Ik heb al zovaak gedacht dat de bodem bereikt was dat ik dit niet zomaar durf zeggen. Zelfs indien veroordeeld zou Trump bv. campagne kunnen blijven voeren.
Exactly
Trouwens ik zie niet in dat hij veroordelingen zou ontlopen indien hij zich terugtrekt??

Want als dat echt zo zou zijn, dan is het wel degelijk een politieke afrekening heel die proces zaken.
Ahja: als hij kandidaat blijft, vervolgen we hem.
Als hij zich terugtrekt, gaan we hem niet vervolgen, want dan kan het ons niet meer schelen.

:rolleyes:

Ik heb al zovaak gedacht dat de bodem bereikt was dat ik dit niet zomaar durf zeggen. Zelfs indien veroordeeld zou Trump bv. campagne kunnen blijven voeren.

Mijn buikgevoel (dat er zwaar naast kan zitten natuurlijk) zegt toch dat deze aanklacht bij een groter publiek gaat resoneren.

Omkopen Stormy Daniels (volwassenen die spelen), achterhouden documenten (hebben blijkbaar alle presidenten al wel gedaan), die schrijfster met haar beschuldigingen, zijn allemaal dingen die met de mantel der liefde bedekt kunnen worden...

Waar hij nu van beschuldigd wordt komt neer op "samenzwering tegen Amerika, ondermijnen van de democratie op het allerhoogste niveau, dit zou wel eens harder kunnen aankomen en ernstiger genomen worden door een grote bevolkingsgroep (waar uiteraard ook de jury uit komt).

Laatst bewerkt:
Exactly
Trouwens ik zie niet in dat hij veroordelingen zou ontlopen indien hij zich terugtrekt??

Want als dat echt zo zou zijn, dan is het wel degelijk een politieke afrekening heel die proces zaken.
Als hij zich terugtrekt, gaan we hem niet vervolgen, want dan kan het ons niet meer schelen.

Zo werkt nu eenmaal het Amerikaans rechtsysteem van Plea Bargaining hé.

Want inderdaad, waar hij nu van beschuldigd wordt, namelijk samenzwering tegen de Amerikaanse staat en ondermijnen van de democratie, is een zwaarder vergrijp als president, dan wanneer het de een of andere "sovereign citizen" nutjob zou betreffen!

We hebben het er vroeger al eens over gehad, de wet kan en moet anders geinterpretteerd worden voor bepaalde personen in bepaalde functies, net zoals een politieagent een héél andere sanctie zal ondergaan voor wat joints te roken/bezitten, dan een normale burger!

Ik heb het al gezegd. Hij was 3 jaar dik in de running, gezien alle peilingen, om zichzelf op te volgen.
Covid heeft hem toen genekt.

Nu is dat alweer allemaal ietwat naar de achtergrond geschoven, en willen ze hem terug.
Dus toen Hillary verloor ondanks de peilingen moesten we vooral niet naar de peilingen kijken, maar bij Donald kloppen ze wel hoor. Het blijft toch fascinerend hoe die man overschat wordt.

Exactly

Nee, het is anders, hè. In de VS wordt heel veel uiteindelijk geregeld met een schikking vooraf.
Dan kost het de belastingsbetaler weinig, en kom je uit op een straf die voor de maatschappij (de aanklager) nog aanvaardbaar is. Je wordt aangeklaagd voor moord, levenslang, maar krijgt dan de schikking "doodslag" met kans op vervroegde vrijlating en bijvoorbeeld de bepaling dat je nooit meer in die buurt mag wonen omdat er nog familie woont. Zoiets.

In dit geval kan het zijn dat ze hem aanbieden: Samenzwering tegen de Amerikaanse staat. Maar om niet te veel belastinggeld te verkwisten en er niet te veel zever aan te hangen, willen we het houden op "oproepen tot geweld", zonder celstraf en het verbod om nog een public office te bekleden. Als iedereen zich daarin kan vinden, is het een deal. Zo werkt dat in de VS.

Dat heeft niks met politiek te maken: "In any given year, 98% of criminal cases in the federal courts end with a plea bargain". 98%, dus voor jou, voor mij en voor iedereen. Politiek of niet.

