Alien: Earth

Geweldige 7e aflevering
Die needle drop op't einde :love:
Ik vond het maar meh eerlijk gezegd. Heeft te weinig alien vibes in deze afl die ik bij de flashback afl wel had.
Ik zie aliens liever rondsluipen in enge claustrofobische gangen van een af ander ship. 😊
De scenes met Kirsch maken wel wat goed.

Kirsch wordt er inderdaad nog wat mysterieuzer op, oogbal monster inderdaad nog altijd MVP en nu nog wat interessanter en honestly best benieuwd naar de effecten van diens transplantatie. :biglaugh: Maar al bij al vond ik deze aflevering toch ook iets minder.

De xenomorph als Wendy's schoothond vind ik precies niet zo'n interessante piste om verder uit te diepen. Past imo ook niet echt in het thema van de show. Ik had gedacht dat het een soort illusie was van Wendy's kant dat ze een band ermee aan het opbouwen was en dat ze controle zou kunnen bewaren maar dat lijkt voorlopig effectief vrij goed te werken. Misschien gaan ze dan toch voor een xeno meer als engineered weapon, beetje zoals een synth en in zekere zin is die dat natuurlijk maar net zoals Boy controle verliest over de synths (Kirsch?), de hybrids (de kinderen), de xeno en waarschijnlijk zelfs aan zijn einde gaat komen door ons oogbal tentakel monster 🤞, zo dacht ik dat Wendy ook controle zou verliezen over de xeno. Nog wat wait and see I guess maar dunno Wendy die xeno zo makkelijk te zien aansturen deed het niet echt voor mij

Ik had hier misschien meer van kunnen genieten als dit niet het Alien label droeg en als er geen Xeno's in zaten.
Spannend of beangstigend wordt het eigenlijk nooit. Goor hier en daar wel
zoals die bewaker wiens kaak er op het eind afgerukt wordt

De oogbal is het interessantst maar dat voelt vreemd in een show die zo hard naar Alien verwijst.

Ze zijn mij ook wat aan het verliezen met deze laatste aflevering.

De hele Xenomorph die luistert naar Wendy, vind ik serieus atypisch voor alles dat met Alien te maken heeft. De Xenomorph moet zowat de alfa predator/specimen voorstellen, klopt voor mij niet echt dat die ooit zou luisteren naar iets of iemand, laat staan bevelen opvolgen?
Ik vond de hele scene met de 2 scynths en de dude met de facehugger op het strand precies ook zo zwak geschreven/raar overkomen?

Wel dikke kudos voor de soundtrack in de laatste scene. TV zodanig luid gezet dat mn echtgenote die aan de andere kant van het huis zat, kon meeluisteren.

Ze zijn mij ook wat aan het verliezen met deze laatste aflevering.

De hele Xenomorph die luistert naar Wendy, vind ik serieus atypisch voor alles dat met Alien te maken heeft. De Xenomorph moet zowat de alfa predator/specimen voorstellen, klopt voor mij niet echt dat die ooit zou luisteren naar iets of iemand, laat staan bevelen opvolgen?
Ik vond de hele scene met de 2 scynths en de dude met de facehugger op het strand precies ook zo zwak geschreven/raar overkomen?

Wel dikke kudos voor de soundtrack in de laatste scene. TV zodanig luid gezet dat mn echtgenote die aan de andere kant van het huis zat, kon meeluisteren.

Xeno's hebben in principe wel een matrachiale sociale structuur met een koningin die eieren legt en xeno's die prooien naar het nest brengen om de jongen te voeden. Zeer gelijkaardig aan een mierenkolonie. In die context zou ik nog willen geloven dat dat instinct kan fout lopen. Jonge eendjes bijvoorbeelden kunnen zich op de verkeerde moederfiguur imprinten.

Ze spelen wat met vuur nu om nieuwe dingen proberen toe te voegen. Ze gaan kijkers verliezen denk ik bij de de wat oudere fans.
Focus ligt idd op actie en gore, jong publiek. Weinig spanninsgopbouw in de traditionele alien zin.
Can't blame them, maar dat script mocht toch veel beter. En het toevoegen van nieuwe dingen zoals James Cameron succesvol deed met Aliens is ook niet alles hier, tenzij T Ocellus Eyeball.

