MiniJeffrey
Well-known member
N-Va toch een zeer dubieuze rol in dit alles. Zoals verwacht houdt Van Peel de hand boven het hoofd van Freilich.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nu moet iemand mij eens uitleggen, waarom ik in de media/ hier op dit forum de voorbije weken terecht aangehaald wordt dat handelingen die (bepaalde) mannen stellen een nefaste invloed hebben op het mentaal welbevinden/veiligheidsgevoel/seksuele integriteit van vrouwen terwijl diezelfde media en hierboven in dit topic gesteld wordt dat het besnijden van mannen om religieuze redenen allemaal best meevalt. Zolang het maar een medisch professional is.
Een verloren gewaande Inca-stam die om religieuze redenen mensenoffers brengt zal dit vandaag (terecht) ook niet meer in voege kunnen brengen. In dezelfde lijn is het risico op besnijdenis bij meisjes/vrouwen een reden om als vluchteling erkend te worden.
De vrijheid van religie stopt waar die van de ander begint. En het aantasten van de fysieke integriteit van pasgeboren kinderen is niet een , twee maar tien bruggen voorbij dat stadium.
Wat iemand op zijn 18de wenst te amputeren omdat iemand dat duizenden jaren geleden heeft neergeschreven is zijn/haar zaak en laat ons daar aub eens werk van maken om dat hiaat in de wetgeving dicht te fietsen.
Waardoor ik potentieel besnijdenis van mannen nog zou kunnen aanvaarden in tegenstelling tot die voor vrouwen. Conform ik Vasectomies ook eerder als acceptabel zie dan dat het vrouwelijke alternatief. Al sluit ik die laatste helemaal niet uit, indien de vrouw dit zo kiest.Kernverschillen
Ernst: VGV kan leiden tot de dood en permanente, ernstige verminking. Jongensbesnijdenis is een minder drastische ingreep.
Intentie: VGV is vaak bedoeld om de seksualiteit van de vrouw te onderdrukken en weerspiegelt ongelijkheid.
Gezondheid: VGV heeft uitsluitend negatieve gezondheidseffecten, terwijl bij mannelijke besnijdenis soms een medisch voordeel (hygiëne of infectiepreventie) wordt aangevoerd.
N-Va toch een zeer dubieuze rol in dit alles. Zoals verwacht houdt Van Peel de hand boven het hoofd van Freilich.
Als ik de offers mag kiezen wil ik het nog wel overwegen, er zal ergens wel wat inca bloed in de familie zittenNu moet iemand mij eens uitleggen, waarom ik in de media/ hier op dit forum de voorbije weken terecht aangehaald wordt dat handelingen die (bepaalde) mannen stellen een nefaste invloed hebben op het mentaal welbevinden/veiligheidsgevoel/seksuele integriteit van vrouwen terwijl diezelfde media en hierboven in dit topic gesteld wordt dat het besnijden van mannen om religieuze redenen allemaal best meevalt. Zolang het maar een medisch professional is.
Een verloren gewaande Inca-stam die om religieuze redenen mensenoffers brengt zal dit vandaag (terecht) ook niet meer in voege kunnen brengen. In dezelfde lijn is het risico op besnijdenis bij meisjes/vrouwen een reden om als vluchteling erkend te worden.
De vrijheid van religie stopt waar die van de ander begint. En het aantasten van de fysieke integriteit van pasgeboren kinderen is niet een , twee maar tien bruggen voorbij dat stadium.
Wat iemand op zijn 18de wenst te amputeren omdat iemand dat duizenden jaren geleden heeft neergeschreven is zijn/haar zaak en laat ons daar aub eens werk van maken om dat hiaat in de wetgeving dicht te fietsen.

Ik las een paar dagen geleden dat de Russen 'wegwerpagenten' willen gebruiken om chaos te creeëren in de EU.Zowaar een full blown internationale rel, en nu nog Connor Rousseau die zowaar een inreisverbod zou kunnen krijgen voor een filmpje over ICE-Donald-Hitler
Ik snap dat echt niet, onvoorstelbaar - en die troeten van een ambassadeur gaat nog wat olie op het vuur gooien de komende dagen.
