algemene discussie | Xbox

Game Pass wordt duurder.

Op console ben je voortaan ook verplicht het duurste abonnement te nemen als je de nieuwste games op dag één wil spelen, goed voor een prijsstijging van 64%. Het abonnement zonder multiplayer verdwijnt, en wordt vervangen door een abonnement zonder de nieuwste games.

Heb je al Game Pass Ultimate, stijgt de prijs met 20%.

vroeger:​

€7/maand multiplayer (jaarabo €60)​
€11/maand Game Pass​
€15/maand multiplayer + Game Pass​
nieuw:​

€7/maand multiplayer (jaarabo stijgt naar €70)​
€15/maand multiplayer + Game Pass met enkel oude games​
€18/maand multiplayer + Game Pass met ook nieuwe games op dag één

Tot slot kun je nog maar maximaal 13 maanden aanvullen met codes (was 36 maanden).

Vanaf vandaag al voor nieuwe leden, vanaf 12 september voor bestaande leden.

• Prijswijzigingen voor Xbox Game Pass Ultimate, Xbox Game Pass Core en PC Game Pass.
  • Game Pass voor Console is niet meer beschikbaar voor nieuwe leden.
  • Leden die al zijn geabonneerd op Game Pass voor Console en automatische betalingsverlenging hebben ingeschakeld, kunnen hun lidmaatschap blijven genieten.
  • Xbox Game Pass Standard komt in de komende maanden beschikbaar. Game Pass Standard bevat geen games die op dag één zijn uitgebracht.
  • Xbox Game Pass voor console-codes blijven tot nader order inwisselbaar. Vanaf 18 september 2024 is de maximale verlengingslimiet van Game Pass voor console 13 maanden.

Iemand een idee wanneer die nieuwe witte digital Xbox series x zou uitkomen?
Ik was in twijfel om de huidige series x te kopen maar het heeft, in België alvast, geen nut om eentje met disc te kopen want enerzijds vind je hier in de winkels nog met moeite xbox games en anderzijds speel je via gamepass alle xbox exclusive games.
En zoals hierboven gezegd, als je even kunt wachten kun je redelijk was games goedkoop aanschaffen via de store (Black friday, pasen deals enz.).

Iemand een idee wanneer die nieuwe witte digital Xbox series x zou uitkomen?
Ik was in twijfel om de huidige series x te kopen maar het heeft, in België alvast, geen nut om eentje met disc te kopen want enerzijds vind je hier in de winkels nog met moeite xbox games en anderzijds speel je via gamepass alle xbox exclusive games.
En zoals hierboven gezegd, als je even kunt wachten kun je redelijk was games goedkoop aanschaffen via de store (Black friday, pasen deals enz.).
Oktober/november dacht ik

De Xbox 360 Marketplace sluit vandaag de deuren.

Alle digitale games en downloadbare content die niet backwards compatibel is zal dan niet langer te koop zijn.

Er loopt momenteel nog een laatste uitverkoop waarbij meer dan 150 games zijn afgeprijsd:

Alle aangekochte content blijft na vandaag wel nog downloadbaar via de downloadgeschiedenis op de Xbox 360.

Laatst bewerkt:
De Xbox 360 Marketplace sluit vandaag de deuren.

Alle digitale games en downloadbare content die niet backwards compatibel is zal dan niet langer te koop zijn.

Er loopt momenteel nog een laatste uitverkoop waarbij meer dan 150 games zijn afgeprijsd:

Alle aangekochte content blijft na vandaag wel nog downloadbaar via de downloadgeschiedenis op de Xbox 360.
Geen Lost Odyssey in promotie ... Zonde. :p

Heeft iemand ervaring met het spelen van games via die Xbox app op Samsung smart tv's?

Werkt dat vlot?
Mijn schoonbroer heeft dat op een Samsung QLED 95 reeks van 2022.
Soms moet je wachten vooraleer je kan spelen. (op drukke momenten)

Ik vind de kwaliteit eerlijk gezegd maar bagger. Vaak blokjes omdat het internet niet snel genoeg is (nochtans tv met ethernet kabel aangesloten) en ook lagere resolutie tov XBOX.

Je kan dat echt niet vergelijken met spelen op een XBOX X.

Mijn schoonbroer heeft dat op een Samsung QLED 95 reeks van 2022.
Soms moet je wachten vooraleer je kan spelen. (op drukke momenten)

Ik vind de kwaliteit eerlijk gezegd maar bagger. Vaak blokjes omdat het internet niet snel genoeg is (nochtans tv met ethernet kabel aangesloten) en ook lagere resolutie tov XBOX.

Je kan dat echt niet vergelijken met spelen op een XBOX X.
Thanks! Is de grafische kwaliteit beter via Amazon Fire stick of Chromecast?

opnieuw een ontslag ronde bij Microsoft blijkbaar (paar dagen geleden al), 3% (650 jobs) van hun "global work force" is ontslagen. Ze zitten al aan 2600 ontslagen dit jaar alleen al.
ondertussen gaan ze hun aandeelhouders wel een hoger dividend uitbetalen ... :puke:

opnieuw een ontslag ronde bij Microsoft blijkbaar (paar dagen geleden al), 3% (650 jobs) van hun "global work force" is ontslagen. Ze zitten al aan 2600 ontslagen dit jaar alleen al.
ondertussen gaan ze hun aandeelhouders wel een hoger dividend uitbetalen ... :puke:
Microsoft gaat voor 60 miljard dollar eigen aandelen inkopen en het kwartaaldividend werd met 10 procent verhoogd naar 0,83 dollar per aandeel. Dit maakte de softwaregigant maandagavond nabeurs bekend, nadat de board groen licht gaf.

Vooral FF Pixel Remasters & Trials + Legend of Mana vind ik wel cool. Microsoft probeert de laatste tijd toch wat meer de Japanse markt aan te boren (Square Enix wilde ook de exclusiviteit met Sony herbekijken), benieuwd of dat succes oplevert.

vraagje over game pass : hoe kan je zien of een game in de pc game pass zit of niet? zit blackops6 bv. in de gamepass?
mijn game pass verloop na 4 jaar en zou voor de eerste keer moeten betalen :D maar ben aan het twijfelen of pc game pass genoeg is gezien ik geen xbox heb.

vraagje over game pass : hoe kan je zien of een game in de pc game pass zit of niet? zit blackops6 bv. in de gamepass?
mijn game pass verloop na 4 jaar en zou voor de eerste keer moeten betalen :D maar ben aan het twijfelen of pc game pass genoeg is gezien ik geen xbox heb.
BO6 zit in gamepass voor Xbox en pc. Lat wel op dat je de gamepass hebt die geldig is voor een pc. Dus bv niet enkel gamepass xbxox

Terug
Bovenaan