU rig gezien de rig tijdelijk toch volledig uit elkaar moet. Mijn rig is goed en ik zit daar goed in, maar is niet modulair en zwaar. Alles uitbreidingen kosten een arm en een been.

Is een basis rig ale SIMlab Evo voldoende voor een 25Nm base en loadcel pedalen (ik heb geen loadcell, maar druk zo een 60kg brakeforce).
Of ga ik best voor een trapje hoger. Of hou ik best mijn rig...

Volgende week gan ik wel eens naar de simexpo in maastricht. Daar eens wat uittesten

Die fanatec CSL DD staat wel super geprijsd. Zou em toch es wille uitprobere, hopelijk daar ook uitgestald. Anders moet ik em bij iemand hier eens komen testen :unsure:

Ik heb een CSL DD gehad en vond die wel goed, maar veel power ga je daar niet uit krijgen. 8Nm in dynamische mode voel je eigenlijk bijna niet en had dus constant last van clipping wat alle gevoel doet verdwijnen.

Maar als je met minder sterke feedback kunt leven is dat wel goed. Weet niet wat de standaard vandaag is, maar een upgrade naar Fanatec QR2 is elke euro bovenop een QR1 setup waard.

Ik heb mijn systeem ook terug aan de running gekregen :ROFLMAO: Direct een 1:52 geknald op Zolder met den MX5, 4sec rapper dan dat ik vorig jaar op den trackday int echt gereden heb :p

De issues dat dit systeem heeft:

- 500€ buttonplate van Ascher, disconnect soms aan de usb aan de ingang van de buttonplate zelf. Nu gefixt met wat plakband en een elastiek zodat de usb kabel op 1 plaats blijft en er geen speling is voor een disconnect. "Fixed"
- EMI was een issue, ik heb veel moeten werken met aardingskabels aangesloten op de pc om EMI op te lossen. "Fixed "
- Fanatec V2 pedals. Gaspedaal registreert 95% van de input. Laatste 5% niet. Ik heb dit wel omzeild door in het configuratiescherm de gaspedaal 90% fysiek in te drukken zodat deze ingame alles 100% registreert. "Fixed"

Mocht iemand de motivatie, goesting en tijd hebben om dit Direct Drive systeem over te kopen aan een zeer cheap prijske let me know. Ik heb alle drivers teruggevonden en ik weet ook alle documentatie online staan indien problemen. Obutto rig mag je ook gratis meenemen, ik heb de originele seat hier nog liggen ook.

Ik heb wel zin om een nieuw systeem op te bouwen vanaf 0.

Ik wou ACE eens met mijn Fanatace CSL elite proberen, maar er scheelt iets aan de pedalen. de software is helemaal in de war: de rem wordt helemaal niet herkend, en mij gas blijkt elke keer dat ik hem indruk op een andere as te zitten.

ik heb al eens de drivers geupdated, firmware update, potentiometer uitgekuist: geen oplossing. ook geen budget voor vervanging, dus 't is een issue :(

De bureau wordt hier onder handen genomen en ik zou eventueel switchen naar een ALU rig gezien de rig tijdelijk toch volledig uit elkaar moet. Mijn rig is goed en ik zit daar goed in, maar is niet modulair en zwaar. Alles uitbreidingen kosten een arm en een been.

Is een basis rig ale SIMlab Evo voldoende voor een 25Nm base en loadcel pedalen (ik heb geen loadcell, maar druk zo een 60kg brakeforce).
Of ga ik best voor een trapje hoger. Of hou ik best mijn rig...

Ik heb een CSL DD gehad en vond die wel goed, maar veel power ga je daar niet uit krijgen. 8Nm in dynamische mode voel je eigenlijk bijna niet en had dus constant last van clipping wat alle gevoel doet verdwijnen.

Maar als je met minder sterke feedback kunt leven is dat wel goed. Weet niet wat de standaard vandaag is, maar een upgrade naar Fanatec QR2 is elke euro bovenop een QR1 setup waard.
Heb een evo van simlab te koop moest je geïnteresseerd zijn ;)

Ik dacht dat dit een bug was, je moet de axis inverten.
nee, dat is het niet.
als ik mijn gas gemapt krijg, staat er bvb als axis "RZ-". dan wil ik racen, doet hij helemaal niks.
dan remap ik hem, staat er ineens "Y-". in game, weer niks. nog een remap is het weer iets anders.

de rem doet helemaal niks. probeer te remappen: wordt totaal niet herkend.