Wendy die een xeno orders geeft kan enkel een queen analogie zijn in het alien canon. Of iets nieuw zoals gecoördineerd jagen in een pack.
Het komt niet geloofwaardig over imo. De facehuggers communiceren ultra frequent, maar die klikgeluiden naar de xeno's toe lijken meer in ons spectrum te zitten. Niemand hoort dat buiten Wendy nu. Ja, het is precies wat de piste van bio weapon en creator. Mèh, dan toch wat vechthondjes.
De 2de xeno werd snel gevonden, hoort Kirsh ze ook dan? Want het is anders lazy writing. Kirsh speelde een gevaarlijk spel, je kan niet alles voorspellen. Smee en Slightly en Arthur met de alien in zich waren duidelijk lokaas voor Morrow in Kirsh zijn ogen, maar dan nog, kon alle kanten uit. Benieuwd wat ze gaan doen als Wendy xeno 2 ziet en hoe dat uitdraait.
De alien in vol daglicht zien deert me zo niet, als dat de kicker moet zijn. Leek me meer een referentie naar Predator met die jungle setting, zoals de referentie in ep 6 met The Fly voorheen.
Wel even gelachen als bij de vraag voor Pi cijfer nr 3 Oogbalschaap gewoon eens goed kakt, zo van 'genoeg gij arrogante kloot' tegen Boy

Laatst bewerkt:
Snap niet waarom iedereen zo halsstarrig lijkt te willen vasthouden aan de eerste paar film wat betreft wat de xenomorph mag/kan of niet mag/kan doen
Ik vind het net verfrissend dat ze een nieuwe wegen opgaan

Klinkt een beetje als Marvel fans die vinden dat hun specifieke superheld er niet uit ziet zoals ze zouden willen :unsure:

Ik ben absoluut geen persoon die vind dat het Aliens 2.0 MOET zijn hoor... Maar de kwaliteit van het script vind ik persoonlijk maar half en half. Soms goed, soms zo vaag. Dit tekent de eerste 3 4 films: de kwaliteit van het verhaal, de spanningsopbouw, de dreiging, de mythe rond de aliens (en het visueel sfeer aspect natuurlijk).
Los van de Alien canon voelt het niet altijd consistent aan waar ze naartoe willen. Sommige personages zijn ook heel zwak.

Heel makkelijk zo de Alien franchise naam te nemen met direct de nodige hype en promotie, en er dan uw ander ding van te maken. Dan mag de kwaliteit ook wel hoog genoeg liggen, los van de inhoud en toevoegingen. Afijn voor mij is het niet slecht, maar eerder middelmatig tot nu.

Kwa looks zien de aliens er gewoon goed uit, en die veranderen toch naargelang de host dus ...

... maar van een kwasie oncontroleerbare apex predator een pitt bull maken die naar een baasje luistert is wel een grote stap die je in alle latere fims nooit ziet, ook al is dat beest (deels) intelligent. Rijmt ook niet echt met de prequel tijdslijn dan.

Couldn't care less over Marvel etc. en hun constante superhero reincarnaties elke 5-10 jaar, dan valt het bij deze goed mee.

Laatst bewerkt:
We zitten aan de voorlaatste aflevering van het seizoen en mijn mening van in het begin is nog niet veranderd. Tenzij de season finale echt verdomd goed is, ga ik S2 niet meer volgen.

Er zijn in mijn ogen 2 zaken die mij storen: script is met momenten goed en met andere gewoon barslecht. En ze willen 2 verschillende dingen doen waardoor ze geen van de 2 goed doen...

Je hebt enerzijds het verhaal van de hybrids, en anderzijds de aliens. Hell, je kunt er zelfs 3 verschillende dingen van maken want de andere aliens zijn intressanter dan de xenomorph-verhaallijn momenteel.
Het lijkt erop dat ze de hybrids erin gestoken hebben puur om het plot vooruit te helpen, want zonder de stomme stoten (die dan nog eens slecht geschreven en geacteerd zijn) van de hybrids, zou er niet veel gebeuren.

