Algemene Loopthread

Zolang ikzelf (of mijn vrouw) niet wint I dont give a fuck who wins. :tongue: Leuk voor mijn vrienden als ze winnen, maar ik voel dan zelf ... 'helemaal niks'. ...

Den dag dat jij wint @makila zul je 10 x gestorven zijn onderweg;er zal een eland zijn omvergereden op het parcours door een dubbeldekkerbus en was er net een bosbrand ontstaan maar werd deze net nog geblust door een moesonregen gevolgd door een zeer plaatselijke orkaan in de laatste kilometer😛😂😛
Moest uw "nonkel" iets winnen zou jij het hier ook wel posten.
Ik heb toch ook nooit het euforie gevoel gehad na een loop/wedstrijd,of al allesinds niet langer dan 3'.

Den dag dat jij wint @makila zul je 10 x gestorven zijn onderweg;er zal een eland zijn omvergereden op het parcours door een dubbeldekkerbus en was er net een bosbrand ontstaan maar werd deze net nog geblust door een moesonregen gevolgd door een zeer plaatselijke orkaan in de laatste kilometer😛😂😛
Moest uw "nonkel" iets winnen zou jij het hier ook wel posten.
Ik heb toch ook nooit het euforie gevoel gehad na een loop/wedstrijd,of al allesinds niet langer dan 3'.
Zeer accurate beschrijving van een vrij normale wedstrijd in het leven van Makila.

Je bent wel nog vergeten “met schuim op de mond en zwart voor de ogen”.

Deze week voor het eerst een totaal van 75km gelopen en bovendien aan een redelijk hoge intensiteit. Geen blessures of pijntjes. Als dat zo blijft, ga ik knallen in Rotterdam.

Vandaag hebben we zoals de meeste weten met 4 forumleden deelgenomen aan de 100km loop voor Kom op tegen kanker in Koksijde. Ik heb de 40km voor mijn rekening genomen, @eniac de 30km, @Loser de 20km en @Booka Shade de 10km.

Ons plan van aanpak was redelijk eenvoudig. Ik ging gewoon de eerste 10km solo op een degelijk tempo lopen en na 10km Eniac dan oppikken om rustig aan zijn tempo verder te lopen. Na 10km ben ik doorgekomen aan een gemiddeld tempo van 3:52 (op een 8e positie van de 500 of zo) en dan gingen we aan de 30km van Eniac beginnen, voor hem onbekend terrein.

Zijn eerste 10km gingen zeer vlot, mooi rondgedraaid in 5:45/km zonder zot te doen, maar toen was het al duidelijk dat het warm zou worden, misschien iets te warm voor sommigen. Na 20km hebben we Loser dan opgepikt en rustig verder gegaan. Na ongeveer 16km kreeg Eniac het even lastig en hebben we het wat rustiger aan gedaan, goed onze tijd genomen op de bevoorradingen en zo. Voor de laatste 10km hebben we dan Booka opgepikt en zijn we rustig blijven verder huppelen, met af en toe een wandelpauze. De laatste 5km gingen dan weer beter en hebben we vlotjes kunnen lopen. Uiteindelijk aangekomen na 4u04 als 180e team van de 500, waarmee we de eer van het forum meer dan hoog hebben gehouden.

Echter is dat eigenlijk allemaal van ondergeschikt belang. Het gaat om het evenement voor Kotk, inclusief pakkende getuigenissen. Langs het parcours was er mede door het uitstekende weer zeer veel volk, wat zorgde voor een ongelofelijke sfeer. Kindjes die ons een high five gaven, luide aanmoedigingen, bewoners die de tuinslang boven haalden, enz… Het was gewoon een geweldige dag.

Verder willen we nogmaals iedereen bedanken die een donatie heeft gedaan. Zonder jullie was dit allemaal niet mogelijk geweest en het is hartverwarmend dat Beyondgaming op deze manier mee Kotk kan steunen. Wij hebben uiteindelijk alleen maar moeten lopen en genieten van de sfeer en het weer, zonder jullie niets van dat. Daarom uit de grond van ons hart, bedankt allemaal!

Verder ook een speciale vermelding voor @JohnnyricoMC die de verre verplaatsing heeft gemaakt om aanwezig te zijn, zeer mooi en vriendelijk van u!

Wij kunnen nu alle 4 gaan slapen met een uitstekend gevoel, wetende dat we toch maar mooi ons steentje hebben bijgedragen.

Ik hoop voor ulle dat ge zonnecreme gesmeerd hebt én aftersun in huis hebt, want mijn armen zien iig rood door dat eerste te vergeten. Need a new photographer? Why not Zoidberg?

