Toch duidelijk dat Trump bedoelt dat dat een tactiek was van Putin en dat hij dat niet zelf meent?

Ik ben het met Legatus eens .. Wtf gebeurt er, laat dit liefst de laatste keer zijn :unsure:

Kijk dat is wat Trump is. Wat hij heeft geleerd, jarenlang ervaring als 'onderhandelaar' in het zakenleven. En dat is ook waarom de relaties met Noord Korea & co beter waren onder Trump. Uw 'vijand', en dat is wat de democraten waaronder Biden jarenlang hebben gedaan met 'the evil Russian' 'Russian collusion' afschilderen als uw grootste vijand. Diplomatisch gezien heeft dat een averechts effect.

Ok oef, het is al voorbij!

Maar euh .. Dat is gewoon Trump die weer eens domme dingen zegt. "Genius", "how smart is that", "thats pretty savvy"

Say what? Die strategie is zo doorzichtig dat er toch echt niemand intrapt (buiten wat RT kijkers misschien). Hoezo is dat 'savvy' ?? :laugh:

Putin kon evengoed zeggen dat hij zijn leger Oekraine instuurt om zijn portefeuille te vinden die hij verloren was, dat was even geloofwaardig. Er zijn nog altijd even goed sancties ingesteld tegen Rusland dus het is toch niet dat dat die tactiek iets heeft uitgehaald om de oorlog te legitimeren in de ogen van de rest van Europa en anderen zoals de VS?

Goeie reactie... terwijl jij de ergste zinnen uit je knipsel laat, en niet laat zien waar CNN zou knippen (behalve in de titel).
Of niet ingaat op de nuance die CNN wel toevoegt. Of niet op je whataboutism om het maar niet te moeten hebben over de uitspraak van Trump, maar liever te wijzen naar CNN wanneer er kritiek komt op Trump voor een walgelijke uitspraak.
"I went in yesterday and there was a television screen, and I said, 'This is genius.' Putin declares a big portion of the Ukraine, of Ukraine, Putin declares it as independent. Oh, that's wonderful," Trump said in an interview on "The Clay Travis & Buck Sexton Show."

The ex-President added: "So Putin is now saying, 'It's independent,' a large section of Ukraine. I said, 'How smart is that?' And he's going to go in and be a peacekeeper. That's the strongest peace force," Trump said. "We could use that on our southern border. That's the strongest peace force I've ever seen. ... Here's a guy who's very savvy. ... I know him very well. Very, very well."
Welk stukje hebben ze geknipt in dat cnn artikel?

Na de anti-trans bill die eerder in Texas werd gepasseerd, heeft het Huis in Florida zonet de 'Don't say Gay' bill goedgekeurd.

Legislation supported by Governor Ron DeSantis as the “Stop the Wrongs to Our Kids and Employees” Act, or “Stop WOKE” Act, would bar classroom discussions that could make students feel responsible for historic wrongs because of their race, colour, sex or national origin, which critics argue could censor lessons on historic atrocities, from slavery to the Holocaust.
Florida Republicans also ushered passage of the Parental Rights in Education bill, named “Don’t Say Gay” by its critics, which prohibits instruction of “sexual orientation or gender identity” through the third grade and any discussion “that is not age-appropriate or developmentally appropriate for students” in other grades.

Een eerder amendment dat leraren verplichtte om homoseksuele studenten te uiten tegenover hun ouders, werd uiteindelijk nog wel uit de wet gehaald.

:confused2:

Helemaal naar de kloten dat land in bepaalde staten.

Conservatisme strikes again! Florida, één van de dwaaste staten in dat land.

Reeves claimed he shot Oulson in self-defense when the two got into an argument over Oulson texting -- his wife said he was messaging their daughter's babysitter -- during a screening of "Lone Survivor" in a Wesley Chapel movie theater outside Tampa.

Reeves confronted Oulson about texting during the previews before the movie, according to a criminal complaint.

Eventually the two got into an argument, and Oulson threw a bag of popcorn at Reeves, who then took out a handgun and fired, hitting Oulson in the chest, according to the complaint.

Oulson was taken to a hospital, where he died. His wife was shot in the hand.

Defense attorney Richard Escobar urged jurors to put themselves in Reeves' shoes at the time of the incident -- he was 71 years old then -- and the perceived threat he believed existed, calling Reeves a "decorated law enforcement officer who had countless hours of training in the use of force, in the assessment of danger, and the risks that take place when we are faced with a dangerous encounter."

Als politie-agent zijt ge getraind om 'bedreigingen' te herkennen. Dus als ge als politieagent zegt dat iets een bedreiging is, dan is het er ook een. Ergo: zolang ge zegt dat ge u bedreigd voelt moogt ge dus legaal moorden. Ziekelijk.

Eerste belangrijke primary tussen oudgediende Henry Cuellar en nieuweling en bij verkiezing mogelijke aanwinst van de Squad Jessica Cisneros in TX-28. Een democratisch district met een heleboel hispanic voters en mogelijk ook een aandeel conservatieve democraten. Vandaag is het de primary, de algemene verkiezing volgt bij de midterms, maar dit kan een spannende race, vooral ook omdat het ook al spannend was in 2020. Cuellar won toen nog nipt, en dit is dus een rematch, tussen wat één van de meest conservatieve democraten in het huis wordt genoemd, en wat één van de meest progressieve kandidaten kan worden.

