algemene discussie | sim racing

Mijn brake pressure staat op 78kg. Ik denk dat ik mezelf 5cm diep in zo'n ne caddy zetel zou drukken. 5cm is mss wat overdreven, maar bij hogere brake pressures, hebben stijvere stoelen wel hun nut denk ik.

Mijn brake pressure staat op 78kg. Ik denk dat ik mezelf 5cm diep in zo'n ne caddy zetel zou drukken. 5cm is mss wat overdreven, maar bij hogere brake pressures, hebben stijvere stoelen wel hun nut denk ik.
Ja was me dat net ook aant bedenken als ge bij sommige high end pedalen 180kg ofzo moet indrukken. -.- Mezelf kennende gan ik niet voor een work out, en remkracht zal sowieso vrij laag staan.

Bestaan er comfortabele kuipstoelen waar je gemakkelijk een hele dag zonder rugklachten uit komt?

Op tweakers forum zie ik deze vaak passeren
https://www.treq-sim.com/nl/shop/tbv-p-stx-001-treq-stx-152?category=4

Ja was me dat net ook aant bedenken als ge bij sommige high end pedalen 180kg ofzo moet indrukken. -.- Mezelf kennende gan ik niet voor een work out, en remkracht zal sowieso vrij laag staan.

Bestaan er comfortabele kuipstoelen waar je gemakkelijk een hele dag zonder rugklachten uit komt?

Dat lijkt me bijna dezelfde dan die van Simlab. Mijn kameraard heeft de Simlab en dit zit zachter dan een normale kuipstoel en toch stevig. Daar kan je uren in zitten. Enige nadeel vond ik dat hij nog steeds redelijk verticaal stond op de maximum recline stand. Ik lig liever wat meer achterover en mijn voeten even hoog als m'n gat. Maar das een gewoonte lijkt me.
Mijn kameraad vind het na 3 jaar nog steeds een zalige stoel.

180kg is wat overdreven. Ik rij momenteel met 55kg brake pressure, ook Simucube active pedal (Pro) met passive throttle.
Met de heusinkveld sprints reed ik met 48kg pressure, maar ben stilletjes naar boven gekropen. Met 55kg heb ik (denk ik) genoeg remcontrole.

Vandaag eens wat sim materiaal gaan testen in Nederland
https://www.treq-sim.com/nl/showroom

Ik blijf erbij dat zo'n kuipstoelke toch echt niet zo comfortabel is als ge vergelijkt met een echte auto"zetel" -.- Daarna autoafbraakshop binnengewandeld https://www.dlievens.be/. Dat magazijn lag vol mee autostoelen van VW, Mercedes, BMW, Opel.. nu nog de juiste vinden met een vlak railsysteem om zo makkelijk op de 80/20 rig te monteren. :D

Zo, maar dan normaal horizontaal monteren en niet F1 stijl.

Ook de Fanatec CSL DD kunnen testen. Gelukkig getest want is idd speelgoed waarbij echt amper iets doorkomt van FFB.

And so it begins...

P1XPRO.jpg

* Volgende week wat stoelen testen bij biesheuvel. Kanshebbers:
- Sparco QRT
- Sparco R333
- Sabelt SRS 1
- O-rouge (?)

* Pedalen ben ik ook nog niet uit
- Simucube Active pedals zijn zooo duur
- VRS Pro Pedals + simagic haptic adapters lijken me meest value for the money

* Wheelbase
- Simucube 2 Pro

Vandaag eens wat sim materiaal gaan testen in Nederland
https://www.treq-sim.com/nl/showroom

Ik blijf erbij dat zo'n kuipstoelke toch echt niet zo comfortabel is als ge vergelijkt met een echte auto"zetel" -.- Daarna autoafbraakshop binnengewandeld https://www.dlievens.be/. Dat magazijn lag vol mee autostoelen van VW, Mercedes, BMW, Opel.. nu nog de juiste vinden met een vlak railsysteem om zo makkelijk op de 80/20 rig te monteren. :D

Zo, maar dan normaal horizontaal monteren en niet F1 stijl.

Ook de Fanatec CSL DD kunnen testen. Gelukkig getest want is idd speelgoed waarbij echt amper iets doorkomt van FFB.
Het verschil tussen CSL DD en CS DD is ook nog wel echt groot.

Gisteren naar Biesheuvel geweest. Redelijk wat keus :ROFLMAO: Ik had een paar favorieten waaronder die Sparco Grid-Q. Kmoet wel zeggen dat het een aanrader is om enkele te testen want sommigen zitten serieus krap en ongemakkelijk.