Dus toen Hillary verloor ondanks de peilingen moesten we vooral niet naar de peilingen kijken, maar bij Donald kloppen ze wel hoor. Het blijft toch fascinerend hoe die man overschat wordt.
Blijf vooral in je droomwereld leven.

Hij is overal the leading man, in elke state, wat de republican party betreft
Als je dat niet wil zien, is het teken dat je het niet wil zien.

@Loser
Laat ze maar doen. Hij trekt zich niet terug.
En als hij veroordeeld zou worden, gaat hij in beroep... tot hij in november president word, pardonnet hij zichzelf . En dat zal hij worden als ze hem blijven aanklagen, want hij gaat er alleen op vooruit.

En dat jij denkt dat de Republikeinen hem aan de kant zal schuiven? Gebeurt nooit. Dan blijft elke Trump stemmer thuis uit protest, en wint Biden.

Dus... schuld of onschuld zijn niet belangrijk, hij moet gewoon de procedure rekken en dan vanuit de verkozen positie zichzelf een pardon geven. En dat soort zaken, die je volgens mij vooral in bananenrepublieken ziet, wordt ok bevonden want het is een toffe ofzo?

What the fuck.

GOP gaat inderdaad helemaal niets doen om Trump tegen te houden. Ze hebben al genoeg kansen gehad de voorbije maanden/jaren om dat te doen. 6 januari was het perfecte moment maar in plaats daarvan hebben ze hem gesteund. Net zoals ze dat gaan doen wanneer hij zichzelf een pardon gaat geven als hij wint in 2024. Party before country. :smile:

De kans dat hij gaat winnen in 2024 lijkt me vrij laag aangezien hij de independents verder blijft wegduwen. Al blijft het natuurlijk altijd spannend omdat eigenlijk enkel het resultaat uit enkele swing states telt waar het verschil +/- 10k stemmen zal zijn.

Uiteindelijk moet de GOP gewoon hopen dat Biden gezondheidsproblemen krijgt waardoor de Democraten verder moeten met Harris en dat de stemmers thuis blijven net zoals in 2016.

@Loser
En als hij veroordeeld zou worden, gaat hij in beroep... tot hij in november president word, pardonnet hij zichzelf . En dat zal hij worden als ze hem blijven aanklagen, want hij gaat er alleen op vooruit.

En dat jij denkt dat de Republikeinen hem aan de kant zal schuiven? Gebeurt nooit. Dan blijft elke Trump stemmer thuis uit protest, en wint Biden.
Awel, maar deze zaken werpen wel een paar vraagtekens op.
Je zegt het hier heel stellig, alsof dat zo zeker is. Maar een president heeft zichzelf nog nooit gratie verleend. We weten simpelweg niet wat er zou gebeuren als een president dat zou proberen. In ieder geval staat het vast dat een impeachmentprocedure zou opgestart worden voor hij het zou kunnen proberen. Dus die presidential pardon zou er waarschijnlijk nooit komen. Maar indien wel, wordt het alles uit de kast halen voor iedereen, en zou het gewoon kunnen dat die juridisch geen stand houdt, hoor.

Wat nog wel leuk is: elke president krijgt levenslang bescherming van de Secret Service. Stel dat Trump ooit echt de gevangenis in moet, moet daar dus Secret Service mee de gevangenis in.

Er zijn veel haken en ogen aan, onder andere de reden waarom ik het gewoon allemaal niet zie gebeuren, hoor. Hij gaat de cel niet in, maar volgens mij gaat hij ook niet de kandidaat zijn voor de Reps. En indien wel, dan toch niet ongeschonden. Ik zie het gewoon niet gebeuren.

Je zegt het hier heel stellig, alsof dat zo zeker is. Maar een president heeft zichzelf nog nooit gratie verleend. We weten simpelweg niet wat er zou gebeuren als een president dat zou proberen. In ieder geval staat het vast dat een impeachmentprocedure zou opgestart worden voor hij het zou kunnen proberen. Dus die presidential pardon zou er waarschijnlijk nooit komen. Maar indien wel, wordt het alles uit de kast halen voor iedereen, en zou het gewoon kunnen dat die juridisch geen stand houdt, hoor.