Echter is iets nieuws opgedoken in januari toen de FBI een raid uitvoerde in het huis van Cuellar, maar de reden waarom is onduidelijk en ook of Cuellar wel echt een doelwit is.

Cisneros kan een gok zijn, want het district werd maar gewonnen met 7 procent verschil door Biden in 2020. Cuellar won met bijna 20% verschil. Maar het district is vandaag wat anders door de nieuwe census. Een deel van het district bevindt zich in Rio Grande Valley waar Trump gains maakte in 2020, wat de "slechte resultaten van Biden in vergelijking met Cuellar" kan verklaren. Daar zijn een heleboel mensen, vooral latino's, te vinden die Trump gestemd hebben en Democratisch lager op het stembiljet in andere races.

Rep. Henry Cuellar, a conservative eight-term Democratic congressman, is facing a rematch against progressive primary challenger Jessica Cisneros, a 28-year-old immigration attorney, who previously challenged the congressman in 2020 and lost by less than four points. The district was redrawn last year and now includes more of deep-blue San Antonio, which could give Cisneros a boost.

Cuellar has served in elected office in Texas for most of the last 35 years and has represented Texas' 28th District since 2005. The majority-Hispanic district, anchored in Laredo on the US-Mexico border, stretches from the Rio Grande Valley up to the San Antonio area.

Cuellar is a top Democratic member of the House Appropriations Committee and one of the most conservative Democrats in the Hous. He's an immigration and border security hawk, a supporter of gun rights, a close ally of the oil and gas industry, and the last anti-abortion Democrat left in Congress.

Like Cuellar, Cisneros is a first-generation Mexican-American born to farmworkers, but her politics are a sharp departure from the incumbent's. Cisneros is running on a platform that includes Medicare for All, a $15 minimum wage, implementing the Green New Deal, promoting reproductive rights, and overhauling the nation's immigration system.

She's aggressively portraying Cuellar as an entrenched politician beholden to corporate interests and out of step with the constituents they represent. She's seeking to join Reps. Ayanna Pressley of Massachusetts, Cori Bush of Missouri, and Alexandria Ocasio-Cortez and Jamaal Bowman of New York, among the progressives who unseated long-serving incumbent Democrats. All are backed by the group Justice Democrats, which supports progressives for office.

Laatst bewerkt:
Opnieuw gênante blunder van Joe Biden: Poetin zal nooit hart en ziel van “Iraanse volk” winnen

Aight, de zoveelste gaffel. Bij Trump was er bij het minste al twijfel over z'n mentale en fysieke toestand, terwijl Biden in vergelijking echt low energy is en een veel zwakkere indruk geeft. Ik ben totaal geen fan van de huidige en de vorige bompa, maar kunnen ze geen wet stemmen dat er een maximumleeftijd is?

"Grandpa goes president" is toch gewoon een nachtmerrie, ongeacht wie het is?

Opnieuw gênante blunder van Joe Biden: Poetin zal nooit hart en ziel van “Iraanse volk” winnen

Aight, de zoveelste gaffel. Bij Trump was er bij het minste al twijfel over z'n mentale en fysieke toestand, terwijl Biden in vergelijking echt low energy is en een veel zwakkere indruk geeft. Ik ben totaal geen fan van de huidige en de vorige bompa, maar kunnen ze geen wet stemmen dat er een maximumleeftijd is?

Tja, dit valt nog best mee eigenlijk. Zeker vergeleken met andere uitspraken en gezien de lengte van de speech.

Maar een leeftijdsgrens vind ik discriminerend. Dit is de president die het volk wilde en gekregen heeft.

Zegt hij echt Iranian of spreekt hij Ukranian niet volledig uit?

@kay-gell Ze hebben nu al een minimumleeftijd he. Waarom zou iemand van 30 jaar geen geschikte president kunnen zijn (niet dat ik zeg dat jij daar achter staat), maar iemand van 80 wél? Ik ben het er op zich mee eens dat leeftijd niet alles zegt, maar ik kan toch ook niet zeggen dat de gerontocratie die we in de VS beginnen te zien mij veel vertrouwen inboezemt.

Zegt hij echt Iranian of spreekt hij Ukranian niet volledig uit?

@kay-gell Ze hebben nu al een minimumleeftijd he. Waarom zou iemand van 30 jaar geen geschikte president kunnen zijn (niet dat ik zeg dat jij daar achter staat), maar iemand van 80 wél? Ik ben het er op zich mee eens dat leeftijd niet alles zegt, maar ik kan toch ook niet zeggen dat de gerontocratie die we in de VS beginnen te zien mij veel vertrouwen inboezemt.

Hij zegt redelijk duidelijk Iranian, nja hoe lang heeft die speech geduurd 2 uur. Dus ja, vind ik een beetje spijkers op laag water zoeken.
En ik versta niet waarom dit dan wel een artikel waardig is en andere zaken niet.

