Ik vraag mij toch af wat daar achter de schermen gebeurt.
Gisteren dat gebrek aan communicatie in het begin bij Trump, dan die korte boodschap die voor 70% bestond uit "fake elections" roepen en nu ineens een statement dat em toch een normale machtsoverdracht wil.

Diene pannekoek heeft dan ook nog zijn work-ID rond zijne nek hangen. Want ja, als ge een misdrijf gaat plegen kunt ge het maar best zo makkelijk mogen maken om u achteraf te laten identificeren.

Zou het niet zo zijn dat er bewust weinig law enforcement was ingezet? Heb dat eerder horen vallen op de livefeed van NY Times. Ook het feit dat Trump zelf weigerde de National Guard te activeren en dat zijn staff 45minuten op hem moest inpraten vooraleer hij zijn eerste 'sussende' tweet postte. Hallucinant.
er zijn beelden waar politieagenten dranghekkens open zetten voor protesteerders.
maar over het tijdstip (en de ernst van de situatie op dat moment) is niks bekend.

Klinkt heel logisch wel.

In samenspraak met Pelosi, Mcconnel dus met 3 van de 4 belangrijkste mensen in de VS.
Hij is QAnon. Letterlijk een neonazi. Doen alsof hij iets anders is, is meestappen in het verhaal dat er één zijde vooral schuldig is.

En ivm die tweede quote, het speciale is niet zozeer dat het Pence zou geweest zijn. Zelfs alle drie samen hebben ze éigenlijk niks te zeggen over de National Guard. Maar ze doen het toch. Wat zou kunnen aangeven dat de de facto macht al niet meer in handen is van Trump.

En ivm die tweede quote, het speciale is niet zozeer dat het Pence zou geweest zijn. Zelfs alle drie samen hebben ze éigenlijk niks te zeggen over de National Guard. Maar ze doen het toch. Wat zou kunnen aangeven dat de de facto macht al niet meer in handen is van Trump.
is het niet zo dat ze de President "unfit to lead" kunnen verklaren, waardoor de VP effectief de macht in handen krijgt? dan zou Pence wél de national guard kunnen inzetten

is het niet zo dat ze de President "unfit to lead" kunnen verklaren, waardoor de VP effectief de macht in handen krijgt? dan zou Pence wél de national guard kunnen inzetten
Ja, maar dat is dus dat befaamde artikel 25, sectie 4. Nog nooit toegepast, en daarvoor is een meerderheid van de kabinetsmedewerkers van Trump, Pence, meerderheid in Huis en in Senaat nodig. Dus dat is niet zomaar eventjes snel te doen om toch de Guard in te zetten, en dan zou Trump op dit moment afgezet zijn.

Wat er gewoon gebeurd is, is waarschijnlijk dat zinnigere mensen de boel hebben overgenomen. Op z'n minst even.

Ja, maar dat is dus dat befaamde artikel 25, sectie 4. Nog nooit toegepast, en daarvoor is een meerderheid van de kabinetsmedewerkers van Trump, Pence, meerderheid in Huis en in Senaat nodig. Dus dat is niet zomaar eventjes snel te doen om toch de Guard in te zetten, en dan zou Trump op dit moment afgezet zijn.

Wat er gewoon gebeurd is, is waarschijnlijk dat zinnigere mensen de boel hebben overgenomen. Op z'n minst even.

Laat ons dat laatste hopen. De vraag is alleen voor hoe lang.
Het moment em terug vrij mag tweeten en organiseren kan het spel al weer terug starten worst case.

Sommige denken iets te veel dat hun acties op die van de Boston Tea Party lijken

Deze is ook te mooi om niet te delen, een man met een vlag van "Georgia".

7LJIyjQ.png

Laatst bewerkt:
Toch ook knap werk van de fotografen daar. Nu al iconische foto's, prachtig gemaakt.

Waarom lopen sommigen daar rond met plastic zakken over hun kop? Zijn dat Amerikaanse alternatieven voor een maskertje?

Sommige denken iets te veel dat hun acties op die van de Boston Tea Party lijken

Deze is ook te mooi om niet te veel, een man met een vlag van "Georgia".

7LJIyjQ.png
Ik denk dat we wel mogen zeggen dat wie daar gisteren aan die bestorming meewerkte niet "the cream of the crop" is op vlak van scholing en kritisch denken.

Doet me denken aan zo'n tweet van een "kritisch persoon" die ontdekte dat er in Georgia meer stemmen waren geteld dan er inwoners waren. Duidelijk fraude door de vuile democraten! Echter had die persoon het aantal inwoners van Georgië gekregen als antwoord op de Google-search.

Een mooi voorbeeld van hoe je nog alle informatie ter wereld binnen handbereik mag hebben, je hebt ook een zekere scholing nodig om dat wat kritisch te behandelen.

Deze is ook te mooi om niet te delen, een man met een vlag van "Georgia".

7LJIyjQ.png

Het is blijkbaar ook de vlag van de tempeliers. Maar ik weet niet of we zo'n mensen het voordeel van de twijfel moeten geven.
Ik heb de beelden gezien van die vrouw die is neergeschoten. Uiteraard 0,0 context maar dat schot kwam toch wel onverwacht.

Het is blijkbaar ook de vlag van de tempeliers. Maar ik weet niet of we zo'n mensen het voordeel van de twijfel moeten geven.
Ik heb de beelden gezien van die vrouw die is neergeschoten. Uiteraard 0,0 context maar dat schot kwam toch wel onverwacht.
Georgië

Maar die vlag is wel gebasseerd op jersulamkruis dusja

Onverwacht? Ze kruipt door een kapotgeslagen raam over een barricade. Dan mag het geen verbazing wekken dat die actie tegengehouden wordt.

Terug
Bovenaan