Wat nog wel leuk is: elke president krijgt levenslang bescherming van de Secret Service. Stel dat Trump ooit echt de gevangenis in moet, moet daar dus Secret Service mee de gevangenis in.

Er zijn veel haken en ogen aan, onder andere de reden waarom ik het gewoon allemaal niet zie gebeuren, hoor. Hij gaat de cel niet in, maar volgens mij gaat hij ook niet de kandidaat zijn voor de Reps. En indien wel, dan toch niet ongeschonden. Ik zie het gewoon niet gebeuren.
Gevaarlijke uitspraak in de jaren '20 van deze eeuw.

In theorie kan hij ook de doodstraf krijgen want er zijn doden gevallen tijdens de verkrachter zijn mislukte coup.
Dan heb je dat probleem ook niet meer van secret service in de gevangenis. :unsure:

De aanklachten in Georgia daar zal het ook moeilijker zijn... geen pardon van de president of governor mogelijk. Enkel door een committee met stricte regels voor pardons.

Ik heb het al gezegd. Hij was 3 jaar dik in de running, gezien alle peilingen, om zichzelf op te volgen.
Covid heeft hem toen genekt.

Nu is dat alweer allemaal ietwat naar de achtergrond geschoven, en willen ze hem terug.

In de V.S. is de politiek natuurlijk een race om ter minst slecht de afgelopen jaren.
Trump heeft vooral gewonnen dankzij een combinatie van de impopulariteit van Hillary Clinton en het kiesmannensysteem, want de popular vote heeft hij dus nooit gewonnen.

In theorie kan hij ook de doodstraf krijgen want er zijn doden gevallen tijdens de verkrachter zijn mislukte coup.
Dan heb je dat probleem ook niet meer van secret service in de gevangenis. :unsure:

De aanklachten in Georgia daar zal het ook moeilijker zijn... geen pardon van de president of governor mogelijk. Enkel door een committee met stricte regels voor pardons.

Je moet al laag vallen natuurlijk om hem gewoon verkrachter te noemen terwijl hij feitelijk veroordeeld is voor seksueel misbruik in een burgerlijke rechtbank in een proces waar je héél wat vragen bij kan stellen.

En hoeveel jaren gaat het duren voor er daar ooit een uitspraak over komt? Ondertussen gaat hij gewoon president blijven en het land nog verder om zeep helpen. Uiteindelijk gaat het dan gewoon naar het SC gaan waar de GOP de meerderheid heeft en gaan ze hem gelijk geven en gaat hij nooit de binnenkant van de cel zien.

@Loser

Absurd dat jij dat blijkbaar maar normaal vindt? Wat een mentale gymnastiek, zelfs blijven achter hem staan als hij schuldig zou worden bevonden aan samenzwering tot oplichting van de VS? Schuldig dus hé. Schuldig. Niet onschuldig. Zijn leugens en samenzwering hebben dan ook nog eens geleid tot een institutionele crisis en de dood van meerdere mensen. Ik lees hier dingen die ik vaak verbazend vind, maar deze spant wel de kroon.

Laatst bewerkt:
Los van het feit dat mensen gerust fan mogen zijn van Trump zijn politieke gedachtengoed, zijn algemene visie op de wereld, en zijn manier van politiek voeren vind ik het echt ongelofelijk schrijnend om te zien hoe er zich zo'n personencultus rond die man heeft gevormd en dat zich dat zelfs doorzet tot burgers in ons land.

Rechtszaak na rechtszaak krijgt die op zijn donder voor een hele hoop uiteenlopende zaken, er zijn ondertussen karrevrachten aan bewijs dat die kerel geen ruk geeft om Jan met de pet, er zijn talloze belachelijke leugens te vinden op het internet (gaande van serieuze zaken tot leugens over compleet onnozele zaken waarbij je denkt 'waarom zou je daar over liegen'), hij zweept zijn volgelingen op om de democratie omver te werpen, hij steekt de regering vol compleet ongekwalificeerde onnozelaars, hij steelt staatsgeheimen, hij licht zijn eigen volgelingen op om zichzelf te verrijken, ...