Ik versta wat je wil zeggen met de gerontocratie maar minimum-leeftijd ben ik, om bovenvermelde reden, dus geen voorstander van.

Lijkt mij eerder dat hij 'Uranian' zei ipv Iranian. Gewoon de 'K' niet uitgesproken omdat Biden idd wel een beetje mompelt soms. Lijkt me iets waarschijnlijk dan dat hij ineens over Iraniërs heeft na meermaals het wél over die Oekraïners te hebben. Big whoop seg.

Dat gezegd zijnde als we even kijken naar 2024: ik weet niet of Biden het nog in zich heeft om in 2024 nog eens vier jaar te doen want hij komt inderdaad wel oud en vermoeid (en soms idd zelfs beetje verward) over. Ook al ga ik niet mee in dat dementie-riedeltje. Hij was ook eerder verkozen als niet-Trump, niet omdat er echt zoveel mensen gepassioneerd waren door Joe.

Maar ik heb nog niet echt iets opgevangen over een andere kandidaat bij de democraten? Bij Republikeinen hoor je soms wel eens de naam van Ron DeSantis als mogelijke uitdager (naast Trump ofc) wel. Moet wel zeggen dat ik het wat minder heb gevolgd de laatste tijd dus wat minder op de hoogte ben. Is er iemand die het wat meer volgt en een voorspelling durft doen?

Laatst bewerkt:
Tja, dit valt nog best mee eigenlijk. Zeker vergeleken met andere uitspraken en gezien de lengte van de speech.

Maar een leeftijdsgrens vind ik discriminerend. Dit is de president die het volk wilde en gekregen heeft.

Pest of cholera, wat wil je? De keuze van het volk!

Nu goed, met Trump aan het roer had ik me nog altijd meer op m'n ongemak gevoeld op dit moment, hoewel Putin met Trump net misschien niet zo ver had durven gaan.

Er is een minimumleeftijd voor president van 35 jaar. Bij de senaat dacht ik 30 en House of Representatives 25. Ja ik vind dat problematisch. Obama is de jongste president die ze daar hebben gehad, en die is geboren in 1961. Toen in 2008 als vrij jonge knaap verkozen op de leeftijd van 47 jaar. Maar ik vind het een probleem dat daar jonge mensen heel veel moeite hebben om verkozen te zijn of gerepresenteerd worden. Je kan van de VS wel van een gerontocratie spreken, maar als mensen steeds opnieuw op dezelfde oude mensen stemmen, dan zal het niet beteren, en met de vergrijzing wordt de gemiddelde leeftijd ook hoger. Veel jonge kandidaten zijn er vaak ook niet, want die hebben niet dezelfde status. Buttigieg was jong, maar die was 'maar' burgemeester van South End, een middelgrote stad in Indiana. Jonge mensen zijn quasi overal, maar zeker in de VS een stuk apolitieker, en een heleboel jongvolwassenen stemmen ook gewoon Democratisch omdat er geen alternatief is, en als er wel één is, dan riskeer je dat de republikeinen winnen, en voor velen is de haat voor één partij groter dan de liefde voor een andere partij, en imo terecht.

Ge weet toch dat biden stottert en zich vaak verspreekt. Iranian, Ukrainian ligt ook heel dicht bij elkaar

Over de Cuellar - Cisneros race, uitslag is niet beslissend geweest. Een derde kandidaat heeft genoeg stemmen gekregen waardoor geen enkele van de twee kandidaten de benodigde 50% haalt, dus er komt een run-off later tussen Cuellar en Cisneros.

Toch even de conclusie van deze ruling delen. Beetje off-topic voor het Oekraïnetopic.

While the long-term legacy of this case remains to be seen, scholars and political scientists have concluded that the Citizens United decision overwhelmingly worked in favor of the electoral success of Republican candidates.
Studies have shown that the Citizens United ruling gave Republicans an advantage in subsequent elections. One study by political scientists at University of Chicago, Columbia University and the London School of Economics found "that Citizens United increased the GOP's average seat share in the state legislature by five percentage points. That is a large effect—large enough that, were it applied to the past twelve Congresses, partisan control of the House would have switched eight times. In line with a previous study, we also find that the vote share of Republican candidates increased three to four points, on average."[168][169] A 2016 study in The Journal of Law and Economics found "that Citizens United is associated with an increase in Republicans' election probabilities in state house races of approximately 4 percentage points overall and 10 or more percentage points in several states. We link these estimates to on-the-ground evidence of significant spending by corporations through channels enabled by Citizens United."[5] According to a 2020 study, the ruling boosted the electoral success of Republican candidates.[6]

Alsof er nog niet genoeg conflict was op dit moment.

Some 12 missiles were fired from Iranian territory and fell near the US consulate in Erbil in northwestern Iraq on Saturday night.

Juist wanneer er gesprekken zijn tussen VS en Iran
blijkbaar op 2 km van de ambassade neergestort. maw ze zijn niet zeker of het richting hun gericht was. :unsure:

Terug
Bovenaan