Eerlijk.. de hypocrisie....
Of het nu een filmpje (wat ik trouwens ook onsmakelijk vond) of een senator die lijstjes wil bijhouden voor later.. Beide zijn verwerpelijk.
Het feit dat @Sir.Killalot het gewoon niet ziet lijkt me gewoon een geval van blinde haat te zijn voor alles wat naar trump of republikeins ruikt en draagt voor mij een een deel van de polarisatie.

Mss heb je de 'trump accountability project' niet gezien. Had nog gereplied op die tweet van AOC maar daarna toch maar snel gedelete.
https://www.firstpost.com/world/tru...-worked-for-trump-administration-9007641.html

Mensen boycotten voor hun politieke overtuigingen is natuurlijk iets wat bon ton is in communistische regimes maar in een democratie hoort zo iets echt niet hoor sir.killalot.

Blinde haat? Hypocrisie? Serieus? Is dat echt waar je mij van beschuldigt? Ik denk dat jouw lezing van die tweet, en je post naar mij toe, meer zegt over jezelf en jouw rol in de polarisatie dan over mij en mijn rol hoor.

Waar roept Cortez op tot het boycotten van mensen met een andere overtuiging? Het enige dat ze oproept is dat tweets gearchiveerd worden zodat Trump-politici achteraf niet kunnen ontkennen dat ze bepaalde dingen volmondig steunden. Wat is daar mis mee? Hoe is dat boycotten? Wat is daar dictatoriaal of communistisch aan? Wat is daar ondemocratisch aan? If anything is dat een actie die de democratie vrijwaart, want maakt het moeilijker voor politici om het volk voor te liegen. Is @Gavin (sorry voor de mention!) dan ook een dictatoriale communist wanneer hij quotes opdiept om andere leden op hun stommiteiten uit het verleden te wijzen? Historici en archivarissen zijn voor jou dan ook staatsvijanden ofzo?

Dat accountability project is er uiteraard zwaar over, maar dat is weer iets dat je pas achteraf toevoegt omdat je oorspronkelijke verontwaardiging weer op los zand gebaseerd is.

En altijd dat ongelofelijke gelul over die both sides. Het zou nog enige waarde hebben om dat er bij te sleuren moest het niet keer op keer gebruikt worden als gigantische whataboutisme om maar niet te moeten toegeven dat de eigen geprefereerde kant in fout is, of dat er hier ook maar iemand op dit forum zou zitten die ontkent dat er aan democratische zijde niet geradicaliseerd of gepolariseerd wordt. Maar het ergste van al vind ik dan nog dat je, in je doorgestoken poging om over te komen als zijnde neutraal en objectief, dan afkomt met vergelijkingen die het equivalent zijn van iemand die net iemand tot moes heeft geslagen en ter verdediging oproept van "ja, maar hij heeft mij scheef bekeken".

Laatst bewerkt:
Nog redeneringen ad populum?
Echt dit topic begint hier best wel ziek te worden. De blinde haat spat er gewoon vanaf. Het geschuifel als je iemand toch eens wijst op het feit dat beide kanten vol aan de polarisatieknop zitten spreekt gewoon boekdelen.

ik ga hier verder niet meer op ingaan hoor.
Dit topic is al veel langer "ziek" hoor. Iets waar jij actief tot bijdraagt door continue appelen met peren te vergelijken om te besluiten dat beiden toch wel groenten zijn. Pagina's zijn hier al volgeschreven om jou te vragen hoe je er toe komt om bepaalde zaken te vergelijken, of waarom je plots op een bepaald issue inzoomt dat uit de lucht komt gevallen. Het vorige was "problematische doxxing door links dat een proces beïnvloedt". Pagina's gedraai en gezever. Nu gaat het over mensen die veroordeeld worden omdat ze het capitool zijn binnengedrongen, en een politicus die gewoon compleet gefabriceerde zaken verkondigd om mensen te schaden, en je komt af met een tweet van AOC en parodieën van Trump. Beiden hetzelfde, hoera.

