Algemene Loopthread

Ondertussen al mijn derde keer op rij 5 km in één keer kunnen uitlopen, ik hoop dat ik nu voor langere tijd vertrokken ben!

Ik had het er over met een meer sportieve kameraad en die was verbaasd dat ik al meteen bij mijn eerste poging onder 30 min zat. Ik had eens geprobeerd om bewust wat trager te lopen om wat "makkelijker" die 5 km uit te lopen, maar dat gaat me precies niet zo goed af, geraak dan niet echt in een goed ritme. Vandaag dus maar weer terug op gevoel gelopen en zonder er op te letten meteen een halve minuut van mijn tijd er af gelopen, 28:30 nu.

Tja, zolang ik geen last van spierpijn of krampen heb erna is het goed zeker.

Ondertussen al mijn derde keer op rij 5 km in één keer kunnen uitlopen, ik hoop dat ik nu voor langere tijd vertrokken ben!

Ik had het er over met een meer sportieve kameraad en die was verbaasd dat ik al meteen bij mijn eerste poging onder 30 min zat. Ik had eens geprobeerd om bewust wat trager te lopen om wat "makkelijker" die 5 km uit te lopen, maar dat gaat me precies niet zo goed af, geraak dan niet echt in een goed ritme. Vandaag dus maar weer terug op gevoel gelopen en zonder er op te letten meteen een halve minuut van mijn tijd er af gelopen, 28:30 nu.

Tja, zolang ik geen last van spierpijn of krampen heb erna is het goed zeker.
De kans is groot dat omdat je de vorige keer trager gelopen hebt, je deze keer beter gerecupereerd was en daardoor een ferme verbetering hebt kunnen neerzetten. Maar als je gevoel zegt dat het goed zit en je je amuseert, gewoon verder doen op je eigen ritme 😉

Eind 2011 was mijn BMI net boven de 29. Toen beginnen lopen en denk dat ik mijn allereerste wedstrijd toen ergens in maart liep in st jozef Olen. Een 4,3km aan 14,8 per uur. Eerste blijft nu eenmaal goed bij. Hoog BMI lag wel aan bodybuilding niet aan overgewicht, zal wel verschil maken

De kans is groot dat omdat je de vorige keer trager gelopen hebt, je deze keer beter gerecupereerd was en daardoor een ferme verbetering hebt kunnen neerzetten. Maar als je gevoel zegt dat het goed zit en je je amuseert, gewoon verder doen op je eigen ritme 😉
Goh echt veel trager was het vorige keer al niet, van 29:01 naar 29:20 ofzo. Ik ga nu op woensdag en zondag lopen, dus eigenlijk altijd al relatief veel tijd om te recupereren. Ik ga nu nog een tijdje 2x per week 5 km lopen, het doel is om op termijn misschien naar 3x per week te verhogen. Langere afstanden zeggen me niet zoveel en m'n tijd is ook niet zo belangrijk.

Iemand suggesties voor een goede marathon schema? Liefst net onder de 3u30.
Ben geen beginner in het lopen maar ik merk dat mijn benen verzuren na ca. 30km.
Heb uiteraard al gegoogled maar ik zie toch enorm veel variatie hierin.

Eind 2011 was mijn BMI net boven de 29. Toen beginnen lopen en denk dat ik mijn allereerste wedstrijd toen ergens in maart liep in st jozef Olen. Een 4,3km aan 14,8 per uur. Eerste blijft nu eenmaal goed bij. Hoog BMI lag wel aan bodybuilding niet aan overgewicht, zal wel verschil maken
Haha, no shit :p Tuurlijk is er een verschil met ene die een bmi heeft van de hele dag te netflixen en nen zak chips binnenspeelt als snackske tov iemand met bmi 30 maar die wel 160 kg kan squatten.

Mijn BMI was toch ook zoiets in 2011, dat is wat te zwaar maar valt toch nog goed mee? :) En bij mij was het WEL vet en géén spieren!
Dan nog een jaartje out met mijn scheenbeen.

