Alien: Earth

Goede laatste aflevering, maar... ik heb me toch weer gestoord aan die laatste scene met de Xenomorph, kan er niet aan doen :tongue:

Die scene dan meerbepaald met de plaatsvervangende kapitein. Xenomorph komt onopvallend bij haar, maar neemt dan om één of andere reden alle tijd om toe te slaan, waardoor ze kan ontsnappen. Om één of andere reden slaagt zij er dan ook in om vlot weg te lopen en weg te blijven van de Xenomorph... Diezelfde Xenomorph die in aflevering 1 (of was het al 2) vlotjes 4 soldaten in stukken rijt op 1,76 s, en op dat decadente feestje ook alles en iedereen uitmoordt in no-time...

Streng misschien, maar dan verpeste dit de sfeer toch wel een beetje bij mij.

En goh, oogbalmonster... ergens vind ik het ook wat te 'kitscherig' (niet helemaal het woord dat ik zoek) ofzo. Kan ook uit een slechte 70s horror-film kom gelopen zijn: Night of the Eyeball Slurpers of zoiets.

Tes anders ne sympathieken zulle, oogbalmonster :)

@Archaos
De xeno scenes zijn voor mij ook soms wat ondermaats, deze duikt ook meestal op de cliché momenten op. De spanning en dreiging uit de originelen zit er veelal niet in. Die corridor chase leek me een knipoog naar Alien 3. De even terughoudende xeno ook, de scene met Ripley op haar bed en de alien zijn kop er dreigend naast, enkel observerend. Maar in Alien 3 was dat net een heel goede scene die steek hield gezien Ripley een alien in zich droeg.

Laatst bewerkt:
Er waren toch 5 aliensoorten dacht ik?
De xenomorph
Oogbal
Bloedzuiger
Plantmonster
????

Of tellen ze de facehugger als 5de?

@Bernie.be
Is nog maar 2x in een blink and you'll miss it shot gepasseerd
Lijkt een beetje op een kever maar dan iets groter dan een cavia en heeft vleugels

Ik besef vandaag plots tijdens de laatste aflevering dat er een enorme plothole aanwezig is in de premise van deze serie ...

Die missie om die aliens te gaan halen duurde 65 jaar, dus 32.5 heen en terug. Volgens we zien gaan enkel de mensen in cryo-sleep, die aliens hebben dus 32.5 jaar in kooien doorgebracht? En hebben blijkbaar dus een hele lange lifespan? Die xenomorph eggs kunnen dat overleven maar die bugs, etc?

Ze zitten al in speciale constructies dus misschien gaan ze wel in cryo. Van de facehugger waren ze verbaasd dat deze imuun is voor cryo wat er toch op wijst dat dit uitzonderlijk is. De mensen inclusief de bioloog kwamen ook af en toe uit cryo misschien net om hen te ontwaken en te zien of alles nog in orde is. Die ticks hebben we zelfs al zien voortplanten. Lijkt me nu niet direct een struikelpunt.

Ik ga de nieuwe waarschijnlijk morgenavond maar eerst kunnen zien maar die is getiteld; The Fly.
Ik denk dat we mystery alien nr5 eindelijk wat beter gaan leren kennen. :woohoo:

En mannen, wat doen we als we voedsel niet op een veilige manier in een kooi van een levensgevaarlijk beest kunnen plaatsen?

Ah ja dan openen we de deur natuurlijk! En die stommiteit doen we niet 1 maar 2 keren. /facepalm

Alle de eerste keer kan ik nog van inkomen, maar de tweede kon die vent wel beter weten.

Leukste was hoe die Synth eraan ging.
Voor de rest toch erg zwak. Een Xenomorph die wat stretchoefeningetjes zit te doen in een glazen kooitje, kom op zeg!

Ik vond ep6 ook weer de zwakkere kant opgaan.
Security protocols zijn daar idd een lachertje precies. Dat security (former rescue) team lijkt zo onprofessioneel en casual.