Het had in mijn ogen veel beter geweest om te splitsen. Want het is waar ze de verschillende dingen door elkaar willen mengen, dat het gewoon niet werkt voor mij. Grotendeels ep1, ep5 en stukken uit de andere afleveringen zijn een goeie alien-serie. Maar dan de stukken van hybrids is zo generisch dat het gewoon niet past. Heel het hybrid verhaal hadden ze in verschillende scifi-universa kunnen inploffen met hetzelfde resultaat; of zelfs beter.

Hetgeen wat de eerste films zo goed maakt is de sfeer. Het claustrofobische, uitzichtloosheid, de onwetendheid waar en wanneer de aliens zullen toeslaan en de paniek die hierdoor ontstaat ( goed weergegeven bij pvt Hudson bvb).
Dit mis ik hier wel in deze serie waardoor het meer aanvoelt als een doorsnee actiefilm.
Niet dat er geen goede momenten zijn, maar het is toch iets waardoor de serie minder gewicht heeft dan de eerste films.

Snap niet waarom iedereen zo halsstarrig lijkt te willen vasthouden aan de eerste paar film wat betreft wat de xenomorph mag/kan of niet mag/kan doen
Ik vind het net verfrissend dat ze een nieuwe wegen opgaan

Klinkt een beetje als Marvel fans die vinden dat hun specifieke superheld er niet uit ziet zoals ze zouden willen :unsure:
Ik deel jouw mening.
Moesten ze er weer een donkere claustrofobische setting van maken? Zeker weten dat er ook commentaar zou opkomen.
De hybrids en de nieuwe aliens breiden net de alien wereld uit en geeft nieuwe perspectieven en mogelijkheden.

Ik vind het tot hiertoe nog steeds de moeite om te bekijken.

Ja sowieso bij de beste van het jaar en dus meer dan de moeite om te volgen. En inderdaad die hybrids, het corporate steekspel en die nieuwe aliens maken de show dus meer van dat please! :love2: Ook alle nieuws wat ze met de xeno tot hiertoe gedaan hebben tot aflevering 7 vond ik fantastisch. Die scene waarin Wendy haar voicebox als luidspreker leert gebruiken en die klikgeluiden begint te maken was zelfs een kippenvel moment voor mij. Ook die scenes met het glas ertussen waar er duidelijk een prille vorm van band aan het ontstaan was tussen onze twee engineered meesterwerken (hybrid en xeno) was op en top. Maar toch had aflevering 7 met zulke vergaande vorm van controle erover mij niet helemaal mee. Ik wil gerust nog even wachten met stevigere kritiek daarop want veel van mijn andere eerdere problemen waren voorbarig en werden vakkundig uitgeklaard in latere afleveringen dus nog altijd heel benieuwd waar het in de finale naartoe gaat.

Ik heb geen probleem met de Earth setting. Ik blijf bij mijn eerste indruk tot nu ... Oneven script: soms heel zwak, soms goed. Serie wil soms net iets teveel doen.

De 2 trailers voor de finale van S1 geven al een goed idee waar het naartoe gaat

synth rebellion, humans are the real monsters ... en hangzak de luizak komt in actie, twerd tijd .. de leeghanger!

Laatst bewerkt:
We zitten aan de voorlaatste aflevering van het seizoen en mijn mening van in het begin is nog niet veranderd. Tenzij de season finale echt verdomd goed is, ga ik S2 niet meer volgen.

Er zijn in mijn ogen 2 zaken die mij storen: script is met momenten goed en met andere gewoon barslecht. En ze willen 2 verschillende dingen doen waardoor ze geen van de 2 goed doen...

Je hebt enerzijds het verhaal van de hybrids, en anderzijds de aliens. Hell, je kunt er zelfs 3 verschillende dingen van maken want de andere aliens zijn intressanter dan de xenomorph-verhaallijn momenteel.
Het lijkt erop dat ze de hybrids erin gestoken hebben puur om het plot vooruit te helpen, want zonder de stomme stoten (die dan nog eens slecht geschreven en geacteerd zijn) van de hybrids, zou er niet veel gebeuren.

