Amazon Prime

De pacing was niet optimaal:
veel afleveringen die makkelijk de helft korter konden zijn, maar dan wel in de laatste aflevering elk major personage zijn of haar closure geven. Dan kan je niet anders dan tekort schieten. Sage, The Deep, Oh Father, ... Vooral Deep hadden ze gerust een hele 'kill' aflevering van kunnen maken eigenlijk. Die zit er al van in 't begin bij.
En ja, Homelander zelf:
5 seizoenen is hij bij elke confrontatie te krachtig geweest. Al die build-up (die V1 storyline is toch helemaal voor niks geweest eigenlijk). Maar nu konden ze hem wel te baas. Relatief kort gevecht ook. Lang heeft hij niet zonder krachten gezeten, en dat had mssn net het interessantste geweest. Hij werd gewoon meteen afgemaakt.

Ondanks de flaws heb ik me in 't algemeen wel geamuseerd met deze reeks. Gwn een seizoen teveel misschien.

Ook juist de finale bekeken, eigenlijk over het algemeen tevreden met hoe het afloopt. GoT vergelijking vind ik echt niet opgaan. Die serie is compleet de vernieling ingereden door hun laatste seizoen, terwijl ik bij The Boys hier echt wel serieus gevoel van voldoening heb nu.

S4 was inderdaad een serieuze dip, maar S5 vond ik toch weer serieus beter en nu toch (naar mijn mening) waardig afgesloten.

Paar opmerkingen wel:
eigenlijk giga useless superhero gebleken. Bij de endfight er ook eventjes vandoor om beetje met the deep te motten op een ver strand

acteur die de zoon van Homelander speelde heeft blijkbaar spoedcursus acteren gevolgd. In S4 mij echt geërgerd aan zijn zwakke acteren, in S5 was dat toch een pak beter. Uiteindelijk toch tevreden met hoe zijn verhaal geeindigd is

Heb ik dat nu mis op, of zit die terug in zijn cryo tube? Hopelijk geen aanzet voor spinoff, is nu ook niet direct meer nodig

k had in gedachten dat ze gingen eindigen met Homelander die zijn superpowers verloor en dat je hem dan alleen zag wegkwijnen omdat hij plots toch een gewone mens was. Anyway, toch tevreden met het einde waarvoor gekozen is, en echt, dat blijft giga strak geacteerd

had bijna met hem te doen op het einde, maar damn, wat een verachtelijk personage. Was ook giga opgelucht toen die priester eraan ging

Er zijn twee spin-offs, eentje is 'Vought rising' en is een prequel met dus Soldier Boy, Stormfront, Bombsight,.. Deze komt er zeker aan, en dat zal in 2027 zijn.
Er is dus nog een tweede spin-off, maar nog niet 100% zeker. Maar dat is de reden dat ze niets meer over Soldier Boy hebben gezegd/getoond.
In die spin-off 'The Boys: Mexico' zou die moeten terugkeren. En dan waarschijnlijk komen de Gen V acteurs ook terug om hun verhaal verder te zetten en/of af te ronden.

Awel na de negatieve berichten hier vond ik de laatste aflevering goed meevallen. Een goed einde. Enkel spijtig van een hoop zijverhalen die nooit tot veel hebben geleid.

Awel na de negatieve berichten hier vond ik de laatste aflevering goed meevallen. Een goed einde. Enkel spijtig van een hoop zijverhalen die nooit tot veel hebben geleid.
Idem. Het internet ontplofte gisteren met extreem negatieve berichten, ik vond het eigenlijk best wel goed. Sowieso gebeurt het voor mij maar zelden dat een serie echt goed afsluit (op uitzondering van een BB/Soprano's/... na) dus ik was eigenlijk best wel tevreden met de "closure" van heel wat personages die we kregen.

Blijkbaar wel serieus wat volk die zich bekocht voelt door deze teasers voor S5 waardoor ze zich toch aan iets helemaal anders verwacht hadden.

image-20251204113357-1.png

Ik vond het ook een heel passend einde. Sommige zaken zijn indd nooit helemaal uitgewerkt geweest maar kan nu niet zeggen dat ik het slecht vond, verre van. Een zeer sterke reeks die ik ooit nog wel is met plezier van begin tot einde herbekijk. En Vought Rising lijkt me ook wel boeiend.

S5 van The Boys ook uitgekeken. Kan me wel terugvinden in sommige commentaar die online staat. Het was zeker niet zo slecht als sommige mensen laten uitschijnen, maar moet toch zeggen dat het meer had kunnen zijn.

Beste van het seizoen was voor mij het acteerwerk van Antony Starr. Die mens blijft echt de perfecte casting voor Homelander, top gewoon.

Terug
Bovenaan