Algemene Loopthread

Ik vind die moeilijkere parcours net leuk omdat je zo op een lange ultra jezelf geen seconde verveelt want je moet continu opletten

Ook net de reden waarom ik er minder fan van ben: ik heb geen zin om gigantisch op m'n gezicht te gaan. All things considered vind ik het lopen-gedeelte van 'lopen' nog steeds het leukste, een loopbare trail is voor mij de ideale wedstrijd.

Maar iedereen mag z'n eigen voorkeur hebben. Ik heb in de Alpen ook al stukken gewandeld waar ze blijkbaar skyraces op lopen en ik zou echt nooit de ballen hebben om op die stukken snelheid te maken. Voor zo'n 'one mistake and you're dead' parcours ben ik gewoon niet tredvast genoeg, dat is voor de échte berggeiten.

Iemand tips voor een leek?

Ik krijg altijd echt pijnlijke schuurplekken aan de binnenkant van mijn bovenbenen na +- 15km. Zowel met als zonder boxershort aan. Moet dus aan de broek liggen. Heb er verschillende maar geen lijkt het te voorkomen. Zo erg dat ik de loopsessie telkens moet beëindigen.

Zal opnieuw een loopshort moeten kopen. Internet leert me dat ik polyester moet nemen maar dat zijn mijn huidige al allemaal :rolleyes:. Vind ook info over 2-in-1 shorts dat schuren voorkomen. Kan iemand dat bevestigen? Nog geen ervaring mee. Geen zin om telkens vaseline te smeren voor de afstanden die ik momenteel loop..

Kan iemand me een goede short aanraden?
I feel your pain.

Ik heb een eindje moeten zoeken naar het ideale compressie ondergoed want ik kreeg ook soms irritatie plekken op mijn edele delen omdat de naad in het midden zit. Sinds ik de "compression short heatgear" heb gekocht van Under Armour heb ik nooit meer last.

Op zeer warme dagen gebruik ook een Runguard anti-chafe stick als extra beschermlaag.

Ik wilde de Averegtenjogging lopen (vrijdag). Maar ze geven 23 (!) graden in de avond, en ik heb last van een (lichte) overbelastingsblessure aan mijn zitvlak (sinds de 10 miles, na een wedstrijdje kan dat gebeuren) wat uitstraalt naar mijn afzetbeen waardoor ik ook licht krachtverlies heb.

Dus ik ga nooit een toptijd kunnen neerzetten.

Misschien loop ik wel mee maar dan gewoon voor het plezier. Ik vind het wel ne leuke loop. :)

Laatst bewerkt:
Ik vind die moeilijkere parcours net leuk omdat je zo op een lange ultra jezelf geen seconde verveelt want je moet continu opletten

Je komt er zeker mee op prachtige en unieke plekken dat is zeker! Met wat meer ervaring in de benen valt het misschien mee maar nu had ik toch vaak schrik om op m'n gezicht te gaan. :rofl:

Ik wilde de Averegtenjogging lopen (vrijdag). Maar ze geven 23 (!) graden in de avond, en ik heb last van een (lichte) overbelastingsblessure aan mijn zitvlak (sinds de 10 miles, na een wedstrijdje kan dat gebeuren) wat uitstraalt naar mijn afzetbeen waardoor ik ook licht krachtverlies heb.

Dus ik ga nooit een toptijd kunnen neerzetten.

Misschien loop ik wel mee maar dan gewoon voor het plezier. Ik vind het wel ne leuke loop. :)

Dus ideaal toch voor een Averege prestatie dan? I'll see myself out :unsure:

Je komt er zeker mee op prachtige en unieke plekken dat is zeker! Met wat meer ervaring in de benen valt het misschien mee maar nu had ik toch vaak schrik om op m'n gezicht te gaan. :rofl:
Hangt veel af van je snelheid hé: ik zit achteraan het pak bij de natuurliefhebbers die het op het gemakske doen 😉

I feel your pain.

Ik heb een eindje moeten zoeken naar het ideale compressie ondergoed want ik kreeg ook soms irritatie plekken op mijn edele delen omdat de naad in het midden zit. Sinds ik de "compression short heatgear" heb gekocht van Under Armour heb ik nooit meer last.

Op zeer warme dagen gebruik ook een Runguard anti-chafe stick als extra beschermlaag.
Ik kan dat alleen maar beamen. Die compressieshorts van UA werken perfect. Just voor een run van 2u of langer smeer ik nog altijd vaseline, want anders heb ik toch wat schuurplekjes tussen m'n billen meestal 🫣

Los van mijn beweegredenen zit ik achteraan in het pak :lol:
Ik herinner me nog goed hoe ik de Ohm-trail als eerste trail-ervaring had uitgekozen -> Ik had de dag nadien een verkoudheid van al die berggeiten die me aan crazy snelheden voorbij kwamen gevlogen op die afdalingen.

Als ik dat zou proberen dan ik eindig ik de race zonder ligamenten in mijn enkels.

