Algemene Loopthread

Doet er hier nog iemand mee aan de Trail 100 Andorra by UTMB volgende maand?

Of de X-Traversée in Verbier in juli?

UTMB Stones sprokkelen om hopelijk in 2027 geloot te worden voor UTMB de Mont Blanc.

Kent er nog iemand een interessante loopwedstrijd (+- 10k) eind juni/begin juli in (provincie) Antwerpen?

Al wat liggen zoeken en verschillende kalenders bekeken maar niet echt iets interessant gevonden.

Eindelijk eens de Altra escalantes besteld. Straks toerke lopen maar hoe goed zitten die wel niet als dailies.

Edit

Eerste loopje ermee gaan doen. Wat een fijne schoenen zijn dat.

Laatst bewerkt:
Kent er nog iemand een interessante loopwedstrijd (+- 10k) eind juni/begin juli in (provincie) Antwerpen?

Al wat liggen zoeken en verschillende kalenders bekeken maar niet echt iets interessant gevonden.
Nee, niet meteen. Ik denk dan eerder aan het BK 10km in Lokeren in augustus.

Wééral verkouden. Het is stilaan wel echt ridicuul aan het worden. Mijn gewicht is nochtans niet lager dan vroeger. Ik slaap niet anders. Trainingsvolume ligt op hetzelfde niveau als voorgaande jaren. Geen kinderen. 🤷‍♂️
Idem, miljaar. Liever een dag of 2-3 ziek en dan weer aan de slag dan nu weer 7-10dagen verkouden te moeten rondlopen. Miserie.

Hier bij ons int dorp -.- Is wel Limburg maar vlak aan grens van provincie Antwerpen

Nee, niet meteen. Ik denk dan eerder aan het BK 10km in Lokeren in augustus.

Huh, waar zie je dat? Ik zie 10km op de weg in Torhout in juni, kijk ik verkeerd?

Edit: ik loop op 25/5 de Sint-Andriesloop. Mijn Start 2 Run zit erop en ik mag 5km doen! Voluit was nog niet gezegd, maar het is ook niet gezegd dat het niét mag :O

Laatst bewerkt:
Huh, waar zie je dat? Ik zie 10km op de weg in Torhout in juni, kijk ik verkeerd?

Edit: ik loop op 25/5 de Sint-Andriesloop. Mijn Start 2 Run zit erop en ik mag 5km doen! Voluit was nog niet gezegd, maar het is ook niet gezegd dat het niét mag :O
De website voor 2026 is weer offline precies, maar normaal is het BK altijd in Lokeren. Streetrace Lokeren heet dat.

Iemand tips voor een leek?

Ik krijg altijd echt pijnlijke schuurplekken aan de binnenkant van mijn bovenbenen na +- 15km. Zowel met als zonder boxershort aan. Moet dus aan de broek liggen. Heb er verschillende maar geen lijkt het te voorkomen. Zo erg dat ik de loopsessie telkens moet beëindigen.

Zal opnieuw een loopshort moeten kopen. Internet leert me dat ik polyester moet nemen maar dat zijn mijn huidige al allemaal :rolleyes:. Vind ook info over 2-in-1 shorts dat schuren voorkomen. Kan iemand dat bevestigen? Nog geen ervaring mee. Geen zin om telkens vaseline te smeren voor de afstanden die ik momenteel loop..

Kan iemand me een goede short aanraden?

Ik draag sinds een aantal jaren een loopbroek met een binnenbroek in. Voelt makkelijker aan en geen last meer van schuurplekken.

Ik krijg altijd echt pijnlijke schuurplekken aan de binnenkant van mijn bovenbenen na +- 15km. Zowel met als zonder boxershort aan. Moet dus aan de broek liggen. Heb er verschillende maar geen lijkt het te voorkomen. Zo erg dat ik de loopsessie telkens moet beëindigen.

Zal opnieuw een loopshort moeten kopen. Internet leert me dat ik polyester moet nemen maar dat zijn mijn huidige al allemaal :rolleyes:. Vind ook info over 2-in-1 shorts dat schuren voorkomen. Kan iemand dat bevestigen? Nog geen ervaring mee. Geen zin om telkens vaseline te smeren voor de afstanden die ik momenteel loop..

Een spannende loopbroek (goedkoopste van de decathlon) en talkpoeder werkt voor mij goed.