en niet alleen in ACE, maar ook gewoon AC of LMU.

ik heb het toch maar eens nagekeken: staat wel degelijk inverted hoor.
maar het probleem was dan ook niet dat hij omgekeerd reageerde, de rem reageert helemaal niet, de gas blijkt gewoon elke keer ik hem map op een totaal andere axis te staan.

ik heb nu nieuwe kabels besteld, misschien is dat het probleem?

ik heb het toch maar eens nagekeken: staat wel degelijk inverted hoor.
maar het probleem was dan ook niet dat hij omgekeerd reageerde, de rem reageert helemaal niet, de gas blijkt gewoon elke keer ik hem map op een totaal andere axis te staan.

ik heb nu nieuwe kabels besteld, misschien is dat het probleem?

Werkt alles in de software van fanatec?
Dat is niet helemaal duidelijk. Heb he iets van HID devices gehide. Ik zou eerder op software gebied zoeken.

eerste nieuwe kabel is toegekomen, ik heb nu een beter signaal, maar het zit toch nog altijd niet goed :s

ik druk hier apart op beide pedalen he.
ik weet ook niet waarom het programma er ook de clutch en de handrem bij zet, want die heb ik niet, en het staat wel degelijk op de tab met 2 pedalen :s

whelp, I fixed it. en al wat ik nodig had waren de juiste nieuwe kabels, en een oorstaafje (om de ports uit te kuisen). :cheer:

Vraag ivm safety rating in ACC (offline).
Ik stond op 87 en plots kwamen mijn kinderen mij lastig vallen. Eén van de twee zette de tv uit waardoor ik uiteraard crashte en een massacrash veroorzaakte. Na de nodige liefdevolle uitbarsting kwam ik tot de conclusie dat mijn SR tot 73 was gezakt.

Hoe krijg je dat het snelste terug omhoog? Want racen op Monza en Kyalami werkt nog meer averechts :)
59 minuten en 59 seconden geen contact, 1 klein contact (al dan niet mijn fout) en SR zakt weer met 1...

Vraag ivm safety rating in ACC (offline).
Ik stond op 87 en plots kwamen mijn kinderen mij lastig vallen. Eén van de twee zette de tv uit waardoor ik uiteraard crashte en een massacrash veroorzaakte. Na de nodige liefdevolle uitbarsting kwam ik tot de conclusie dat mijn SR tot 73 was gezakt.

Hoe krijg je dat het snelste terug omhoog? Want racen op Monza en Kyalami werkt nog meer averechts :)
59 minuten en 59 seconden geen contact, 1 klein contact (al dan niet mijn fout) en SR zakt weer met 1...
Je moet dicht bij elkaar racen zonder contact te hebben icm goede car control, dan verhoogt het sneller.

Ik zou dus denken dat je dan best een circuit pakt offline, waar je het dicht bij elkaar kunt racen. Race dan ook om dicht bij de andere te rijden ipv als 1ste te finishen.

Ik dacht ook als je online speelt dat je meer SA punten krijgt als je dichter bij iemand rijd die hoger scoort als u. Ik heb dat eens gelezen, geen idee of dat het waar is.

Ik heb in de instellingen wel gezet dat Offline geen invloed heeft op de punten. Ik krijg wel eens vrienden/familie over de vloer die ook eens willen rijden en laat ik die steeds offline racen.
Ik ben de enigste die online racet.

Laatst bewerkt:
Mijn neefke heeft mijne EOL setup overgekocht voor een appel en een ei.

Ik gan ook vanaf 0 beginnen.

“Racing is life. Anything before or after is just waiting.” – Steve McQueen​

Dus met die mindset in gedachten, beetje toekomstgericht deftig materiaal aanschaffen. :LOL:

- Simlab P1X Pro
- Stoel ga ik wel ergens op een autokerkhof halen. Wellicht iets van VW Caddy, zo comfortabel mogelijk. Kuipzetels zijn zo overrated in een simrig.
- Simagic Alpha of Alpha Mini base
- Simagic GT1-D stuur (open wheelers interesseren me toch niet)
- Pedalen ben ik niet uit. Fanatec loadcell pedalen hebben altijd goed hun ding gedaan. Maar nu dat ik toch een deftige rig heb, mss toch extremer gaan voor Heusinkveld of iets anders. Ben ook niet meer mee in sim hardware, dus nog wat research doen.

- Ook nog nieuwe game pc aanschaffen met 5080/5070 kaartje

Alé hup weer 5000€ armer :headshake:

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven