1. En dan? Het nieuws wat zij kreeg, was dat het Capitool bestormd was, dat senatoren mogelijk persoonlijk gezocht werden. En als er één senator een groot doelwit op haar rug heeft op dat moment, is zij het wel. Achteraf weet je dat daar niemand was, op dat moment wist ze dat niet.
2. Waar zegt ze dan dat er "objectief een aanslag op haar leven" plaatsvond? Dat zegt ze niet, dus liegt ze toch ook niet?
Een near death experience
people tried to infiltrate our offices
Ted cruz beschuldigen van trying to get me killed

Kom nou Loser

Een near death experience
people tried to infiltrate our offices
Ted cruz beschuldigen van trying to get me killed

Kom nou Loser
In geen van je drie statements zegt ze dat er "objectief een aanslag op haar leven" plaatsvond, dat is een goalpost die jij hebt verzonnen omdat dat het makkelijker maakt om je punt te maken. Zwarten had hier een ding gepost à la "Leugens, waarheid? Wie zal het zeggen. Het is politiek.". Alleen staan er geen leugens van politici in. De leugen die jij pretendeert dat erin stond, staat er niet in. Zullen we het bij feiten houden in plaats van insinuaties?

In geen van je drie statements zegt ze dat er "objectief een aanslag op haar leven" plaatsvond, dat is een goalpost die jij hebt verzonnen omdat dat het makkelijker maakt om je punt te maken. Zwarten had hier een ding gepost à la "Leugens, waarheid? Wie zal het zeggen. Het is politiek.". Alleen staan er geen leugens van politici in. De leugen die jij pretendeert dat erin stond, staat er niet in. Zullen we het bij feiten houden in plaats van insinuaties?
Dus als je zegt dat je vreesde voor je leven en dat
"many members of Congress" and "many Congressional staffers were almost killed."
Dan is er volgens haar geen attempt on her life geweest?

Hoe is ze dan bena dood gegaan?

"I did not know if I was going to make it to the end of that day alive, and not just in a general sense but also in a very, very specific sense," the congresswoman said during the hour-long live stream, calling the encounter during the Jan. 6 riot at the Capitol "traumatizing."

Ocasio-Cortez said it is "not an exaggeration" to say that many members of the House were "nearly assassinated."
Bron NBCnews

in a very specific sense... hier heeft ze het zeker niet over haarzelf

Dus als je zegt dat je vreesde voor je leven en dat

Dan is er volgens haar geen attempt on her life geweest?

Hoe is ze dan bena dood gegaan?

Bron NBCnews

in a very specific sense... hier heeft ze het zeker niet over haarzelf
Maar huh? Je leest toch ook? Nee, ze heeft het niet over zichzelf: Many members of the House. Het staat er letterlijk?
"I did not know if I was going to make it to the end of that day alive, and not just in a general sense but also in a very, very specific sense," is een near death experience, en ook niet noodzakelijk fout. Ze kan dat toch echt gedacht hebben, geef je zelf toe, voor je de goalpost verplaatst naar een "objectieve aanslag".

Dus nee, nog altijd geen leugens van AOC. En nog altijd geen twijfel over "leugens, waarheid, ach ja, het is politiek", waar het over ging. Nee, er is een bestorming geweest van het Capitool. De bonen fretten, zeggen ze weleens. Ik vind het echt opzienbarend dat het nu AOC is die het zou aandikken, in plaats van de bestormers zelf, waar de nadruk op ligt hier.

Hier staat haar getuigenis over dat moment: Al wat ze getuigt is dat ze hoorde: `where is she`. Ze zegt niet dat ze zag wie achter haar zocht. Alleen telkens de frase `where is she`. 1 man.
Ze kan niet door een deur zien, noch door muren. Dat zij dacht dat het de bestormers was is dus heel logisch. Dat ze dacht dat ze er bijna aan was.
Op 4:00 beschrijft ze de man als blank in een zwart `pak` (dat woord versta ik niet goed). Na 4:00 beschrijft ze ook dat het een politieman was, maar het was een man alleen (wat voor haar niet normaal aanvoelde).

Ze beschrijft heel die situatie vanuit haar perspectief, waarbij angst logischerwijs een primair gevoel was.

Achteraf is het dan gemakkelijk zeggen, ze moest zich zo niet voelen want er waren geen bestormers, maar dat weet je toch pas achteraf. Beeld u even in hoe je je op dat moment voelt?

Ik vind het echt opzienbarend dat het nu AOC is die het zou aandikken, in plaats van de bestormers zelf, waar de nadruk op ligt hier.
Dit lijkt me wel het geval te zijn.
Het lijkt me nu echt niet de woeste bestorming van het capitool te zijn.
De politie staat er op te zien en de woedende menigte gaat in ordentelijke rij, twee per twee naar binnen. Hadden ze nu nog handjes gegeven zaten we op de lagere school.

Dus van mij mag AOC gerust dat toneeltje opvoeren en de waarheid wat opsmukken om een bepaald doel te bereiken hoor. Mij niet gelaten.