Moslims/joden mogen nog altijd geloven wat ze willen he? Voor mijn part doen ze wat ze willen, zolang ze geen (blijvende fysieke) impact hebben op anderen.Ik ben bereid om dit nog te aanvaarden wegens traditie en een bepaald respect voor religieuze vrijheid. Het feit dat het kind daardoor geïmpacteerd wordt is voor mij iets wat ik vind dat de ouders mogen beslissen. Net zoals ik ook niet tegen abortus ben. Voor mij valt dit onder de verantwoordelijkheid van de ouder.
Mijn eerste reactie was echter ook om te stellen van, nope doe het maar als je 18 bent, dus meerderjarig. Ipv dat de ouder dit mocht beslissen.
MAAR het feit dat volgens de informatie die ik terugvond. Indien het volgens de medische regels uitgevoerd wordt, dan is het veiligste en minst problematische om dit op jonge leeftijd te doen. Waardoor ik van mening ben veranderd.
Besnijdenis jongen – Besnijdenis Centrum Nederland
[:en]Circumcision in boys Contents Circumcision in boys: what's the procedure? Reasons to do a circumcision When is circumcision not an option? Age, pain and fear Informed consent of parents/guardians What is a normal healing process? Possible complications after the circumcision Aftercare Costs...besnijdeniscentrum.nl
Ik heb geen idee in welke mate de impact bij de vrouw verschillend is als die van de man. Maar ik schatte het in dat bij de vrouw dit effectief verminking is in tegenstelling tot bij de man. Indien de consequenties gelijk zijn of zouden zijn, zou ik eventueel ook terug kunnen switchen in mening.
Maar volgens AI:
Waardoor ik potentieel besnijdenis van mannen nog zou kunnen aanvaarden in tegenstelling tot die voor vrouwen. Conform ik Vasectomies ook eerder als acceptabel zie dan dat het vrouwelijke alternatief. Al sluit ik die laatste helemaal niet uit, indien de vrouw dit zo kiest.
Moslims/joden mogen nog altijd geloven wat ze willen he? Voor mijn part doen ze wat ze willen, zolang ze geen (blijvende fysieke) impact hebben op anderen.
Onder het mom van traditie/religie een niet-medisch noodzakelijke onomkeerbare ingreep uitvoeren bij wilsonbekwame kinderen die bovendien (kleine/grote) risico's met zich meebrengt is absurd.
Het meest veilige en minst problematische is de operatie niet uitvoeren... Dat dit bij heel jonge kinderen de minste impact heeft, is best mogelijk, maar dat doet niets af van het feit dat dit helemaal overbodig is.
Ik snap best dat de impact voor vrouwen/meisjes veel groter en ingrijpender is. Ook zijn de omstandigheden anders (ziekenhuis in de westerse wereld vs ... ) . Desalniettemin waarom zouden we als maatschappij beiden niet kunnen verbieden?
Daar ben ik het niet mee eens. Voor mij zijn beiden gelijk aan elkaar. Maar agree to disagree.We kunnen dat verbieden. Maar voor mij moet het niet. Dat is de crux.
En uit respect voor de wens van degene die gelovig zijn en voor wie dit zo belangrijk is, heb ik voor het subject van de besnijdenis van jongens er dan ook niet zo'n significant issue mee. Terwijl het een nono is voor de vrouwenbesnijdenis.
Maar opnieuw, dat is mijn mening.
Ik vond het ook een zeer zwakke reactie. Onmiddellijk in het defensief voor de eigen partijgenoot, terwijl het net hij is die onze eigen politiek ondergraaft. Dat toont wel aan waar haar prioriteiten liggen. Voor de rest wat platitudes over de scheiding der machten, maar een duidelijk signaal sturen is teveel gevraagd. Ik vind dit compleet ondermaats, maar helaas weinig verrassend.
Verder, als dat nieuws over diplomatieke sancties tegen Rousseau klopt, dan is er eigenlijk maar één oplossing: die ambassadeur onmiddellijk als persona non grata huiswaarts sturen. Dit is mijlenver voorbij alle diplomatieke regels.