In 2014 liep ik dan mijn eerste marathon, 2 jaar nadat ik stevig ben beginnen trainen (waarbij iedereen mij toen gek verklaarde en mij vertelde dat ik dat nooit zou halen, de praktijk: ik heb toen enorm zwaar afgezien maar ik heb de finish wel gehaald). Mijn laatste marathon was in 2017. Ik heb er 4 gelopen.

Nu goed, ik heb wel vrij stevige pezen en spieren, en in verhouding tot de gekke dingen die ik doe, ben ik zelden gekwetst. Dus dat helpt wel. En er is ook niets mis mee, om te trainen voor kortere afstanden zoals de 5, 10 en 20km hé!

Haha, no shit :p Tuurlijk is er een verschil met ene die een bmi heeft van de hele dag te netflixen en nen zak chips binnenspeelt als snackske tov iemand met bmi 30 maar die wel 160 kg kan squatten.
Ik wil wel eens weten wat de BMI was van Arnold in zijn hoogdagen. Dat zal toch zeker niet onder de 40 geweest zijn sé ;)

Als je op een bodybuilder forum meldt dat 40 BMI 'altijd' zwaar obese is, dan lachen ze u vierkant uit.

Laatst bewerkt:
Gisteren eens de deelnemers van de 160 van de gtlc overlopen...

Denk dat ik ga ingehaald worden 😅.
De snelste mannen gaan me vlotjes voorbij gaan als ik aan het afzien ben.

De eerste 50km van de 160 is hetzelfde parcours alleen vertrekt de 85km 4h later.
Daarna steekt de 85 af en zijn de laatste 30 weer dezelfde.

Denk dat in die laatste 30 er wel wat snelle mannen mij nog voorbij kunnen geraken.

@Karry98 heb gezien dat ge ook redelijk vroeg start. Dus mss zie ik u ook nog voorbij komen

Zonet Dwars door Brugge gelopen. Rond de 1:14 of 1:15 als ek goe getimed heb. Degelijke tijd ondanks de extra kilo's.

No way echter dat die 14km was. Het parcours was langer dan anders met veel meer extra lussen bovenop het normale parcours en het normale parcours is 15km. Heel bizar dat dit maar 14km was.

Twee weken geleden ook de 10,3km van Knokke gelopen.

Blij in ieder geval dak nog es wat loopwedstrijden heb kunnen meedoen en de sfeer van een loopwedstrijd & competitie heb kunnen opsnuiven :) Het was alweer ff geleden :)

Aant overwegen om ook nog die van Kortrijk te doen zondag.
Voor de eerste keer die van Kortrijk meegedaan :) Verre van een toptijd, 1:01 of zoiets voor 11,6 km maar goed. Parcours was precies net iets lastiger dan gedacht. Die eerste kilometers wreten energie om iemand in te halen met dat hoge gras. Heb een rustig begin nodig om erin te komen en die had ik deze keer ni.

Maar goed, ideaal loopweertje. Leuke sfeer. Denk dat het dit zowat was van wedstrijden voor mij int voorjaar. Hopelijk gaan de strandlopen in de zomer door dan kan ek er daar mss nog een paar meepikken. En anders mss de 10 miles of de 20 km van Brussel int najaar maar best wel irritant dat het op de heizel is, Schuman is voor mij beter bereikbaar. Geen idee of het parcours van de 20km ook zo interessant zal zijn daar. Nja, we zien wel.

Laatst bewerkt:
Vandaag voor het eerst in een dik half jaar eindelijk weer eens een halve marathon gelopen. LSD van 2u gepland maar ik had eigenlijk zin om de afstand nog eens te doen.

Ondanks tegenwind lang tot km 13 rond de 5:30 tempo gehouden maar toen brug met tegenwind en het beste was er wel af, dus wat rustiger uitgelopen. Middenin een trainingsschema ook wel wat vermoeidheid opgebouwd dus ik ben wel tevreden 🙂

Nog steeds geen last aan de achillespees, de oefeningen en raad van de kinesist hebben dus zeker geholpen.

Terug
Bovenaan