Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die NASDAQ gaat nog veel steiler de hoogte in sinds Trump afgetreden is. Maar is er dan geen sprake van een covid recessie ofzo? Die NASDAQ is op een dik jaar tijd quasi verdubbeld. Je ziet ze zienderogen stijgen zelfs, als je live volgt.
Euh... Ik zie toch een dip (een stevige) januari 2020? (in before jamaar de 'staatsgreep')Nog eentje om cognitieve dissonantie te testen.
Weet iedereen hier nog hoe @Straddle hier tussen 2017 en 2020 meermaals verkondigde hoe Trump zogezegd economisch sterk was, en je dit duidelijk kon zien aan de beurskoersen, meer bepaald de Nasdaq?
Paar concrete voorbeelden (dank archief BG).
- "De correlatie tussen Trump en economie is heel duidelijk, kijk naar de Nasdaq". (meermaals weerlegd door een zekere Janus toen, maar meermaals opnieuw bevestigd door Straddle)
- "Je ziet de angst per direct wereldwijd op de financiële markten toenemen van zodra het nieuws van Trump zijn Covid-19 besmetting bekend geraakte. Dit is een vaststelling die ik al heb gemaakt sinds dag 1 dat Trump president is geworden: de (linksere) journalisten en media zien hem niet graag komen, maar de economische & financiële markten zien 'm wereldwijd dolgraag komen. Als Biden verkozen wordt zou een tijdelijke dip of wereldwijde verkoopgolf mij niet verbazen."
Wel, Janus zijnde dacht ik dit even after the fact te checken.
Je weet wel, in de plaats van oeverloos te discussiëren over assumpties en meningen en daarna nooit te kijken of het wel klopt.
Dit is de Nasdaq sinds aantreden Obama tot en met vandaag.
Kan iemand mij een verschil tonen tussen de Obama-, Trump- of Biden jaren?
![]()
éh? verkiezingen waren november 2020. De "staatsgreep" januari 2021.Niet dat dit een probleem trump of biden is hoor. Is al langer aan de gang.
Euh... Ik zie toch een dip (een stevige) januari 2020? (in before jamaar de 'staatsgreep')
Uiteraard zegt die graph niets.Finaal zegt je graph ook niet alles. Je moet een paar jaar ervoor nemen natuurlijk. Toen hadden we de dotcom bubble 2000 en de bankencrisis 2008.
Obama heeft de beurs geërfd (van bush) op een dieptepunt. Beste moment om in te kopen. Ik denk dat nasdaq ongeveer 2017 weer aan dotcomlevels zat.
Dat zegt Straddle niet. Straddle zegt wel dat Trump bullish is voor de Amerikaanse economie (tezamen met een hele resem andere factoren).Het was @Straddle die ons 3 jaar zitten interpelleren heeft met "beurs omhoog want Trump economisch wonder".
Mijn punt is juist dat dit bullshit is.
Tip: het is nog veel leuker om ernaar te kijken als je er veel geld in hebt zittenDie NASDAQ gaat nog veel steiler de hoogte in sinds Trump afgetreden is. Maar is er dan geen sprake van een covid recessie ofzo? Die NASDAQ is op een dik jaar tijd quasi verdubbeld. Je ziet ze zienderogen stijgen zelfs, als je live volgt.

Dat zegt Straddle niet. Straddle zegt wel dat Trump bullish is voor de Amerikaanse economie (tezamen met een hele resem andere factoren).
Dat verdraai je zoals gewoonlijk achteraf.Tip: het is nog veel leuker om ernaar te kijken als je er veel geld in hebt zitten
En je hebt op zich gelijk, zoals ik ook al zei een paar maanden voordat Biden de verkiezingen won, de US beurs zal wss blijven stijgen zolang dat soepele monetaire beleid doorgaat (ongeacht of Donald, Joe, Barack, Hillary, ....) de president zijn.
Geef mij een "symbolische" bipartisan 1200 miljard, all dayVoor Biden is dit een symbolische overwinning, maar meer ook niet.

Dat waren dan blijkbaar slechts 6 democraten.Weeral het mes in de rug voor de progressieve vleugel van de partij.
Ha. Democraten hebben slaag gekregen in de laatste lokale verkiezingen en ze moeten snel een "win" halen. Met de light version. Zegt ook al genoeg wat establishment dems denken over wie de schuldige is aan het verlies in Virginia, de progressieven.De infrastructure bill (BIF) is door het huis der afgevaardigden gestemd: 13 Republikeinen stemden voor en 6 Democraten stemden tegen. Voor Biden is dit een symbolische overwinning, maar meer ook niet. Hiermee hebben Biden, Pelosi en Schumer al hun leverage opgegeven om de social spending bill erdoor te krijgen (build back better plan) in de senaat. Biden had nochtans expliciet beloofd beide bills tegelijk erdoor te stemmen.