Het had in mijn ogen veel beter geweest om te splitsen. Want het is waar ze de verschillende dingen door elkaar willen mengen, dat het gewoon niet werkt voor mij. Grotendeels ep1, ep5 en stukken uit de andere afleveringen zijn een goeie alien-serie. Maar dan de stukken van hybrids is zo generisch dat het gewoon niet past. Heel het hybrid verhaal hadden ze in verschillende scifi-universa kunnen inploffen met hetzelfde resultaat; of zelfs beter.
Een dikke B-serie.
Die broer en zus. Zij is een B-actrice, hij een C-acteur.

Al die oerdomme situaties voortdurend.

En die ene klunzige Indiër. Mss ligt het cliché er iets te hard op 😬

Het oogbal monster is wel cool Het enige pluspunt aan heel de serie.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen probleem met de Earth setting. Ik blijf bij mijn eerste indruk tot nu ... Oneven script: soms heel zwak, soms goed. Serie wil soms net iets teveel doen.

De 2 trailers voor de finale van S1 geven al een goed idee waar het naartoe gaat

synth rebellion, humans are the real monsters ... en hangzak de luizak komt in actie, twerd tijd .. de leeghanger!
2 trailers? er zijn wel veel ai fakes aan het rondgaan, maar bij mijn weten nog maar 1 hoor

Ik had graag enthousiaster geweest, maar ze beginnen mij elke aflevering toch ook meer en meer kwijt te raken.

Het hele Alien gegeven (en al zeker de Xenomorph) vond ik al niet indrukwekkend, en bij momenten eerder storend. Ik las hier onlangs nog iets in de trend van 'het moet geen Alien 2.0 zijn'. Klopt, maar ik vind dat ze toch nét iets teveel een loopje nemen met hun eigen creativiteit. Voor mij wijkt het soms toch té veel af.

Iedereen is ook zeer enthousiast over 'oogbal', maar ik heb er toch ook maar een 'meh' gevoel bij. Hopelijk gebeurt er in de laatste aflevering nog iets interessants mee.

De serie wist me van bij het begin vooral te boeien met de corperate war, de hybride, ... maar ook daar beginnen ze mijn aandacht wat te verliezen. Ik heb het gevoel dat er op dat vlak toch wat meer in zat.

Hopen op toch nog een knaller van een finale. Als dit ook maar matig wordt, dan hoeft een S2 er van mij zeker niet te komen.

Een dikke B-serie.
Die broer en zus. Zij is een B-actrice, hij een C-acteur.

Al die oerdomme situaties voortdurend.

En die ene klunzige Indiër. Mss ligt het cliché er iets te hard op 😬

Het oogbal monster is wel cool Het enige pluspunt aan heel de serie.
Ik ben een leek in de Alien universe. Dit is mijn eerste kennismaking. Moet het toch ook als B reeks labelen hoor.

- paar zéér slechte acteurs
- die volwassenen die "kinds" moeten spelen is heel cringe
- plot is flinterdun, en gewoon gedreven door de meest domme beslissingen
- nog steeds niets geleerd over het hoe of wat van die aliens (mss is dat dus achtergrondkennis die ik mis)

Jammer want aflevering 1 was veelbelovend. Keek uit naar die verschillende facties op aarde, naar de enge sfeer die aan boord hing en de whodunnit vibe in de flashback aflevering.

Maar all in all toch slecht uitgedraaid. Ga dit seizoen zeker afkijken maar daar houdt het op 😄

Ik ben een leek in de Alien universe. Dit is mijn eerste kennismaking. Moet het toch ook als B reeks labelen hoor.

- paar zéér slechte acteurs
- die volwassenen die "kinds" moeten spelen is heel cringe
- plot is flinterdun, en gewoon gedreven door de meest domme beslissingen
- nog steeds niets geleerd over het hoe of wat van die aliens (mss is dat dus achtergrondkennis die ik mis)

Jammer want aflevering 1 was veelbelovend. Keek uit naar die verschillende facties op aarde, naar de enge sfeer die aan boord hing en de whodunnit vibe in de flashback aflevering.

Maar all in all toch slecht uitgedraaid. Ga dit seizoen zeker afkijken maar daar houdt het op 😄
Bekijk vandaag Alien 1.
Morgen Aliens.

En je zal zien dat de serie gewoon een belediging is.

Terug
Bovenaan