algemene discussie | Xbox

Over 2 weken een Developer_Direct met ook de onthulling van een nieuwe game.

donderdag 23 januari om 19.00u

Presented by the game creators themselves, Developer_Direct offers an in-depth look at upcoming titles, how they’re being created, and who’s creating them. We’ll visit Compulsion Games in Montreal, Canada to learn more about South of Midnight, head to Montpellier, France to see Sandfall Interactive for a look at Clair Obscur: Expedition 33, stop by the legendary id Studios in Richardson, Texas to check in on DOOM: The Dark Ages, and visit a surprise location to see another studio’s brand new game.

Announce-Hero-219a8909f679e8a1d470-1024x576.jpg

De Xbox-consoles en bepaalde controllers worden opnieuw duurder:

• Xbox Series S 512GB – €349.99 (was €299.99)
  • Xbox Series S 1TB – €399.99 (was €349.99)
  • Xbox Series X Digital – €549.99 (was €499.99)
  • Xbox Series X – €599.99 (was €549.99)
  • Xbox Series X 2TB Galaxy Black – €699.99 (was €649.99)
  • Xbox Wireless Controller – Limited Edition – €89.99 (was €79.99)
  • Xbox Elite Wireless Controller Series 2 (Core) – €149.99 (was €139.99)
  • Xbox Elite Wireless Controller Series 2 (Full) – €199.99 (was €179.99)

Aan het einde van het jaar zullen mogelijk ook de gameprijzen stijgen naar $80:

With games hitting a maximum of $80 later in the year, Microsoft sources confirmed to me that, games will still be priced on a scale to reflect their scope, as is the case today. Smaller games could still come in at $50 or less, for example, while AAA big-budget titles like a new Call of Duty are doubtlessly going to hit that maximum price tier.

Momenteel bedraagt de standaardprijs van Call of Duty: Black Ops 6 bij ons €79.99, maar dat zou dus €89.99 kunnen worden?

Ik begrijp dat hoor... Al dat papier voor die onslagbrieven rond te zenden in de game industrie en het gebruik van AI programmatie kosten nu eenmaal veel geld:crazy:

Nu wachten op Sony waarvan we zeker weten dat ze ook gaan volgen.

Dus Xbox krijgt niks verkocht, maar verhoogt toch de prijs?
Dat ze het op games doen, ok, maar consoles...

Ik begrijp dat hoor... Al dat papier voor die onslagbrieven rond te zenden in de game industrie en het gebruik van AI programmatie kosten nu eenmaal veel geld:crazy:

Nu wachten op Sony waarvan we zeker weten dat ze ook gaan volgen.
Sony heeft enkele weken geleden zijn prijzen al verhoogd:

Dat Microsoft de prijzen optrekt, snap ik ook niet goed. 't Is nu niet dat Xbox het zo goed doet t.o.v. PlayStation en met deze prijsverhoging kost een Series X zelfs meer dan een PS5.

Dus Xbox krijgt niks verkocht, maar verhoogt toch de prijs?
Dat ze het op games doen, ok, maar consoles...

Het is toch al langer duidelijk dat ze de hardware als secundair beschouwen. Hun hele “This is an Xbox” is hier een mooi voorbeeld van. Ze willen gewoon zoveel mogelijk volk naar GP pushen.

Ik vraag mij af, spelen de meeste game pass abonnees dan op PC? Of is dat voornamelijk streaming via de cloud?
Ik heb hier nog een Series S, maar speel er zo veel niet meer op, ik speel liever op PC in 4K dan met meer detail en in >60 FPS dan op de Series S.

In feite is de Xbox Series X/S ook al 4,5 jaar oud ondertussen, er zou eigenlijk een Xbox Series X Pro mogen komen :)
Of moet zijn dat ze niet meer op hardware focussen en enkel nog voor PC en streaming gaan? Vooral de Series S begint wel gedateerd te geraken om de games dan nog native te blijven draaien. Blijkbaar voor developers is het ook niet simpel om hun games deftig te laten draaien op de tragere S.

Laatst bewerkt:
Wat de xbox games beteft, heb ik daar eigenlijk geen last van omdat ik die via vpn aankoop (digitaal). Sony en Nintendo koop ik enkel de exclusieven en meestal als ze laag staan.
Enkel gears koop ik bij release omdat ik die ook online speel
Geen enkele verhoging in de prijs is leuk, enkel als het uw wedde is :)

Idd wss een van de leukste consoles die ik heb gehad en nogal revolutionair in console online gaming. Wat mis ik de Halo 3 hoogdagen van weleer online. Het is ook de eerste keer dat sony achterophinkte door die cell processor die ze toen gebruikte. Ik herinner me nog dat als ze multiplatform games releasen, het beter was de xbox versie te kopen omdat de port op ps3 altijd brak was door die processor.

Update over de toekomst van Xbox.
  • samenwerking met AMD voor een nieuwe Xbox thuisconsole
  • men blijft vol inzetten op multiplatform, met je games speelbaar op zoveel mogelijk toestellen
  • omgekeerd komen er wellicht ook meerdere storefronts op je Xbox

Microsoft lijkt naar een soort Android-model te evolueren, waarbij er een combinatie is van eigen en third party hardware in verschillende vormen.

Hoe succesvol dat allemaal zal zijn; ik heb daar sterk mijn twijfels over.

Terug
Bovenaan