Ouders doen constant dingen die permanente gevolgen voor hun kinderen en soms grote risico's met zich meedragen. Op dat vlak zal zo'n besnijdenis maar een detail zijn. Ik ben wel daardoor wel wat sceptisch bij beweringen dat we dit willen verbieden omwille van de veiligheid van het kind en niet omdat we het een rare en voor ons afschrikwekkende traditie vinden.Moslims/joden mogen nog altijd geloven wat ze willen he? Voor mijn part doen ze wat ze willen, zolang ze geen (blijvende fysieke) impact hebben op anderen.
Onder het mom van traditie/religie een niet-medisch noodzakelijke onomkeerbare ingreep uitvoeren bij wilsonbekwame kinderen die bovendien (kleine/grote) risico's met zich meebrengt is absurd.
Het meest veilige en minst problematische is de operatie niet uitvoeren... Dat dit bij heel jonge kinderen de minste impact heeft, is best mogelijk, maar dat doet niets af van het feit dat dit helemaal overbodig is.
Ik snap best dat de impact voor vrouwen/meisjes veel groter en ingrijpender is. Ook zijn de omstandigheden anders (ziekenhuis in de westerse wereld vs ... ) . Desalniettemin waarom zouden we als maatschappij beiden niet kunnen verbieden?
Bijna niet voor zou ik nu wel niet meteen zeggen. In België wordt bijna de helft van de jongens besneden: 25.000 van de iets meer dan 50.000 die er elk jaar geboren worden.Ik begrijp dat besnijdenis een religieuze factor is in de Islam en het Jodendom. Blijkbaar is 99,9% van alle Marokkanen besneden, in andere Moslimlanden is het percentage ook zeer hoog. In Israel is het 91.7%. In Europa komt het bijna niet voor, enkel bij Moslims en Joden.
Is dat ook niet door de demografische samenstelling momenteel dat die verhouding zo hoog ligt?Ouders doen constant dingen die permanente gevolgen voor hun kinderen en soms grote risico's met zich meedragen. Op dat vlak zal zo'n besnijdenis maar een detail zijn. Ik ben wel daardoor wel wat sceptisch bij beweringen dat we dit willen verbieden omwille van de veiligheid van het kind en niet omdat we het een rare en voor ons afschrikwekkende traditie vinden.
Bijna niet voor zou ik nu wel niet meteen zeggen. In België wordt bijna de helft van de jongens besneden: 25.000 van de iets meer dan 50.000 die er elk jaar geboren worden.
Ik zou het mijn ouders zeer kwadelijk nemen als die mij zouden hebben laten besnijden. Constant de eikel bloot laten, dat moet toch oncomfortabel zijn?
![]()
Prevalence of circumcision - Wikipedia
en.wikipedia.org
Zo’n inreisverbod lijkt mij eerder een keurmerk. Betekent dat je weldenkend bent. Doe mij er maar eentje.
Staan we dan aan het begin van massale sancties vraag ik mij dan af? Binnenkort ook sancties voor de onbekende Vlamingen die zich kritisch uitlaten over de VS politiek? Bij uitbreiding naar de rest van Europa of de wereld?Afhankelijk van hoe ver de sancties gaan is dit echt wel ernstiger als je denkt.
Financiële sancties worden ook opgelegd aan bedrijven die je hebt bijvoorbeeld. En elk ander bedrijf dat er mee zou handelen krijgt ook sancties opgelegd. Dat verspreid zich als een gigantische olievlek. Uw bank, uw broker, MasterCard, alles weg.
Klinkt stoer maar Amerikaanse sancties zijn een financiële doodstraf.
Laat ons niet vergeten dat het grote gevaar voor Europa, volgens de VS, het beperken van de vrijheid van meningsuiting is, omdat we niet elke (extreem-rechtse) nutjob vrij zijn gang laten gaan.Staan we dan aan het begin van massale sancties vraag ik mij dan af? Binnenkort ook sancties voor de onbekende Vlamingen die zich kritisch uitlaten over de VS politiek? Bij uitbreiding naar de rest van Europa of de wereld?
Klinkt misschien extreem, maar het zou mij niet verbazen na dit voorval en na wat er het afgelopen jaar allemaal gebeurd is in de VS.