En wanneer mensen je daarop aanspreken: blinde haat. :wtf:

Dit topic is al veel langer "ziek" hoor. Iets waar jij actief tot bijdraagt door continue appelen met peren te vergelijken om te besluiten dat beiden toch wel groenten zijn. Pagina's zijn hier al volgeschreven om jou te vragen hoe je er toe komt om bepaalde zaken te vergelijken, of waarom je plots op een bepaald issue inzoomt dat uit de lucht komt gevallen. Het vorige was "problematische doxxing door links dat een proces beïnvloedt". Pagina's gedraai en gezever.

Msnbc is zonet de toegang kwijtgeraakt omdat een werknemer iets te fervent de jurybus aan het volgen was en daarmee door een rood licht gereden is.
https://lawandcrime.com/live-trials...erious-incident-of-person-following-jury-bus/

We hebben ook de mails naar de rechter waarin zijn kinderen bedreigd worden.
https://www.tmj4.com/news/kyle-ritt...-rittenhouse-trial-in-emails-letters-to-court

En uiteraard die kerel die probeerde de jury te filmen?
https://www.foxnews.com/us/kyle-rittenhouse-trial-judge-jury-video-delete

Lijkt me gewoon common sense hoor dat zulke zaken gaan gebeuren in een gepolariseerd landschap. Nu ja iets met appelen en peren en argument invalid.

Nu gaat het over mensen die veroordeeld worden omdat ze het capitool zijn binnengedrongen, en een politicus die gewoon compleet gefabriceerde zaken verkondigd om mensen te schaden, en je komt af met een tweet van AOC en parodieën van Trump. Beiden hetzelfde, hoera.

En wanneer mensen je daarop aanspreken: blinde haat. :wtf:
Neen, het gaat over een onsmakelijk filmpje van een domme politieker die aan polarisatie doet die ten strengste moet veroordeeld worden.
Als je dan even de geheugens weer opfrist en aantoont dat elke politieker zo iets doet. Drama alom, zere teentjes zijn getrapt. Mensen worden blijkbaar graag niet op hun eigen hypocrisie gewezen. Aan uw reactie te zien vermoed ik dat jij daar ook toe behoort.

Point final ik ga hier verder niet op ingaan.

Neen, het gaat over een onsmakelijk filmpje van een domme politieker die aan polarisatie doet die ten strengste moet veroordeeld worden.
Als je dan even de geheugens weer opfrist en aantoont dat elke politieker zo iets doet. Drama alom, zere teentjes zijn getrapt. Mensen worden blijkbaar graag niet op hun eigen hypocrisie gewezen. Aan uw reactie te zien vermoed ik dat jij daar ook toe behoort.

Je posts maken inderdaad duidelijk dat mensen niet graag op hun eigen hypocrisie worden gewezen, alleen bedoel je dan met die mensen vooral jezelf. Opnieuw: je voorbeeld dat 'elke politieker zoiets doet', dan nog eens met de boodschap 'lest we forget' er bij alsof het hier gaat om een misdaad tegen de menselijkheid ... is een voorbeeld waar je enkel iets mis kan in zien als je zelf compleet in die polarisatie bent geschoten. Dat is echt letterlijk het equivalent van iemand die net iemand tot moes heeft geslagen en ter zijner verdediging roept van "ja, maar hij heeft mij scheef bekeken".

Laatst bewerkt:
Dat both sideism is dan ook een absolute dooddoener. Alsof beide vleugels even slecht bezig zijn. Om daarin mee te gaan moet je idd serieus blind zijn

Het gaat er toch niet om dat zowel Gosar als Ocasio-Cortez polariseren, wel dat Gosar politiek geweld verheerlijkt. En tussen polariseren en politiek geweld verheerlijken, is nog een wereld van verschil. Dat je dat verschil niet wil erkennen zodat je kan blijven doen alsof beide partijen evenveel schuld dragen, vind ik zeer jammer en weinig constructief.

