algemene discussie | Virtual Reality

Veel nieuwe PSVR2-details.

tldr
  • bevat een camera, zodat je ook met de headset op nog je omgeving kunt zien
  • je kunt een kamer scannen, om vervolgens een waarschuwing te krijgen als je in de buurt komt van bvb. meubels
  • streamers kunnen zichzelf filmen tijdens het spelen

9107bd6d6ec36c8fe13473ba5cff42b6e608a06d.png

Wat een heerlijke teaser trailer. No doubt about it, ik ga zodra het kan een psvr2 preorderen.
ik ga geduldig nog een paar maandjes wachten op de pimax 12k, tis den enige headset die een praktisch volledige field of view geeft. al de rest geeft gewoon een verrekijker gevoel

tzal mij wel een nier kosten :unsure:

Vandaag op reis voor de eerste keer Oculus mogen testen. Dit smaakt naar meer. Ik zou dit graag 2dehands kopen, maar zou toch graag weten of er zaken zijn waar ik moet op letten. Zijn de games ook 2dehands beschikbaar of enkel online? Alle hulp is welkom 👌

1. Is deze volledig wireless? waarvoor dient die usb-c kabel waar iedereen over spreekt?
  2. Ik kan via oculus store games als Doom en Half Life aankopen? of heb ik daar een pc voor nodig?
  3. Zijn er ook goede gratis games?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap iets niet.
  1. Is deze volledig wireless?
Ja voor de games in de Quest store. Nee als ge hem aan PC wilt hangen om PC games te spelen.

1. waarvoor dient die usb-c kabel waar iedereen over spreekt?
Op te laden of om aan PC te hangen.

1. Ik kan via oculus store games als Doom en Half Life aankopen? of heb ik daar een pc voor nodig?
Half Life Alyx is via PC. Ik denk dat er wel Doom en OG HL versies zijn voor de Quest, maar niet zeker.

1. Zijn er ook goede gratis games?
Weinig

Er staan er wel veel te koop op 2dehands omdat mensen het snel beu zijn. Ik vrees dat het bij mij ook zo zal zijn. Maar ik ga er wel eentje aanschaffen. Thanks!

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221010_97286101

Op school, in de auto en in het operatiekwartier: alles zit straks in de metaverse. Een onlinewereld waar je niet bladert of scrollt, maar gewoon ‘bent’. In 3D. Klinkt allemaal heel sciencefiction? De metaverse is dichterbij dan je denkt. Vandaag stelt Meta, het moederbedrijf van Facebook, een nieuwe VR-bril voor die op maat gemaakt is van die virtuele wereld.
Dat is me volledig ontgaan maar blijkbaar wordt een nieuwe VR/AR bril van facebook/meta voorgesteld straks om 7 uur.

Laatst bewerkt:

22 februari 2023 release

599 euro zonder spel! weliswaar met controllers én oortjes
650 euro met ook Horizon Call of the Mountain

In eerste instantie alleen te koop via Sony zelf.

During this initial launch phase for our next-gen headset, players in the U.S., U.K., France, Germany, Belgium, Netherlands and Luxembourg will initially be able to pre-order PlayStation VR2 solely through PlayStation’s online store at direct.playstation.com. Pre-orders will begin on November 15, and players may begin to register for pre-orders starting today.

Er zijn vandaag ook nieuwe games aangekondigd, waaronder een vervolg op Rush of Blood.

Weeral die toer op?

Mag dan bang for the buck zijn, kost meer als een ps5 zelf

Dit gaan er veel spijtig genoeg links laten liggen

Weeral die toer op?

Mag dan bang for the buck zijn, kost meer als een ps5 zelf

Dit gaan er veel spijtig genoeg links laten liggen
Dat waarschijnlijk zo om scalpers hard te naaien he. Remember de zieke prijzen voor een PS5? Gelukkig had ik er destijds nog ene aan normale prijs kunnen pre orderen bij Dreamland.

Dan valt deze prijs nog mee...

De prijs is min of meer vergelijkbaar met die van de vorige.

Was toen 399 euro enkel voor de headset. De vereiste camera nog eens 60 euro, en 80 euro voor 2 controllers.
Vergelijkbare bundel zou destijds 540 euro gekost hebben. Met inflatie wordt dat 610 euro.

Terug
Bovenaan