algemene discussie | TV, monitor, speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
hdratchet.jpg

Ik heb me net een nieuwe headset gekocht voor PC en consoles

Razer Kraken tournament, stond 50euro op amazon.fr, ik ben eens curieus. Ik zal hier mijn ervaringen posten als ik hem heb.

Op de meeste consoles vind je een instelling "HDMI RGB Range" die je kunt instellen op Full of Limited. Je kiest best voor Limited, én ook je TV zet je vervolgens op Limited. Het is bij deze instelling héél belangrijk dat console en TV dezelfde instelling gebruiken.[/CENTER]

Eigenlijk klopt dit niet meer.

Game consoles, TVs, and other devices communicate colors using a range of numbers. “RGB Full” uses values from 0 to 255, where 0 is reference black, and 255 is reference white. This is most commonly used on PCs. “RGB Limited” represents colors using values from 16 to 235, where 16 is reference black and 235 is reference white. 0 in RGB is the same black as 16 in Limited, and 255 is the same white in RGB as 235 in Limited. They are just two different scales for representing color.

There is one small difference, however. In the case of RGB full, 255 is reference white, but it’s also the whitest possible color on the scale. There are no values above 255. In the case of RGB Limited, 235 is the same reference white, but there are still whiter whites going all the way up to 255. So while you calibrate your TV using 235 as reference white, movies and TV shows—which are mastered using RGB Limited, not RGB Full—can have highlights going all the way up to 255. This is commonly referred to as “whiter than white”, and allowing for those values can help prevent ringing artifacts on some video.

"Full" gebruik je dus voor consoles en pc en "Limited" voor films en series.

Hier wordt het specifiek uitgelegd voor PS5 icm een LG CX OLED.

Eigenlijk klopt dit niet meer.

Klopt nog altijd hoor. Als je zéker bent dat "Auto" op console en TV overeenkomt, dan kun je daarvoor kiezen (zoals op die CX), zoniet hou je het nog altijd beter op Limited/Low.

HDTVtest heeft zélf in de comments gereageerd met het volgende:

Pinned by HDTVTest

If your TV only has [Black Level] "Low" or "High" (for example LG C9 outside PC Mode), then the correct settings would be:
- [RGB Range] "Limited" on the PS5; and
- [Black Level] "Low" on the TV.

Laatst bewerkt:
Dan heb ik het verkeerd begrepen.
Ik ging er vanuit dat RGB Full (0-255) een breder kleurenspectrum heeft wat in het geval van een game zo is. Dus dan stel je toch best full in?
Als je een film bekijkt via je PS5 dan is in principe Limited beter geschikt.
Als je beide gebruikt laat je het beter op automatisch staan zodat de PS5 zelf kiest wat in elke situatie het best is.
Of zie ik iets verkeerd?

Iemand ervaring met de headsets van Turtle Beach?
Is de 600 Gen 2 goed of eerder naar de 700 Gen 2 gaan voor 50€ meer?

Speel niet altijd met een headset daarmee mijn vraag duurder wil ik zeker niet gaan.

Grts

Ok, gisteren iets voorgehad met mijn nieuwe JBL quantum one headset, is ongeveer een goeie week oud nu, maar gisteren tijdens het spelen viel gewoon alle geluid weg... Ik weet dat dit gemaakt is om op pc te spelen, maar zou zonder problemen moeten werken via de usb A poort, ik heb ook een poortuitbreiding gekocht van geeektech om dat langs de voorkant te kunnen aansluiten...

Geluid kwam pas terug nadat ik de usb C kabel omgekeerd terug instak (dit is aan de kant van de koptelefoon zelf, dus een usb A naar C kabel)

Ik snap er dus de ballen van, dit moet oftewel werken oftewel niet? En daarna was het geluid dus terug, maar was tegelijk spotify en fifa bezig en het was precies of hij switchte telkens van de ene output naar de andere, als het publiek zich liet horen ging dat geluid terug luider, kwam er bv. Bass in de muziek switchte hij terug naar dat geluid wat luider... Ik weet niet of dit een fenomeen is dat een naam heeft, maar het was echt om ambetant van te komen

Aldus, ligt dit aan mijn headset of heeft de ps5 er iets mee te zien?

Ik denk alvast dat het stereo is en niet 5.1 surround ofzo op de ps5, waar kan ik dat zien trouwens? Wel moet ik zeggen dat er zo een dial is waarmee je chatgeluid luider of stiller kan zetten tov de muziek, maar dat kan het niet zijn, zat gewoon stil te gamen en ineens poef, geluid weg...

Weet iemand wat dit kan zijn?

Dag iedereen,

Mijn thuiswerkplek is bijna 10 meter verder van ons salon waar TV en PS4 staat.

Aangezien ik graag mijne PS4 aan mijn computerscherm wil hangen (om met muis en toetsenbord te spelen) ben ik aan't rondzien wat ik nodig heb... Als dat effectief gaat lukken?

Computerscherm van't werk heeft geen hdmi maar enkel dvi en vga ingang dus hdmi naar dvi kabel kopen van 10m? Maar is dat zo gemakkelijk?

Dan moet ik ook nog wel zien dat ik verlengkabel koop van usb naar usb om toestenbord en muis op ps4 aan te sluiten maar dan zitten we nog met de headset...heb nu ene van't werk maar is ook usb aansluiting en er zijn maar 2 usb aansluitingen op de ps4 zeker?

Of moogt ge een usb hub gebruiken om daar alles in te steken?

Thx!

Ondertussen eentje besteld van 10m, ik had nog paar usb verlengkabels liggen van 10m blijkbaar.

Ik weet niet of dit hier het juiste topic is, maar :

Binnenkort verhuis ik definitief en ben op zoek naar een goede "game" tv.

Zijn er mensen die hier bepaalde tv's kunnen aanraden, of sites waar je wat kan vergelijken?
Waar moet ik zeker op letten wanneer ik een tv koop in functie van gaming?
Prijs maakt tot zekere hoogte minder uit. Ben bereid iets meer te geven voor een goede tv.

Ik ken er bar weinig van, dus kan zijn dat dit domme vragen zijn :unsure:

Ik ben wel tevreden van mijn samsung qled q90t, zeer schoon tv ke, zeer geschikt om op te gamen, wel maar 1 hdmi 2.1 poort, voor moest ge meerdere zulke apparaten hebben

Welke grootte wil je?

Ik ben wel tevreden van mijn samsung qled q90t, zeer schoon tv ke, zeer geschikt om op te gamen, wel maar 1 hdmi 2.1 poort, voor moest ge meerdere zulke apparaten hebben

Welke grootte wil je?
Nog niet echt aan gedacht en eerlijk gezegd ook geen idee van zo uit de losse pols.
Mag gerust bij de iets "grotere" modellen zijn.

Is er iemand weet hoe je een soundbar best configureerd in de PS5? Ik kan die alleen op PCM gebruiken want anders is de delay echt niet om aan te zien (spreek over ruim 0,5s).
De PS5 is verbonden met de TV (Samsung 75Q80T), die is met HDMI 2 (eARC) verbonden met een Samsung HW-Q80 soundbar (dolby atmos geval), maar krijg daar niets anders uit dan stereo. Wel met (te) diepe bas, maar dat kan niet de bedoeling zijn.

Ik stel deze vraag omdat we de hele woonkamer aan het aanpakken zijn (eens de dingen geleverd worden natuurlijk, ook 6+ maanden wachten op ne stomme salon) en ik precies beter voor 2 deftige stereospeakers kan gaan zodat er niets meer onder de TV ligt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan