algemene discussie | Xbox

Gisteren stel ik vast dat splinter cell en splinter cell pt niet meer afzonderlijk, dus eigenlijk gewoon niet meer kunnen aangekocht worden
Ik lees dan dat er bepaalde games uit de store van de x360 zijn gehaald maar je zou ze nog digitaal kunnen aankopen via series x store
Niet dus !
Steken ze tijd en energie in BC en dan halen ze deze truk uit de doos

Nu ik kan de games nog wel op schijf gaan zoeken en aankopen, maar als je een ditigaal tijdperk promoot, is dit niet echt motiverend

Ik ben dan enige tijd geleden blij gemaakt dat er een remaster komt van de splinter cell reeks, maar dan heb ik gosteren ergens gelezen dat diegene die hiervoor verantwoordelijk was, opgestapt is bij ubisoft

De pc gamers hebben hier totaal geen last van en ga het eens overwegen

Update
Het zou de beslissing zijn van Ubisoft om ze van de Xbox store te verwijderen

Het resultaat blijft helaas hetzelfde
Ik zal ze tweedehands ergens gaan aankopen als ik ze nog wil spelen

Laatst bewerkt:
Dit leek mij mogelijks wel interessant voor sommige leden die voor hun xbox nog geen uitbreidingsstoragekaart hadden gekocht, omdat de prijs hen nog een beetje tegenhield.

Komt neer op het feit dat als je benefits at work hebt, dat je voor +/- 130€ 1TB geheugen kan bijvoorzien (WD is namelijk leverbaar voor +/-160€). Ik heb mijne destijds nog aangekocht aan iets onder de 200€ (van Seagate - dacht ik).

Ik vind 300€ nog te veel om te spenderen aan 2TB...

Ik heb Benefitsatwork, dus moest ik moeten bestellen voor iemand, PM me maar :)

Vandaag mijn PC eens daar mijn tv verhuisd en Gamepass Ultimate genomen. Welke games moet ik zeker spelen? Nooit echt Xbox gespeeld.

Yanuza Like A Dragon, Ori ben ik al aan het downloaden.

Wat is dan nu het voordeligste ? En kan je met gamepass online spelen of moet je dan de ultimate versie hebben ?

Voor online te spelen heb je Xbox Live Gold nodig (€ 6,99/maand), hierbij krijg je ook 2 games per maand om te downloaden. Game Pass geeft je toegang tot een veranderende catalogus aan games (€ 10,99/maand)

Het meest voordelige is natuurlijk de Ultimate, zeker als je ook op pc speelt (€ 14,99/maand). Ultimate geeft bevat Xbox Live Gold, Game Pass voor pc en Xbox (inclusief cloud streaming) en toegang tot de basisversie van EA Play.

Naast de prijzen is ook de conversion ratio blijkbaar sinds vandaag aangepast. Je krijgt dus niet meer 1:1 hetzelfde aantal maanden.
Wat wil zeggen als je nu bv. 36 maanden Gold wil converteren naar Game Pass krijg je nog maar twee jaar i.p.v. drie.
When you subscribe to Xbox Game Pass Ultimate, we’ll convert any prepaid time you have on Xbox Live Gold, Xbox Game Pass, or EA Play subscriptions and apply it toward the Xbox Game Pass Ultimate plan at the current conversion ratio, up to a maximum of 36 months. Prepaid time conversion is final and non-refundable, and ratios are subject to change.
  • Xbox Live Gold and PC Game Pass conversion ratio: Any remaining time will convert to Xbox Game Pass Ultimate time at a ratio of 3:2 and be rounded up to the next full day. For example, 90 days remaining of Xbox Live Gold or PC Game Pass will convert to 60 days of Xbox Game Pass Ultimate time.
  • Xbox Game Pass for Console conversion ratio: Any remaining time will convert to Xbox Game Pass Ultimate time at a ratio of 4:3 and be rounded up to the next full day. For example, 90 days remaining of Xbox Game Pass for Console will convert to 68 days of Xbox Game Pass Ultimate time.
  • EA Play conversion ratio: Any remaining time will convert to Xbox Game Pass Ultimate time at a ratio of 3:1 and be rounded up to the next full day. For example, 90 days remaining of EA Play will convert to 30 days of Xbox Game Pass Ultimate time.

Jup ook net ontdekt dat sneaky aanpassing is gedaan.

Suckt wel, maar nog steeds cheaper dan gewoon 2 jaar gamepass.

Naast de prijzen is ook de conversion ratio blijkbaar sinds vandaag aangepast. Je krijgt dus niet meer 1:1 hetzelfde aantal maanden.
Wat wil zeggen als je nu bv. 36 maanden Gold wil converteren naar Game Pass krijg je nog maar twee jaar i.p.v. drie.

Dus dan best maar 2 Xbox live Gold kaarten van 12 maanden kopen ipv 3 dan om om te zetten naar Ultimate?

Zo sneaky was het ook niet, is al een hele tijd geleden aangekondigd dat ze de prijs gingen verhogen.
Het gaat dan ook niet over prijs verhoging, wel verandering van de conversion rate van gold naar gamepass.
1:1 naar 3:2 zonder officiële communicatie zelfs.

Ahh ok, vind het ook jammer, maar was wel te verwachten zeker
Dat het niet eeuwig ging blijven wisten we idd allemaal.
Gewoon jammer dat er geen officiële communicatie rond is geweest. Ze zijn al lang gold aant proberen weg te krijgen dus den truck zal uiteindelijk wel verdwijnen. Hopelijk dan friends & family pass!

Ik vind dat Xbox de timing wel serieus misslaat met deze prijsstijgingen.
Redfall gigantische flop en nu er wat hype rond Starfield is gaan ze direct prijzen omhoog doen. Komt gewoon slecht over.
Denk dat meer begrip ging zijn als ze hadden gezegd: 1 januari 24 prijzen omhoog.
Dan zijn er weer 2 waarschijnlijk highly rated titels gepasseerd met Starfield en Forza.

Dus dan best maar 2 Xbox live Gold kaarten van 12 maanden kopen ipv 3 dan om om te zetten naar Ultimate?
Goh, ipv 24 maanden krijg je er dan nog maar 16. De ratio 3:2 blijft op alles van toepassing eender hoeveel maanden of dagen Gold je wil converteren.

Terug
Bovenaan