Het zal uitdraaien op wie er levend van dat eiland raakt when shit hits the fan. Wendy en misschien Hermit en ... Oogbalmonster haha ... zal Kirsch hen steunen, (buiten Oogbal)? Gaat Boy eraan of vlucht hij weg in zijn shuttle ...
Prodigy en Yutani zullen hun prijsvee op dat eiland wel niet direct willen nuken, tenzij de andere big five. Of als een xeno in dat lichaam secure is nuken ze misschien de rest wel, sluit meer aan bij de alien films dan waar er enkel aandacht is voor de xenomorph. Oogbal dus misschien blijvend als extra cunning survivor. De rest was nogal filler. Een die hangzak .... tjah, die hangt er maar bij zeker als 5de wiel aan de wagen.

Aan welke kant staat Kirsh? De zijne (of die van andere synths met de betere capaciteiten), of stuurt iemand anders van de big five hem? Wendy staat al op punt te rebelleren. Hermit zit sowieso al in die fase.

De meerwaarde van de fly creatures zag ik niet echt in, buiten een coole kill. Oogbalmonster zijn motivatie is wel duidelijker terug, afleiden en saboteren en ontsnappen zeker?
Tijd dat de xeno nog eens baas speelt ipv in zijn honden kotteke te zitten.
Wendy denkt mogelijks met haar nog wat kinderlijke kijk dat ze een band creëert met de xeno en zijn taal leert, maar zou nog eens bedrogen kunnen uitkomen. Roll over, play dead, heel? (sarcastisch lachje) You can't teach it tricks (Ripley) :p

Laatst bewerkt:
Toch maar eens beginnen kijken.
En bijgevolg mijn mening hier, extra kracht bij te zetten:

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT

Een echte B-serie.
Slechte nobody-acteurs.
Dat search and rescue team in het begin, bwhaha, die costuums alleen al.

Alles opeen gegooid vol met cgi. Alles vluchtig.
Die oude jaren 70 tech gemixt met nieuwe waarbij alles mogelijk is.

Hybrids die alles kunnen.
Hoe ze daar stond met haar zwaardje, die ene die denkt dat ze zwanger is, ... zzzzzzzzzzzz. Veel KAAS.

Nee, doet de eerste films geen recht aan.

Was weeral smullen tot en met, nogal letterlijk deze keer.

Vanaf dat je die voedsel tray met inorganisch materiaal zag voor the fly wist je al hoe laat het was. :biglaugh:

Ik denk dat Kirsh zijn eigen motivatie heeft, beetje zoals bijna alle actoren in deze reeks. Prodigy en Yutani proberen wel controle uit te oefenen maar op't einde van de rit lijkt iedereen toch voornamelijk voor zichzelf te werken en erin te slagen hun corporate juk van zich af te werpen. Kirsh is denk ik oprecht gefascineerd door de kinderen en lijkt hen ook de goeie weg op te willen sturen, alhoewel hij in die laatste wel enkele bedenkelijke judgment calls maakt. Ben nog niet echt zeker of die voortkwamen uit fascinatie voor de alien fauna en interesse in interacties en uitkomsten of eerder omdat hij op de hoogte is van de manipulatie van Aarush door Morrow en hoopt van de komende chaos gebruik te kunnen maken om misschien Prodigy en Kavalier af te vallen, of misschien beiden. Ook oogbal monster is denk ik niet perse slecht maar probeert ook gewoon te overleven binnen het opgelegde kader en wil daar gerust al die vreemde slungelige aap aliens voor opofferen. Zelfs Wendy/Marcy is stilaan aan het leren om voor zichzelf te denken en werken. Heel benieuwd hoe haar uiteindelijke relatie met de Xeno gaat uitdraaien. Zou me niet verbazen als deze zoals @Yo-Han reeds aanhaalde fout afloopt. Zou ook passen in het thema van eigenaarschap dat recht zou geven op controle. You can't own sentience, it'll always break free.

6de aflevering gisteren bekeken:

Had ff flashbacks naar Covenant. Stoorde me mateloos aan de lompigheid van zowel die android als de wetenschapper die zomaar die deuren openen terwijl zeker nog die android de instructies had gehad zich aan de protocollen te houden. Ik was me mateloos aan het ergeren aan dat die zomaar open deed en dat die alleen daar was. En als dan die wetenschapper ook nog is hetzelfde doet vooraleer die facehugger hem te pakken krijgt... Dit hadden de makers beter wat minder dom gemaakt. Ik vond de scene met in de lift er wel bovenuit steken. Ik had van Yutani toch ook meer reactie verwacht met het gesprek met Boy Wonder. Als die eraan gaat door hetzij het oogmonster of de Xenomorph dan ontploft het internet van vreugde denk ik. Die kerel speelt dat wel geweldig. Ik zou ook niet verschieten als het einde is dat Yutani het eiland plat bombardeert om de verspreiding te stoppen.