Seats.jpg

Maar ben toch YOLO gegaan voor een Sabelt GT Pad. Die Pad kussens waren gewoon te comfy :p

Simrig1.jpg

Simrig2.jpg

Ik ben bij Treq simshop ook wel een Sabelt SRS-1 die Dave Cam gebruikt gaan testen maar vond em toch niet zo comfortabel.

Is er eigenlijk een handleiding voor afmetingen van afstand tot stuur, tot scherm en afstand tot rempedalen voor de best mogelijk ergonomische positie? Is wennen om de pedalen zo "hoog" te hebben op de simlab rig, handleiding zei nochtans bovenst sleuf.

Laatst bewerkt:
Hier thuis helaas geen plaats voor een Alu rig ergens een plaats te geven. Nu dus op zoek naar iets wat gemakkelijk wegsteekbaar is, maar toch voldoende voldoening geeft. Moet compatibel zijn met PS5 & PC.

Kwam voorlopig op een Fanatec GT DD Pro, samen met een Playseat Challenge X uit. Ben me ervan bewust dat er waarschijnlijk wel wat flex zal zitten op de seat, maar zoals ik al zei heb ik geen plaats om iets vast te zetten.

Iemand advies/input/alternatieven?

And so it begins...

P1XPRO.jpg

* Volgende week wat stoelen testen bij biesheuvel. Kanshebbers:
- Sparco QRT
- Sparco R333
- Sabelt SRS 1
- O-rouge (?)

* Pedalen ben ik ook nog niet uit
- Simucube Active pedals zijn zooo duur
- VRS Pro Pedals + simagic haptic adapters lijken me meest value for the money

* Wheelbase
- Simucube 2 Pro
VRS Pro pedals zijn echt bang for buck, ik heb ze zelf met haptics op gemonteerd. Ik overweeg ook om mijn CSL DD te vervangen door hun wheelbase.

VRS Pro pedals zijn echt bang for buck, ik heb ze zelf met haptics op gemonteerd. Ik overweeg ook om mijn CSL DD te vervangen door hun wheelbase.
Ja ik heb ze vorige week besteld.

Adapter al laten 3D printen :D Voor andere geïnteresseerden, hier is de file:
https://www.thingiverse.com/thing:6736876

Heb wat research gedaan en Simucube activepedal koop je voor de aanpasbaarheid van de pedalen via de software. De ABS FFB van de simagic haptic is even goed als de simucube. Aangezien open wheelers me niet interesseren en ik enkel road of GT wagens rijdt, zal ik VRS PRO pedals naar mijn liking afstellen en mezelf kennende kom ik daar toch nooit meer aan :ROFLMAO:

Ook een Simucube 2 Pro (bundle) besteld als we dan toch bezig zijn :unsure:

*onderdelen van de nieuwe pc zijn ook aangekomen => AMD Ryzen 7 9800x3D processor (beste voor iracing) en hopelijk als de prijzen wat zakken een 5000 reeks GPU kaartje bemachtigen.

* Daarna is het gedaan met de financiële uitspattingen dit jaar -.-

Laatst bewerkt:
Ik heb Springs met de Simagic HPR gehad en daarna Active Pedals. Als ik Simucube 10/10 moet geven voor ABS effect dan geef ik de Simagic HPR zeker een 7/10 of zelfs 8/10.

Kwa remgevoel en afstel mogelijkheden steekt de AP er wel met kop en schouders bovenuit. Je kunt perfect deadzones, brake pressure, curves, demping, ... mappen van uit de software. Met nieuw rempedalen zat ik 2 weken onder mijn rig tegen ik ze naar m'n goesting had. Met de AP's was ik ook 2 weken bezig met ze naar mijn hand te zetten, maar dat kan dan met 1 klik in de software ipv onder de rig te zitten schroeven.
Maar goed, het prijs verschil is ook navenant.

Ik heb 2 weken geleden een 9800x3D en 5080 gekocht, dus hier ist ook gedaan met uitspattingen :D Ik kan weer een tijdje verder (denk ik :unsure: )

Amai de VRS pedalen zijn goed bevonden. 🤤 Blauwe veer (60kg?) vind ik ook perfect. Ik wil die rode veer van 120-140kg niet eens proberen :lol:

Amai de VRS pedalen zijn goed bevonden. 🤤 Blauwe veer (60kg?) vind ik ook perfect. Ik wil die rode veer van 120-140kg niet eens proberen :laugh:
Dat gevoel had ik ook! Ik had ergens gelezen dat veel mensen al snel overschakelen naar de rode veer, maar da's voorlopig echt niet nodig vind ik.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten