Amerikaanse ambassadeur White mengt zich in BE: besnijdenissen & Rousseau

Dus daarom moeten we ons gewoon even volwassen gedragen en hem net genoeg pesten dat het geen diplomatieke rel oplevert. :oi22:
Of we zouden ons ook gewoon volwassen kunnen gedragen en heel de zaak naast ons neerleggen.
Het sop is de kolen niet waard. Er valt hier meer te verliezen dan te winnen voor ons.

Of we zouden ons ook gewoon volwassen kunnen gedragen en heel de zaak naast ons neerleggen.
Het sop is de kolen niet waard. Er valt hier meer te verliezen dan te winnen voor ons.
Als een ambassadeur van het machtigste land ter wereld grove schendingen van de diplomatieke regels pleegt door zich zwaar te mengen in binnenlandse politiek, is de zaak naast je neerleggen geen optie, zeker als we die man al formeel op het matje geroepen hebben. Ik was het bewust op een belachelijke manier aan het verwoorden (de emoji had het moeten weggeven, dacht ik) maar je kan dat niet zomaar laten passeren. Dat is niet de highroad kiezen, maar voorover buigen en de broek aftrekken. Wat Bouchez dus doet.

Fascinerend hoe “volwassen gedragen” hier blijkbaar synoniem is voor “gewoon slikken en zwijgen”. Misschien moeten we ons internationaal gewoon blijven opstellen als het braafste jongetje van de klas. Niet reageren, niet weerleggen, niet corrigeren, stel je voor dat we eens ruggengraat tonen.

Conflictvermijding vermomd als wijsheid.

Hard tegen hard is het enige wat Trump en z'n bende van gatlikkers begrijpen. Verklaar die Bill White gewoon als persona non grata.

Man, ik ben die antisemitisme kaart zo beu als koude pap. Je hebt je in dit land aan de wet te houden, of je nu chisten, jood, moslim of trumpist bent.

Wat ik begrijp als noob in dit onderwerp:

White is de zoveelste gatlikker van Trump die zich komt moeien zoals zij het willen

Maw hij komt zich moeien in een ander zijn “huishouden”

Er valt wél iets voor te zeggen dat wetten die historisch besnijdenissen verboden wél gemaakt waren om joden te viseren, dat was blijkbaar in het Oude Griekenland al zo.

Onze wet laat echter nog steeds besnijdenis toe, het betaalt ze gewoon niet meer terug (wat zéér logisch is) en vereist medische training.
Jammer slachter-mohel, je moet maar arts-mohel worden... Ze hadden zo'n arts-mohel in Terzake, dus dat kan, en lijkt mij gegeven de risico's op complicaties echt géén onredelijke eis. Voorzie op z'n minst een stevige opleiding, en/of laat toe dat een seculiere arts aanwezig is als er geen joodse te vinden is?

Ik blijf het een walgelijk idee vinden dat een volwassen man aan de penis van een baby bloed gaat wegzuigen maar blijkbaar doen de meeste joden dat niet... dus tja, ...

Vind nog altijd dat een kind het recht moet krijgen zijn ouders na diens 18e aan te klagen voor verminking indien de besnijdenis niet om een medische reden plaatsvond.

Bouchez los op de buik voor Trump zijn schoothondje. Landsverrader eerste klas.
Springt vooral graag op de kar om Rousseau en bij uitbreiding heel links te bashen en weg te zetten als antisemitisch. Die man is goed op weg om populistischer en polariserender dan het VB te worden. Beangstigend.

Er valt wél iets voor te zeggen dat wetten die historisch besnijdenissen verboden wél gemaakt waren om joden te viseren, dat was blijkbaar in het Oude Griekenland al zo.

Onze wet laat echter nog steeds besnijdenis toe, het betaalt ze gewoon niet meer terug (wat zéér logisch is) en vereist medische training.
Jammer slachter-mohel, je moet maar arts-mohel worden... Ze hadden zo'n arts-mohel in Terzake, dus dat kan, en lijkt mij gegeven de risico's op complicaties echt géén onredelijke eis. Voorzie op z'n minst een stevige opleiding, en/of laat toe dat een seculiere arts aanwezig is als er geen joodse te vinden is?

Ik blijf het een walgelijk idee vinden dat een volwassen man aan de penis van een baby bloed gaat wegzuigen maar blijkbaar doen de meeste joden dat niet... dus tja, ...

Vind nog altijd dat een kind het recht moet krijgen zijn ouders na diens 18e aan te klagen voor verminking indien de besnijdenis niet om een medische reden plaatsvond.
Of dat ze pas op 18 jaar mogen beslissen om aan rituele genitale mutilatie te doen.

Ik zou ook nooit pleiten voor een uitbreiding van wat er nu is, maar veel van de vergelijkingen zijn wel een totale overdrijving. Menselijke offers in niet-erkende geloven, vrouwelijke besnijdenis... dat is totaal onvergelijkbaar en heeft heel aantoonbare redenen om het niét te doen. De enige cijfers die er zijn gepost over besnijdenissen van jongens, heb ik gelezen. Maar die bevestigen net dat het risico eigenlijk heel laag is als het door medisch geschoold personeel wordt uitgevoerd en niet onder gehele verdoving.
Ik volg je dat het medisch risico, indien correct uitgevoerd, bij de ingreep niet zeer groot is, niet verwaarloosbaar, maar klein inderdaad en op zichzelf geen doorslaggevend element. Ik ben echter (oprecht) benieuwd hoe je de argumenten inzake fysieke integriteit van het kind, de onmogelijkheid om toestemming te geven, onomkeerbaarheid en blijvend effect op de seksuele beleving ziet? Ik denk dat dit voor de meesten hier ook met voorsprong de doorslaggevende elementen zijn.

