Algemene Loopthread

Nu nog op zoek naar iets voor de bovenkant, had daarnet gewoon 2 t-shirts boven elkaar aan maar mocht wel iets warmer zijn. Met regenjassen ben ik altijd bang dat ik daar te veel in ga zweten. Iemand aanraders?

Ik heb een regenjas van de Decathlon. Ik dacht ook dat dat maar ambetant en zweterig zou zijn maar vind het geen probleem om ermee te lopen eigenlijk.

Goretex jas kopen om in de regen te lopen, al de rest is voor het plebs.

Nee serieus, ik heb meerdere zaken geprobeerd en sinds ik een Goretex vestje heb gekocht moet ik niets anders meer hebben. Echt waterdicht (en niet gewoon waterafstotend), ik zweet er veel minder hard in dan met andere jassen en als je dat niet scheurt waanzinnig duurzaam. Ik moet wel zeggen dat ik alleen een jas aandoe wanneer het regent bij minder dan 10 graden, momenteel vind ik het nog meer dan warm genoeg om gewoon met een shirt te lopen.

Vandaag 1 van mijn laatste semi-lange trainingen afgewerkt voor Brugge. 25km à 4:21, zeer constant gelopen zonder te forceren, uitstekend gevoel. Morgen nog een hele trage van 29km in Aarschot en dan zitten de long runs erop en denken we stilletjes aan aan taperen.

Ik heb sinds deze zomer ook eens geïnvesteerd in een wandeljas van Sprayway met gore-tex en kan wel beamen wat Karry zegt, echt zijn geld waard. Ik draag hem nu quasi dagelijks op de e-bike tijdens het pendelen en echt al geniet van gehad!

edit: disclaimer dat ik wel nog nooit iets tegen de regen aangedaan heb tijdens het lopen, maar ik loop/liep dan ook geen Ultra's in barre omstandigheden 😅 Dus afhankelijk van je gebruik zal een Decathlon jasje genoeg zijn of kijk je miss beter naar een iets duurdere investering :)

Ben eigenlijk totaal niet voorzien op regenweer, dus vandaag een legging gaan halen en dat hield de onderkant al goed warm tijdens m'n avondloopje in de regen.

Nu nog op zoek naar iets voor de bovenkant, had daarnet gewoon 2 t-shirts boven elkaar aan maar mocht wel iets warmer zijn. Met regenjassen ben ik altijd bang dat ik daar te veel in ga zweten. Iemand aanraders?
Een shirt met lange mouwen is wel ideaal als het warm is en het regent.
Maar als je een goed regenjack hebt dan is dat toch echt wel een luxe. Zo een jack van decathlon is goed als je natte vanbinnen als vanbuiten wilt zijn. Een goed jack moet ademen en tegelijk de regen tegenhouden, en zo een jack kost meer dan 40€ natuurlijk.

Iemand aanraders?

Ik heb deze, opgerold is deze iets groter als mijn vuist. Weegt niks en ademt super goed.
Kan dus makkelijk in mijn rugzakje mee!

Toch ook fel overdreven dit. Heb er nog looptochten van een paar uur in de regen mee gedaan, zonder nat te worden.

Allez, naast mijn gebruikelijk zweet natuurlijk.
Het zijn goeie jasjes om de regen buiten te houden dat klopt. Maar ze ademen niet perfect natuurlijk. De vriendin heeft er zo 1tje, van 2014 ofzo dus kan zijn dat ze nu wel al verbeterd zijn maar dan nog.
Als je een jasje uit gore-tex hebt gehad dan wil je niks anders meer. Houdt het vocht perfect buiten en ventileert uw lichaamswarmte naar buiten zoals een truitje dat zou doen.

Zowel op fiets als op de loopschoenen draag ik zo een specifiek jasje met gore-tex en het is de reden waarom ik vertrek in de regen.

Toch ook fel overdreven dit. Heb er nog looptochten van een paar uur in de regen mee gedaan, zonder nat te worden.

Allez, naast mijn gebruikelijk zweet natuurlijk.

Tgoh zoals al het materiaal van Decathlon, het goedkoopste is niet veel waard maar het iets duurdere is best OK.
Ge zult geen 100km door de Ardennen moeten lopen op een regenachtige dag maar voor de "casuals" zal een jasje zoals deze toch wel z'n nut bewijzen.