Maar neen, dat zijn allemaal leugens, politieke afrekeningen, samenzweringen, en deep state zever want ja... Waarom eigenlijk? Omdat iemand die geboren is met een gouden lepel in zijn bek en daar doorheen zijn leven heel gretig van gebruik heeft gemaakt om zichzelf te verrijken op de kap van anderen (daarbij ook al af en toe heel dicht bij de wettelijke grenzen scherend) zo begaan is met de man in de straat? Die heeft in heel zijn leven niets gedaan wat daar ook maar een beetje blijk van geeft. Ik begrijp echt niet dat zo veel mensen die man zo onvoorwaardelijk blijven geloven. Ik vind dat echt hallucinant.

Laatst bewerkt:
I denk (allee, hoop) dat hij nu over en out is.

Algemene consensus is toch dat de laatste aanklacht de meest serieuze van allemaal is, en dat de kans reel is dat hij zich gaat moeten terugtrekken uit de verkiezingen in een deal om actuele gevangenisstraffen te ontlopen.

Je kan zeggen wat je wil, maar hoe hij zijn nederlaag heeft aangepakt, na tich rechtszaken van zijnentwege zonder enig bewijs dat er gefoefeld is (buiten "ik ben populair dus wanneer ik niet win, kan het niet anders dan dat er gefoefeld is"), die hij uiteraard allemaal heeft verloren, toch blijven volharden...
Hij had de strijdbijl moeten neerleggen en gewoon 4 jaar later terug proberen, maar iedereen aansporen om de wetten naast zich neer te leggen en hem via die manier het presidentschap toe te eigenen gaat hem nu waarschijnlijk wel de das om doen...
Ik durf dit niet meer te geloven eerlijk gezegd.

Los van het feit dat mensen gerust fan mogen zijn van Trump zijn politieke gedachtengoed, zijn algemene visie op de wereld, en zijn manier van politiek voeren vind ik het echt ongelofelijk schrijnend om te zien hoe er zich zo'n personencultus rond die man heeft gevormd en dat zich dat zelfs doorzet tot burgers in ons land.

Rechtszaak na rechtszaak krijgt die op zijn donder voor een hele hoop uiteenlopende zaken, er zijn ondertussen karrevrachten aan bewijs dat die kerel geen ruk geeft om Jan met de pet, er zijn talloze belachelijke leugens te vinden op het internet (gaande van serieuze zaken tot leugens over compleet onnozele zaken waarbij je denkt 'waarom zou je daar over liegen'), hij zweept zijn volgelingen op om de democratie omver te werpen, hij steekt de regering vol compleet ongekwalificeerde onnozelaars, hij steelt staatsgeheimen, hij licht zijn eigen volgelingen op om zichzelf te verrijken, ...

Maar neen, dat zijn allemaal leugens, politieke afrekeningen, samenzweringen, en deep state zever want ja... Waarom eigenlijk? Omdat iemand die geboren is met een gouden lepel in zijn bek en daar doorheen zijn leven heel gretig van gebruik heeft gemaakt om zichzelf te verrijken op de kap van anderen (daarbij ook al af en toe heel dicht bij de wettelijke grenzen scherend) zo begaan is met de man in de straat? Die heeft in heel zijn leven gedaan wat daar ook maar een beetje blijk van geeft. Ik begrijp echt niet dat zo veel mensen die man zo onvoorwaardelijk blijven geloven. Ik vind dat echt hallucinant.
Leugens blijven herhalen tot ze als waarheid aanzien worden, mensen beschimpen, waarheden verdraaien en calimero spelen, steeds de anderen als schuldigen aanwijzen en iedereen die het niet met hem eens is met 2 gestrekte benen tackelen. Dat heeft succes bij veel mensen, dat is toch al een tijd duidelijk?

Wanneer hij de presidentskandidaat van de Republikeinen zou worden en -bespaar ons daarvan- de volgende president, dan krijgt die man een goddelijke status bij zijn gevolg in de US en ver daarbuiten. Zijn presidentschap eindigde bij de bestorming van het Capitool. De inauguratie zou dan...in datzelfde Capitool plaatsvinden. Hoeveel gekker kan deze wereld worden?

Terug
Bovenaan