@Arades

Kirsh heeft z'n eigen agenda en het is berekent hoor wat hij doet, hij wist al van het bedrog en voert maar z'n eigen agenda uit. Chaos zaaien voor Morrow en co arriveren.
Net als Oogbal is hij iemand die vooral observeert en cool en emotieloos (hij is een synth) ingrijpt waar hij kan zonder z'n (mogelijks valse) loyalty aan prodigy te verkwisten. De synths lijken hier ook autonomie na te streven ipv experiment, eigendom van, of slaafje te zijn. Synths zijn altijd al een wildcard geweest in de Alien films. Wendy interesseert Kirsh meest omdat ze slimmer is, lijkt te willen rebelleren, en een sterk wapen kan zijn met haar extra alien communicatie skills. Wendy is zowel een friend als foe mogelijkheid voor Kirsh.
Gelukkig gaat het niet de blade runner van den Aldi kant op op dat vlak, afijn ik hoop het toch.

Ja, sommige scientists en die 2 lost boys, stupid stupid! Maar van een kindbrein die zich wil bewijzen of bang is voor z'n moeder verstaanbaar.
Dat lab had in complete lockdown moeten gaan bij het eerste lek. Maar misschien had Kirsh dat al in de hand, hij volgde ook alles van op afstand. Dat blijven idd zo wat van die plotgaten of lazy writing. Ik denk dat net Kirsh dat voedselluik al saboteerde met voorbedachte rade.

De xeno en oogbal = intellect apex predator, die zullen proberen onstnappen of overleven, de insect like rest word mogelijks genuked of bombed.

Laatst bewerkt:
@Yo-Han

Dat Kirsh zijn eigen agenda heeft dat ligt er vrij dik op, dat wist ik. Ik zou er ook niet van verschieten als die uiteindelijk voor een vd andere grote corpo's blijkt te werken. Wss zelfs voor Yutani-Weyland. De oogbal zijn verhaal wordt volgens mij nog best wel heel boeiend om te volgen. Die lijkt mij ook veel intelligenter dan dat iedereen denkt. Is ondertussen ook al een echte fan favorite geworden. Heb online al knuffels en dergelijken gezien. Best wel hilarisch

Heel het fiasco in het lab zou mss wel is door Kirsh gestuurd zijn. Afwachten...

Alweer mixed feelings met deze

Kirsh vertrouwd Boy niet op operationeel vlak, misschien is hij toch trouw aan Prodigy maar runt hij liever zelf de security ops. Hij kan nog steeds voor de andere big five of zichzelf werken. Tjah Boy, zo'n zwart witte asshole slechterik, personeel en zelfs zijn lost boys expandable.

Wendy dan toch meester over de xeno die ze geboren zag worden, dit insinueert bijna dat die Wendy als moeder en dus mogelijks Queen ziet,
of mede xeno op zijn minst ... beetje vreemd binnen het alien universe.

Medic Hermit werd bang als hij zus Wendy zo bezig ziet met de xeno en heeft liefst niet dat zo'n xeno mee het eiland ontsnapt, dat was vrij obvious natuurlijk. je zag Wendy dan in een kinderlijke colère schieten, een breuk met broertje?

Soms beetje veel lazy script writing vind ik

Laatst bewerkt:
Ik begrijp Kirsch niet goed. Eerst laat hij de jongens met Arthur ontsnappen. Hij is duidelijk ok dat Weyland-Yutani zo'n Alien in handen krijgt. Om dan later vervolgens van gedachte te veranderen? Of voorspelde hij dat alles zou gebeuren zoals het gebeurd is? Dat zou ik nog kunnen geloven, maar toch een enorm risico gezien zo'n eiland een ideale verstoppingsplek is voor een baby-Alien (of niet...).

Terug
Bovenaan