Ook zonder jas zweet ik, dus in een regenvest zweet ik sowieso nog meer. Ik gebruik die dan ook meestal als windstopper/om niet te veel af te koelen, want nat wordt ik toch (is het niet door de regen dan wel door mijn eigen zweet).

Oei ik heb net vrijdag een regenjas van €60 van de decathlon besteld :unsure:

Omdat ik nog niet zo lang loop en dit mijn eerste herfst en winter zijn dat ik ga blijven lopen, wou ik er nu ook niet meteen veel geld tegenaan smijten. Voor mijn lopen van 5km, max 10 km zal dit wel volstaan zeker.

Oei ik heb net vrijdag een regenjas van €60 van de decathlon besteld :unsure:

Omdat ik nog niet zo lang loop en dit mijn eerste herfst en winter zijn dat ik ga blijven lopen, wou ik er nu ook niet meteen veel geld tegenaan smijten. Voor mijn lopen van 5km, max 10 km zal dit wel volstaan zeker.
No worries. Ik heb gisteren 20km in de gietende regen gelopen met mijn decathlon jas ;)

€200 voor een regenjas, da's niet niks. Begin je daar echt niet in te zweten?
Op zondagochtend had je wel vochtig tot nat geweest in die jas.
In een goedkopere jas had je nat tot doorweekt geweest.

Vanaf het stopt met regenen zijn die dure jasjes veel sneller droog.
Het hangt dus allemaal af van wat je ervaart als comfort en hoeveel je hiervoor bereid bent te betalen.

Het moeilijkste aan regen is toch gewoon vertrekken :biglaugh:

Laatst bewerkt:
Het is nu ook niet dat die jassen van Decathlon of goedkopere modellen hun werk niet doen e. Wat wel zo is, is dat als je eenmaal een Gore-Tex vestje heb gehad je nooit meer terug wil gaan naar iets anders, geloof mij. Zoals zoveel zaken hangt dat af van de frequentie dat je dat zou gebruiken en het doel. Iets als de Bello Gallico of Legends trail wil je echt niet doen met een goedkoop jasje.

Aah, Bello Gallico.
Ik ga me deze week ergens nog inschrijven voor de 100. Want ja, waarom ni :)

Zal zelf ook nog kleding ervoor moeten kopen denk ik.
Mijn zomer en winter kleding zijn (op handschoenen en een simpele sweater na) identiek dezelfde.

Aah, Bello Gallico.
Ik ga me deze week ergens nog inschrijven voor de 100. Want ja, waarom ni :)

Zal zelf ook nog kleding ervoor moeten kopen denk ik.
Mijn zomer en winter kleding zijn (op handschoenen en een simpele sweater na) identiek dezelfde.

Ik vrees wel dat de Bello Gallico helemaal volzet is, door het overzetten van de borstnummers. De kans is wel groot dat je nog ergens een borstnummer kan fixen (check Facebook) door mensen die geblesseerd afhaken.

Als je zou lopen raad ik u wel ten stelligste aan om wat deftige gear te kopen. Op papier is dat de gemakkelijkste van de Legends series, maar dat kan toch serieus tegenvallen (mede door het weer). Ik ken veel mensen die het de meest onderschatte ultra in België noemen, met reden.

Mijn enige DNF ooit… Revanche zal volgen dit jaar!

Zal u deze keer sowieso wel lukken, en misschien zelf voor een snelle tijd.

Inschrijvingen gaan ergens deze week weer open. En heb al een inschrijving daarvan kunnen fixen :)

Na 2minuten onderweg plots stortbui op mijn dak, en ik maar lachen met die mannen met een regenjas van 200 EURO ;) , ik was bijna teruggelopen om mijn gratis regenjas van het werk aan te doen, soit doorgelopen en het zonnetje scheen terug, wel een bloedende tepel aan over gehouden. Op terugweg naar huis, de laatste 100'en meters opnieuw plensbui. Speciaal weer de laaste tijd!

Zit er een logica achter die waves op de 10 miles? zit in Wave 4, mijn zus in wave 3 met een veel tragere tijd, dan hoor ik vandaag dat een collega met eveneens snelle tijd in Wave 1 zit..

Terug
Bovenaan