Ik heb het hier al vaker gezegd maar ik wil toch nog eens herhalen dat het alternatief soms erger is dan de polarisatie zelf. Stellen dat de verkiezingen in de VS eerlijk verlopen zijn, is vandaag de dag al polariserend. Ocasio-Cortez heeft honderd procent gelijk dat mensen niet mogen vergeten dat Republikeinse verkozenen de verkiezingen hebben proberen te delegitimiseren. Dat zo'n uitspraak polariserend is, zegt meer over de toestand van de Amerikaanse democratie en de Republikeinse partij dan over Ocasio-Cortez zelf.

Laatst bewerkt:
Ja, @Lemme; maar mensen als Q zelf en alle andere QAnon believers gaan dan vrijuit?

De grootste boosdoeners zijn dehenen die toegestaan hebben dat 6/1 gebeurde, en gewoon maar toekijken en nietsdeden of de crowd nog een beetje aanspoorden, maar het zijn wel zij die de gevolgen er van dragen (en dan nog specifiek mensen omdat ze opvallen door hun vikingkostuum).

Dat is het resultaat van 4 jaar haat van de Republikeinse Partij. Het is niet die Viking die in de bak moet, het zijn alle republikeinse politici die een rol speelden daarin in de polarisatie die achter de tralies moeten, en de hele entourage. (niet de stemmers of gematigde republikeinse politici zoals romney). Maar zij hebben bewust gepolariseerd, en doen dat nog steeds door fake nieuws te verspreiden over verkiezingen die gestolen zouden zijn enzovoort.

Exact. Sorry @zwarten maar je vergelijkt echt appelen met peren. Is een tweet van een jaar geleden trouwens het beste om je punt aan te tonen? Ondertussen zitten velen Republikeinen Gosart nog altijd openlijk te steunen over het filmpje, slechts 2 hebben hem veroordeeld voor het filmpje.

Niemand hier beweert dat de Democraten heilig zijn, integendeel, maar de Republikeinen gaan toch elke keer een paar stappen verder hoor.

Dit is gewoon oogkleppen opzetten: ik claim iets en al wie niet akkoord gaat vertoont blinde haat of heeft zere teentjes, einde discussie. Mij goed ze, maar stop toch gewoon met te doen alsof jij hier het baken van neutraliteit bent.

Not on all charges, welke dan wel?

Witte Huis zou al opgeroepen hebben tot "peaceful protests".

5D2EDCF8-EB0E-4952-BE4E-66F7A7AB8ABC.jpeg

Om het grof te zeggen maar finaal zal het erop neerkomen hoe hard de jury gaat gedoxxed worden en welke bedreigingen ze gaan mogen slikken.
Of dat dat een goed iets is laat ik nog in het midden....

Alé, om hier nog eens op terug te komen ... op basis van wat heeft de jury dit nu beslist volgens jou? Gezien het oordeel nu gevallen is in positieve zin voor de rechtse publieke opinie, komt het dan omdat de jury ondanks alle linkse bedreigingen niet gezwicht is en gerechtigheid echt heeft gezegevierd? Of omdat er stiekem meer rechtse bedreigingen waren en ze dus meer schrik had van rechtse represailles?

Of was je toch gewoon weer verontwaardigd over op drijfzand en roddelpers gebaseerde veronderstellingen?

Alé, om hier nog eens op terug te komen ... op basis van wat heeft de jury dit nu beslist volgens jou? Gezien het oordeel nu gevallen is in positieve zin voor de rechtse publieke opinie, komt het dan omdat de jury ondanks alle linkse bedreigingen niet gezwicht is en gerechtigheid echt heeft gezegevierd? Of omdat er stiekem meer rechtse bedreigingen waren en ze dus meer schrik had van rechtse represailles?

Of was je toch gewoon weer verontwaardigd over op drijfzand en roddelpers gebaseerde veronderstellingen?
Er zijn 3 serieuze aanwijzingen geweest van doxing. Ik heb ze een paar posts geleden nog eens opgelijst.

Terug
Bovenaan