algemene discussie | Xbox

Ik ben vrij zeker dat als je cancelt, het eigenlijk gewoon de automatic renewal afzet, maar je abonnement dus gewoon tot het einde doorloopt ipv dat je een refund krijgt. Is eigenlijk bij (bijna) alle online services zo: PS+, Disney+, etc..

Is er al concreet iets geweten over een prijsstijging? Mijn abo is al 2 maand verlopen en heb voorlopig geen tijd om te gamen. Maar indien de prijsstijging toch concreet wordt, zou ik wss wel hernieuwen.

Zoals ViperHD al zei, als je uw abo cancelt zet je enkel de automatische renewal af. Je hebt reeds betaalt voor 3 jaar dus ze kunnen die niet zomaar afnemen ook al cancel je voortijdig.
Enige oplossing die ik zie is ofwel voor maar 2 jaar verlengen ipv 3 jaar ofwel een nieuw account aanmaken.

Game pass was verlopen dus gold truc toegepast en heb nu Game pass Ultimate voor 148€ ipv 468€ als de prijs ondertussen niet stijgt de komende jaren.
Zit dus goed tot 04/02/26 :)
De 1 euro werkte niet meer was 12,99 euro om up te graden.

Mijn game pass was verlopen maar ondertussen meer dan genoeg punten verzameld via die quests en rewards, dus dacht die maar inwisselen dan. Resultaat, punten zijn weg en dat is het dan ook. Goed om te weten dat ik daar dus geen moeite meer moet insteken.

Top…
Eerste keer dat ik een disc game koop in twee jaar tijd. Blijkt mijn disc reader wel niet te werken… hij wil precies laden maar tikt dan en stopt…
Is mijn console ook net een week uit garantieperiode. FML

Inderdaad
Maar de games die ik echt wil hebben, koop ik toch
Maar dan in de sale, heb ik altijd gedaan met uitzondering van bv een online game zoals gears die ik dan met vrienden speelden

Ik snap hier het probleem niet.
Netflix, spotify …. Hebben allemaal bijgedragen tot vermindering van verkoop.
Dus waarom zou iets als gamepass anders zijn?
Wie heeft hier gezegd dat er een probleem is met gamepass? Als je het artikel zou gelezen hebben, dan zou je weten dat het probleem met Phil Spencer zijn uitspraken ligt. Hij heeft namelijk verscheidene keren gezegd dat games juist meer verkopen dankzij gamepass. Wat natuurlijk bs is. Juist hetzelfde met pure winstmarge van gamepass, die is er namelijk nog niet als je rekening houdt met alle kosten die men moet doen. Ten tijden van Xbox 360 was het juist Microsoft die non stop met cijfers naar buiten kwam. Terwijl de laatste 10 jaar er geen concrete cijfers meer worden vrijgegeven over Xbox (games, hardware,...). Enkel en alleen zaken zoals 'zoveel actieve spelers' en van die zaken. Gamepass is natuurlijk heel leuk, maar het is logisch dat Sony dit (nog) niet doet. Ragnorak is daar een bewijs van. 11 miljoen verkochte exemplaren op een paar weken tijd. Dat geld gaan zij echt niet laten liggen en heel logisch ook. De kwaliteit is er ook, daar betaald men voor. Al zijn er voor Xbox ook games onderweg, maar het mag echt wel gaan komen. En hopelijk gaat dit dan een boost geven voor gamepass want ook daar is weinig groei op het moment.

Well fuckin duh. MS geeft dan ook geen moer meer om effectieve sales. Slaperige klanten sprokkelen die abbo's laten doorlopen is where it's at. Als de EA deal ooit efgectief rond geraakt zullen ze wel dicht bij hun gewenste toekomstige geraken, al die slaperige COD en sport fans. EZ moneh.

Well fuckin duh. MS geeft dan ook geen moer meer om effectieve sales. Slaperige klanten sprokkelen die abbo's laten doorlopen is where it's at. Als de EA deal ooit efgectief rond geraakt zullen ze wel dicht bij hun gewenste toekomstige geraken, al die slaperige COD en sport fans. EZ moneh.
De Activision deal 😉

Moest gij mij gehad hebben? :unsure:

Topservice vd Xbox support, design lab controller rammelde iets in. Werkte nog goed.
Opgestuurd voor reparatie,en een volledige nieuwe teruggestuurd binnen de 2 weken.

Even bumpen: ik wou Fallout NV (of eventueel 3) nog eens spelen op mijn series S via gamepass. Enkel de FR-versie is beschikbaar of kan je dit verhelpen door language-settings aan te passen?

Edit: nevermind, land aanpassen lost het probleem op

Laatst bewerkt:
Everspace 2 op gamepass, ik moet eerlijk zeggen dat het voorlopig een zeer sterk spel is.

klein beetje een actie rpg in space.
Zelf ook benieuwd naar. Veel goeds over gehoord al en de eerste everspace was ook wel leuk.
Binnenkort nog eens een maandje gamepass nemen om dit te spelen en Redfall

Zelf ook benieuwd naar. Veel goeds over gehoord al en de eerste everspace was ook wel leuk.
Binnenkort nog eens een maandje gamepass nemen om dit te spelen en Redfall

Is een open world space rpg zonder echt onnoemelijk open world te zijn. Het is niet overweldigend dat ze u ergens droppen en dat je naar 10.000 planeten / zones kan gaan. Maar het is ook niet zodanig beperkt dat het er maar 2 - 3 zijn. Maar het is en blijft wel grotendeels space combat (daarom actie rpg), komt niets anders in voor.

Al word je via de verhaallijn wel gestuwd in de logische progressierichting van zone 1 naar zone 2 naar zone 3 aangezien de missies inclusief de hoofdmissie zo verloopt. Al heb je wel op tijd en stond een automatische update van de levels van de zones. Dus het is niet zo dat als je in zone 3 bent geweest (en voldoende gevorderd in het verhaal). Dat je dan ineens als lvl 20 in een zone 5 level zit. Al is er wel een bepaalde spreiding binnen de zones. (1-8 levels verschil - vooral voor de starterarea, daarna lijkt de variatie minder te zijn binnen de zones).

Ik zit 40 uur ver of zo. En ben rond level 21 (max level zou level 30 zijn) en zone 4 van de voorlopig 7 die ik op de map kan zien. Maar ik speel enkel op easy (beetje missies gedaan, getrade, gecraft en betere schepen gekocht). Ben niet goed genoeg in de gameplay om moeilijker aan te kunnen (al zijn er verschillende moeilijkheidgraden). Al kan ik wel het flak geweer aanraden als je zoals mij niet echt de beste bent in mikken ;p.
En HEEL belangrijk, is uw energie op op wapen 1 switch naar wapen 2, om dan eventueel terug naar 1 te switchen eens uw energie op is. Dat was echt een gamechanger toen ik dat doorhad ;:p.

Voorlopig vind ik het leuker dan star wars squadron. Dit zie ik mij nadat ik het heb uitgespeeld nog wel eens opzetten om te spelen. Squadron is gedeinstalleerd het moment dat ik door de verhaallijn was.

Terug
Bovenaan