Het is veelbelovend begonnen, maar na het zien van de hele serie weet ik niet of ik wel zin heb in een tweede seizoen. Het zakte een beetje in.
Jij niet alleen, er zijn veel mensen die zo denken.
User reviews zijn naar beneden gedoken sinds ep6 en verder blijven zakken erna. Critic reviews zijn bijna allemaal van ep1-2, dus logisch dat dat niet gewijzigd is. Ook een groot deel van de user reviews zijn bij ep1-2 gegeven als je naar datums kijkt. Ik vind dan ook dat men pas een seizoen zou mogen reviewen eens het afgelopen is...
Als je naar de ratings per aflevering kijkt op IMDB, valt ook naar een 6.2 voor de finale waar de 2 premiere eps toch nog 7.5 & 7.7 halen; de serie zelf is al gedropped naar 7.2 waar het na de premiere afleveringen nog 9.0 was.
Rotten tomatoes had 92% viewer score na de premieres, nu 65%.... 186 van de 198 critic scores op rotten tomatoes zijn gegeven in augustus, dus nog voor de helft van het eerste seizoen bereikt was. 177 van de 198 critic scores op rotten tomatoes zijn gegeven als enkel maar de eerste 2 eps uit waren...
En als we naar de kijkcijfers kijken, zien we een soortgelijke trend. Volgens Nielsen redelijk sterk begonnen in de premiere week, nr7 in top 10 van original series met 464M minuten gestreamed en 2 afleveringen uit.
Week erna gezakt naar plaats 9 met 337M minuten gestreamed en 3 afleveringen uit.
Week erna gezakt naar plaats 10 met 326M minuten gestreamed en 4 afleveringen uit.
Week erna gestegen naar plaats 9 met 366M minuten gestreamed en 5 afleveringen uit.
Week erna uit de top 10 gevallen dus geen cijfers meer, en is er sindsdien ook niet meer in voorgekomen. nr10 van top10 had de weken erna respectievelijk 383M minuten gestreamed, 428M minuten gestreamed, 400M minuten gestreamed, 398M minuten gestreamed & 357M minuten gestreamed. Dus het is daar telkens niet boven gegaan.
We zullen zien, het verbaast mij niet dat het renewed is maar S2 zal toch het hit or miss seizoen worden. Als het deze trend verderzet (zowel qua kwaliteit als ratings), zie ik na S2 geen toekomst meer. Ik ga waarschijnlijk S2 ook niet bekijken, tenzij het echt goeie commentaar krijgt. Dus ik ga wel afwachten tot S2 gedaan is om dat oordeel te vellen