Of dat ze pas op 18 jaar mogen beslissen om aan rituele genitale mutilatie te doen.

Lijkt mij ook het ideale scenario, maar blijkbaar zijn er véél ouders voor wie het een probleem is dat ze deze keuze niet mogen maken... wel, laat dan maar een handvol ouders over 18 jaar de gevolgen voelen en dan zullen velen misschien wel uit eigen beweging de beslissing aan het kind overlaten, en kan men de wetgever niet betichten van antisemitische of anti-religieuze regelgeving, want dan is het het kind (zoonlief in dit geval) die z'n ouders (terecht imho) mag aanklagen.

Als een ambassadeur van het machtigste land ter wereld grove schendingen van de diplomatieke regels pleegt door zich zwaar te mengen in binnenlandse politiek, is de zaak naast je neerleggen geen optie, zeker als we die man al formeel op het matje geroepen hebben. Ik was het bewust op een belachelijke manier aan het verwoorden (de emoji had het moeten weggeven, dacht ik) maar je kan dat niet zomaar laten passeren. Dat is niet de highroad kiezen, maar voorover buigen en de broek aftrekken. Wat Bouchez dus doet.

Op een gegeven moment moet je u ook de vraag stellen hoe ver je het op de spits wilt drijven natuurlijk.
Het klopt dat een diplomaat zich niet heeft te bemoeien met binnenlandse politiek. Maar door wat wind te maken vallen er nog geen slachtoffers. De vraag is wat wil je op het spel zetten en welke consequenties wil je dragen om een punt te maken, om niet als makke lammetje ten boeken te staan.
Hoe ver wil je dit escaleren zuiver voor een diplomaat die buiten de lijntjes kleurt en zich al op alle manieren belachelijk heeft gemaakt. Hij heeft er zelf al voor gezorgd dat bijna niemand hem nog serieus neemt.

Op een gegeven moment moet je u ook de vraag stellen hoe ver je het op de spits wilt drijven natuurlijk.
Het klopt dat een diplomaat zich niet heeft te bemoeien met binnenlandse politiek. Maar door wat wind te maken vallen er nog geen slachtoffers. De vraag is wat wil je op het spel zetten en welke consequenties wil je dragen om een punt te maken, om niet als makke lammetje ten boeken te staan.
Hoe ver wil je dit escaleren zuiver voor een diplomaat die buiten de lijntjes kleurt en zich al op alle manieren belachelijk heeft gemaakt. Hij heeft er zelf al voor gezorgd dat bijna niemand hem nog serieus neemt.
Maar het gaat niet enkel om binnenlandse politiek, het gaat over inmenging in een gerechtelijk onderzoek. Iets waar zelfs de politiek zich niet in te moeien heeft.

Het enige correcte antwoord hierop is gewoon de rechter z'n werk laten doen, veroordelen indien schuldig bevonden en strengere controles opleggen aan de joodse besnijdenissen.

Fascinerend hoe “volwassen gedragen” hier blijkbaar synoniem is voor “gewoon slikken en zwijgen”. Misschien moeten we ons internationaal gewoon blijven opstellen als het braafste jongetje van de klas. Niet reageren, niet weerleggen, niet corrigeren, stel je voor dat we eens ruggengraat tonen.

Conflictvermijding vermomd als wijsheid.

Dat is toch de facto de houding die we meestal aanhouden. Waarom voor dit soort bagatel dan plots wel op het paard klimmen?

Hard tegen hard is het enige wat Trump en z'n bende van gatlikkers begrijpen. Verklaar die Bill White gewoon als persona non grata.

Zelfde vraag hier. Wat ga je doen. Amerikaanse ambassadeur uitwijzen? Dit is niet Europa Universalis jongens.

Dat is toch de facto de houding die we meestal aanhouden. Waarom voor dit soort bagatel dan plots wel op het paard klimmen?

Zelfde vraag hier. Wat ga je doen. Amerikaanse ambassadeur uitwijzen? Dit is niet Europa Universalis jongens.
“Bagatel” is ook een handige term natuurlijk. Tot buitenlandse inmenging plots wel in ons kraam past, dan is het ineens een principiële kwestie.
En nee, niemand heeft het over ambassadeurs uitwijzen of Europa Universalis spelen. Er zit nog een hele zone tussen “nucleaire escalatie” en “gewoon alles laten passeren”.

Diplomatiek duidelijk maken dat je dit ongepast vindt is geen oorlogsverklaring, het is basiszelfrespect. Maar goed, als zelfs onze eigen politici daar al moeite mee hebben, is het misschien naïef om te denken dat wij als land meer gaan verwachten. 🤷‍♂️

Voor alle duidelijkheid, wat mij meer irriteert is Freilich en de reacties van NVA en Bouchez.

Wat ga je anders doen? Nog jaren op de knietjes voor de Amerikanen? Nu is de tijd om door te drukken en Europa in een versneld tempo los te weken van het Amerikaanse juk, en onze energie te steken in vriendschappen opbouwen met landen waar we tot nog toe vrij weinig mee hadden, zoals India, Latijns-Amerikaanse landen, Afrikaanse landen vol cruciale grondstoffen, etc.
Europa heeft te lang geslapen (en slaapt voor het grootste stuk nu nog), maar zaken zoals dit (niet dat dit zo'n belangrijk issue is tho) zijn imo godsgeschenken om de Europese tamzakken die aan het Amerikaanse treintje willen blijven hangen toch tenminste doen nadenken.

Ik hoop dat er erg snel een trigger komt dat Europa (en de rest van de wereld) zich collectief regelrecht tégen de VS keert. De Amerikanen hebben Trump gekozen, het wordt tijd dat ze ook de gevolgen beginnen voelen van hun liefde voor dat hoopje crypto-fascistische politici.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan