Amerikaanse ambassadeur White mengt zich in BE: besnijdenissen & Rousseau

Flappy

Well-known member
Trouwens, wat voor een figuur hebben ze nu weer aangesteld als ambassadeur zegt. Loopt zich nu ook te moeien met wetgeving hier om Joden hun ding te laten doen. Ik kan me het gesprek met Frank VDB wel al levendig voorstellen. Meneer de professor gaat op zijn eigenste arrogante wijze hem efkes de les gespeld hebben, aan zijn tweet te zien. 😅

Trouwens, wat voor een figuur hebben ze nu weer aangesteld als ambassadeur zegt. Loopt zich nu ook te moeien met wetgeving hier om Joden hun ding te laten doen. Ik kan me het gesprek met Frank VDB wel al levendig voorstellen. Meneer de professor gaat op zijn eigenste arrogante wijze hem efkes de les gespeld hebben, aan zijn tweet te zien. 😅
Iets zegt me dat die yanks minder moeilijk zouden doen als het niet ging over 3 mohels maar over moslims die dergelijke praktijken thuis of in de moskee uitvoerden.

Iets zegt me dat die yanks minder moeilijk zouden doen als het niet ging over 3 mohels maar over moslims die dergelijke praktijken thuis of in de moskee uitvoerden.
Kan hier een beetje context bij, jongens?

De Amerikaanse ambassadeur Bill White heeft in een opvallende boodschap op X uitgehaald naar België. In zijn bericht roept hij “België” op om “onmiddellijk” de vervolging van drie Joodse religieuze besnijders, die niet noodzakelijk arts zijn, in Antwerpen stop te zetten. Hij spreekt van een “belachelijke en antisemitische vervolging”. Daarnaast richt hij zich ook persoonlijk tot minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke, die hij beschuldigt van “nalatigheid”.
....
Volgens de ambassadeur is antisemitisme “onaanvaardbaar in elke vorm” en moet het uit de samenleving worden geweerd. Hij vraagt dat België een wettelijke regeling voorziet zodat zij hun religieuze taken kunnen blijven uitvoeren.
....
De gerechtelijke stappen volgden op een klacht die uit de Joodse gemeenschap zelf kwam. Die gemeenschap reageerde dat een mohel specifiek wordt opgeleid in zowel de rituele als de medische aspecten van de besnijdenis.

Haha, oké, bedankt, maar nu hebben we 3 posts die niet aan de regels voldoen ;) Link, citaat, eigen inbreng zijn nodig bij linkjes.
Maar ik snap het absoluut en bedankt voor de toevoeging, dan weten we waarover we spreken!

Lijkt me logisch dat na een tijdje iedereen de schouders begint op te halen bij een "veroordeling" van Amerika. Hoe meer, hoe duidelijker we op de goeie weg zijn, zou je haast kunnen denken... triest.

De European Jewish Association noemde het ook al een schending van de godsdienstvrijheid.

Lijkt mij eerder vanzelfsprekend dat het uitvoeren van medische operaties zonder relevant diploma gecriminaliseerd dient te worden. Maar ja, misschien ben ik ook wel een onverbetelijke antisemiet :frown:

In mijn ogen eerder recuperatieactie van de ambassade en vooral ambassadeur

wegens deze klacht van de vrouwen over de ambassade
De vrouwen probeerden herhaaldelijk contact op te nemen met de Amerikaanse ambassade om het incident te melden en hulp te vragen. “We hebben even contact gehad met de ambassade, in de hoop dat iemand ons kon helpen”, vertelt Amanda. “Maar daar kregen we doodleuk te horen: ‘Dat kan niet, het is weekend.’”

PS: deze keer wel linkje, citaat en eigen inbreng 😁

De USA laat het de laatste tijd niet na om ons migratiebeleid te bekritiseren. Vooral de groeiende Moslim gemeenschap zou Europa onherkenbaar veranderen en onze beschaving gaan vernietigen.

Maar wanneer we dan wetgeving hebben die een traditioneel gebruik als besnijdenis in een wettelijk kader giet, waar zowel de Moslim als de Joodse gemeenschap door geïmpacteerd zijn, zouden we dit ineens door de vingers moeten zien als deze wetgeving langs Joodse zijde met de voeten getreden wordt. Ik vind dit zo doorzichtig dat ik niet gedacht had dat hier meer duiding bij moest, maar bij deze.

De European Jewish Association noemde het ook al een schending van de godsdienstvrijheid.

Lijkt mij eerder vanzelfsprekend dat het uitvoeren van medische operaties zonder relevant diploma gecriminaliseerd dient te worden. Maar ja, misschien ben ik ook wel een onverbetelijke antisemiet :frown:
Het is al lang een issue, dat sowieso. Maar er is vanuit de Joodse gemeenschap meer een vraag naar een beter/voor hen zinniger kader om mohels medisch te scholen, dan een vraag naar het toelaten van besnijdenissen door ongeschoolde mensen. Vandaar ook deze klacht, schijnbaar, die er volgens het artikel vanuit de Joodse gemeenschap zelf kwam over die drie mohels.

Als de ambassadeur vraagt in te grijpen en niet te wachten op de uitspraak, is dat dan... de mohels veroordelen? Nu goed, inhoudelijkheid is niet echt een must bij zulke beschuldigingen en profileringen.
In mijn ogen eerder recuperatieactie van de ambassade en vooral ambassadeur

wegens deze klacht van de vrouwen over de ambassade

PS: deze keer wel linkje, citaat en eigen inbreng 😁
Waarna de oplossing van de ambassade nu is: in het vervolg word je rechtstreeks gebeld, have fun. Want het verhaal van die vrouwen heb ik ook gevolgd, maar was bijzonder twijfelachtig opnieuw.

De USA laat het de laatste tijd niet na om ons migratiebeleid te bekritiseren. Vooral de groeiende Moslim gemeenschap zou Europa onherkenbaar veranderen en onze beschaving gaan vernietigen.

Maar wanneer we dan wetgeving hebben die een traditioneel gebruik als besnijdenis in een wettelijk kader giet, waar zowel de Moslim als de Joodse gemeenschap door geïmpacteerd zijn, zouden we dit ineens door de vingers moeten zien als deze wetgeving langs Joodse zijde met de voeten getreden wordt. Ik vind dit zo doorzichtig dat ik niet gedacht had dat hier meer duiding bij moest, maar bij deze.
Denk dat de duiding vooral ging over het feit dat je eventjes de bron erbij vermelde van het statement. Dat men door had van waar het kwam.

Ik had het deze voormiddag ook gezien. En ik wist dus dat het er was, maar het stond ook niet meer vanboven bij HLN en heb eventjes moeten zoeken.

Waarna de oplossing van de ambassade nu is: in het vervolg word je rechtstreeks gebeld, have fun. Want het verhaal van die vrouwen heb ik ook gevolgd, maar was bijzonder twijfelachtig opnieuw.

Ja leek mij ook enorm twijfelachtig. Maar in Amerika is weekend minder heilig als bij ons. En posturing is bij de Amerikanen nu eenmaal van een ander niveau dan bij ons.
Dit is vooral steekvlampolitiek.

Al stond er in dezelfde reactie ook een statement dat men de procedures hadden aangepast.

Een dikke maand geleden was Bill White bij de Afspraak te gast.

Voor wie het nog eens wil herbekijken, hieronder:

Vooral dat fake gevlei was tenenkrullend. Voor mij kwam White over als zo'n gladde Amerikaan. De recente uitspraken rond die Amerikaans toeristen en nu het zogezegde antisemitisme bevestigen het gevoel dat ik toen had na het zien van de Afspraak.

Een dikke maand geleden was Bill White bij de Afspraak te gast.

Voor wie het nog eens wil herbekijken, hieronder:

Vooral dat fake gevlei was tenenkrullend. Voor mij kwam White over als zo'n gladde Amerikaan. De recente uitspraken rond die Amerikaans toeristen en nu het zogezegde antisemitisme bevestigen het gevoel dat ik toen had na het zien van de Afspraak.
Tja, White is ook persoonlijk aangesteld door Trump.
Zie maar hoe hij zijn bericht afsluit op zen Trumpiaans met zijn "Thank you for your attention to this matter".

Maakt ook hun buitenland politiek duidelijk hé:
You do our (Trump) way. Maakt niet uit of je een ander land bent!

Zie maar hoe hij zijn bericht afsluit op zen Trumpiaans met zijn "Thank you for your attention to this matter".

Daarom dat ik dat grote applaus na de speech van Rubio (zie een paar dagen terug) zo overdreven tenenkrullend vond.
Plots willen ze terug vriendjes zijn, maar wel een sneer blijven geven richting green deal en migratie.
Het is vrienden zijn op de manier dat zij het willen, anders moeten we beledigingen slikken, ons laten uitlachen en de bedreigingen van tarrifs ondergaan, uiteraard.
Nee, we zijn er nog lang niet klaar mee en zijn al zeker geen dikke vrienden als vanouds.

Daarom dat ik dat grote applaus na de speech van Rubio (zie een paar dagen terug) zo overdreven tenenkrullend vond.
Plots willen ze terug vriendjes zijn, maar wel een sneer blijven geven richting green deal en migratie.
Het is vrienden zijn op de manier dat zij het willen, anders moeten we beledigingen slikken, ons laten uitlachen en de bedreigingen van tarrifs ondergaan, uiteraard.
Nee, we zijn er nog lang niet klaar mee en zijn al zeker geen dikke vrienden als vanouds.
Walgelijk. Hij zou bij mij op een meewarige glimlach kunnen rekenen. Praat maar Rubio, maar wat je ook zegt, wij varen onze eigen koers. Na al de shit die er gezegd is, rekenen we niet meer op jullie. We gebruiken jullie, totdat we zelf sterk genoeg zijn. DAT moet de basishouding zijn.

Minister Prévot pikt het alvast niet en roept White op het matje.

Minister Prévot pikt het alvast niet en roept White op het matje.

Alleen is hij niet in het land en zal de hoogste ambtenaar van het kabinet het gesprek voeren. Daar zal de ambassadeur van onder de indruk zijn. :wtf:

Tenenkrullend. Kerel schrijft antisemitic op drie verschillende manieren. Letterlijk iedereen in die MAGA administratie is oliedom en fanatiek lid van de cult rond Trump.

Terug
Bovenaan