![]()
U.S. Democrats pass $1 trillion infrastructure bill, ending daylong standoff
After a daylong standoff, Democrats set aside divisions between progressives and centrists to pass a $1 trillion package of highway, broadband and other infrastructure improvement, sending it on to President Joe Biden to sign into law.www.reuters.com
Weeral het mes in de rug voor de progressieve vleugel van de partij.
Biden had nochtans beloofd beide bills als een package deal te laten stemmen. Belofte gebroken.Geef mij een "symbolische" bipartisan 1200 miljard, all day
Dat waren dan blijkbaar slechts 6 democraten.
Die progressieve kant moet wat minder dogmatisch zijn (Warren die compleet zot geworden is met haar 'tax on buybacks' of 'fed voorzitter Powell is een gevaar') en Manchin wat minder alles tegenhouden.
Ze hebben de president, de house, en de senaat.
Gewoon volle bak doortrekken op sociaal vlak met een Roosevelt 'new deal', en stoppen met er 50 andere zaken aan toe te voegen zoals extra klimaatmaatregelen.
Want ten eerste krijg je dan Manchin ea. als tegenstander aangezien die uit fossiele brandstof staten komen.
En ten tweede: wat de mensen daar nu concreet interesseert, is niet een extra carbon tax of 100 miljard subsidies voor dure auto's.
Wel gratis kinderopvang, community college, en ziekteverlof.
Concrete zaken die mensen helpen en waar de democraten al tientallen jaren voor stonden.
De rest kan dan nog na de midterms of in een tweede president ambtstermijn.
Want anders zal er sowieso niets van dat alles terecht komen.
Dat geloof je zelf toch niet? Na de midterms gaat Biden's macht volledig weg zijn en een tweede ambtstermijn zit er al helemaal niet aan te komen. Nu is de tijd om zijn beloftes te vervullen.De rest kan dan nog na de midterms of in een tweede president ambtstermijn.
Want anders zal er sowieso niets van dat alles terecht komen.
Wat zeg jij nu.Biden had nochtans beloofd beide bills als een package deal te laten stemmen. Belofte gebroken.
Laten we opnieuw het resultaat afwachten binnen een paar maanden ipv te speculeren op hoe de onderhandelingen verder zullen verlopen.![]()
Biden says he won’t sign bipartisan bill without reconciliation bill
President Biden on Thursday said he won’t sign the bipartisan infrastructure deal if Congress doesn’t also pass a reconciliation bill, committing to a dual track system to get both bills passed.…thehill.com
Progressieve kant is ook helemaal niet dogmatisch. Hebben al gigantisch veel compromissen gesloten en de social spending bill is ondertussen gehalveerd in kostprijs.
Daarom dus de strategie van die package deal, helaas heeft Biden noch het politieke leiderschap noch het charisma om zijn wil op te leggen.
Uw gratis kinderopvang, schoolgelden en betere gezondheidszorg zitten trouwens allemaal in het tweede pakket dat niet gestemd is. En waar de Democraten nu nul leverage overhouden om Manchin en Sinema te overtuigen om er wel voor te stemmen.
Wel, daarom focus op social deal zoals ik zei, minder op klimaatsubsidies die de boel blokkeren en die de amerikaan op korte termijn helemaal niet helpen.Dat geloof je zelf toch niet? Na de midterms gaat Biden's macht volledig weg zijn en een tweede ambtstermijn zit er al helemaal niet aan te komen. Nu is de tijd om zijn beloftes te vervullen.
Dat slaag krijgen mag toch ook gekaderd worden. Nee, goed was het zeker niet maar Virginia is een staat waar de president in de laatste 35 jaar meestal het gouverneurschap verliest.Ha. Democraten hebben slaag gekregen in de laatste lokale verkiezingen en ze moeten snel een "win" halen. Met de light version. Zegt ook al genoeg wat establishment dems denken over wie de schuldige is aan het verlies in Virginia, de progressieven.
Dat slaag krijgen mag toch ook gekaderd worden. Nee, goed was het zeker niet maar Virginia is een staat waar de president in de laatste 35 jaar meestal het gouverneurschap verliest.