Maar huh? Je leest toch ook? Nee, ze heeft het niet over zichzelf: Many members of the House. Het staat er letterlijk?
"I did not know if I was going to make it to the end of that day alive, and not just in a general sense but also in a very, very specific sense," is een near death experience, en ook niet noodzakelijk fout. Ze kan dat toch echt gedacht hebben, geef je zelf toe, voor je de goalpost verplaatst naar een "objectieve aanslag".

Dus nee, nog altijd geen leugens van AOC. En nog altijd geen twijfel over "leugens, waarheid, ach ja, het is politiek", waar het over ging. Nee, er is een bestorming geweest van het Capitool. De bonen fretten, zeggen ze weleens. Ik vind het echt opzienbarend dat het nu AOC is die het zou aandikken, in plaats van de bestormers zelf, waar de nadruk op ligt hier.
In a very specific sense, als in, specifiek op mij

En dan nog ted Cruz beschuldigen van trying to get her killed, dat brushen we ook even aside

Het is een unieke situatie geweest maar je kan niet ontkennen dat langs beide zijdes 'wederom' geen steen onaangeroerd blijft om een bepaald beeld te vormen.
Met wat ik kan zien van links en rechtse bronnen klopt er geen jota van wat beide kanten breed uitsmeren. De waarheid zal weer ergens in het midden liggen denk ik.

wat me nog het meest stoorde aan het betoog van AOC was volgende zin.
'I see this white man in a black beanie... he yells "where is she?!" I have never been quieter in my life
Waarom die kleur toch zo belangrijk is in deze context ik weet het niet.

De politie staat er op te zien en de woedende menigte gaat in ordentelijke rij, twee per twee naar binnen. Hadden ze nu nog handjes gegeven zaten we op de lagere school.

Dus van mij mag AOC gerust dat toneeltje opvoeren en de waarheid wat opsmukken om een bepaald doel te bereiken hoor. Mij niet gelaten.
doe nog wat meer aan cherrypicking qua beelden. Omdat er een beeld is waar het `vredevol` aan toe gaat wil niet zeggen dat het een schooluitstap was, dan negeer je de doden en alle andere beelden.

Ik ga niet zeggen dat AOC haar verhaal misschien niet aandikt, maar om zo`n draai te maken als jij en er een vredevolle gebeurtenis van te maken, is honderd keer erger dan wat AOC dan doet.

wauw, kwestie van geschiedherschrijving kan dat wel tellen :D En dat binnen de maand na de gebeurtenissen...
Zoek op Capitol Attack, en je ziet ook een heel ander soort beelden. Die doden zijn natuurlijk gevallen omdat ze te hard hand in hand liepen, die kapoentjes. Ik vind het gruwelijk, dit minimaliseren.

In a very specific sense, als in, specifiek op mij

En dan nog ted Cruz beschuldigen van trying to get her killed, dat brushen we ook even aside
Foei, zeg...Jij spreekt over "aside brushen", maar je gaat niet één keer in op de essentie, ook al geef ik die al drie keer aan.
Dat stuk gaat over zichzelf. Die zin betekent toch letterlijk "ik wist niet of ik de dag zou overleven, en dan niet in het algemeen, maar heel specifiek, dat ik die dag misschien niet zou overleven". Dat kan ze gedacht hebben, vanwege het nieuws dat er was, vanwege de situatie. De veiligheidsdiensten dachten dat ook, daarom dat ze naar haar toe kwamen. Zoals gezegd: achteraf weet je dat het niet zo was, op dat moment wist ze dat niet. Dat geef je een paar posts terug ook toe, ze kan het gevoel gehad hebben dat ze in gevaar was.
Het stuk erna gaat niet over zichzelf, many members of the House. Ook al zei je dat zij zou gezegd hebben dat ze bijna assassinated was.

Dus:

doe nog wat meer aan cherrypicking qua beelden. Omdat er een beeld is waar het `vredevol` aan toe gaat wil niet zeggen dat het een schooluitstap was, dan negeer je de doden en alle andere beelden.

Ik ga niet zeggen dat AOC haar verhaal misschien niet aandikt, maar om zo`n draai te maken als jij en er een vredevolle gebeurtenis van te maken, is honderd keer erger dan wat AOC dan doet.
ik hoop dat je de insteek van mijn post wel snapt.
Dat is aandikken :D Maar dan uit de rechtse bronnen.

Het is een unieke situatie geweest maar je kan niet ontkennen dat langs beide zijdes 'wederom' geen steen onaangeroerd blijft om een bepaald beeld te vormen.
Met wat ik kan zien van links en rechtse bronnen klopt er geen jota van wat beide kanten breed uitsmeren. De waarheid zal weer ergens in het midden liggen denk ik.

wat me nog het meest stoorde aan het betoog van AOC was volgende zin.

