Algemene Loopthread

Rustweek beëindigd. 32,2 km. Maandtotaal voorlopig 70 km.

Maandag tem donderdag niet gelopen.
Vrijdag veel stormwind en regen.
Zaterdag sneeuw in het bos, met tussendoor veel waterplassen, bosgrond en ijsplekken.
Vandaag veel ijsplekken op de binnenweggetjes en redelijk veel uitgeschoven.

Dus eigenlijk voelde het niet echt aan zoals een normale rustweek. Maar bon .. nu weer rust tem woensdag.
Soms wonen we toch niet in hetzelfde land? :s

In November 42 worden. Mij ingeschreven voor de flanders field marathon. Jammer dat die start in Diksmuide ipv Ieper maar goed.

Wou een Belgische marathon in het najaar

Eerst nog de Bashir HM begin maart. Graag een PB, eens wat meer moeite doen dan vorige jaren.

Iemand interesse om mijn ticket met korting over te kopen?

Het gaat over de Wienerberger Trail in Schorre op zondag 18 januari 2026 - afstand 7km

Iemand die hier loopt met nike pegasus 41 of pegasus plus staan in een mooie korting, maar hoor er toch niet zo veel positiefs over.
Werd mij afgeraden door een verkoper van RunnersLab. Zijn blijkbaar te 'plooibaar' en hebben slechte foam. Dit was ongerelateerd aan mijn voetanalyse.

Update na Googke z'n revalidatie na lopersknie, "opgelopen" aanvang november na halve marathon.

Inmiddels 8/9 sessies bij kiné erop zitten en om niet helemaal conditie te verliezen ook 3/week op stationaire rollen gefietst naar een uur (met hartslagband) waarbij ik erop lette om m'n knie geen pijn te doen.

Ik dacht dat de kinepraktijk ervaring had met lopers maar dat vind ik er totaal niet terug. Vermoedelijk heb ik te hard aan krachttraining gedaan - squats aan 100kg + om een voorbeeld te geven - en te rap in snelheid omhoog willen gaan.

Ze adviseren me weer Start to Run gewijs 2 maal te lopen met 2 minuten lopen en 1 minuut te wandelen. Met alle respect, maar heb ik echt 0,0 motivatie voor. Ik loop toch al langer dan 5 jaar en heb een goede basisconditie.

Akkoord dat ik geen 30km per week kan lopen, maar ik wilde beginnen aan bv 5km op basisconditie (6:00 à 6:30) aan 70% hartslag, zodat het maximaal een halfuur is.

Wat deden jullie ter hervatting na blessure?
En ondertussen ben ik dus bezig aan een soort start2run. Het is nu een halfuurtje met telkens pakweg 10-2-10-2-10 of 15-2-15. En dan ga ik stilaan weer omhoog naar 3x30min/w, 3x40min/w, en vanaf dan is het weer de duurtijd afbouwen in één dag, en bijplakken aan de andere dag, maar de intensiteit dan wel verhogen in de korte dag. Dus 30-20-40, en daarna 30-20-50, etc...

Het doel is dan ook nog niet echt om de uithouding te verbeteren, want daar voel ik het amper in. Wel om de belastbaarheid terug zo op te drijven dat ik de belasting straks aankan die mijn uithouding moet gaan verbeteren. Waarbij ik hopelijk voor KOTK volledig belastbaar ben, en de maand voor de 10M zwaar kan trainen. Maar dat is hopen.

Frustratiemomentje
Als je al superlang (7 tal jaar) met dezelfde reeks schoenen en maat loopt en die nieuwste versie plots niet meer goed zit (te smalle top)
Eens een maatje groter besteld , hopelijk zijn die goed, anders wordt het nog eens langs een echte schoenenwinkel.

Ah, dat wordt geloot? wtf :D
Voor Berlijn en sommige andere grote (halve) marathons is dat ook.
Valencia dit jaar voor het eerst met loting. Deelnemers 2025 konden zich wel gewoon inschrijven met voorrang. Overige plaatsen via loting dan.

In Berlijn heb je nog het voordeel dat je een gegarandeerde inschrijving hebt als snelle loper (< 2u45), Valencia doet dit dus niet.

Het zal dan iets dichter bij huis worden met de marathon Eindhoven (= Belgisch kampioenschap marathon) in oktober.

Werd mij afgeraden door een verkoper van RunnersLab. Zijn blijkbaar te 'plooibaar' en hebben slechte foam. Dit was ongerelateerd aan mijn voetanalyse.
Thanks heb nu de adizero boston 13 en de adizero sl 2 gekocht had de adizero evo sl al heb die in maat 44,5 gekocht die zijn iets te groot.

Heb de nieuwe schoenen in maat 44 gekocht ben eens benieuwd.

Iemand die hier loopt met nike pegasus 41 of pegasus plus staan in een mooie korting, maar hoor er toch niet zo veel positiefs over.

Heb de Pegasus plus.
Wel tevreden van, heeft veel features van een snelle schoen terwijl hij toch zeer geschikt blijft voor duurlopen.

Wat heb je dan er negatief over gehoord? Want staat en stond in velen reviewers hun lijstje van schoenen die ze sterk aanraden.

Te plooibaar? Los van of het waar is of niet, dat is negatief dan?
En slechte foam, ze hebben zoomX. Letterlijk de foam die elke high performance Nike schoen heeft…

Heb de Pegasus plus.
Wel tevreden van, heeft veel features van een snelle schoen terwijl hij toch zeer geschikt blijft voor duurlopen.

Wat heb je dan er negatief over gehoord? Want staat en stond in velen reviewers hun lijstje van schoenen die ze sterk aanraden.

Te plooibaar? Los van of het waar is of niet, dat is negatief dan?
En slechte foam, ze hebben zoomX. Letterlijk de foam die elke high performance Nike schoen heeft…
Vooral de gewone pegasus loopt enorm hard en ook prijzig voor wat het is, over de plus heb ik wel positieve zaken gehood.

Vooral de gewone pegasus loopt enorm hard en ook prijzig voor wat het is, over de plus heb ik wel positieve zaken gehoord.
Loop hier ook regelmatig met de Pagasus plus. Ook geen klachten over. Voor de easy runs loop ik vooral met de Vomero plus. Ook heel tevreden van.

Terug
Bovenaan