Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vooral een goede marketing voor extreem rechts.Wat een storm in een glas water dit. Feit dat hier (en de rest online) zo zwaar op gereageerd wordt, betekent dat het toch iets los maakt. Alsof mannen voor één liedje nu gediscrimineerd worden. "het moest maar eens omgekeerd zijn".
Goede marketingtruuk van de madam.
Het is een protest waarbij ze aangeeft dat voor één keertje eens een bepaalde groep niét op de eerste plek komt.
Helemaal akkoord, hopelijk staat morgen een andere kunstenaar op die het aandurft te vragen aan alle zwarten, joden, en moslims naar achter te gaan.Dus doodsbedreigingen omdat ze een stap nr achter vroeg tijdens een optreden om iedereen de kans te geven eens een moshpit te doen. En dat vinden we normaal? Hoe zeiden we dat in mijne tijd? Schaamlijk. Beetje overdreven niet? Ook meteen de scheldtirades hier : wicht, aandachtshoer… flink hoor. Een artiest mag zeker zijn of haar mening geven. Daar dienen ze voor. Kunst is frictie, kunst is emotie,… misschien moeten we dringend opnieuw leren omgaan met andere meningen, niet akkoord? Prima, ga in dialoog op een beschaafde manier.

Maar dan nog is het fout, toch? Ze staat als artieste bekend om haar protestsongs. Ik citeer de Boomtown website:Ik heb nieuws voor je
Maar klopt, ja. In een wereld vol gelijkheid zouden we dat zeker niet willen. In deze wereld wil ik dat in theorie ook niet, maar ik denk wel dat niet elk protestnummer of elke slogan uit protest alle nodige nuances zal bevatten. Dat is dan geen slogan die ik door de staat herhaald (of zelfs goedgekeurd) wil zien als zijnde iets wat we allemaal vinden.
Het is een protest waarbij ze aangeeft dat voor één keertje eens een bepaalde groep niét op de eerste plek komt. En veel meer is het toch ook niet? Persoonlijk weet ik niet hoe 'smakelijk' ik het vind dat die groep dan net op dat punt gaat trommelen en zelfs bij die ene keer weer moet laten horen hoezeer het wel oneerlijk is en hoezeer we voor gelijkheid zijn.
Ik mis de zin ‘volgens haar’.Sophie Straat komt naar de kiosk van Boomtown om daar even de wereld te redden (of toch minstens stevig aan te kaarten wat er allemaal scheef zit).
Is dat zo? Kom jij wel eens buiten en wandel jij wel eens door Brussel of eender welke wat grotere Vlaamse stad?En die heersende klasse is vooralsnog de oudere witte man
Waarschijnlijk zou er dan ook een spel van gemaakt zijn inderdaad, maar zoals ik al aangaf in mijn reactie op de vorige pagina, vind ik dat toch een heel ander verhaal. In mijn ogen maak je er dan meer een pro-vrouw verhaal van ipv een anti-witte-man verhaal.Als ze gewoon mannen had gezegd was het wel goed dan? Dan was er zeker ook een spel van gemaakt

Tjah, dan had ik het op zich niet zo erg gevonden, het ging om een moshpit, dan snap ik 100% dat je zou vragen dat de mannen (het fysiek sterkere geslacht) daar even niet aan meedoen om het aan de vrouwen over te laten.Als ze gewoon mannen had gezegd was het wel goed dan? Dan was er zeker ook een spel van gemaakt
Simpel hé, ergens in't middenAls witte homoseksuele man vind ik het wel lastig, moet ik nu naar voor of naar achter?![]()

Fout… het bevat niet alle nuances, het is te kort door de bocht, als je het letterlijk moet volgen is het discriminatie, het is niet zoals ik het zou uitdrukken. Dus op die manier is het fout. Langs de andere kant gaat dat wrs op voor elke protestslogan, en denk ik ook niet dat zij zit of hoort te wachten op de goedkeuring van mij als oudere witte man om dingen te zeggen.Maar dan nog is het fout, toch? Ze staat als artieste bekend om haar protestsongs.
Ja, dat is dan iets wat de stad Gent mag uitmaken, en ik denk dat ik beide opties daarin zou snappen. Of ze de boodschap belangrijker vinden dan de mogelijke discriminatie of te sloganeske verwoording. Ik zou het ook snappen als ze dat niet vinden, en ik denk dat ik nog het liefste zou hebben als ze het mogelijk discriminatoire veroordelen.En laat me duidelijk zijn: ik vind dat geen enkel van de perspectieven een podium moet krijgen op een onderdeel van een Stadsfestival. En al zeker niet met steun van universiteiten, Stad Gent, openbare omroep enzovoort.
Ik woon er al 25 jaar. Maar ik weet ook dat er een verschil is tussen ‘de heersende klasse’ en de mensen die jij in een bepaalde buurt buiten tegenkomt. Ik had het over dat eerste.Is dat zo? Kom jij wel eens buiten en wandel jij wel eens door Brussel of eender welke wat grotere Vlaamse stad?
Mja. Een deel van het punt is dat ook al denk je dat je het niet doet, je het onbewust wel doet en leeft in een wereld die gecreeerd is voor en door witte mannen, en door te zeggen dat jij er niet naar kijkt, je ineens ook de verantwoordelijkheid van je afschuift om er iets aan te doen.Call me crazy, maar ik evalueer mensen op wie ze zijn als persoon. Gender, religie, geslacht, whatever kan me nu eigenlijk geen hol schelen. Maar blijkbaar is het wel bon-ton om de oudere witte man op één hoop te gooien als 'slecht' door onze linksere medemens onder een mom van gelijkheid en opkomen voor de zwakkeren. Mijn waarden zeggen me dan toch iets anders wat ik moet verstaan onder gelijkheid, maar doe gerust door met de waanzin, extreem-rechts is having a field-day.
Mja. Een deel van het punt is dat ook al denk je dat je het niet doet, je het onbewust wel doet en leeft in een wereld die gecreeerd is voor en door witte mannen, en door te zeggen dat jij er niet naar kijkt, je ineens ook de verantwoordelijkheid van je afschuift om er iets aan te doen.
Ja, ik had het uiteraard over onze westerse wereld, namelijk: de wereld waarin jij en ik leven.En hoe blanke west centrisch denken is dat wel niet dat "de wereld" blijkbaar dit kleine uithoekje is van ocharme 10-15% van de wereld bevolking. In al de rest zijn het absoluut niet oude blanke mannen die het voor het zeggen hebben. De overgrote meerderheid van de mensen leven in een wereld waar heel andere mensen het voor het zeggen hebben.