"Alle witte mannen naar achteren" - Sophie Straat

+/- 1,2 miljard mensen woont in een "westerse samenleving", die denk ik vandaag als één van de meest gelijke qua rechten voor vrouwen, queer etc mag beschouwd worden (desondanks de aanwezigheid van overwegend zeer intolerante oude' "witte" mannen dus). Dit betekent dat 85% van de queer en vrouwen in een niet-westerse samenleving wonen, met laat ons zeggen over het algemeen veel minder gelijke rechten voor deze groepen, dus nee ik vind dergelijke uitspraken dan ook compleet misplaatst vandaag. Ga protesteren waar het echt nodig is.

Dat is inderdaad de ironie: van zodra je mag protesteren en provoceren is de strijd eigenlijk al gestreden... Het is wanneer het *niet* mag, dat het zin heeft.

Op zich vind ik niet dat deze 'kunstenares' gestraft moet worden, maar ik vind het wel jammer dat er nog mensen deze actie steunen of goedkeuren. Dit helpt niemand.

Ik denk ook dat er in Belgie genoeg mechanismen zijn waardoor niet-(witte mannen) ook aan de macht kunnen komen. We hebben al een vrouwelijke permier, gekleurde partijvoorzitter, homoseksuele premier gehad, moslim politici,een heleboel vrouwelijke ministers en ja, uiteraard ook witte mannen. De mechanismen zijn er. Nu is het aan de politiek en de burger om er op te stemmen, hopelijk op basis van de kwaliteiten van die personen.

Dan staan plots de meeste van die witte mannen (wel vooral die die niet aanwezig waren op haar optreden en haar niet kennen) op hun achterpoten want ze moesten godverdomme 10 meter verder naar achter staan op een optreden waar ze *checks notes* juist, niet aanwezig waren.
En had Rosa Parks dan ook geen reden om op haar achterpoten te gaan staan omdat ze “gvd 10 meter verder naar achter” moest gaan zitten op de bus?

Gelijkheid bekom je door iedereen gelijk te behandelen, en vooral niet door extra te polariseren zoals hier, of nog erger ( en niet dat jij daar over sprak): de vakjes die je wil wegwerken extra aflijnen om quota of regeltjes te kunnen toepassen.

Wat mi wel zal helpen: deftige opvoeding, aanzetten tot en prediken (al dan niet religieus) van discriminatie verbieden en er echt op controleren, en het opleidingsniveau van mensen verhogen.

Wat mi niet veel zal helpen: dure podcasts, regenboogvlagjes op fb of subsidies pompen in ontransparante vzw’s of organisaties zoals Unia.

Extremistische uitspraken moeten ook zo worden behandeld, zoals velen aangeven moest het woord blank vervangen worden door zwart is het kot te klein. Nu is precies niets aan de hand? De reactie van unia is dan ook volledig ongepast, en zorgt alleen maar voor veel ergernis.

Deze onzin zal ook nooit stoppen. Ik word daar echt pislink van ..

Extremistische uitspraken moeten ook zo worden behandeld, zoals velen aangeven moest het woord blank vervangen worden door zwart is het kot te klein. Nu is precies niets aan de hand? De reactie van unia is dan ook volledig ongepast, en zorgt alleen maar voor veel ergernis.

Deze onzin zal ook nooit stoppen. Ik word daar echt pislink van ..

Ocharme, je kan anders een club oprichten met alle witte misnoegde mannen hier?
Kwaad omdat jullie een stap opzij moeste zetten.
Een stap opzij voor een groep mensen waarvan het algemeen geweten is die vaak discriminatie ervaren in het dagelijkse leven.

Maar nu het 1x tegen jullie is, is het drama.

Dus jullie bevestigen eigenlijk dat het niet fijn is om dat te ervaren?
Maar zolang het niet voor ons is (ik ben ook een blanke man) valt het wel mee?

Ik lig er in elk geval niet wakker van en word er zeker niet pislink van

Terug
Bovenaan