algemene discussie | Virtual Reality

Ik heb een Quest 2 (van toen het nog facebook was) en een goede wifi setup.
Maar blijkbaar is shadow toch niet overal beschikbaar. Met mijn locatie kan ik zelfs enkel die basic versie nemen. Die van 50 is niet beschikbaar op mijn locatie, dus ik gok dat ik nog steeds geen Alyx kan spelen :headshake:.
Huh? Straf? Welke regio woon jij dan als ik mag vragen?

EDIT: Net even gedaan alsof ik ook opnieuw wou abonneren en ik krijg ook "Currently Shadow is unavailable at your location.". Volgens mij gewoon technisch probleem/bug ofzo. Misschien even mailtje sturen naar support? Die antwoorden doorgaans erg snel. Van de week nog mailtje gestuurd ivm mijn Paypal en binnen het kwartier had ik al antwoord.

Hopelijk is er geen tijdelijk stop ofzo. Want dat hebben ze ook een tijdlang gedaan omdat er te veel aanmeldingen waren. Maar dat is al wel van een hele tijd geleden...

EDIT2: Nu geraak ik wel verder maar de 'dure' pc's zijn 'out of stock'. Tijdelijke stop dus... Is wel zuur. Vermoed wel dat ze dat snel gaan oplossen want zijn anders allemaal potentiële klanten die andere oplossingen gaan zoeken. Ik zou nog steeds mailen maar dan is vragen wanneer ze verwachten terug 'dure' pc's te kunnen leveren.

Huh? Straf? Welke regio woon jij dan als ik mag vragen?

EDIT: Net even gedaan alsof ik ook opnieuw wou abonneren en ik krijg ook "Currently Shadow is unavailable at your location.". Volgens mij gewoon technisch probleem/bug ofzo. Misschien even mailtje sturen naar support? Die antwoorden doorgaans erg snel. Van de week nog mailtje gestuurd ivm mijn Paypal en binnen het kwartier had ik al antwoord.

Hopelijk is er geen tijdelijk stop ofzo. Want dat hebben ze ook een tijdlang gedaan omdat er te veel aanmeldingen waren. Maar dat is al wel van een hele tijd geleden...

EDIT2: Nu geraak ik wel verder maar de 'dure' pc's zijn 'out of stock'. Tijdelijke stop dus... Is wel zuur. Vermoed wel dat ze dat snel gaan oplossen want zijn anders allemaal potentiële klanten die andere oplossingen gaan zoeken. Ik zou nog steeds mailen maar dan is vragen wanneer ze verwachten terug 'dure' pc's te kunnen leveren.
Allrighty, het zou sowieso toch niet voor nu zijn.
Later dus nogmaals checken. In elk geval merci voor de tip, ik kende het nog niet !!

zullen de ps vr games van de ps4 ook kunnen gespeeld worden, zoals bv moss 1 of heb je daar dan de oude psvr voor nodig ?
PS vr 2 is niet Backward compatible met vr 1 games. Ergens wel logisch, volledig nieuwe controllers,... Enkel vr 1 games die een native port krijgen zullen speelbaar zijn op vr2. Maar hoogstwaarschijnlijk zal dit altijd een kostprijs bedragen. Buiten een aantal uitzonderingen die een free upgrade krijgen zoals bv resident evil village, no man sky,...

Laatst bewerkt:
PS vr 2 is niet Backward compatible met vr 1 games. Ergens wel logisch, volledig nieuwe controllers,... Enkel vr 1 games die een native port krijgen zullen speelbaar zijn op vr2. Maar hoogstwaarschijnlijk zal dit altijd een kostprijs bedragen. Buiten een aantal uitzonderingen die een free upgrade krijgen zoals bv resident evil village, no man sky,...
Wel jammer want had graag Moss gespeeld
Ik wilde enige tijde geleden de vr aanschaffen maar dan raadde ze me hier aan om te wachten op de nieuwe
Ook het hele gedoe van aansluiten heeft me ervan weerhouden
Ik bekijk het wel op termijn

Ik wilde enige tijde geleden de vr aanschaffen maar dan raadde ze me hier aan om te wachten op de nieuwe
Er komt wel een natieve versie van Moss naar de vr2 als ik me niet vergis. Vrij zeker van eigenlijk.

Moss 1 en 2 komen ook uit op PSVR2!

En nogmaals: Shadow ondersteunt momenteel énkel de Quest (volgens hun website) omdat die draadloos is en je daar Virtual Dekstop op kan installeren. Bedrade headsets - zoals de Index - ondersteunt Shadow (nog) niet.
jammer, ik als het had gewerkt met een pimax dan had ik het interessant gevonden :(
de fov op een quest is gewoon triest

de nieuwe crystal ziet er al veelbelovend uit:

Launchgames:

Schermafbeelding-2023-01-19-om-19.16.12.png

Before your eyes, toch wel één van de betere 'rustige' spelletjes op steam komt naar PS VR. Eigenlijk echt wel een spel dat een VR versie verdient en daar nog beter kan worden!

ik ga geduldig nog een paar maandjes wachten op de pimax 12k, tis den enige headset die een praktisch volledige field of view geeft. al de rest geeft gewoon een verrekijker gevoel

tzal mij wel een nier kosten :unsure:
Ik denk niet dat hij al beschikbaar is...Heb me in december de 5k Super aangeschaft. Spijtig genoeg dezelfde resolutie als de Rift S, maar het FOV maakt veel goed. Heel veel zelfs. Ook niet vergeten dat je PC dit ook allemaal moet kunnen managen. Ik heb een RTX 3080 en een 12th gen I7 met 32 GB RAM. Dat lukt op een manier dat de ervaring plezant is, maar vergeet het om 'alles' op high, laat staan ultra te zetten. Ik heb het dan over DCS, flightsim, zowat het meest veeleisende wat er is wat betreft VR gaming naast MS flightsim.

Daarenboven komen de basestations en de controllers. Het is een dure grap, maar de belevenis is totaal. Ja, met een 8K was het nog beter geweest, maar dan geef je weer 500 euro meer uit. Er zijn grenzen :D

Daarenboven komen de basestations en de controllers. Het is een dure grap, maar de belevenis is totaal. Ja, met een 8K was het nog beter geweest, maar dan geef je weer 500 euro meer uit. Er zijn grenzen :D
Volgende versies (crystal en 12k) zouden inside out tracking hebben. En controllers... tjah, ik hoop dat die er toch bij inbegrepen gaan zitten voor de prijzen van 1800 en 2300 :unsure:

Volgende versies (crystal en 12k) zouden inside out tracking hebben. En controllers... tjah, ik hoop dat die er toch bij inbegrepen gaan zitten voor de prijzen van 1800 en 2300 :unsure:
Ik betwijfel het. De 8KX komt op 1300-1400 euro, enkel de bril. Ws zal je de controllers er nog moeten bijkopen.

FnLAQoPXwAwhSfg
Switchback VR officieel uitgesteld tot 16 maart. Wel jammer want was de launchgame waar ik het meeste naar uitkeek.
Alhoewel 3 weken wachten nu ook geen ramp is :)

Lol, vorige week werden alle launchgames door PlayStation bekendgemaakt en nu schuift Supermassive toch eentje op.

Heb voorlopig het officiële oplaadstation besteld maar heb juist 1 op Amazon gevonden waarbij er ook een stand voor de bril bijzit. Mss dat ik deze bestel ipv de officiële.

Terug
Bovenaan