algemene discussie | Virtual Reality

Hier ook niet van plan van hem te kopen, al ken ik mezelf, als het ineens in mijn kop schiet, sta ik misschien toch aan de winkel. Was met PSVR ook zo. 's Morgens gebeld naar winkel en er een aan de kant laten leggen :).
Maar beetje zelfde issue als @Davydl : het gedoe met kabels, camera, die HDMI breakout doos, zetel opschuiven... zorgde toch altijd voor een zekere praktische drempel, en uiteindelijk veel te weinig gebruikt. Was uiteindelijk zelfs de zoon die hem veel meer gebruikte. Die is nu ook wel geïnteresseerd maar hij heeft al een Quest 2 waar hij veel tijd aan/in spendeert.
En verder is er ook wat plaatsgebrek op de locatie waar nu de PS5 staat.

Hier ook niet van plan van hem te kopen, al ken ik mezelf, als het ineens in mijn kop schiet, sta ik misschien toch aan de winkel. Was met PSVR ook zo. 's Morgens gebeld naar winkel en er een aan de kant laten leggen :).
Maar beetje zelfde issue als @Davydl : het gedoe met kabels, camera, die HDMI breakout doos, zetel opschuiven... zorgde toch altijd voor een zekere praktische drempel, en uiteindelijk veel te weinig gebruikt. Was uiteindelijk zelfs de zoon die hem veel meer gebruikte. Die is nu ook wel geïnteresseerd maar hij heeft al een Quest 2 waar hij veel tijd aan/in spendeert.
En verder is er ook wat plaatsgebrek op de locatie waar nu de PS5 staat.
Dat is nu allemaal niet meer van toepassing he. Gewoon 1 kabel aansluiten en je kunt gamen. Geen camera meer ophangen, geen gesukkel meer met al die kabels... Wat een hel wat dat.

Momenteel is de PS VR2 trouwens enkel te bestellen bij PlayStation Direct. Er is nog niet bekend of het ook in andere winkels verkocht zal worden.
De DualSense Edge wordt korte tijd exclusief verkocht via PlayStation. Na 22/2 ook via andere kanalen. Zal vermoedelijk bij de PS VR2 ook wel zo zijn zeker.

Vind het wel schandalig dat de PS4 VR-titels hiermee niet compatibel zijn...
Schandalig is veel gezegd. Er zit gewoon een compleet andere technologie achter.
Bij de eerste VR had je die aftandse PS Move controllers en was de camera nodig. Dat kun je niet gewoon 1 op 1 compatibel maken.
Veel uitgevers zorgen wel voor een gratis update, dus op zich valt het wel mee.

Had het liever ook anders gezien, dan zou het er nog van komen om de oude VR games te spelen. Nu begin ik er niet meer aan door dat gesukkel met de kabels.

Awelja, destijds op dag één de VR gekocht, en amper aangeraakt. Teveel rompslomp met kabels: altijd die HDMI en dat bakje ertussen, pfff.

Awelja, destijds op dag één de VR gekocht, en amper aangeraakt. Teveel rompslomp met kabels: altijd die HDMI en dat bakje ertussen, pfff.
Ja idem. Ook op launch gekocht en uiteindelijk telkens enkel bovenhalen om een van de weinige reviewgames te spelen.

Schandalig is veel gezegd. Er zit gewoon een compleet andere technologie achter.
Bij de eerste VR had je die aftandse PS Move controllers en was de camera nodig. Dat kun je niet gewoon 1 op 1 compatibel maken.
Veel uitgevers zorgen wel voor een gratis update, dus op zich valt het wel mee.

Had het liever ook anders gezien, dan zou het er nog van komen om de oude VR games te spelen. Nu begin ik er niet meer aan door dat gesukkel met de kabels.
Ja snap het wel dat het een hele andere insteek van controllers zijn maar ik deel ook voor een stuk LouGarou zijn mening
Games zoals Moss 1 en 2 hadden ze moeten gratis updaten of een hele kleine vergoeding van 5€

We zien wel of in me ga kunnen bedwingen om hem aan te schaffen

Ik zou toch hopen/aannemen dat die technologie grotendeels hidden is achter APIs voor de developers. Je spel moet alleen weten waar de controllers zich bevinden en in welke richting ze staan en bewegen. Of dat dan Move controllers zijn die getrackt worden met een losse camera, of PSVR2 controllers die door de headset zelf getrackt worden, kan het spel zelf totaal niet boeien.
Dus in theorie kan dat niet zo moeilijk zijn, wel is het zo dat die APIs bij PSVR2 wellicht wel verschillen (beter zijn) dan bij PSVR1 en dan moeten ze eigenlijk ook de oude APIs gaan implementeren met de nieuwe technologie, wat gewoon extra werk/kost is.

voor mezelf maakt het niet zoveel uit. Ik snap dat mensen die de psvr1 hebben of gehad hebben graag hun games verder zouden spelen op de nieuwe hardware. Hoop dan ook dat de in de toekomst opt gemakske jullie games voorzien worden van een update. Maar langs de andere kant hoop ik wel dat ze niet het syndroom gaan toepassen van alle ouwe muk te porten en daardoor geen nieuwe games te moeten brengen.
remaster hier remaster daar en blablabla.

Morgen de review embargo die verloopt heb ik online gelezen? Ga het misschien toch kopen. Is er ergens een volledige lijst van bij release? Komt er morgen ook een review van horizon game online ook? Kwestie dat ik die gelijk mee bestel indien ik voor die game ga, tenzij deze goedkoper los kan aangekocht worden??

Morgen de review embargo die verloopt heb ik online gelezen? Ga het misschien toch kopen. Is er ergens een volledige lijst van bij release? Komt er morgen ook een review van horizon game online ook? Kwestie dat ik die gelijk mee bestel indien ik voor die game ga, tenzij deze goedkoper los kan aangekocht worden??
Donderdag pas.

Preorder staat alvast hier, bundel met horizon besteld :woohoo:

Can't wait, hopelijk dat ik hem enigszins op tijd krijg, ze spraken dat het langer kon duren als het 8 dagen voor release was, en we zitten nu aan min 7...

Ik heb de PSVR 1 een maandje gehad en niet echt mijn ding ( ook de games waren minder naar mijn mening )
Dat geknoei met die kabels is ook 1 van de redes dat ik hem weg gedaan heb.
En sinds deze week zelf een bril op en ik loop nu al in VR naar mijn gevoel:rofl:

Terug
Bovenaan