Ik kan bevestigen dat de 2-in-1-shorts dat kunnen voorkomen, ja. Ik heb dikke dijen en er dus nogal snel last van. Ik moet zeggen dat de shorts met netje meestal wel goed genoeg werken zonder ondergoed erin, maar soms kruipen ze omhoog en dan krijg ik er wel last van. Dan helpt een langere nauwsluitende boxer. Of leggingshort. Zo'n 2-in-1 is gewoon een leggingshort met daaroverheen al vast een gewoon broekje. Beide vind ik nu gewoon het leukst zitten.

Talkpoeder of vooral een anti chafing stick helpen zeker ook. Dan ben je niet gebonden aan één broek, en je kunt het op meerdere plaatsen gebruiken waar nodig. Ja, er zijn ook andere plaatsen waar het nodig kan zijn 😶.

Het glas van mijn Garmin 945 komt los. Ik ben minder bezig met mijn data dan vroeger (mijn coach wel) dus ik overweeg de 570 ipv de 970. Heeft iemand een van beide toestellen? Muziek is het enige essentiële, ik heb al de HRM600. Het is meer voor triatlon dan enkel lopen.

Gisteren GTLC GT42 gelopen, met z'n 47 km en 1888 hoogtemeters ga ik het toch een ultraatje noemen, m'n eerste zowaar. Er zijn drie seizoenen gepasseerd in Ovifat wat het bij moment best lastig maakte vestimentair-gewijs maar wat me vooral is bijgebleven is de techniciteit van het parcours, deze winter de GT22 gedaan dus ik wist wel ongeveer wat te verwachten maar het was constant manoeuvreren tussen spekgladde stenen en boomwortels en dat hakte er op den duur wel in. Met als gevolg dat m'n tijd toch aanzienlijk trager was dan ik had ingeschat, de volle 7u en 9min (6u en 30 bewogen tijd). Net zoals bij de GT22 miste ik wel nog een bevoorrading korter tegen het einde, laatste was er op 27km en ik moest redelijk spaarzaam zijn met water naar het einde toe.

Tijdens de laatste km's van de race meermaals afgevraagd waarom ik dit in godsnaam doe maar daarnet betrapte ik mezelf er toch op al eens naar de kalender te lonken. Al weet ik niet of ik nog de ambitie heb om voorbij de 50K te gaan. Vraag het me morgen nog eens :unsure:

Tijdens de laatste km's van de race meermaals afgevraagd waarom ik dit in godsnaam doe maar daarnet betrapte ik mezelf er toch op al eens naar de kalender te lonken. Al weet ik niet of ik nog de ambitie heb om voorbij de 50K te gaan. Vraag het me morgen nog eens :unsure:

Er zijn ook ultra's die een pak meer 'loopbaar' zijn.
Voor mezelf heb ik uitgemaakt dat ik geen zin meer heb in ultra's die enkel de moeilijkste paadjes uitzoeken, of die een maximaal aantal hoogtemeters proberen te vinden.

Er zijn ook ultra's die een pak meer 'loopbaar' zijn.
Voor mezelf heb ik uitgemaakt dat ik geen zin meer heb in ultra's die enkel de moeilijkste paadjes uitzoeken, of die een maximaal aantal hoogtemeters proberen te vinden.

Ik ga daar inderdaad wat rekening mee proberen houden, al is het natuurlijk niet altijd duidelijk hoe technisch een parcours is. En niet dat ik iets tegen dat technisch gedoe heb hoor maar soms is het gewoon fijn dat je wat vaart kan houden.

Ik ga daar inderdaad wat rekening mee proberen houden, al is het natuurlijk niet altijd duidelijk hoe technisch een parcours is. En niet dat ik iets tegen dat technisch gedoe heb hoor maar soms is het gewoon fijn dat je wat vaart kan houden.
Ik vind die moeilijkere parcours net leuk omdat je zo op een lange ultra jezelf geen seconde verveelt want je moet continu opletten

Iemand ervaring hier met de ultratrail kempen?
Wil volgend jaar een eerste gooi doen naar de 100km afstand maar qua timing moet het echt wel einde oktober of in de loop van november te zijn zodat ik tijd genoeg heb na het triatlon seizoen om me voor te bereiden.
Ik loop dit jaar al de 58 grizzly en wil die dus liefst vermijden. Enkel als er niets anders ‘deftig’ is zal ik daar waarschijnlijk de 100 lopen dan.
Iemand weet van alternatieven die op ok afstand liggen van west vlaanderen?

Terug
Bovenaan