Waarom die kleur toch zo belangrijk is in deze context ik weet het niet.
omdat het `white supremacy`-believers zijn die Trump aanhangen? Omdat ze een beschrijving geeft van wat ze zag en dacht? En ze zag hem en is toch uit haar schuilplaats gekomen, ondanks haar twijfel?

Jongens toch. Nog geen maand ver en de zwaarste slag in het gezicht van de democratie in het naoorlogse Amerika wordt zelfs hier in Vlaanderen al helemaal geminimaliseerd en verdraaid. Absurd.

het is moeilijk sarcasme of aandikken te herkennen als ge een reputatie hebt van `minimaliseren van de feiten`.
Feit is dat ge de ene keer zegt dat de waarheid ergens wel in het midden ligt en vervolgens weer alles in twijfel trekt of zinnetjes zoekt om toch te kunnen bashen. Op die manier wordt het moeilijk om te weten wat ge nu echt denkt.

Nee, dat is doen alsof je boven het links-rechtse staat, doen alsof je neutraal bent, maar op geen enkele manier neutraal reageert: Bij geweld dat niet eens iets met de VS te maken heeft, sleur je BLM bij, maar bij het geweld tijdens de bestorming van het Capitool omdat mensen het niet eens zijn met het democratisch proces en dat met geweld willen omverwerpen, post je alleen over hoe "de waarheid in het midden zal liggen" en "leugens, waarheid, wie zal het zeggen".

Echter, als dan gevraagd wordt naar die leugens, blijft het stil. Want ik zie ze nog altijd niet in je citaten, hoor.

wauw, kwestie van geschiedherschrijving kan dat wel tellen :D En dat binnen de maand na de gebeurtenissen...
Zoek op Capitol Attack, en je ziet ook een heel ander soort beelden. Die doden zijn natuurlijk gevallen omdat ze te hard hand in hand liepen, die kapoentjes. Ik vind het gruwelijk, dit minimaliseren.
Twee spijtige doden.
Die agent Brian Sicknick die hebben ze vermoord en daar hoeft niets aan geminimaliseerd te worden en de schuldigen gaan voor levenslang achter de tralies.
Ashley Babbit is neergeschoten. Ongewapend, geen bedreiging. Dat is ook wel zuur. Play stupid games win stupid prizes.
Maar dan de volgende?
Benjamin Phillips heeft een hartstilstand gekregen
Kevin Greeson idem
Roseanne boyland ook een medische oorzaak.

Er zijn wel al bloederige staatsgrepen in de geschiedenis voorgevallen.

Twee spijtige doden.
Die agent Brian Sicknick die hebben ze vermoord en daar hoeft niets aan geminimaliseerd te worden en de schuldigen gaan voor levenslang achter de tralies.
Ashley Babbit is neergeschoten. Ongewapend, geen bedreiging. Dat is ook wel zuur. Play stupid games win stupid prizes.
Maar dan de volgende?
Benjamin Phillips heeft een hartstilstand gekregen
Kevin Greeson idem
Roseanne boyland ook een medische oorzaak.

Er zijn wel al bloederige staatsgrepen in de geschiedenis voorgevallen.
kijk nu doet ge het weer. Er vallen doden, sommige door een hartstilstand (waarschijnlijk van dat handje vasthouden) en `er zijn al bloederige staatsgrepen voorgevallen`. Ge zijt zogezegd neutraal, maar de ernst van de situatie inschatten wilt ge maar niet doen.

kijk nu doet ge het weer. Er vallen doden, sommige door een hartstilstand (waarschijnlijk van dat handje vasthouden) en `er zijn al bloederige staatsgrepen voorgevallen`. Ge zijt zogezegd neutraal, maar de ernst van de situatie inschatten wilt ge maar niet doen.
Qua beeldvorming kan zo een bestorming op het capitool wel tellen natuurlijk. Maar de ernst van de situatie kan ik echt niet inschatten. (gemeend)
Dit kan je toch moeilijk een coup noemen? Wat hadden we dan? Minister Bizon op binnenlandse zaken?

Dit zijn staatsgrepen
https://en.wikipedia.org/wiki/2016_Turkish_coup_d'état_attempt
https://en.wikipedia.org/wiki/2013_Egyptian_coup_d'état

Qua beeldvorming kan zo een bestorming op het capitool wel tellen natuurlijk. Maar de ernst van de situatie kan ik echt niet inschatten. (gemeend)
Dit kan je toch moeilijk een coup noemen? Wat hadden we dan? Minister Bizon op binnenlandse zaken?

Dit zijn staatsgrepen
https://en.wikipedia.org/wiki/2016_Turkish_coup_d'état_attempt
https://en.wikipedia.org/wiki/2013_Egyptian_coup_d'état
Kijk wat er aan de gang is in Myanmar :)
Vergelijk dat dan met een hoop mongolen die tresspassen op het capitool.

Is dat betreurenswaardig? zeker
Een dieptepunt? ook
Goed te praten? Neen

Is het een staatsgreep? kom nou.

Terug
Bovenaan