Virginia and New Jersey are the only two states that elect a governor the year after a presidential election. In Virginia, those off-year contests have tended to favor the party that does not hold the presidency. Since 1977, the state has voted with the current president’s political party only once.
Komt nog eens bij dat een gouverneur in Virigina slechts 1 termijn krijgt, dus dat je altijd een nieuwe kandidaat moet aanbrengen, wat ook een deel van de verklaring kan zijn dat de staat zoveel verandert.
Over New Jersey: Gov. Phil Murphy was declared the winner just after 6:30 p.m. Wednesday night, making him the first Democrat in nearly five decades to win a second term as New Jersey governor.
Dus Democraten verliezen 1 staat (niet goed uiteraard), die historisch gezien bijna altijd tegen de huidige president stemt en behoudt er 1, de eerste keer in 50 jaar dat een zittende democratische gouverneur dit lukt. Dat slaag krijgen, lijkt me dus toch een beetje overdreven.
Supervervelend hé, feiten?Moogt gij dat nog met historische data uit de laatste 35 proberen uitleggen hoe gij wilt.
Ja, de inflatie in België heeft er voor gezorgd dat Younkin populair werd.En naarmate feiten zich afspeelden in Afghanistan, de massa migratie aan de zuidelijke grens, inflatie, etc.. die gap gedicht werd.
Dit is echt weer compleet van de pot losgerukt. New Jersey en Virginia zijn compleet andere staten dan 10 jaar en langer geleden. Virginia voor 2006 was een betrouwbaar Republikeinse staat, die Democratisch trendt door de NoVA suburbs onder meer. New Jersey is vergelijkbaar met VA maar een stuk meer suburban nog: een groep waar Republikeinen het veel minder goed bij doen dan vroeger.Over New Jersey: Gov. Phil Murphy was declared the winner just after 6:30 p.m. Wednesday night, making him the first Democrat in nearly five decades to win a second term as New Jersey governor.
Dus Democraten verliezen 1 staat (niet goed uiteraard), die historisch gezien bijna altijd tegen de huidige president stemt en behoudt er 1, de eerste keer in 50 jaar dat een zittende democratische gouverneur dit lukt. Dat slaag krijgen, lijkt me dus toch een beetje overdreven.
Dit is echt weer compleet van de pot losgerukt. New Jersey en Virginia zijn compleet andere staten dan 10 jaar en langer geleden. Virginia voor 2006 was een betrouwbaar Republikeinse staat, die Democratisch trendt door de NoVA suburbs onder meer.
Lees jij mijn post?![]()
List of governors of Virginia - Wikipedia
en.wikipedia.org
Ga terug hoe ver je wilt om je punt te bewijzen. Ik zie een pak meer democratische gouverneurs. Sinds 1970 exact evenveel dems als reps. Dus in het geval van de gouverneur is/was dat zeker geen duidelijke Republikeinse staat.
List of governors of New Jersey - Wikipedia
en.wikipedia.org
Ook hier exact hetzelfde aantal democratische als republikeinse gouverneurs sinds 1970. Dus uw punt is me niet helemaal duidelijk.
Maar ik denk dat ik in mijn post ook wel aangaf dat het helemaal niet goed was. Maar er zijn 2 verkiezingen geweest, 1 gewonnen, 1 verloren. Dus nee da's niet goed, maar ook niet zo dramatisch als dat men het wil doen uitschijnen imo. Maar dat jullie en de Republikeinen dit aangrijpen als een gigantische overwinning, daar verschiet ik uiteraard ook niet van.
Zuidelijke staten stonden er trouwens bekend voor om regionaal, lokaal en in de senaat veeleer voor Democraten te kiezen die toen sociaal conservatief waren regionaal, en dan presidentieel voor de Republikeinen te stemmen. Dat is veranderd na dat Bill Clinton president werd en in 1994 de Republikeinse revolutie plaatsvond.
Veel v/d lokale politici toen actief bleven bij de Democraten, maar konden zich moeilijk of niet vinden in het nationaal platform van de Democraten op sociale issues. Historisch gezien (pre civil rights era) waren die staten ook Democratic strongholds.
In past elections, New Jersey was a Republican bastion, but recently has become a Democratic stronghold.
Socially, New Jersey is considered one of the more liberal states in the nation. Polls indicate that 60% of the population are self-described as pro-choice, although a majority are opposed to late trimester and intact dilation and extraction and public funding of abortion.[247][248] In a 2009 Quinnipiac University Polling Institute poll, a plurality supported same-sex marriage 49% to 43% opposed