Ik hoop voor ulle dat ge zonnecreme gesmeerd hebt én aftersun in huis hebt, want mijn armen zien iig rood door dat eerste te vergeten. Need a new photographer? Why not Zoidberg?
Manneke... Het ergste is dat ze daar nog zonnecrème uitdeelden, maar om 9u 's morgens leek dat niet nodig. Had ik in m'n tas gestoken (in de magische tas waar ik echt alles uit kon halen). Kom ik hier thuis, kijk ik in de spiegel, lijkt het alsof ik constant superboos ben. Knalrood!

Manneke... Het ergste is dat ze daar nog zonnecrème uitdeelden, maar om 9u 's morgens leek dat niet nodig. Had ik in m'n tas gestoken (in de magische tas waar ik echt alles uit kon halen). Kom ik hier thuis, kijk ik in de spiegel, lijkt het alsof ik constant superboos ben. Knalrood!
Altijd geweten dat ge in 't geniep ne communist zijt

Mijn weken in Kroatië hebben er waarschijnlijk voor gezorgd dat ik al "voorgebruind" was en dus niet verbrand ben. 😀

Bedankt voor de write-up @Karry98 . Ik vond het een leuke dag en leuk evenement - zoals jullie weten had ik het net wat anders voor ogen en was het vroeger dan verwacht lastiger dan verwacht. Hartslag zat, mogelijk door de warmte, al van in het begin veel hoger dan normaal, wat al een teken aan de wand was.

Maar achteraf bekeken, zijn we er denk ik wel nog OK geraakt. De laatste kilometers redelijk wat volk met problemen aan de kant, gelukkig niets van dat bij ons. Die luchtmachtbasis was wel verrekte ver die laatste paar kilometer 😂
Zelf heb ik uiteindelijk afgeklokt op 30.82 kilometer. Eerste keer meer dan 25K. Dat nemen we ook weer mee.

Zoals Karry aangeeft, de sfeer op zich was top en maakte het op zich al de moeite waard om deel te nemen. Frank Deboosere die ons op de dijk aanmoedigde toen we (dankzij Karry :D ) nog helemaal voorin liepen, de orkestjes, veel kinderen, zelfs auto's die moesten stoppen om ons door te laten en de radio knalhard zetten om aan te vuren - top.

Bij deze: volgend jaar graag weer, afhankelijk van hoeveel teams er kunnen en wie wil meedoen :)

Deze winter van plan om een aantal trails te doen om wat basis te leggen voor het triatlon seizoen.

Zijn er naast de gekende sport events nog andere sites/organisatoren die de moeite zijn?
Ik schik in eerste instantie vooral in Vlaanderen/Brussel te blijven om de verplaatsing wat beperkt te houden.

Zou het beperkt houden tot een 15-25km qua afstanden.

Alright terug begonnen met trainen! Eerst wat werken aan m'n 10K en dan terug op afstand.

Vandaag al meteen intervallen, 12 x 30s HR Zone 5 en dan 30s rusten.

Toch eens 3:27 aan getikt. Onbegrijpelijk dat jij dat 10km gaat volhouden @DesorteD :D

Deze winter van plan om een aantal trails te doen om wat basis te leggen voor het triatlon seizoen.

Zijn er naast de gekende sport events nog andere sites/organisatoren die de moeite zijn?
Ik schik in eerste instantie vooral in Vlaanderen/Brussel te blijven om de verplaatsing wat beperkt te houden.

In wallonië/ de ardennen zijn tochwel de mooiste. Dikwils niet eens zo gek verder. Zeker als je maar 15/25km loopt bem je nog in relatief weinig tijd heen en terug. Goedkoper,vriendelijkere mensen, losse sfeer.

Alright terug begonnen met trainen! Eerst wat werken aan m'n 10K en dan terug op afstand.

Vandaag al meteen intervallen, 12 x 30s HR Zone 5 en dan 30s rusten.

Toch eens 3:27 aan getikt. Onbegrijpelijk dat jij dat 10km gaat volhouden @DesorteD :D
Das wel al direct serieus in het rood.

Lang niet getraind?

Das wel al direct serieus in het rood.

Lang niet getraind?

Een week of 4.

Bwa vond het ook wat veel van het goeie, bedoeling is om dichter bij die 50min te geraken. Het schema zei gewoon loop 30sec HR Zone 5 en dan 30 rust. Volgende keer ga ik er een tempo op kleven, het is overkill om 3:27 te lopen wanneer het doel 5:00 is…

Van waar ben je juist? Want als Brussel te doen is, is het vaak de moeite om gewoon net iets verder te rijden tot bvb Namen, Dinant of Esneux, daar kan je tenminste echt trailen.

Vandaag 12km gaan loslopen met een kameraad aan een zeer rustig tempo. Al goed hersteld na gisteren. Morgen ga ik weer trainen met de atletiekclub, een paar laatste intervallen, nadien is het rust tot vrijdag waar ik misschien nog even losloop. Om dan zaterdag hopelijk gas te geven in Antwerpen. Zeer lang geleden dat ik nog eens een wedstrijd heb gelopen op de weg, maar ik heb er ontzettend veel zin in.

Terug
Bovenaan