Gelukkig zijn de cut-off tijden ook wel voorzien op mensen uit het platte Vlaanderen die meedoen :biglaugh:

Ik herinner me nog goed hoe ik de Ohm-trail als eerste trail-ervaring had uitgekozen -> Ik had de dag nadien een verkoudheid van al die berggeiten die me aan crazy snelheden voorbij kwamen gevlogen op die afdalingen.

Als ik dat zou proberen dan ik eindig ik de race zonder ligamenten in mijn enkels.

Gelukkig zijn de cut-off tijden ook wel voorzien op mensen uit het platte Vlaanderen die meedoen :biglaugh:

Niet dat ik twijfelde aan de cut-off maar met slechts 50 minuten over was er toch niet zo waanzinnig veel overschot. :biglaugh:

Anyway, dat die bloedblein maar snel weg is want ik wil eens gaan lopen.

Niet dat ik twijfelde aan de cut-off maar met slechts 50 minuten over was er toch niet zo waanzinnig veel overschot. :biglaugh:

Anyway, dat die bloedblein maar snel weg is want ik wil eens gaan lopen.
bloedblaren kunnen best opengeprikt worden om de druk weg te nemen en een compeed erop plakken.

Huh, waar zie je dat? Ik zie 10km op de weg in Torhout in juni, kijk ik verkeerd?

Edit: ik loop op 25/5 de Sint-Andriesloop. Mijn Start 2 Run zit erop en ik mag 5km doen! Voluit was nog niet gezegd, maar het is ook niet gezegd dat het niét mag :O
Je hebt gelijk. Dit jaar organiseert Lokeren het BK 10km op de weg niet, maar wel Torhout op de Nacht van Vlaanderen. Ik heb me toch ingeschreven voor de streetrace in Lokeren voor recreanten. Leuke wedstrijd, derde jaar op rij dat ik mee zal doen.

Je hebt gelijk. Dit jaar organiseert Lokeren het BK 10km op de weg niet, maar wel Torhout op de Nacht van Vlaanderen. Ik heb me toch ingeschreven voor de streetrace in Lokeren voor recreanten. Leuke wedstrijd, derde jaar op rij dat ik mee zal doen.
Haha oeps, en ik heb me daar ingeschreven voor mijn allereerste halve marathon. Hopelijk loop ik niet te veel in de weg van al die snelle mannen 😂

Gisterenavond 10 km gelopen van de Averegtenjogging in Hallaar (Heist-op-den-Berg). 80 procent onverhard. Tevreden met gemiddelde aan 4.30 min/km. Dochtertje is 2 weken geleden geboren dus trainings- en slaaphoeveelheid is sterk gedaald :).

Gisterenavond 10 km gelopen van de Averegtenjogging in Hallaar (Heist-op-den-Berg). 80 procent onverhard. Tevreden met gemiddelde aan 4.30 min/km. Dochtertje is 2 weken geleden geboren dus trainings- en slaaphoeveelheid is sterk gedaald :).
En dan loopt ge nog zo een tijd? Zotjes!

Sterk. Proficiat met uw tijd! Zeker bij deze temperaturen. :)

Ik heb wijselijk dit jaar geskipt. Ik heb nog te veel last van een overbelastingsblessure, het was erg warm en ik heb op 18 juni sowieso een kleine operatie. Dan mag ik 2 weken niet lopen van de arts. Dus dan zou ik een onnodig risico nemen en voor wat?

Laatst bewerkt:
Dat is een erg knap tempo. Gisterenavond was het nog steeds relatief warm, amper wind. Je mag fier zijn, allereerst met de dochter en dan nog is met de prestatie.

Ik loop wel graag in warm weer als vandaag, maar dan heb ik wel liever een interval oid op de planning. Als je dan moet afzien, liever zo.
Hartslagloopjes met deze warmte is voor mij een driedubbele uitdaging. Tempo laten zakken dan maar.

De 10 Miles was een uitdaging vanaf het stad. Die kronkels maken het echt moeilijk om mensen in te halen en elke bevoorrading heb je logischerwijs al veel wandelaars als je in wave 4 start. Ik heb wel ruimschoots mijn doel gehaald (1:07). Wat moet je doen om in wave 1 te mogen starten? Anderzijds zit ik met mijn tijd natuurlijk ook niet bij de eerste 1500 lopers, dus heb ik ook geen recht van klagen.
Ik ben op een maand tijd gegaan van hier naar mogelijk nooit meer lopen. Ik had al een tijdje een gevoeligheid op de zijkant van mijn enkel. Ik had al een echo staan, maar een keer op de rollen fietsen heeft alles in stroomversnelling gebracht. Het bleek niet een pees maar een zenuw te zijn die zo dik staat. Ik heb nu dus al 1.5 week zenuwpijn. Het is gelukkig geen tumor, maar het ziet er wel heel belabberd uit. Mentaal gaat het eigenlijk nog het slechter. Sporten is deel van de coping voor een druk leven en nu is er ineens een gigantisch zwart gat.

Zonde, blijft wel een waanzinnige atleet. Zo consistent op en rond die toptijd blijven zitten.

Terug
Bovenaan